קובי אפללו- "ים הרחמים": אולי אחרי הכל תגיע לשמיים אולי אחרי הכל תשמח מהחיים תומר תודה ותהפוך פתאום למים ותצטרף לים הרחמים" רואים שהוא חשב על החרוזים ורק אח"כ בנה עליהם משפטים (ואגב, זה חריזה של ילד בכיתה ו'. חיים ורחמים זו חריזה צולעת שמיים ומים מן הסתם מתרחזים...) ושלמה ארצי, שלצד כתיבה יפה יש לו שטויות לא מעטות... הכי מתבקש זה- "לאן שלא תיסע תיקח שני בגדים ודוכיפת". הממ.. אוקיי. אני לא מתייחס לעומר אדם, דודו אהרון ודומיהם (אני לא אוהב את המוזיקה שלהם גם בלי קשר למילים, אבל זה לא קשור). מילים שהן עלבון לשפה, לאוזן... אה, מצאתי משהו ישן... "זה הפינאלי, סבלימינאלי ריקלי נתקע לי".
חלק גדול מהזמרים שקוטלים את השירים שלהם פה בכלל לא כותבים את השירים שלהם, אבל לשלמה ארצי יש תירוץ למשפטים חסרי ההגיון שהוא דוחף בכל שיר?
למה שלמה ארצי כן כותב את כל המילים לשירים שלו? אני יודע שיש לו חלק רב בכתיבה, אבל לא בכולם. אגב, אנחנו צוחקים כאן על השירים המזרחיים אבל עם התרבות כאן בארץ, אין מה לעושת, הזמרים עובדים לפי מה שמביא להם כסף. ליאור נרקיס שר שנים שירים מרגשים, הלך על הציבור היותר אשכנזי אם אפשר לקרוא לזה כך, עשה כסף אבל לא כסף אדיר. פתאום כשהוא מתחיל לשיר בחתונות "ערב טוב לך" ועושה מזה 40000 הוא לא חושב פעמיים אם להמשיך בגישה הזאת. האמת? קשה להאשים אתו. מעטים אלו שיגידו לא לכסף שהוא באופן יחסי די קל.
מאיפה לי לדעת, בגלל זה שמתי סימן שאלה בסוף המשפט. אם הוא רושם רק חלק אני שם את הכסף שלי שזה בדיוק החלק ההגיוני כמו לקחת דוכיפת שאתה יוצא לטייל או משהו.
כל מי שיכול לכתוב שיר ראוי כבר מת, ראה ערך אברהם חלפי, יונה וולך ונתן אלתרמן. ואלו שכן נשארו, ממש לא רוצים לראות את היצירה שלהם מתבזה.. כי תכלס, אתם יכולים לדמיין את דודו אהרון שר רבקה זוהר?
לא צריך להגזים יש לא מעט כותבים ראויים גם בימינו. אם הכל היה מת עם אלתרמן מצבינו היום היה אפילו יותר גרוע. דודו אהרון זה דוגמא לא טובה כי גם הכישרון המוזיקלי שלו שואף לאפס. סתם זמר בר מצוות. תן למישהו כמו ישי לוי לשיר רבקה זוהר. זמרים גדולים יכולים לשיר הרבה דברים. זוהר גם לא היה בדיוק גאון הדור מה שלא הפריע לו לשיר טקסטים גדולים.
נתן גושן? זה בלדות רוק עם טקסטים קצת יותר מפותחים ממזרחית לפי דעתי. ברמה של הפיל הכחול וכל מיני כאלה, זה חולף מהעולם. הקטע עם השירים כמו "שישי שבת", "שגר פגר" (הבילויים), "איך היא הכל מבינה", זה שהם מודעים לזה שהמילים לא הכי הגיוניות ולא הכי "אלתרמניות", אז מה. אבל לעומת זאת, יוסי גיספן והחבר'ה, חושבים שהם יוצרי העולם, כותבי העתיד, תותחי על, זאת הבעיה. וגם הבעיה שאנשים יותר מידי מקשיבים לזה. וחוץ מזה, לכל שיר כמו אלה שהצגתי למעלה, יש הסבר כלשהו, אפילו אם הוא הכי טיפשי, אני חושב שזה די גאוני לכתוב מילים כמו "לא תבואי שישי שבת, זהו יום הבוחר", כי כמה שזה נשמע טיפשי, אנשים לא מסוגלים להעלות בדעתם משפט כזה, וזה קאלט, זה אדיר. לעומת זאת, "תגידי כמה זמן אבא שלך גנן", זה משפט רדוד וסתמי, שעבר בראשם ובפיהם של המון המון ערסים במועדונים. הבילויים כותבים שירים אדירים, אתם צריכים להקשיב, שלומי שבן, עמיר בניון, יש כאן אנשים שיודעים לכתוב ונותנים הברקות. שגר פגר, הבילויים: http://www.youtube.com/watch?v=hytTDG1fIQs "את כמו שק של מלט, זר בדלת, של שחור על סוודר תכלת חדר חושך, חיים משה, חיה עם אותה תלבושת שנה " זה אדיר כי אף אחד בחיים לא היה חושב על זה חוץ מהם. לעומת זאת הפופ-המזרחי, סביר להניח שמישהו היה חושבים על טקסטים כמו של גיספן, זה ברור כי הוא בעצמו דיי חוזר על עצמו.
יוסי גיספן הוא גאון אין ספק בכך, אפשר להגיד שהמילים של השירים שלו מטומטמות, ואין קשר בין שורה לשורה (וזה אכן נכון), אבל הוא צוחק כל הדרך לבנק. יוסי גיספן שכולם צוחקים על השירים המגוחכים שהוא כותב, כתב גם כשהלב בוכה של שרית חדד. השיר הנוראי של עומר אדם ששמו פה, נכתב על ידי דורון מדלי, שכתב את "אבא" הנהדר של שלומי שבת. אף אחד מהיוצרים המזרחיים לא מטומטם, מי שמטומטם זה העם. כי זה מה שהוא אוהב.
אוי נו, אתם יכולים להשוות את השירים של האנשים האלה לעומת גושן או ברמן? ושלא תבינו לא נכון, אני מעריץ ענק של חנוך, פוליקר ארצי וכל הבנאים למינהם. אבל כבר לא עושים חומרים כמו האנשים האלו.. וגם יענקלה רוטבליט שכבודו במקומו מונח.
http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/goodpost.Xxx שירבוב מילים שילד בכיתה ה', שהולך עם כובע בלילה, יכול להמציא באמצע שיעור חשבון. לא מת על השירים הטיפשיים האלה במזרחית.
זה מה שנקרא איכות. http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/ph34r.Xxx בקפה תופסת לך מקום, מזמינה לך את הנס החיוך שלך מלא בחום אני מביט בך ונמס
כן אח גדול צופה בך ובמחשוף של אשתך לכן כדאי לשמור על קור ולעמוד יפה בתור זאת אחת מאותן דוגמאות שאם עומר אדם היה שר אותה, כולם היו יוצאים נגדו ונגד המוזיקה המזרחית העכשווית, אבל בגלל שכתב את זה שלומי ברכה (האחד והיחיד, שני רק ליובל בנאי) ושר יובל בנאי, זה מתפרש כמשהו אומנותי. גם אני חושב ככה, צביעות- כן, אבל מה לעשות- אני אוהב את משינה ולא אוהב את עומר אדם, ולא מתבייש לומר שהשפעה של משינה עליי היא כמו של פרסומת (בר רפאלי קונה מכנסיים בשוק, בר רפאלי היא השלמות, גם אניח צריכה לקנות מכנסיים בשוק- הבנתם). יכול להיות שזה מסוג המילים "את כמו שק של מלט זר בדלת" ולא הערסוואיות בנשפכת אצל עומר אדם, אבל חייבים לציין שזה טיפשי והתחכום אם יש פה הוא ציני ובוטה, ועדיין: אבל אין! מי שיודע מה! צפוי בעוד שנה! במתח שכזה! אין כמו משינה בעולם הזה!1 "שב"ק ס' אימפריה תראו את כל הנקבות נכנסות להיסטריה מטפשטים כמו מגפת המלריה (כי שב"ק) שב"ק ס' אימפריה" לא החכמה בשיאה, אבל איי- בשירי היפ הופ וראפ לא צריך את אלתרמן- אחרי הכל זו תרבות רחוב. נו אז- אולי גם שירים פופ-מזרחיים צריכים להיות מאופיינים במילים מסוימות?
הסברתי את זה כבר - שימי ויסלר ונעם ענבר כותבים "את כמו שק של מלט, זר בדלת", או שלומי בכר כותב "כן אח גדול צופה בך ובמחשוף של אשתך", זה ההפך הגמור ממילים בשירים של דודו אהרון, קובי פרץ, וכו'... למה? כי ימי ויסלר כותבים שטויות, בידיעה שזה שטויות, אבל יוסי גיספן, כותב דברים מטומטמים במחשבה שזה גאונות. חוץ מזה, שיש הרבה הרבה משמעות בדרך כלל מאחורי המילים של הבילויים ומשינה ולהקות אחרות, לא כמו פופ-מזרחי עכשווי שאין משמעות וזה גם דבילי.