ברצלונה 2011/12: תם הפרק?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Bensh, ‏16/7/11.

  1. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    בוודאי שבייל פחות טוב כמגן, אני לא מבין בכלל את התיוג שלו כמגן שמאלי. הוא אמנם התחיל את הקריירה שלו שם, ונתן כמה הופעות לא רעות בכלל בעונה שהספרס נכנסו לטופ 4, אבל הוא פרץ לתודעה כסופרסטאר בפרמייר-ליג וגם באירופה כקיצוני שמאלי. נראה לי הזוי שכותבים בכל האתרים שהוא מגן רק משום שזו העמדה שאותה ברצלונה רוצה לחזק, אף אחד לא כתב שמסצ'ארנו בלם כשהוא עבר מליברפול.

    ממש אין מה להאשים את סיטי וצ'לסי בעליית המחירים המטורפת, כי המקור לכל הכאוס הזה הוא בספרד, כשהנשיאים של ריאל מדריד וברצלונה החליטו להבטיח כל מיני מתנות יוקרתיות לאוהדים כדי שיבחרו בהם. זו הסיבה שזרקו סכומים מטורפים על קאקה, רונאלדו, פיגו, זידאן, זלאטן, וייה ועוד. נכון שהנציגות של הבלאנקוס ברשימה הזאת גדולה מאוד, אבל גם ברצלונה טמנה את ידה בצלחת. בעונה שעברה היא זרקה סכומים מטורפים על סאנצ'ז ופברגאס שהגיעו במחירים של סופר-סטארים ובפועל היו שחקנים משלימים, עכשיו היא מתכוונת לזרוק 40 מיליון על שחקן שהיא בכלל לא צריכה רק כי היא יכולה? סיטי וצ'לסי אמנם זרקו המון כסף, אבל רק בספרד משלמים 30-25 מיליון יורו על שחקנים שמראש מגיעים להיות שחקנים משלימים.

    מבחינה מקצועית אני גם מתקשה להבין את ההגיון. ההרגשה שלי היא שברצלונה פגיעה בהגנה יחסית לקבוצה דומיננטית כ"כ. מה שהיא צריכה זה שחקני הגנה טובים, והיכולת ההתקפית שלהם צריכה להיות בונוס. בייל הוא ממש לא כזה, ולשלם עליו 40 מיליון יורו הופך את העסקה הזאת להזויה עוד יותר. למה לא לקנות מגן שמאלי אמיתי ב-10 מיליון (אלבה) ולשמור את הכסף ליום סגריר? רק כי אפשר לקחת עוד הלוואות והבנקים יסלחו?
    התנהלות מרתיחה.
     
  2. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    10 מיליון פאונד לשחק בן 17 זה מחיר לא גבוה?
     
  3. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    5 מיליון פאונד לפני תוספות, בפועל טוטנהאם שילמה 7 מיליון כי סאות'המפטון הייתה צריכה את הכסף. מחיר סביר בהחלט לפוטנציאל שהוא היה, אבל הוא גם לא היה שווה פחות מהסכום ששילמו עליו בשום שלב בקריירה שלו. הוא ממש לא היה רכישה כושלת אם בכל רגע נתון ספרס יכלו למכור אותו ב-5 מיליון לפחות, והוא בטח שלא היה כשלון כי הוא האריך את החוזה שלו בספרס פעמיים ב-3 העונות הראשונות שלו במועדון.
     
  4. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    המחירים בספרד לא מטורפים. למעשה, ביחס של עלות-תועלת זה השוק אולי הטוב בכדורגל האירופאי.

    אפשר כמובן להתווכח על מחיר של שחקן ספציפי (נניח קאקה בשלב של הקריירה שבו הוא נרכש), אבל בגדול המחירים של השחקנים שהוזכרו (זידאן, פיגו, וייה וכו') הם סבירים ביחס למחירי השוק המקובלים והמעמד שלהם בכדורגל העולמי. אפילו המחיר של רונאלדו, מטורף כביכול ככל שיהיה, הוא סביר מאד ביחס למה שהוא נתן לריאל והגיל שלו.

    באנגליה לעומת זאת, משלמים מחירים מטורפים גם על שחקנים מאד בינוניים. אוהד ליברפול אמור לדעת את זה לפני כולם. הרי הקטע הוא לא המחיר בפני עצמו בערכים מוחלטים אלא המחיר ביחס לתפוקה (והגיל) של השחקן. בהקשר כזה, המחיר של רונאלדו יותר הגיוני מהמחיר של ג'ורדן הנדרסון או פיל ג'ונס.

    שלא יובן אחרת, אין פה "האשמה" של אף אחד. אלו תנאי השוק כתוצאה מיחס של היצע וביקוש. ובכל מקרה, אף אחד לא מכריח את ברצלונה לרכוש שחקן בריטי. פשוט להציג את המחיר של דויד וייה כמטורף בעולם שבו אשלי יאנג עולה כמעט 20 מיליון פאונד בשנת חוזה (בכוונה לא לקחתי כדוגמה את המחיר של קרול כי זו באמת אנומליה) וזה אפילו לא נראה לאנשים כלא סביר, פשוט כי דאוניג גם עלה 20 מיליון פאונד, זה לא תיאור מדויק של המציאות. המחירים של שחקנים כמו סילבה או מאטה נחשבו לחצי מופרכים מזויית ספרדית בעוד מזווית אנגלית, הם נחשבים לכמעט מציאות.

    קראתי פה בפורום טענות על המחיר של שחקן כמו קסורלה (20 מיליון יורו, לשחקן בן 26, עם 40 הופעות בנבחרת ספרד, בעמדות הכי חזקות של הכדורגל הספרדי). באנגליה במחיר כזה הוא נחשב לגניבה מטורפת.

    ואגב, אלבה הוא לא מגן שמאלי אמיתי. הוא גם קשר התקפי שעבר הסבה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏11/5/12
  5. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    המחירים בקבוצות הביניים בספרד הם סבירים לגמרי, בטח בהשוואה לאנגליה. אני לא יכול לתת דעה מבוססת על סנטי קסורלה, אבל אם אתה אומר שהוא שווה 20 מיליון יורו זה בהחלט מחיר לגיטימי. באנגליה משלמים הרבה יותר על אנגלים מאשר בספרד על ספרדים, וזה נאמר לזכותו של השוק בספרד. אני לא רואה קבוצות מרכז טבלה עושות עיסקאות בסדר גודל של 25 מ' כמו למשל דארן בנט מסנדרלנד לאסטון וילה, וגם אם זה נובע מהעובדה שהמצב הכלכלי באנגליה טוב יותר, זו נקודת זכות לספרד. אבל אלה קבוצות שהן בליגה אחרת לגמרי מריאל מדריד וברצלונה, לצערי.

    אולי קצת טעיתי כי פירטתי יותר מדי נתונים בהודעה הקודמת, והפואנטה שלי קצת היטשטשה בדרך. המחירים של רונאלדו וזידאן בהחלט לא רלוונטים, אבל המחירים של סאנצ'ז וזלאטן בהחלט כן. נורא מרגיז אותי לראות את שתי הקבוצות עם הסגל הכי טוב בעולם (אולי למעט מנ' סיטי), שדומיננטיות ב-98% מהמשחקים שלהם בעונה, נמצאות בחובות עתק וקונות עוד ועוד שחקנים שהן לא צריכות בסכומים שהן לא מסוגלות להוציא, במדינה מתוקנת. ברצלונה הייתה צריכה להוציא כ-70 מיליון יורו על שני שחקנים משלימים, שבכל קבוצה אחרת בעולם היו מגיעים כ-key players מעל כל צל של ספק?

    וזה ממשיך להרגיז אותי כי עכשיו ברצלונה, שנמצאת בוודאי בחובות גדולים שאת משמעותם אתה יכול להסביר יותר טוב ממני, תשלם 40 מיליון יורו על עוד צעצוע שהיא בכלל לא צריכה. וריאל מדריד בטח לא תרצה להשאר מאחור ותזרוק סכום דומה על עוד שחקן שיטבע ברוטציה שלה בזמן ששחקנים אחרים שהיא קנתה שנה-שנתיים לפני כן יירקבו שם. ולעובדה שבכל קיץ שתי הענקיות האלה קונות בונבונים שהן לא צריכות ולא יכולות להרשות לעצמן, ומחלישות את המתמודדות שלהם בזירה האירופית והמקומית (מי מבטיח שטוטנהאם תמצא תחליף חצי-ראוי לבייל?), בהחלט יש השפעה גם על המחירים באירופה. כי כשמתוך 30 הכדורגלנים המבוקשים בעולם, 20 מרוכזים ב-2 מועדונים, הקבוצות הבאות בתור צריכות לשלם סכומים מופרכים על second best כמו אשלי יאנג.
    וזה לצערי משפיע וחמור יותר מאשר צ'לסי שמשלמת 50 מיליון פאונד על פרננדו טורס או ליברפול שמשלמת 35 מ' על אנדי קארול...

    לגבי אלבה, המידע שלי נובע מהפמפום של התקשורת. אם יש מישהו שלא עוקב במקרה אחרי הליגה האנגלית והצליח לפספס, הוא גם עלול להאמין שגארת' בייל זה המגן השמאלי שברצלונה צריכה. לא קיצוני מאוד-התקפי אלא אשכרה מגן שמאלי אמיתי. my bad, אבל איכשהו זה השתלב לא רע באחת הטענות שלי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏11/5/12
  6. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    זה פשוט לא נכון. כשריאל זרקה את הסכומים האלה לפני שלוש שנים, זה היה כי היה לה סגל חלש ביותר והיא הייתה צריכה להשקיע הרבה כדי להגיע לרמה שלה היום.
    מאז שריאל הצליחה כמעט להשתוות לברצלונה מבחינת סגל, היא קנתה את די מאריה (שחקן הרכב), אוזיל (הרכב), קרבאליו, קדירה (הרכב) וקונטראו (שחקן 12-13) אף אחד מהם לא בסכומים מאוד מופרכים, כולם פחות ממה שליברפול משלמת על שחקנים בינוניים.

    החובות זאת סתם סיסמא, ריאל מועדון רווחי שנה אחרי שנה, השחקנים בעשרות מיליונים שהם קונים מחזירים את עצמם בצד המסחרי הרבה יותר מהר מאשר שחקנים בינוניים ב15 מיליון עושים את זה, וזה עוד בלי להתחשב ביכולת.
    אין שום תאגיד בעולם שלא ממונף על ידי בנקים כדי לממן את הפעילות שלו, זה לא בעייתי כל עוד הוא רווחי ומחזיר את החובות שלו.
     
  7. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    - מחירי שחקנים הם פונקציה של היצע וביקוש. המחירים באנגליה יותר גבוהים, כי מצד אחד הקבוצה הממוצעת באנגליה אמידה יותר ומצד שני, היצע השחקנים האנגלים קטן משמעותית מהיצע השחקנים הספרדים.

    אתה טועה בטענה שלך שהמחירים שמשלמות שתי הגדולות מנותקים מהשוק. ממש לא. להפך, הכוח העצום של ברצלונה וריאל בשוק, העובדה שהן נמצאות בראש שרשרת המזון, דווקא מאפשרת להן להשיג שחקנים במחירים זולים משמעותית מהמחירים שאותם שחקנים יעלו קבוצות אחרות. פאברגאס היה עולה לקבוצה אחרת 50 מיליון יורו. העובדה שהוא רצה להגיע רק לברצלונה, הורידה את המחיר שלו משמעותית. אותו דבר עם אלכסיס: סיטי ניסתה לרכוש אותו, אבל השחקן הבהיר שהוא רוצה לשחק רק בברצלונה, מה שהוריד את המחיר שלו. מסוט אוזיל עלה לריאל מדריד באזור ה15 מיליון יורו. שני שליש ג'ורדן הנדרסון.


    אפשר כמובן למצוא דוגמאות בודדות שסותרות את הטענה הזו (זלטאן וקונטראו למשל), אבל בגדול ברצלונה וריאל לא משלמות על שחקנים יותר ממה שהם שווים בשוק.


    - ברצלונה צריכה מגן שמאלי, כי המגן הקבוע שלה כנראה לא הולך לחזור לשחק כדורגל. אתה יכול לתווכח אם בייל הוא השחקן שברצלונה צריכה, אבל הצורך בשחקן בעמדה הזו הוא אמיתי.

    - עם כל הכבוד לטוטנהאם (ויש), היא לא מתחרה של ברצלונה. לפי ההגיון של טונהאם כ"מתחרה" וחוסר המוסריות שברכישת שחקנים מקבוצה כזאת, ברצלונה צריכה לרכוש מליגת העל שלנו, רק כדי לא לפגוע במתחרות ישירות. משומר פנוי בקיץ?

    - ברצלונה היא הקבוצה עם הכנסות השניות בגובהן בכדורגל העלמי, עם ערך השחקנים הגבוה ביותר. כלומר, חוב לא נמדד בערכים מוחלטים, אלא ביכולת ההחזר של הקבוצה. עבור קבוצה קטנה, חוב של 20 מיליון יכול להיות הרסני, בעוד קבוצה גדולה יכולה להתמודד עם חושב של מאות מיליונים. אתה יכול להסתכל על זה כמו על אשראי בבנק. ברצלונה תסתדר, אתה יכול להירגע.

    - דווקא הסגל של סיטי הוא בדיוק ההגדרה של מה שאתה יוצא נגדו: החלשה מכוונת של יריבות (רכישת שחקנים מוילה כאשר היא נתפסה כיריבה לואחר מכן מארסנל), מחירים חסרי פורפורציה ביחס לשוק על שחקנים וסגל שבנוי לרוחב.


    - כאוהד ליברפול, אתה יכול להסביר לי מה מנע מהקבוצה שלך להוציא את הכסף של קרול (או של הנדרסון, אדם ודאוניג בקיץ) על פלקאו?

    אתה יודע, יש שחקנים מצוינים בעולם שלא משחקים בברצלונה וריאל ו / או נמצאים על הכוונת שלהן וגם אותם אפשר לרכוש. לטעון שליברפול נאלצה לשפוך סכומים מופרכים על שחקנים בינוניים בגלל הדומיננטיות של ברצלונה וריאל בשוק השחקנים, זה לעשות הנחה למקבלי ההחלטות אצלכם.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏11/5/12
  8. xavi6 Member

    הצטרף ב:
    ‏16/8/06
    הודעות:
    7,893
    לייקים שהתקבלו:
    0
    המחיר שלו לדעתי לא שווה 40 מליון. ברצלונה צריכה לשלוח שליחים, לפרוץ למשרדים של טוטנאהם, לקרוא לפויול ופיקה, להלביש עליו חולצה, וככה להוריד את המחיר ל-20-30.

    ריאל מדריד ופרז הכניסו את השוק בעולם הכדורגל לטירוף מוחלט. אני נגד רכישה כזאת, גם אם הוא מגיע כמגן מחליף (והוא יכשל כמגן) וגם אם הוא יגיע כקיצוני (לא נחוץ).
     
    נערך לאחרונה ב: ‏11/5/12
  9. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    זה לא הפריע לכם עם פברגאס זה לא אמור להפריע לכם עכשיו. חבל שלא לכולם יש דם קטלאני.
     
  10. WellNeverDie Member

    הצטרף ב:
    ‏6/7/10
    הודעות:
    2,230
    לייקים שהתקבלו:
    235
    לדעתי הוא מגן טוב יותר מאלבס של השנה למרות שכבר שנתיים הוא קיצוני. הפיזיות שלו תוסיף לכם המון.

    ואתה מאשים את פרז וריאל כיאלו רק הם האשמים במצב. גם ברצלונה אשמה.
     
  11. xavi6 Member

    הצטרף ב:
    ‏16/8/06
    הודעות:
    7,893
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אה אתה פה? למה לא הגבת לסתימת פה שמסי נתן לך? זה לא יפה להגיב רק לדברים שאתה מסוגל להמשיך לבלבל בהם את המוח http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/rolleyes.Xxx
     
  12. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    איזו סתימת פה? טוב לדעת שמסי משקיע במיוחד בשבילי...
     
  13. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מישהו יכול להזכיר לי מתי בפעם האחרונה ואלדס עצר כדור?

    אני תמיד חשבתי שהוא אנדרייטד, אבל העונה הוא ממש הפך לנטל. לא הגיוני שקבוצה שבעטו לה למסגרת 20 בעיטות בעונה שלמה (12 משחקים) של ליגת אלופות, תספוג עשרה שערים. ו"בעיטות למסגרת", זה לא בהכרח מצב לגול אלא סטטיסטיקה שכוללת גם את הבעיטה מהחצי של דרוגבה ומיני דרדלה מ30 מטר.

    רוב הגולים שהוא חוטף הם לא בהכרח טעיות שוער קלאסיות (למרות שהגול של רמירז כן היה טעות שלו), אבל אתה מצפה משוער של ברצלונה פה ושם לקחת כדורים לא מובנים מאליהם. העונה הוא לא עושה את זה. בכלל.
     
  14. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,085
    לייקים שהתקבלו:
    343
    שתי הגולים שלו היום לא באשמתו, שהוא נשאר לבד מול שחקן לבד וביצועים מצויניים של רובן קאסטרו, אני קצת חושב שאתה נשחף, ואלדז לא חלוץ מושלם אבל הוא עצר לא מעט כדורים העונה, וגם לא היו לו יותר מדי טעויות קריטיות.

    ועדיין, הוא גם מסיים בתואר הזאמורה כשוער שספג הכי פחות שערים 4 שנים ברצף.
     
  15. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כתבתי שרוב הגולים שהוא סופג הם לא באשמתו במובן המקובל, אבל אתה מצפה משוער של ברצלונה פה ושם גם לקחת כדור לא מובן מאליו. לא יכול להיות שכל מצב יהיה גול.

    אני לא זוכר משחק אחד העונה שהוא הביא לברצלונה נקודות ואני חוזר על הסטטיסטיקה מליגת האלופות: 20 כדורים למסגרת (כולל בעיטה מהחצי) ועשרה שערים.