גמר גביע המלך 2012

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Raulito, ‏14/10/11.

  1. Yaniv "Rey de Copas hay uno solo"

    הצטרף ב:
    ‏22/4/08
    הודעות:
    3,583
    לייקים שהתקבלו:
    60
    מין:
    זכר
    לגמר
     
  2. Guardiola Member

    הצטרף ב:
    ‏27/8/11
    הודעות:
    151
    לייקים שהתקבלו:
    1
    טעות שלי http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/wink.Xxx
     
  3. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,553
    לייקים שהתקבלו:
    3,510
    מין:
    זכר
    נפתח באמירה כללית: משחקי הגביע בשנתיים האחרונות - פשוט יוצאים מן הכלל. המפעל 'התקדם' ברמות אדירות.

    על הצעד המקצועי נרחיב בהמשך וברור שברצלונה הייתה טובה יותר - אבל באמת שמספיק עם העזרות הקלות האלה מהשופטים, ברצלונה הקבוצה מס' 1 בעולם גם בלי הקטנות האלה. החלטה שמכריעה משחק ללא ספק - לא אמירה בוטה כל-כך להגיד שברצלונה פחות שחקן במאסטייה הייתה אולי מפסידה. רואים בבירור שפינטו נוגע ביד מחוץ לרחבה וזה אדום בלי לחשוב בכלל אבל הקוון שהיה די קרוב העדיף להעלים עין.
    ברמת המשחק בלבד ובלי גורמים שמתערבים - ברצלונה עם מחצית שנייה נהדרת, הייתה ראויה אפילו לניצחון. שער השיוויון שלה היה דיי 'זול' ביחס ליתרון של ולנסיה אחרי התקפה מתפרצת אדירה ובעיטה מעולה לחיבור - אבל פויול מסתמן כמבקיע סידרתי בגביע. בנוגע לפנדל של מסי - אין שוער טוב אלא בועט 'גרוע' אבל דייגו אלבס לטעמי עצר ב-4 העונות שלו בליגה הראשונה\במסגרות השונות יותר פנדלים מקסיאס בכל הקריירה. הוא שוער אדיר בבעיטות 11 מטר. אין לי סטט' מדוייקות אבל הוא הדף יותר מעשרה בקריירה וזה בטוח. ולנסיה הייתה חמוצה ופחדנית מידי, חסרת אמונה. אין לה מה להגיע לגומלין.
    מרגיש צורך לשבח דווקא את ססק וסאנצ'ז שהשתלבו בבארסה בצורה מושלמת. אם בנוגע לססק זה די צפוי, הרי הוא משחק באותו סגנון מאז שנולד והוא גדל באקדמייה - סאנצ'יז נראה כאילו הוא משחק בבארסה כבר חמש עונות, מדהים. חוץ מאטו אף שחקן לא השתלב בצורה כזאת.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏2/2/12
  4. amirb91 משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/9/08
    הודעות:
    5,983
    לייקים שהתקבלו:
    9
    לא חושב שזה רק בשנתיים האחרונות, ב 5-6 שנים האחרונות הגביע הפך להיות תואר חשוב לכל דבר ורוב הקבוצות מתייחסות אליו בשיא הרצינות..זה שריאל התייחסה לזה בצורה מזלזלת וחטפה בראש כל פעם זה משהו אחר

    זה מה שאמרו על וייה גם בשנה שעברה
     
  5. ValenciaCF Member

    הצטרף ב:
    ‏26/4/09
    הודעות:
    661
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני אופטימי בקשר לגומלין. הכל אפשרי...
     
  6. Zizou10 Member

    הצטרף ב:
    ‏2/12/04
    הודעות:
    2,091
    לייקים שהתקבלו:
    0
    חייב להגיב לגבי אלכסיס שאתמול היה חייב לברצלונה שני שערים!

    אמנם הבחור השתלב בצורה יפה מאד מסכים איתך לגמרי אבל היו לי שני החמצות מזעזעות אתמול במחצית השנייה, אחת שהוא התעקש לבעוט ברגל ימין במקום שמאל ואחת יותר גדולה שהכדור בכלל יצא בסופו של דבר לקרן. מי שראה בטוח זוכר על מה אני מדבר, היה חייב לשים אחת מהן בשער.
     
  7. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    Raulito,
    את אלכסיס סאנצ'ס אני לא מכיר (מקצועית) כמו שאני מכיר את ססק פברגאס ולכן אענה לך רק על השני.

    ההתאקלמות שלי היתה נוחה מאוד, למעשה מאושרת, מספר ססק פברגאס על ארבעת החודשים מאז חזר לברצלונה, "זו אווירה מאוד אינטימית, ידידותית. מדהים מה שאנחנו חווים כאן מדי יום. אנחנו באמת נהנים באימונים ובמשחקים. זה משהו שצריך לנצור, כי רמה כזו של ביחד היא נדירה".

    איש לא הטיל ספק ביכולתו של פברגאס להשתלב חברתית בבארסה, בה גדל עד שעבר לארסנל לפני שמונה שנים, אך מצד שני צריך להבין שססק לא חזר כאותו שחקן מבחינה מקצועית מארסנל כפי שהיה כאשר עבר לשם מברצלונה בגיל 16, וגם לא כצ'אבי 2.0. את הדברים שלמד באנגליה הוא מיישם עתה בקאמפ נואו. הוא יודע לשחק כדורגל יותר פיזי וישיר. ארסן ונגר גם לא הסתפק בהיותו קשר יוצר בלבד, ודרש שיעלה קדימה ויבקיע שערים - בנוסח סקולס, למפארד וג'רארד, וכך למעשה בנה סביבו את כל הקבוצה. באמצעות כך למד ססק לתזמן את כניסתו לרחבה, דבר שמתבטא בכל עמדה בה הוא משחק כיום בברצלונה.

    אחרי הכל, צ'אבי ואינייסטה מעולם לא היו סקוררים עקביים. ססק פברגאס אולי יתקשה יותר למצוא את הרשת כשישחק בעמדה עמוקה כמותם - אך כרגע הוא יותר השחקן שמסיים מהלכים מאשר מתחיל אותם - אבל אין ספק שיש לו אינסטינקט שמבדיל אותו מהם. יום אחד הוא יירש את צ'אבי, כרגע הוא ילמד ממנו, בעיקר על הפן המנטלי שדרוש למנהל משחק מוביל עבור קבוצה כמו ברצלונה ונבחרת כמו ספרד. בינתיים הוא פשוט צריך להיות שמח לשחק בכל מקום שיידרש, העיקר לשחק.

    כך או כך, מה שאפשר לומר כבר כיום בוודאות הוא שהוורסטיליות של ססק פברגאס העניקה לגווארדיולה את האפשרות לרענן ולשכלל העונה את המכונה המשומנת שלו עם כל מיני מערכים חדשים ו"משונים" - עוד שלב מאוד מעניין בתהליך האבולוציוני של ברצלונה. התנועה הבלתי פוסקת של הרכש מארסנל ויכולת ההבקעה שלו היו בדיוק מה שפפ רצה: ססק יכול גם להניע כדור, גם לזהות פרצות בהגנת היריבה וגם להתחלף עם מסי בעמדת החלוץ הנסוג. "הוא לא עוד (רק) קשר יוצר, אלא (גם) תוקף עם סכין בין השניים", תיאר זאת מרטי פרארנאו בטורו בעיתון 'ספורט'. "פברגאס משחק לעומק, פותח שטחים לאחרים ואורב לטעויות של ההגנה. במצב הקיים, הוא השחקן הכי חשוב למסי מבחינה טקטית."

    הוא אולי תורם מאוד כבר עכשיו אבל אין לי ספק שיש לו עוד הרבה מה להראות ובעיקר להוכיח. לטעמי זה רק מראה עד כמה הוא כדורגלן טוב, שלם ומגוון בגיל כ"כ צעיר. היכולת שלו להשפיע על המתרחש על הדשא ובו זמנית לשפר את חבריו לקבוצה מכל עמדה במגרש היא תאווה לעיניים. זה רק עניין של זמן עד אשר ישתלט על מרכז השדה של ברצלונה. אם עשה זאת בארסנל בגיל כ"כ צעיר בצורה כ"כ טובה כאשר היה שחקן פחות טוב בהרבה, אני משוכנע שהוא יצליח לעשות זאת בצורה טובה עוד יותר כאשר הוא עצמו שחקן טוב יותר מקצועית, בשל יותר מנטלית והחשוב מכל - הצוות המסייע שלידו "קצת" יותר טוב מזה שהיה לו בארסנל. בינתיים שהוא ואוהדי ברצלונה יהנו מצ'אבי כל עוד הם יכולים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/2/12
  8. Iker Casillas משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/10/11
    הודעות:
    1,598
    לייקים שהתקבלו:
    620
    בקשר לסוגיית ססק ואלכסיס,

    את מצבו של ססק תיארו פה מצוין עוד לפני:
    ססק למד הרבה מאוד דברים באנגליה, וארסנל בעצם הייתה בנויה סביבו במהלך כל שנותיו במועדון. אם אני לא טועה, לפברגאס היו בסביבות 80 בישולים בקבוצה, וזה מדהים לאן אפשר להגיע בגיל כ"כ צעיר. בארסנל הוא שיחק בתפקיד יותר הגנתי מאר בברצלונה, והיה מעין הצ'אבי של ונגר בארסנל, למרות שהוא עדיין בילה לא מעט ברחבה. מכיוון שלברצלונה יש כבר צ'אבי שעושה את עבודתו בצורה מצוינת, גווארדיולה הציב את ססק בתפקיד יותר התקפי. השאלה מה יקרה כאשר יכולתו של צ'אבי תתדרדר וססק יצטרך להחליפו. כל עוד הוא ימשיך לשחק במקום התקפי יחסית, אין לדעת כיצד תהיה יכולתו ההגנתית (באופן יחסי כמובן).

    אני לא חושב שסתם כתבת את אטו במשפט הזה. סאנצ'ז מזכיר את אטו ברמות לא פרופורציונליות. גם זלאטן וגם וייה היו אמורים להחליף את הקמרוני, בעוד וייה עשה זאת בצורה מאוד סבירה אשתקד, וזלאטן היה האנטיתזה המושלמת לאטו. אם קסיאס חשב שהוא כבר נפטר מאטו, הוא ראה בדצמבר האחרון שעדיין אסור לו לנשום לרווחה. אלכסיס שיחק למופת בקלאסיקו'ס האחרונים, והזכיר לי מאוד את אטו של 2004 ו-2005, שאלו הזיכרונות הראשונים שלי מהכדורגל הספרדי. מה שכן, אלכסיס עדיין לא סקורר כמו אטו. אולי זה הגיל הצעיר שמדבר ואולי זה מסי, מי שבועט לשער היריב יותר מכל אחד אחר בברצלונה ומונע מאלכסיס להראות יותר את היכולות שלו מול השוער. נכון שמבחינת מבנה הגוף, אלכסיס הרבה יותר גדול מאטו, אך זה לא מונע מהצ'יליאני לשחק כמו הקמרוני.
     
  9. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    Iker_Casillas,
    1) לססק פברגאס היו 101 בישולים בכל המסגרות במדי ארסנל, 80 מהם היו בפרמיירליג.

    2) בתחילת דרכו בארסנל הוא אכן שיחק בתפקיד שדומה לזה שצ'אבי משחק בברצלונה, אך בשנים האחרונות שלו בלונדון, כאשר הקבוצה נבנתה סביבו למעשה באופן מובהק, הוא שיחק את התפקיד שהוא משחק כיום ברוב משחקיו בברצלונה - תפקיד של '10 מדומה'. כמו כן, לא הבנתי את התהייה בנוגע ליכולות ההגנתיות שלו. משחק ההגנה של ברצלונה מבוסס על משחק לחץ בשטח היריב - דבר אשר כל שחקני השדה של ברצלונה משתתפים בו פרט למסי וזה כלל לא אמור לשנות איפה כל שחקן נמצא - אחד הדברים המרהיבים במכונה הקטאלונית שפפ גווארדיולה בנה מאז שהגיע לקבוצה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/2/12
  10. amirb91 משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/9/08
    הודעות:
    5,983
    לייקים שהתקבלו:
    9
    משחקי הגומלין של חצי הגמר

    שלישי
    23:00 בילבאו-מיראנדס (1:2)

    רביעי
    22:00 ברצלונה-ולנסיה (1:1)
     
  11. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    סיפור הסינדרלה נגמר בתוצאה שמעידה על הבדלי הרמות, אבל לפחות הם קיבלו כבוד מהקהל של אתלטיק בילבאו שידע לכבד את הבחורים בצהוב (ירוק קיא?) על ההישג היפה.
     
  12. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,085
    לייקים שהתקבלו:
    343
    בעוד כרבע שעה יפתח המשחק השני של החצי גמר, ולנסיה תגיע לקמאפ נאו אחרי 1-1 במשחק הראשון במסטאייה, תוצאה לא טובה אבל גם יכל להיות הרבה יותר גרוע.

    ההרכבים:

    פינטו
    אבידאל, מסצ'ראנו, פיקה, פויול
    ססק, תיאגו, צ'אבי
    אלקסיס, מסי, קוונקה

    ולנסיה:

    אלבס
    אלבה, רואיז, ראמי, מיגל
    מאת'ייה, באנגה, אלבלדה, פיגולי
    ז'ונאס
    אדוריז

    מכה לולנסיה, רוברטו סולדאדו חש בכאבים ולא יטול חלק מהמשחק ונשאר מחוץ לסגל, האידיוט אמארי גם החליט להוציא את פאבלו הרננדז מהסגל מסיבה מקצועית, וגם מהמט טופאל ששוב לא בסגל ואלבלדה שבגיל 34 צריך לשחק בלי סוף וכבר בקושי סוחב.

    אני פסימי מאוד, בלי סולדאדו, ולנסיה חייבת לכבוש שבמשחקי חוץ היא מתקשה מאוד להגיע למצבים נגד בארסה, רק נס יעלה אותה לגמר נגד בילבאו.

     
  13. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,085
    לייקים שהתקבלו:
    343
    1-0 לבארסה במחצית, משער גאוני של ססק פברגאס, ובישול ענק של מסי.

    לא יודע איך אמארי האידיוט חשב לעצמו שהוא יצליח להבקיע עם שתי שחקנים כל כך איטיים בהתקפה בקמאפ נאו, אומנם ברבע שעה ולנסיה הייתה טובה, עשתה לחץ, ולא נתנה לבארסה להגיע למצבים, אבל מאז פשוט כלום. באנגה לבד באמצע מתקשה נגד הקישור של בארסה, מאת'ייה ואלבה בצד שמאל כמעט ולא אפקטיביים, במיוחד אלבה שלא תורם כמעט כלום.

    לולנסיה אין כמעט מחץ בהתקפה, אדוריז הבינוני איטי ולא יודע לשמור על כדור, ז'ונאס שוב משחק רחוק מהשער במקום כחלוץ, ולא תורם כלום, ופיגולי מנסה אבל מתקשה נגד אבידאל, ולהוציא מצב טוב ממסירה של מאת'ייה כמעט ולא במשחק.

    האידיוט חייב להכניס מחץ, פיאטי חייב לעלות עם המהירות והטכניקה יוכל להפתיע, טינו קוסטה שיכניס עוד דינמיות באמצע אולי במקום אלבלדה, ואולי אפילו חואן ברנאט.

    שחקן כמו פאבלו הרננדז היה כל כך מוסיף, אבל האידיוט החליט להוציא אותו מהסגל.

    דקה 75 ולנסיה חייבת שער, החילוף של אמארי זה טינו קוסטה במקום באנגה, פשוט לא להאמין כמה המאמן הזה עלוב, שיש לו בספסל את פיאטי, ברנאט ופארחו, פשוט מאמן עלוב שלא יודע לנהל משחקים וטועה שוב ושוב ושוב.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏8/2/12
  14. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,481
    לייקים שהתקבלו:
    2,672
    משחק ענק לדייגו אלבס בשער, לקח כבר 2-3 גולים בטוחים. פנדל על מסי לא נשרק
     
  15. Vicente14 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/1/08
    הודעות:
    88
    לייקים שהתקבלו:
    1
    בלי דייגו אלבס זה היה כבר 10-0.

    ושוב הפסד בקאמפ נואו..
    ושוב הקבוצה הזאת נראית כמו פפפפחחחח..

    מתי יעיפו כבר את אמארי!?!