ריאל מדריד 2011/12: יש אליפות

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Raulito, ‏15/7/11.

  1. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    לסיטי יש עוד טיפה כבוד עצמי כדי לא ליפול בעסקאות כאלה.

    לריאל יש 3 עמדות שבהן אין לה שחקן ברמות הגבוהות באמת: מגן ימני, קשר אחורי ובלם.
    שלושתן עמדות שכרגע קשה למצוא בהן שחקנים, אבל משאירות אותנו מאחורי ברצלונה מבחינת חומר שחקנים.
    הייתי שמח אם עדן הזארד היה מגיע אלינו, אני חושב שהוא פוטנציאל ברמה של רונאלדו, אבל זה לא רלוונטי.
     
  2. Muurad Member

    הצטרף ב:
    ‏31/8/10
    הודעות:
    6,560
    לייקים שהתקבלו:
    58
    אני חושב שהרווח היה יותר לכיוון פסז', גם היא בשליטת הקטארים.
     
  3. Zizou10 Member

    הצטרף ב:
    ‏2/12/04
    הודעות:
    2,091
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני גם רואה את זה קורה ואם זה אכן יתממש אני מאד אתאכזב ויהיה עצוב, אבל מבחינת היגוואין זה כנראה מתבקש ואני מבין אותו, אחרי הכל שחקן ברמה שלו צריך לפתוח כל משחק להוציא משחקים חריגים.

    ברור שמוריניו יעשה הכל כדי להשאיר אותו, מה1-5-4 אין כוונה לסטות ונניח ויגיע 'קראק' אני לא חושב שמוריניו ימהר לדחוק את בנזמה לקצה הספסל. אני לא רוצה בכלל שיגיע חלוץ ומעדיף להישאר עם פיפיטה, היו שמועות על זלאטן - אוי ואבוי אם הוא יגיע. לא יודע איך אני אוכל לראות את השחקן הזה בלבן הקדוש. הגיל שלו גם משחק תפקיד לא קטן.
     
  4. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,481
    לייקים שהתקבלו:
    2,672
    היו פרסומים שאולי לוקאס השחור[?] הקשר אחורי הברזילאי יגיע. הבנתי שתג המחיר שלו מטורף
     
  5. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    לוקאס של סאו פאולו אולי? קשר אחורי הוא לא, ממש לא.
     
  6. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    עוד פרט ששכחתי, זה שמוריניו חייב אבל חייב למצוא את הדרך והשחקנים שיתנו לנו את האופציה להניע כדור. ראינו מול באיירן שקבוצה טובה שמצליחה לעצור את המתפרצות שלנו די עוצרת את המשחק של הקבוצה, ואז מה שנשאר זה איזו הברקה של רונאלדו.
    גם בכל מני משחקי חוץ העונה ראינו שלפעמים כשהשחקנים עייפים, הקבוצה פשוט לא מצליחה לתפקד ונלחצת אחורה.
     
  7. Muurad Member

    הצטרף ב:
    ‏31/8/10
    הודעות:
    6,560
    לייקים שהתקבלו:
    58
    לוקאס כרגע יהיה משהו כמו גירסא נחותה(וימנית) של די מאריה, רק בלי העין לפס שישים מישהו מול שוער, ופחות טכניקה.

    בעיטה חזקה מאוד עם יכולת לכבוש שערים אם נותנים לו מקום, מהיר כמו שד, דריבל טוב(למרות שמבולגן וללא טכניקה מספיקה כרגע), יש לו שבב של יצירתיות - אבל סה"כ ראש בקיר וסוג של ONE TRICK PONY כשיש לו יותר מידי פעמים TUNNEL VISION ונכנס עם הראש בקיר ונדמה שהדבר היחידי שהוא עושה הוא לנסות לייצר משהו עם הדריבל והמהירות שלו, גם אם זה לא מה שהמצב דורש.

    מצד שני הוא פעלתן מאוד גם בהתקפה וגם בהגנה, לא מפסיק לרוץ ולהשקיע על המגרש בלי לוותר, יכול להיות מאוד ממושמע טקטית שזה משהו שאני בטוח שמוריניו יאהב.

    סה"כ למחיר שלו(משהו כמו 30 מיליון יורו לדעתי) - הוא לא מוכן, ולא שווה את הסכום כרגע. הפוטנציאל שלו עצום - אבל הוא גם לא ממש קרוב כדי לממש אותו וצריך להבין ולבנות את המשחק שלו יותר ויותר.

    לקבוצה כמו ריאל מדריד הוא יהיה שחקן רוטציה לכל היותר בכמה שנים הבאות(למרות שבקבוצה כמו אינטר למשל הוא היה פותח מהיום הראשון ובצדק לדעתי), ומישהו שאם כבר מביאים אותו זה יותר פרוייקט לבנות אותו ולחכות לו ולהביא אותו לבגרות לאט לאט.

    אם יש קבוצה שיכולה להרשות לעצמה זו ריאל - והגיוני שמוריניו ירצה עוד דמוי די מאריה מבחינת ההשקעה שהוא נותן על המגרש בהגנה והאפשרויות הטקטיות, לצד היכולת לפתוח את המשחק לאגפים עם מהירות מסחררת ודריבל - וכבר ראינו עם קונטראו שאין לו בעיה גם להכניס את היד לכיס במצבים כאלה - אבל אם הוא יגיע, אני חושב שיש צורך להנמיך את הציפיות לפחות לעתיד הקרוב, כי הוא כאמור לא מוכן להיות שחקן מוביל או אפילו שחקן הרכב בריאל הנוכחית.

    ניימאר מצד שני הוא באמת הדבר האמיתי. רק עוד קצת פיזיות ויכולת לקחת על עצמו את המגע, והוא סופרסטאר כבר עכשיו. הוא היחיד בברזיל שבאמת שווה כל אגורה שישלמו עליו, גם מבחינה שיווקית וכלכלית, וגם מבחינת הכדורגל - והוא מראה התקדמות מסחררת כל שנה וכמעט כל חודש מאז שהוא בן 17 כשהוא עלה לבוגרים והתחלתי לעקוב אחריו. הייתי עוד טיפה על הגדר לגביו קיץ שעבר, אבל עכשיו אני משוכנע ללא צל של ספק(עוד פעם בהנחה שהוא יצליח להתחזק - מה שהגיוני שיקרה לילד שרק מלאו לו 20 לא מזמן)
     
    נערך לאחרונה ב: ‏5/5/12
  8. Vanitas Member

    הצטרף ב:
    ‏6/10/10
    הודעות:
    1,127
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מוריניו לא ישנה את הדרך ולא ישחק על החזקה בכדור (וחבל, לא חייבים תמיד אבל מידי פעם זה בהחלט מחייב). לריאל יש כבר שחקנים כדי להחזיק בכדור ולשלוט מול כל קבוצה, אולי גם מול באיירן, אבל מוריניו אפילו לא מנסה לשחק כך.
     
  9. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    כשהיריבה לא עוברת את החצי, חייבים להיות מסוגלים להניע כדור. לא אמרתי להתחיל לשחק כמו ברצלונה, אבל גמישות זה דבר חשוב.
     
  10. Vanitas Member

    הצטרף ב:
    ‏6/10/10
    הודעות:
    1,127
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מאוד חשוב ואני מסכים איתך שמוריניו חייב לשנות את התפיסה שלו בעניין. זה מאוד יפה שהוא הסתדר עם צורת המחשבה הזאת עד היום ברוב המקרים, אבל כדי להפוך למאמן כמעט מושלם וללא חסרונות הוא חייב לתרגל את הקבוצה שלו להניע כדור בשביל מקרים מסויימים.
     
  11. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,481
    לייקים שהתקבלו:
    2,672
  12. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    1) אתחיל בנקודה האחרונה שדור ציין בפוסט שלו - "הפצע מבאיירן." אני מודה, חודשים ארוכים שאינני רואה כדורגל באופן עקבי בגלל הצבא, אך כששמעתי מאבי דרך הפלאפון (שאגב, נסע לשני משחקי הגומלין של חצאי גמר ליגת האלופות ולא הפסיק להרעיף שבחים על האווירה הנהדרת באיצטדיון הברנביאו והקצב המצוין שהיה במשחק בין באיירן מינכן לריאל מדריד) שצ'לסי הדיחה את ברצלונה מן ליגת האלופות, הייתי בטוח שז'וזה מוריניו הולך לעשות זאת שוב ולזכות בליגת האלופות ועוד בגמר פיקנטי במיוחד מול קבוצתו הקודמת, צ'לסי, שם הוא נחשב לאליל. האמת היא שהוא נחשב לסוג של אליל כנראה בכל קבוצה בה אימן בשנים האחרונות. בכל מקרה, הגורל רצה אחרת, ולפי אבא שלי גם בצדק רב, באיירן מינכן תהיה שם במקום ריאל מדריד, בשביל להילחם בביתה על התואר היוקרתי מכולם.

    התחושה שלי מתחלקת לשתיים: מצד אחד יכול להיות שקבוצה כמו ריאל מדריד הייתה צריכה לזכות בעונה שכזו ביותר מאליפות. מצד שני, מדובר באליפות. זהו התואר שלדעתי מראה את המדד הכי מדויק לרמה של הקבוצה שלך כי זהו תואר שצריך לעבוד בשבילו לאורך כל העונה מדי שבוע ולא במסגרת של שלבי נוק-אאוט. צריך לזכור גם שהאליפות הזו הושגה מול אחת הקבוצות הגדולות בהיסטוריה של הכדורגל הספרדי בפרט ובכל ההיסטוריה של המשחק בכלל. יתר על כן, המאזן של הקבוצה הוא נדיר ברמה היסטורית: שלושה שחקנים בדאבל פיגרס של שערים (רונאלדו, היגוואין ובנזמה), שלושה שחקנים בדאבל פיגרס של בישולים (רונאלדו, די מאריה ואוזיל כאשר לצ'אבי אלונסו יש 9 בישולים). בנוסף לכך, הקבוצה עוד יכולה במשחקה האחרון לעונה זו מול מאיורקה להגיע למספר המטורף של 100 נקודות!

    2) בהמשך לנקודה הקודמת, אני חושב שאי הזכייה של ריאל מדריד בליגת האלופות ויותר מכך, היכולת והתוצאות הלא משכנעות באירופה מול הקבוצות הגדולות בשלבים האחרונים של המפעל, הם אלה שישאירו את ז'וזה מוריניו כמאמן הבלאנקוס גם בעונה הבאה, עם יותר מוטיבציה מתמיד. איך אומרים? "עם האוכל, בא התיאבון", ומוריניו הוא מהזן הנדיר האלה של אנשי הספורט שתמיד נשאר רעב להצליח ולהוכיח. לצ'לסי הוא אומנם לא הצליח להביא את גביע האלופות וגם שם הוא למעשה נעצר אך ורק בחצי גמר ליגת האלופות וגם שם הוא אפילו נעצר רק בפנדלים, אבל חוששני שכל מה שהיה חסר לו זה זמן. עובדתית, השלד המרכזי של צ'לסי נבנה על ידיו. בהחלט יש לו קרדיט מסוים בשתי ההופעות שלהן בגמר ליגת האלופות מהשנים האחרונות.

    לטעמי הישארות של מאמן בקליבר שכזה לעונה שלישית נוספת במועדון לחוץ במיוחד כמו ריאל מדריד היא לא פחות חשובה מתואר, גם אם מדובר בתואר היוקרתי מכולם. זהו דבר לא מובן מאליו, מכיוון שצריך לזכור שגם מוריניו הוא אחד שלא נשאר במקום אחד לזמן רב מסיבות כאלה ואחרות. כמו כן, אני מאמין, שלשם שינוי, נוצר כאן תהליך בנייה בריא במועדון, גם ברמה המקצועית וגם ברמה של הישג התארים. מקווה בשבילו ובשביל ריאל מדריד שהעונה הבאה תהיה אפילו גדולה יותר מכל הבחינות. פוטנציאלית זה בהחלט אפשרי כי יש שם עוד כמה דברים נקודתיים שאפשר וצריך לשפר לקראת העונה הבאה.

    3) אני שומע וקורא הרבה שמועות על עתידו של היגוואין בקבוצה. אני מבין את רצונו (?) לעזוב למקום אחר כדי לראות יותר דקות משחק ולהיות שחקן יותר מרכזי. עם זאת, אני חושב שהארגנטינאי לא ימצא מקום יותר טוב מהיכן שהוא נמצא. בריאל מדריד האוהדים חולים עליו, ככל הנראה כי הוא מזכיר להם בהרבה מובנים את ראול, גם כשחקן, גם באופי הצנוע שלו וגם ככזה שלמעשה גדל ופרץ מתוך המועדון וחתום כבר עכשיו על לא מעט רגעים גדולים וחשובים בהיסטוריה העשירה של הבלאנקוס.

    אני חושב שהוא צריך להישאר ולהילחם על מקומו בהרכב. הכדורגל הוא משחק מאוד דינמי וכל הזמן יש בו שינויים. פציעה פה, פציעה שם, שער פה, שער שם והעתיד יכול להשתנות לחלוטין. ריאל מדריד ומוריניו כמובן צריכים לעשות כל מה שהם יכולים כדי להשאיר אותו כי הוא חיוני עבור הקבוצה, גם אם הוא על הספסל וגם אם הוא בהרכב. קבוצה עם שאיפות כמו של ריאל מדריד שנלחמת על כל התארים צריכה שני חלוצים ברמה גבוהה אצלה בסגל. יתר על כן, ריאל מדריד לא תמצא אופציה טובה וזולה ממנו בשוק, זה יהיה מיותר לחלוטין, אבל ממתי כסף מהווה שיקול עבור המועדון הזה? בכל מקרה, אפשר להבין בבירור שמוריניו לא רוצה שהוא יעזוב, אבל בסופו של דבר ההחלטה תהיה של היגוואין עצמו.

    4) מוריניו כבר אמר שלא הולך להיות קיץ עם שינויים גדולים מדי, כמו שאוהדי ריאל מדריד רגילים לראות, ואני חושב שזה אומר הכול: הסגל של ריאל מדריד כבר היום ברמה גבוהה מאוד, אולי הטוב ביותר כיום באירופה. אני חושב שבעמדת המגנים יש בעיה גדולה בשוק ויהיה קשה להשיג כיום שחקן שבאמת יכול לשדרג את הקבוצה בעמדות הללו. עם זאת, ועל זה יסכימו כולם, צ'אבי אלונסו, צריך שותף חדש לידו, כזה שיתאים לרמתו ולרמת הכקבוצה כולה. קדיירה לא מציג את אותה היכולת כמו בנבחרת גרמניה, נורי שאהין מסיבות כאלה ואחרות לא קיבל מספיק הזדמנויות ואינני חושב שהוא השותף האידיאלי לאלונסו ולאס דיארה כבר ממזמן לא בתוכניות של מוריניו, ובצדק לטעמי. אני מקווה שמוריניו באמת יביא הקיץ קשר מרכזי חדש, רכש כזה יכול לשדרג את הקבוצה ולהביא לה את הערך המוסף שהיה לה חסר העונה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏28/5/12
  13. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    אתה אומר שצריך קשר אחורי שיכול להוות ציוות טוב לאלונסו, מי לדעתך יכול לעשות את זה?
    כי אני לא רואה הרבה שחקנים שהם ברי קנייה ויכולים לעשות את התפקיד הזה ברמה שריאל צריכה.
    גם מגן ימני למען האמת, פישצ'ק מדורטמונד הוזכר בתור מועמד, אבל הוא בסגנון יותר גרמני לדעתי ופחות אחד שמתאים לליגה בספרד, כלומר טכני וזריז.
     
  14. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    Mister Joe Cool,

    לטעמי חאבי מארטינז הוא האיש המושלם לתפקיד. האם הוא "בר קנייה"? ממתי ישנה כזו שאלה במועדון כמו ריאל מדריד?

    בכל מקרה, זה מיותר לציין שמות סתם כך שאפילו הקיץ מלא הספוקלציות עוד לא החל עדיין.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/5/12
  15. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    חאבי מרטינז בר קנייה אני מסכים, לא ראיתי אותו מספיק כדי לשפוט לגביי הרמה שלו.
    אני רק יודע שהוא שיחק העונה בתור בלם, לא מבשר טובות יותר מדי.

    בר קנייה? שלושת הקשרים הטובים בעולם היום לא ברי קנייה לריאל מדריד (צ'אבי, ססק, ואינייסטה), הייתי מוסיף אליהם גם את יאיא טורה ודה רוסי שהסיכוי שהם יעברו נמוך מאוד, נשארו מעט מאוד (אם בכלל) שחקנים בעולם שרמתם שווה מקום בהרכב של ריאל מדריד.