באיזה זכות הוא מבצע קטלוג של כזה לחצץ או לחצץ? מהו הקריטריון האובייקטיבי שמאפשר לו לקבוע ששיר מסוים הוא חצץ. ולמרות שאני בספק אם יש לך, או לכל אחד אחר כן, תשובה רצינית לשאלה הזאת, אני אלך איתה קדימה - גם אם יש לו יכולת לבצע את הדיכוטומיה הזאת - באיזה זכות הוא פוסל מהאדם לייצר חצץ ויותר מכך, באיזה זכות הוא פוסל מהאדם את הזכות לאהוב את אותו חצץ?.
http://www.youtube.com/watch?v=CD2LRROpph0 השיר הכי גרוע ששמעתי אי פעם בחיים שלי. ושמעתי המוווווווווווווווון!
SeRgInHo כתבת שגם הביטלס לדוגמה שרו she loves you yeah yeah yeah אל תשכח שהביטלס פרצו דרך,לכתוב ולשיר yeah yeah yeah ולא yes yes yes כיום זה נראה לך כלום ושום דבר אבל אז זה היתה מהפכה,ממש ככה. בעונה שעברה ארץ נהדרת ובציניות על אליקו וכל הז'אנר הים תיכוני כתבו ב 2 דקות של הומור את אותם הלהיטים כמו גיספן והחברים שלו. עוד לפני שנים היתה זו התוכנית הקומדי סטור שכתבה "להיטים" רמה ז' שתפסו ביג טיים ומכרו יפה בדיוק כמו הגיספנים למינהם. יש זבל שתופס יופי ומוכר יופי אבל זה עדיין זבל. מעולם לא אהבתי את אביהו מדינה,תמיד בכה ועדיין בוכה על הקיפוח העדתי במוזיקה וקול של זמר אין לו אבל מה,האיש מוכשר ברמות בכל הנוגע לכתיבה והלחנה, איפה הוא והדומים לו לעומת מה שמתחולל היום? הנה שיר ישן שהלחין למילים של בצלאל אלוני והזמרת היא עופרה חזה בגיל 15! http://www.youtube.com/watch?v=e4VBt3AYK4c כן,זה לא שיר שיקפיץ בחתונות אבל מתי שמענו כזו איכות מהזהבות בן למינהם?
סטרטפורד, הזכרת את הביטלס וחיייבים להוסיף, על אף שכל ההשוואה מלכתחילה תמוהה ואינה מכבדת אף צד, שעל הביטלס הייתה לא מעט ביקורת לאורך תקופות ארוכות בקריירה שלהם. אחרי הסרט מג'יקל מיסטרי טור (שהאלבום ממנו הנפיק שירים שעד היום משמיעים ברדיו וחלקם הם קלאסיקות) טענו שהם מתמחזרים ומוזרים. כשהשוו אותם לדילן למשל אמרו שהם לא שרים על כלום. מה שאני מנסה לומר הוא, שביקורת היא הדבר שאמן חשוף לו יותר מכל. בלי ביקורת אמנות מתרוקנת. במקום לבוא ולהוכיח אחרת, כמו שעשו לא מעט סגנונות במקומות שונים בעולם (ללמשל להיפ הופ בארה"ב שזלזלו בו בהתחלה ואמנים כמו דוקטור דרה, ביסטי בויז ולורין היל הוכיחו להם אחרת עם אלבומי מופת), ממשיכים לבכות על איזה קיפוח שמזמן לא קיים וחמור מכך, הוא פופולרי יותר מכל דבר אחר לאחרונה. לו היו לעידן המוזיקלי הזה שירים ראויים להתגאות בהם ניחא. הם במרכז המיינסטרים ושום דבר שתפס מהז'אנר הזה לרדיו או לציבור הרחב הוא משהו שניתן להגדיר אותו כתוצאה של הליך מחשבתי, כשיר שמעביר מסר. יותר מכל יזכרו שיר על בואי נמצא מקום בג'ונגל, במקום שאין בו גוגל... חריזה הכי בנאלית וריקה שניתן לחשוב עליה. שטחי יותר מעידוד סתמי במשחק כדורגל.
יש לי בקשה מוזרה ואני בספק אם מישהו יוכל לעזור לי, אבל מה אכפת לי לנסות... אז ככה- אני יודע שיש חשיבות לגיטרה בס, ולכל להקה שמכבדת את עצמה יש בסיסט מוכשר כך שמן הסתם הוא לא קישוט. אבל עדיין איפה שהוא אני מפספס את התרומה המהותית של הכלי הזה לשירים (אני מדבר על שירי רוק בעיקר). היהנחמד אם הייתי יכול לשמוע 2 גרסאות של שיר מסוים, כאשר באחת מהן הורידו את הגיטרה-בס. עכשיו כשאני חושב על זה, אפשר לעשות משהו כזה ב Guitar Pro, אבל אין לי אותה על המחשב ואני גם לא מתמצה בזה.
גיטרת בס נמצאת שם לדעתי בין השאר כדי לגוון ו/או לשדרג את הלחן של השיר, מבלי ליצור קקופוניה (מה שהרבה יותר סביר שיקרה אם מנגנים בכמה גיטרות "רגילות" בו זמנית).
טעות. הבאס הוא הגרוב (כשיש כזה) והוא נותן צליל ונפח לקצב. במיקסרים של דיג'יים לפעמים מכנים באס את הצלילים הנמוכים ביותר. אם אתה רוצה לשמוע באסים, חפש את האקולייזר במערכת/אייפוד/ווינאמפ שלך ותוריד את הבאס למינימום או לאפס. שמע אחרי זה את השיר ותבין.
דודה שלך טעות. כתבתי בין השאר - אתה רוצה להגיד לי שמעולם לא שמעת שיר שבו הבאס הוא לחן בפני עצמו ש"נוגד" את הלחן של הגיטרה הראשית, מה שיוצר הרמוניה ובלי זה השיר לא היה אותו דבר מבחינת לחן?
הנה, דוגמאות לשירים שאם תוציא מהם את הבאס(/ליין) לא רק שהרסת את הקצב, אלא גם רצחת את הלחן. בין אם זה באינטרו, פזמון, בתים, כל השיר או סתם בקטעים רנדומליים. ובכל אחד ואחד מהשירים האלה, אם תנגן את הלחן של הבאס עם גיטרה רגילה, ועם גיטרת הבאס תנגן סתם משהו רפטטיבי שתואם באופן כללי את הרוח של השיר - התוצאה תהיה זבל איכסה טפו בלאט.