http://www.nyhabitat.com/blog/wp-content/uploads/2007/06/tour-de-france-2007.Xxx הטור דה פראנס ה-98 יצא לדרך היום ב-14:05 מפסאז' דו גואה בקטע מישורי של 191.5 ק"מ. במשך שלושה שבועות, יעברו 219 רוכבים מ-22 קבוצות שונות 3,430.5 קילומטרים, שבסיומם רק אחד ילבש את החולצה הצהובה הכי נחשקת בעולם בשאנז אליזה בפריז. המסלול השנה יכלול שישה שלבים הרריים, מתוכם 4 שלבים יסתיימו בפסגה הררית. בטור דה פראנס הקרוב נראה את הטיפוס הגבוה ביותר בהיסטוריה של המירוץ, כאשר הרוכבים ידוושו לגובה של 2,645 מטרים בקטע ה-18. כמו כן, קטע הטיפוס האחרון של הטור השנה יסתיים באלפ' דואז, אתר היסטורי שהכריע הרבה מירוצים בעבר. חרף העובדה שהמנצח בעונה שעברה עדיין חשוד בנטילת חומרים אסורים, הטור ימשיך לגרום גם השנה להתרגשות ולציפייה בקרב מרבית חובבי הספורט וכמובן בקרב הצרפתים ושאר התיירים מכל רחבי העולם, שכהרגלם ימלאו את הכבישים והרחובות בהן הפלוטון יעבור. השנה נכנסו 15 עיירות חדשות לרשימה הארוכה של המקומות בהן הטור עובר, ומומלץ מאוד לראות זאת כשזה יקרה, רק בכדי להנות מההתלהבות והגאווה בעיניים של התושבים שיפסיקו את שגרת חייהם למספר דקות לכבוד מירוץ האופניים הכי גדול בעולם. 160 רשתות טלוויזיה בעולם ישדרו את הטור דה פראנס 2011 ל-190 מדינות. * הפייבוריט הגדול לזכייה בטור הוא אלוף השנתיים האחרונות - אלברטו קונטאדור (ספרד, סאקסו בנק-סנגארד). לאחר ניצחונו בטור האחרון הוא נכשל בבדיקה לאיתור חומרים אסורים, אבל זוכה על ידי ההתאחדות הספרדית והוא ממתין לשימוע בבית הדין הבינלאומי לערעורים, שהחליט בצעד מעורר מחלוקת לדחות את הדיון בעניינו לאוגוסט ולאפשר לו להשתתף בטור דה פראנס. נקי או לא, קונטאדור הוא הרוכב המלהיב בעולם כיום, והניצחון שלו בג'ירו האיטלקי באביב האחרון רק חיזק את הקביעה הזאת. פרט לעובדה שהספרדי הולך על תואר רביעי בקריירה בטור דה פראנס, במידה והוא יזכה ויזוכה הוא מתכוון להשתתף בספטמבר בוואלטה ולהפוך לרוכב הראשון בהיסטוריה שיזכה בשלושת הגרנד-טורים בשנה אחת. רק הניסיון היומרני הזה יגרום לכל חובב מירוצי אופניים לעקוב בשקיקה אחרי הטור דה פראנס. http://mscwne.wcdn.co.il/w/w-248/782356-41.Xxx קונטאדור חוגג תואר שלישי בטור אשתקד * מועמד נוסף לזכיה בטור הוא אנדי שלק (לוקסמבורג, לאופרד-טראק) שסיים שני אשתקד. לשלק בן ה-26 נמאס להיות הסגן של קונטאדור בצרפת, כפי שהיה בשנתיים האחרונות (ושלוש פעמים ברציפות בסך הכל). הוא רוצה את התואר, ויש לו סיכויים גדולים לכך אם ישמור על קור רוח ולא ייתן לעצבים לשלוט בו. הוא היחיד שהתמודד בכבוד עם הספרדי בשלבי הטיפוס בהרים בשנה שעברה, ועם קטע אישי בודד אחד נגד השעון הסיכויים בהחלט מעודדים. הקבוצה החזקה שלו, 'לאופרד טרק', תתמוך בו על מנת שיזכה גם בפעם הרביעית ברציפות בתואר 'הרוכב הצעיר של הטור', והיא כוללת שמות גדולים לא פחות כגון אחיו הבכור, פרנק, פביאן קנצ'לרה (שוויץ), יאנס וויט (גרמניה) ומקסים מונפורט (בלגיה). לשלק יש גם חשבון אישי קטן עם קונטאדור, שלא חיכה לו בטור הקודם כששרשרת האופניים של הראשון נקרעה. אז בחר קונטאדור לפרוץ קדימה, מה שבסופו של דבר עזר לו לנצח והביא עמו גל של ביקורת על חוסר ספורטיביות. * מועמד נוסף לזכיה בטור הוא איבן באסו (איטליה, ליקוויגאס). מדובר באחד המטפסים הטובים בעולם ובאחד הרוכבים היותר מנוסים כיום, שכבר זכה בעבר פעמיים בג'ירו. בפסגות הגבוהות קונטאדור ושלק תמיד יצטרכו לקחת את באסו בחשבון, כאשר גם האיטלקי יהנה מההורדה של קטע אישי אחד נגד השעון. מצד שני, פרשנים אומרים על איבן באסו שהוא מעולם לא שיחזר את היכולות שלו מ-2005 אז היה סגנו של לאנס ארמסטרונג, כשבהמשך דרכו הוא נתפס על חומרים אסורים. * מועמד נוסף לזכיה בטור הוא קאדל אוואנס (אוסטרליה, BMC). הרוכב האוסטרלי כבר השיג בעבר שני פודיומים בטור דה פראנס, וכבר שנים שיש ממנו ציפיות אדירות לזכות במירוץ הגדול מכולם. בגיל 34 הוא עדיין נחשב לאחד המטפסים הטובים בעולם, וחוץ מזה הוא גם רוכב מצויין במירוצים נגד השעון. הבעיה הגדולה של אוואנס היא בעיקר מנטאלית, וכדי להשיג את מה שכולם מצפים ממנו הוא יצטרך לעשות סוויץ' רציני בראש. http://www.letour.fr/2011/TDF/img/lacarte.Xxx להלן מסלול הטור דה פראנס 2011 להלן פרטים מלאים על כל אחד מ-21 השלבים, כולל מרחקים, התחלת שלב, סוף שלב ותאריך. מילון מושגים לצופה המתחיל GC - הדירוג הכללי. המנצח בדירוג הכללי הוא גם המנצח במירוץ, והוא הרוכב שעבר את 3,430 הק"מ בזמן הקצר ביותר. החולצה הצהובה - נלבשת ע"י הרוכב שמוביל את הדירוג הכללי בסיום כל שלב ומוענקת באופן טבעי למנצח. החולצה הירוקה - מוענקת לרוכב העקבי ביותר, וידועה יותר כ"חולצת הספרינטרים", שכן המתמודדים על החולצה הם אילו שמרכיבים את הספרינט ההמוני בסיום השלבים המישוריים. 10 הרוכבים הראשונים מקבלים ניקוד, והרוכב שיצבור את מירב הנקודות בסיום 21 השלבים יזכה בחולצה. החולצה המנומרת - מוענקת למטפס הטוב ביותר. ישנם 5 קטגוריות קושי בהרים, כשהניקוד משתנה בהתאם לרמת הקושי. הרוכב שצובר את מירב הנקודות בנקודות השיא של הטיפוסים השונים בסיום 20 השלבים יזכה בחולצה. החולצה הלבנה - מוענקת לרוכב עד גיל 25 שסיים במיקום הגבוה ביותר בדירוג הכללי בסיום כל שלב. פלוטון (דבוקה) - הקבוצה הגדולה ביותר במירוץ אופניים. קבוצת בריחה (Breakaway Group)- הרוכב/קבוצת הרוכבים שהתנתק/ה מהפלוטון. דידי דה דביל - טוב, לא בדיוק מושג רשמי, אבל מוכר לכל צופה בטור. האוהד הידוע ביותר של הטור דה פראנס, בכל שנה הוא מופיע בתלבושת של שטן בחלק מהשלבים ורץ אחרי הרוכבים עם קילשון צעצוע. להלן כל הקבוצות והרוכבים המשתתפים בטור דה פראנס 2011 קצת על הניקוד והדירוג בטור דה פראנס: בתחרות הכללית אין ניקוד, ומה שמודדים הוא הזמן. וזה פשוט מאוד - בסיום כל קטע מודדים את הזמן שלקח לכל רוכב לסיים אותו. מי שסיים את 21 השלבים בזמן הכולל הקצר ביותר, מנצח. הסבר קצת יותר פרטני - החולצה הצהובה מוענקת בסיום כל יום רכיבה לרוכב הכי מהיר עד אותה נקודה. כלומר, אם רוכב X סיים את שלב 1 במקום הראשון 5 שניות לפני רוכב Y שסיים שני, אז בסיום השלב רוכב X ילבש את החולצה הצהובה של המוביל בדירוג הכללי. אם בשלב השני רוכב Y יסיים ראשון 5 דקות לפני רוכב X, אז רוכב Y יקבל את החולצה הצהובה, וכך הלאה עד לסיום. * ישנה קטגוריה נוספת של תחרות והיא "הרוכב הצעיר הטוב ביותר", שמוענקת לו החולצה הלבנה והיא למעשה נגזרת של הדירוג הכללי. אותו עיקרון בדיוק כמו ההסבר הנ"ל והמנצח הוא הרוכב מתחת לגיל 25 שסיים במקום הכי גבוה בדירוג הכללי בסיום כל שלב וכמובן בסיום המירוץ כולו. בקטגוריית המטפס הטוב ביותר ובתחרות הספרינטר הטוב ביותר, עובדים לפי ניקוד נטו בלי קשר לזמן. כלומר, רוכב שסיים את המירוץ במקום ה-80 למשל, יכול בהחלט להיות הזוכה בשתי התחרויות האלה. בתחרות החולצה הירוקה (ספרינטר הטוב ביותר) הניקוד עובד כדלקמן: בסיום כל שלב, הנקודות מורווחות ע"י רוכבים שסיימו במקומות הכי גבוהים, מ-1-15. התחרות מוכרעת בעיקר בשלבים המישוריים משתי סיבות: א' - סך הנקודות גדול יותר, שכן יש יותר מקומות של ספרינטים במהלך השלב. ב' - בד"כ כל הספרינטרים, וגם מי שנחשב לספרינטר מצטיין, נוטים להאבק מאוד באופניים בהרים ולהגרר מאחור, מה שמבטל את הסיכוים שלהם לזכות בנקודות בשלבים ההרריים שבהם מככבים המטפסים הטובים. הסיבה העיקרית לכך היא מבנה הגוף. ספרינטרים שריריים יותר, חזקים יותר ושוקלים יותר, מה שעומד לרעתם בהרים, שם ה"קלים" יותר ולרזים יותר יש יתרון. הניקוד המדוייק בכל אחד מסוגי השלבים: Flat stages (שלבים מישוריים): 45, 35, 30, 26, 22, 20, 18, 16, 14, 12, 10, 8, 6, 4, 2 Medium-mountain stages (שלבים הרריים קלים יותר): 30, 25, 22, 19, 17, 15, 13, 11, 9, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 High-mountain stages (שלבים הרריים קשים): 20, 17, 15, 13, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 Time-trials (מירוץ נגד השעון): 20, 17, 15, 13, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 במקרה של שיוויון נקודות בסיום 21 השלבים, ישנם שלושה שוברי שיוויון: 1. המנצח יהיה הרוכב שסיים ראשון ביותר שלבים. אם גם כאן יש שיוויון אז: 2. מי שניצח ביותר קטעי ביניים. אם גם כאן יש שיוויון אז: 3. מי שסיים גבוהה יותר בדירוג הכללי. * יש לציין ששוברי שוויון שכאלו מאוד נדירים וכמעט ולא קורים. * תחרות המטפס הטוב ביותר עובדת בדיוק לפי אותו עיקרון כמו תחרות הספרינטרים, עם הבדל אחד - בעוד שבשלבים ההרריים תאורטית הספרינטרים יכולים לצבור ניקוד, המטפסים לא יכולים לצבור ניקוד בשלבים המישוריים מהסיבה הפשוטה שהם... מישוריים, ואין קטעים הרריים במהלכן. התחרות של המטפסים מוכרעת בעיקר באלפים ובפירניים, ב-HIGH MOUNTAINS, שם סך הניקוד מאוד גבוהה, ורוכב שמככב ב-MEDIUM MOUNTAINS לא בהכרח יוכל לעמוד בדרישות הכבדות של ההרים הגבוהים. *קטגוריות הטיפוס הרציניות ביותר הן Hors catégorie ו-1, כש-Hors catégorie זו הקטגוריה הגבוהה ביותר והקשה ביותר, שבאופן טבעי גם מעניקה יותר נקודות לחוצים ראשונים את הקו. ** אם שלב מסויים מסתיים בפסגה של הר (MOUNTAIN TOP FINISH), אז סך הנקודות מוכפל (הן עבור המטפסים והן עבור הספרינטרים), וכאלו יהיו לנו 4 בטור של השנה. שידורים ישירים בכל יום בערוץ יורוספורט (51 למנויי הוט ויס) שיהיה לכולנו טור דה פראנס מהנה! * הקרדיט על הסיקור הוא ל-שון (Dude) מלפני 3 שנים. אני רק העתקתי משם ושינתי מ"ס דברים שהשתנו השנה. כל תיקון יתקבל בברכה..
כתבות לקראת הטור דה פראנס 2011: קונטאדור והמלחמה בסמים. מכורים וסמים. שלושה שבועות של שכרון חושים. עינו של האח הגדול תמיד פקוחה - על פרנק שלק. רדיושאק - הקבוצה שלא עובדת עבור אף אחד. הרוח בגבו של האלוף - ביארנה ריס (טור של אמיר ענבר). קטע גלובלי (טור של אמיר ענבר). בצרפת, אלברטו קונטאדור כבר אשם.
עבודה טובה כרגיל שלומי, רק דבר אחד קטן, הספרינטים באמצע השלב לא בוטלו לגמרי, אלא הם הצטמצמו ויש אחד בשלב אך הניקוד שלהם עלה וכעת המנצח מקבל 20 נק' ואחריו עוד 14 רוכבים המקבלים ניקוד בסדר יורד. הקרב על החולצה הצהובה נראה מבטיח מאוד, לפחות על הנייר. קונטדור נראה יוצא מן הכלל בג'ירו כשהוא מפרק את כל המתחרים שלו בקלות בדרך להבטחת הניצחון כבר בשבוע השני ויהיה מעניין לראות אם הוא הצליח להתאושש מהג'ירו( שהיה קשה באופן קיצוני) כמו שצריך, ואם הוא יצליח להגיע לקטעים המכריעים בטור באותו הכושר. שלק מגיע לטור בוגר בשנה אחת ועם קבוצה חזקה חדשה, אולי החזקה ביותר בטור בכל הנוגע לGC. כל עוד הוא ימנע משטויות, ויעשה שימוש נכון בקבוצה שלו, אני לא רואה שום סיבה שתמנע ממנו גם השנה לתת קרב רציני לקונטדור על הניצחון במירוץ. ובנוסף יש את באסו, אוונס, חסינק שלדעתי הולך לפרוח ועוד לא מעט רוכבים נהדרים שלא הולכים לוותר כל כך בקלות לשתיים הנ"ל והמאבק על המקומות בפודיום ובטופ 5 הולך להיות לוהט. השינויים בחולצה הירוקה משחקים היישר לידיים של קוונדיש ואני לא רואה אותו מפסיד את חולצת המאיצים הפעם. פאטקי יתן לו פייט כרגיל, כמו גם פראר, בונן וסקיי עם הגן ובן סוויפט אבל עדיין קוונדיש המאיץ החזק ביותר בפלוטון וביחד עם קבוצה שבנויה סביבו, כל דבר חוץ מחולצה ירוקה לקוונדיש בטור יהיה סוג של כישלון מבחינת HTC. על החולצה הלבנה אם לא יקרה משהו בלתי צפוי או פציעה רצינית חס וחלילה, התחרות תהיה בין שני אנשים: רוברט חסינק ויורגן ואן דר ברוק. לדעתי חסינק יסיים גבוהה יותר בGC, ויקח את החולצה. עריכה: משום מה הייתי בטוח שואן דר ברוק בקטוגריה של החולצה הלבנה, אבל הוא לא. אז עכשיו אני באמת לא רואה מי מונע מחסינק את החולצה הנ"ל החולצה המנוקדת, טוב, בשנים האחרונות זה סוג של ניחוש. אני מאמין שנראה את אחד הצרפתיים גם השנה הולך על החולצה, אולי ווקלר, אולי מונקטייה או פרוד למרות שתמיד יכול להיות מצב שזה יהיה אחד מהפייבוריטים שיזכה בה בעקבות החוק שMTF שווה דאבל ניקוד. הקטע היום הוא קטע מישורי אך מכיל סיום עם עלייה קטנה של 2 וקצת קילומטר עם שיפוע של 5 אחוז בערך. לא ממש אידאלי למאיצים כגון קוונדיש ופטאקי, ואנחנו גם לא צפויים לראות שום דבר מיוחד מהפייבוריטים. אני הולך עם ז'ילבר(אלוף בלגיה הטרי) בקטע הזה.
http://www.thomasjamesholidays.co.uk/wp-content/uploads/hungred-post-thumbnail//images/live/Tour-De-France-2011-tour_de_france_logo.Xxx ז'ילבר ניצח בקטע הראשון בטור דה פראנס 2011, קונטאדור התעכב בגלל תאונת שרשרת גדולה. דרמה, מתח וגם שתי תאונות לא נעימות בקטע הראשון בטור דה פראנס 2011. פיליפ ז'ילבר (בלגיה, אומגה פארמה-לוטו) שבעוד שלוש ימים יחגוג יום הולדת 29, סיים ראשון את המרחק בן 191.5 הק"מ בין פסאז' דו גואה למונט דז אלואט בזמן של 4:41.31 שעות ונטל את החולצה הצהובה. ז'ילבר אמר אחרי הניצחון: "כשהגעתי 500 מטר מקו הסיום ראיתי שאני מוביל, אז עשיתי מאמץ עצום על מנת להשיג את הניצחון". * קאדל אוואנס (אוסטרליה, BMC) סיים במקום השני שלוש שניות אחרי ז'ילבר, ו-טור הושובד (גרמין-סרבלו' נורבגיה) הגיע שלישי, שש שניות אחרי המנצח. * במהלך הקטע אירעו שתי תאונות קשות, אשר גרמו לרוכבים לעצור ולאבד שניות יקרות. אחד הרוכבים של קבוצת אסטנה התנגש בצופה שעמד בצד הדרך וגרם לתאונת שרשרת של עשרות רוכבים שאיבדו זמן יקר, וחלקם אף נפצעו. אלוף הטור 2010, אלברטו קונטאדור (ספרד, סאקסו בנק-סנגארד), איבד בעקבות התאונה זמן יקר של יותר מדקה במאמץ להגן על תוארו. קונטדור לא היה מעורב בתאונה ולא נפגע, אבל נתקע מאחורי הרוכבים שהיו מעורבים בארוע ונאלץ להמתין עד לפינוי הדרך. בעקבות זאת הוא חצה את קו הסיום במקום ה-82, דקה ו-20 שניות אחרי המנצח. http://d.yimg.com/i/ng/sp/eurosport/20110702/25/e645a93b51ba543b22ad83cd3d71cfd5.Xxx ז'ילבר חוגג ניצחון ראשון בטור דה פראנס 2011 * מחר יתקיים הקטע השני במירוץ שיהיה קטע קבוצתי בן 23 ק"מ נגד השעון באיזור לז אסאר.
הקדמת אותי שלומי http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/icon_thumright.Xxx. וואו, איזה דרמה בסיום. הקטע היום היה אמור להיות דיי חלבי וצפוי. בריחה שיוצאת כמה קילומטרים מהזינוק, נתפסת 20 קילומטר לסיום וז'ילברט משאיר לכולם אבק בספרינט פיניש. זה באמת קרה, אבל אחד הצופים החליט שבא לו קצת יותר דרמה בקטע הפתיחה של הטור, וסידר לנו 8 קילומטר מהסרטים http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/biggrin.Xxx. אז קונטדור כאמור הוא המפסיד הגדול של היום שהפסיד יותר מדקה על לרוב הפייבוריטים אבל בראש ובראשנה לאנדי שלק. אבל קונטדור יכול וצריך להאשים רק את עצמו. רוכב שמתחרה על ראשות הדירוג הכללי לא יושב באמצע הפולטון בקטע כמו זה, אלא בראש שלו, כמו שמרבית הפייבוריטים עשו. עכשיו הוא מתחיל את הטור עם פיגור של דקה כאשר מחר בנגד השעון הקבוצתי הוא צפוי לאבד עוד זמן לשלק אם לא יקרה משהו בלתי צפוי. ממש לא ההתחלה שהוא חלם עליה לטור.
בשביל המתח נחמד שקונטדור איבד זמן, אבל בסה"כ זה לא רציני. עדיף פאנצ'ר בהרים מאשר ארוע כמו היום...בכל זאת האחים שלק לבטח לא יתלוננו שהפייבוריט איבד זמן. בשבילי גם רוברט חייסינק לא איבד זמן. ההולנדי הצעיר אמור לסיים את הטור בעשירייה הראשונה, אולי לבמה בשאנז אליזה. קבוצת quick step נהנתה אתמול מביקור מפתיע של המשטרה. כרגע נראה שהכל היה לשווא. אגב סמים, מנצח היום פיליפ ז'ילבר ניצח באביב כמה מרוצים חשובים ואז כבר היו שמועות של שימוש בסמים. למחר יש לנו קטע קצר, קטע קבוצתי נגד הזמן. 23 ק"מ בהם אולי בסוף היום שוב יש לנו חולצה צהובה חדשה.
זה כמובן הפיך מאוד, אבל זה מבחן מנטלי מאוד גדול. מדובר בגיבנת לא קלה לסחוב על עצמך מהרגע הראשון. הרי הפער של קונטאדור משלק בסוף הטור הקודם היה נמוך מכך, אם כי הוא לא היה במצב פיסי מצוין כמו השנה. הפיתוי לצאת להתקפות יהיה עכשיו גדול יותר, והן גם יכולות להיות הלא נכונות. אבל בשביל זה קונטאדור עבר לסקסו בנק, לעבוד אצל ריס, שיודע כל מה שדרוש כדי לזכות בטור. קודם כל המטרה תהיה לסיים את מחר בלי יותר מדי נזק וזה לא כזה פשוט - לפחות בהשוואה לשלק - כי לליאופרד יש עוצמה במירוצים מסוג קטעים נגד השעון.
דקה ו16 זה לא רציני? שנה שעברה קונטדור לא הצליח לקחת משלק שנייה בהרים ובTT הוא לקח ממנו 30 שניות בערך(אם לא נקח בחשבון את הפרולוג ששם שלק פישל בגדול וגם זה לא כל כך רוולנטי לנקודה גם ככה) והשנה הTT אפילו יותר קצר אם אני לא טועה. אז לא יודע, זה נראה לי דיי הרבה זמן במיוחד שלאנדי יש יתרון בנגד השעון הקבוצתי והפער מחר כנראה יגדל. קונטדור נמצא כרגע בבעיה לא קטנה ואני בכלל לא אתפלא אם נראה את סקסו מנסה לעשות בלאגן בקטעים 5 ו6 המסומנים כקטעים בעייתיים מאוד מבחינת רוחות צד. אגב ז'ילברט, הבן אדם לא הפסיד אף מרוץ שהוא זינק עליו ב90 הימים האחרונים. מרשים ביותר.
אם יש פה אנשים שיודעים שבקטעים 5-6 יש אפשרות של בעיות עם רוח צדדית אז אני צריך להזהר במה שאני אומר http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/wink.Xxx למה אני חושב שקונטאדור לא בבעיה? האם קונטאדור לא יכול ביום בהיר אחד לגמור את מתחריו בהרים? ראיתי אותו בג'ירו והבחור פשוט שיחק עם כולם. נכון, הוא לא התמודד שם עם הרבה רוכבים טובים שכן רוכבים בטור, אבל אני באמת לא חושש בשבילו. ללא ספק שאיבוד הזמן כן יהפוך את המרוץ ליותר מעניין כי קונטאדור לא יכול כרגע לתכנן הכל מבחינה טקטית הגנתית טהורה. יש לו פיגור על שני חבר'ה שבהחלט יכולים לזכות בטור, יש לו אפילו פיגור על רוכב כמו רוברט חייסינק. בסה"כ יש לקונטאדור מספיק ניסיון והוא לא ייבהל ממה שקרה אתמול. גםלא הייתי יותר מדי מגדיל השפעתו של איש כמו ביארנה רייס. קונטאדור רכב בעבר בשביל יוהאן ברויניל האיש מאחורי ההצלחה של ארמסטרונג...
אני האחרון שיזלזל ביכולותיו של קונטדור, אבל אני עדיין חושב שאי אפשר לזלזל בהפסד זמן כזה למתחרים שלו ביום הראשון. דבר ראשון, הג'ירו היה קשה מאוד, אולי אפילו קשה מדי. ההכנה של קונטדור לטור לא הייתה אידאלית ואני בכלל לא אתפלא אם הוא עדיין לא אתאושש מהג'ירו האחרון לחלוטין. לכן, קשה לי להאמין שנקבל ממנו את אותם היכולות שהוא הפגין במאי, ולמעשה אני אפילו חושב שקונטדור עצמו לא בטוח אם הוא מסוגל לשחזר את היכולות הללו. אז כן, לפחות על הנייר הוא מסוגל לסגור את הפער הזה בהרים. באופן מעשי, אני בכלל לא בטוח. דבר שני, שנה שעברה קונטדור ניצח את הטור ב39 שניות על שלק. עכשיו הפער בינהם הוא 1:16, לפני הTTT. שמדברים על הבדלים של שניות, דקה + זה הרבה זמן, במיוחד שהשנה הטור מתאים לשלק הרבה יותר משנה שעברה. דבר אחד כן בטוח בכל אופן, שהתקרית הזאת הפכה את הטור למעניין הרבה יותרhttp://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx. סדר הזינוק להיום: 14:30 Saxo Bank-SunGard 14:37 Euskaltel-Euskadi 14:44 Vacansoleil-DCM 14:51 AG2R-La Mondiale 14:58 Saur-Sojasun 15:05 Rabobank 15:12 FDJ 15:19 Liquigas-Cannondale 15:26 Garmin-Cervélo 15:33 Europcar 15:40 Quick Step 15:47 Movistar 15:54 Astana 16:01 Katusha 16:08 Team Sky 16:15 Lampre-ISD 16:22 Cofidis 16:29 RadioShack 16:36 HTC-Highroad 16:43 Leopard Trek 16:50 BMC 16:57 Omega Pharma-Lotto
דבר ראשון כל הכבוד שלומי ותודה על הסיקורים. אני צופה בטור מאז ימי מאיו ב-2003, ולשמחתי בשתי העונות האחרונות נראה שהטור חוזר לעצמו. הולך להיות מבחן קשה מאוד לקונטאדור עכשיו - זה לא רק הפער, זה גם התחושה שזה הוא נגד כולם. ראיתי חלק מהמירוץ היום, הקבוצה שלו נראית חלשה, וגם על הנייר היא נחותה מהקבוצות האחרות משמעותית. אמנם גם בעונה שעברה זה היה ככה, ואז הוא היה פחות בכושר ובכל זאת ניצח, אבל כמו שאמרו קודם, זה לא בדיוק היה ניצחון משכנע. ועם כל זה, אני עדיין הייתי שם את הכסף שלי עליו. הוא לא רוכב הגנתי, ולמען האמת גם שלק לא עושה את זה טוב (אמסטרונג לדוגמא היה מלך בזה). אני בכלל לא בטוח ששלק לא ינסה לתקוף, ואם הוא ייעשה זאת בקטע שקונטאדור ירגיש בו טוב, הוא יישלם בענק. לעומת זאת, אני לא רואה את קונטאדור נכשל בתקיפה, כלומר מצב ששלק לא רק מדביק אותו אלא גם עובר אותו, אבל עוד שבוע ומשהו נדע הכול יותר טוב...
קונטאדור איבד היום שוב זמן רק חבל שקאדל אוונס נראה כל כך טוב. האוסטרלי מעולם לא תוקף ואני מאד לא מקווה שהוא יזכה בטור. חוץ ממנו ראינו גם תוצאות טובות לאחים שלק, ברדלי וויגינס (כדאי לשים אליו לב), ורוברט חייסינק שהוביל את קבוצת רבובנק לתוצאה בהחלט טובה. ממה שהבנתי סבלו רבובנק וקבוצת גרמין (המנצחת הגדולה של היום) בחלק האחרון של הקטע מרוח נגדי שנעלם לקראת הסוף. בכל מקרה זה מה שיש. המפסידים של היום הם כמובן קונטאדור וקבוצתו, אבל גם אסטנה עם ווינוקורוב וקבוצת ליקוויגז של איבן באסו. מחר מצפה לנו קטע בשביל אלה שאוהבים ספרינט...ביום רגיל ימשיך ת'ור הוסהופט ללבוש את הצהוב. רק מחרתיים יש סיכוי לשינוי בטופ כי אז נקבל את ה'חומה של בריטני', גבעה נחמדה שמתאימה אחלה לפיליפ זילבר. גם קאדל אוונס יכול שם לקחת את החולצה הצהובה. דבר אחרון לגבי קונטאדור. הרוכב האחרון שלקח בעונה אחת את הג'ירו וגם את הטור היה מרקו פאנטני. הוא עשה את זה ב-1997. את הסוף של פאנטני כולנו יודעים....יכול להיות שאתם צודקים ושלא נראה את קונטאדור בפריס בצהוב. הרבה זמן לא היה בטוח אם בכלל יוכל לרכב בטור אז הוא כנראה התרכז בג'ירו. ברגע שכל העניין לגביו נדחה עד לאוגוסט כבר לא יכלו בצרפת לאסור עליו להתחרות. אולי באמת גם הדברים האלה גדולים על קונטאדור. את זה נראה בהמשך הטור, בכל מקרה הוא יצטרך עכשיו לתקוף מהר יותר מהצפוי וזה רק טוב לטור.
קנצ'לארה פשוט מדהים אותי כל פעם מחדש. היכולות שלו במרוצי נג"ש והדומיננטיות שהוא מפגין בהם זה משהוא באמת מיוחד. היום, כמעט לבד לגמרי, הוא הצליח בנג"ש קבוצתי(!) להוביל את לאפרד למקום הרביעי רק 4 שניות אחרי המנצחת ולתת לשלקים עוד 23 שניות יקרות על קונטדור. לדעתי סקסו וקונטדור לא עשו עבודה רעה בכלל היום. אני אישית ציפיתי שהם יפסידו יותר זמן היום שכן לא מדובר בקבוצת TT חזקה, בכלל לא. ואם לוקחים בחשבון שהרוחות שיחקו לרעתם אז 28 שניות מהמנצחת, זה בכלל לא כזה נורא ואני ציפיתי מהם להפסד גדול יותר. אוונס בהחלט נראה טוב היום ואתמול, איך אני באמת בספק שהפער הזה יספיק לו לניצחון בטור. אוונס הוא לא מטפס על ברמה של קונטדור ושלק שהוא יכול להיצמד אליהם בהרים שלא לא לדבר על לזרוק אותם, והוא גם לא שען ברמה של וויגינס ומרטין. הוא צריך להביא הופעה באמת יוצאת דופן כדי לנצח את הטור ואני לא רואה אותו עושה את זה. המפסיד הכי גדול של היומיים הראשונים בטור, לדעתי לפחות זה סמואל סאנצ'ז. שנה שעברה הוא סיים רביעי את הטור, עכשיו הוא בפיגור של יותר משתי דקות וחצי מאוונס. הוא צריך לעבוד קשה מאוד אם הוא רוצה להגיע לעמוד על הפדיום בפריז בעוד שלושה שבועות.
מצטער על האיחור, להלן הסיקור.. http://www.thomasjamesholidays.co.uk/wp-content/uploads/hungred-post-thumbnail//images/live/Tour-De-France-2011-tour_de_france_logo.Xxx קבוצת גרמיין זכתה במקום הראשון בקטע השני, תור הושובד קיבל את החולצה הצהובה. בניגוד לקטע הראשון אמש, הקטע השני בטור דה פראנס 2011 היה רגוע ללא דרמה ותאונות. בקטע הקבוצי נגד השעון לאורך 23 ק"מ בעיירה לה אסרט, קבוצת גרמיין סרבלו עצרה את השעון על 24.48 דק' (כ-56 קמ"ש), והזניקה את הרוכב הבכיר שלה, תור הושובד (נורבגיה), למקום הראשון בדירוג הכללי ולנטילת החולצה הצהובה מהמוביל מהיום הראשון, פיליפ ז'ילבר. הושובד אמר אחרי נטילת החולצה הצהובה: "זה חלום שהתגשם, אני מאוד גאה לזכות בחולצה הצהובה ושמח שהקבוצה ניצחה במירוץ. זה היה יום נהדר, כולנו תרמנו למאמץ הקבוצתי והכל עבד בצורה מושלמת". * קבוצת BMC בהנהגת קאדאל אוונס (אוסטרליה) הגיעה במקום השני, 4 שניות אחרי המנצחים. גם קבוצת סקיי בהנהגת ברדלי וויגינס (בריטניה) הגיעה שלישית בזמן זהה. קבוצת לאופרד-טראק, בהנהגת פביאן קנצ'לארה (שוויץ) ו-אנדי שלק (לוקסמבורג), הגיעה למקום החמישי, חמש שניות בלבד מגרמיין. קבוצת HTC השלימה את החמישייה הראשונה. סאקסו בנק-סנגארד, קבוצתו של אלוף העולם, אלברטו קונטאדור (ספרד), זינקה ראשונה אבל סיימה שמינית בדירוג הכללי, 28 שנ' אחרי גרמיין. קונטאדור התייחס בסיום הקטע לפרשת הסמים שלו שעדיין לא הסתיימה: "השנה אחרונה היתה מאוד קשה עבורי. הייתי רוצה שכל התהליך יסתיים במהרה. זה מאוד קשה עבורי, עבור המשפחה שלי ועבור חבריי. הקושי הוא לחכות להחלטה, אבל אני אופטימי". * אלברטו קונטאדור עלה בדירוג הכללי למקום ה-75, אבל הוא עדיין 1:42 דק' אחרי המוביל החדש ו-1:37 דק' אחרי אנדי שלק. http://www.ynet.co.il/PicServer2/13062011/3305281/New-Image_wa.Xxx הושובד חוגג את לבישת החולצה הצהובה http://d.yimg.com/i/ng/sp/eurosport/20110703/25/3dced54cd06e9eef37760fc7c84da8c3.Xxx קבוצת גרמיין סרבלו בדרך לניצחון הראשון בטור דה פראנס 2011 * מחר יתקיים הקטע השני במירוץ בין אולון סור מר לרדון (198 ק"מ), והוא יהיה השלב המישורי ביותר במירוץ השנה.