התחלתי סוף סוף ללמוד לתיאוריה. התחלתי ללמוד באתר למד מה כל תמרור אומר, ואני פשוט לא מבין מילה ממה שכתוב שם. ניסיתי לעשות תרגולים אבל אני לא מצליח, השפה מסובכת מאוד, למרות שאין לי בעיה עם עברית. למישהו יש שיטה טובה ללמוד לתיאוריה?
אני חושש שהיכולת הגרועה לזכור חומר תפגע בי גם הפעם. בלימודים זה פוגע בי במקצועות רבי מלל, אני מקווה שאני אצליח ללמוד ככה בתיאוריה, ובגלל זה שאלתי. תודה.
אם אתה לומד בלמד אז פשוט תעשה את המבחנים. כל יום לעשות כמה מבחנים. השאלות שמופיעות שם הן השאלות שמופיעות בתאוריה. נ.ב: אני מציע לך לקרוא קודם כל את החומר ואז לעשות את המבחנים. בתור מישהו שבפסח יהיה לו רישיון שנה, תאמין לי שזה ממש לא מסובך התאוריה הזאת. כמובן שיש את השאלות המטומטמות שאתה לא מבין מה הקשר, אבל הן מעטות. רוב השאלות הן ממש קלות.
חבר'ה שאלה קטנה. אני יותר ויותר חושב על לקנות איזה טוסטוס קטן שישמש אותי להגיע לעבודה, מרחק של 8-9 קילומטר לא משהו רציני. סתם במקום להחזיק רכב. איזה רשיון עושים בישביל זה? כמה שיעורים צריך? מיותר לציין שכן יש לי רישיון לרכב פרטי. מה העלות של כל הביטוחים? קיצר תנו קצת פרטים על זה כי אני לא מבין בזה בשיט.
טוב נתחיל מזה,אם אתה רוצה קטנוע קטןמשל 125 כוחות סוס מספיק לך רישיון a2 ובגלל התקנות החדשות אתה לא צריך לעשות תיאוריה,אז פשוט להוציא טופס ירוק ללכת לבדיקות,למצוא מורה ותוך שבוע להוציא רישיון. עכשיו אם אתה רוצה כלי יותר רציני ואתה מעל גיל 21 אתה יכול להוציא רשיון a1 שזה עד 500 סמק כלומר 33 כוחות סוס והפרצדורה אותו דבר,טופס ירוק,בדיקות וללכת להוציא תפטור לתיאוריה בגלל שיש לך רישיון לרכב b כבר. למצוא מורה והפעם לקחת יותר שיעורים כי מדובר באופנוע עם הילוכים. זה הכל,אם אתה צריך עצות,אתה יכול לפנות אליי,כי אני מתנייד על אופנוע בחיי היום יום.
מה העלות של לעשות ביטוח על אופנוע? גם עם מנוע קטן. כי אם העלות היא כפול מרכב אז זה כבר באמת שלא משתלם לי.
העלות לקטנועים של 125 סמק תיהיה בסביבות ה2-3 וזה תלוי אם אתה לוקח ביטוח חובה או צד ג? ויש עוד משתנים,אני כבר אומר,אופנוע זה לא עסק זול,מה שזול בו זה הצריכת דלק והיכולת להתחמק מפקקים שזה לעצמו חוסך לך הרבה זמן. מה שכן,חשוב לדעת שזה באמת סכנת נפשות,כי לא משנה כמה אתה תנהג בסדר,הכל תלוי אם נהג הפחית שם לב אלייך במראה ולא יחליט לעבור מסלול באותו רגע,אז לתשומת לבך.
העניין הוא שאני לא צריך אותו לקיצור פקקים, רמזורים, וכל אלה. גם לא לנסיעות ארוכות, שצריכת הדלק שלו תהיה משמעותית. אני נוסע מהמושב שלי שאין בו תחבורה ציבורית, לעיר הכי רגועה בארץ, בלי פקקים, נסיעה של לא יותר מ 7-8 דקות. פשוט כרגע אני צריך תמיד שמשהו יקפיץ אותי לעבודה, וזה האמת די נטל. בגלל זה חשבתי על הכיוון הזה. אם אתה אומר שהביטוח עולה יותר מרכב רגיל, זה עושה את ההחלטה להרבה יותר קשה האמת.
בנושא אחר, הראו לפני כמה דקות בחדשות על זקן, בן 92, שנהג לאורך עשרות קילומטרים בנתיבי איילון כנגד כיוון התנועה. הנהגים שניצלו מלהתנגש בו, הזעיקו את המשטרה, ורק לאחר שנעצר הזקן, הסתבר שהוא כלל לא שם לב, וכי מיהר ליום הולדת של חבר שלו. התקנות כאן כנגד נהגים צעירים הם באמת ברמה של כמעט "עזבו, אל תנהגו וזהו", הגיע הזמן שיחמירו גם עם הנהגים המבוגרים, והכשירות שלהם לנהיגה. כמעט ואין לי נסיעה בכביש שאני לא רואה פתאום רכב שבכביש ראשי נוסע על 70, שרכב נכנס למקום שאין אליו כניסה וכו'. לא מעט מהמקרים הם זקנים, שאני בספק עד כמה הם כשירים לנהיגה.