ספרדי כפול

הנושא בפורום 'פורום יורו 2012' פורסם ע"י Iker Casillas, ‏26/5/12.

  1. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,085
    לייקים שהתקבלו:
    343
    דרך אגב, אני ממש לא אוהב את ההרכב היום לקראת סרביה, ליבי נחמץ שאני רואה את הפחון אלביול פותח בהרכב, לפי הדיווחים השבוע היה נראה שבנייאט יפתח ליד אלונסו ובסוף הוא מעדיף את קאסורלה, אני ממש לא אוהב את קאסורלה שהוא משחק באמצע, פלגריני הלך על זה העונה לא מעט ולדעתי זה לא עבד טוב, בהתקפה יפתחו נגרדו וסולדאדו שהם שתי חלוצים דומים מדי ואני לא בטוח כמה הציוות הזה יעבוד, זה מזכיר לי הציוות הנוראי של אמארי עם סולדאדו ואדוריז.

    סרביה נבחרת חזקה, יהיה משחק קשה מאוד היום.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/5/12
  2. Iker Casillas משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/10/11
    הודעות:
    1,598
    לייקים שהתקבלו:
    620
    מעניין אותי על סמך מה אתה כותב את זה?

    קודם כל רק כדי להבין את דעתך, אתה מעדיף לראות את בוסקטס במקום אלונסו כי אם שחקן מסוגו יהיה ליד שחקנים כמו צ'אבי ואינייסטה, שטובים ממנו, הוא יהיה מיותר ויגרום לעומס צפוץ ומיותר של שחקנים מאותו הסוג, או שאתה מעדיף את בוסקטס כי הוא שחקן הרבה יותר טוב מאלונסו. אני אלך על האופציה הראשונה והשפויה יותר (בתור אחד שרואה את אלונסו באופן קבוע, מדובר באחד השחקנים הטובים והחשובים ביותר בעולם שכל קבוצה רוצה. לטעון שבוסקטס טוב ממנו זה בערך כמו לטעון שיאיא טורה טוב יותר מצ'אבי). חוץ מזה, דל בוסקה לא יכול להעלות עם כל ברצלונה בהרכב כי לפי מה שרשמת, יהיו בהרכב לפחות שמונה שחקני ברצלונה.

    בקשר לתאוריית הפקק שדיברו עליה פה, מקרה כזה מזכיר לי מקרה שבריאל חשבו והתלבטו עליו לא מעט: האם לפתוח עם קאקה ואוזיל, שני פלימייקרים בעלי אותו תפקיד שאף אחד מהם לא מסוגל לשחק באגף, באותו הרכב נגד יריבה גדולה. עד שלב מסוים מוריניו העדיף לא לפתוח עם שניהם ביחד במשחק חשוב, בטענה שזה יגרום לעומס בהתקפה ושניהם ידרכו אחד על השני. עד שהגיע יום בו מוריניו החליט שאין לו מה להפסיד, ועלה עם שניהם למשחק גומלין רבע גמר גביע המלך מול ברצלונה בקאמפ נואו. השילוב שנוצר ביניהם באותו משחק היה אדיר וזה היה אחד המשחקים היחידים בזמן האחרון שבהם ריאל הייתה עדיפה על ברצלונה לאורך כל חלקי המשחק. השילוב בין שניהם ממש לא יצר צפיפות ודווקא חסם את הטיקי טאקה של ברצלונה בצורה מצוינת, שהראה למוריניו שלפעמים ההגנה הטובה ביותר היא באמת התקפה.

    בקיצור, מה שאני מנסה להגיד זה ששילוב בין שני הצ'אבים לא בהכרח ייצור מצב שבו שניהם דורכים אחד על השני, אלא להפך, שנראה שיתוף פעולה מצוין בין שני הקשרים בעלי אותו התפקיד שינפיק לספרד מס' פעולות מצוינות. שוב, אני לא מבטיח שזה אכן מה שיקרה ובמקרה של קאקה ואוזיל מדובר בשחקנים הרבה יותר התקפיים, אבל אני בעד לפחות לנסות את זה במשחקים הראשונים של היורו, ואם זה לא יעבוד אז אפשר לשנות את השיטה - מה כבר יש להפסיד מזה? חוץ מזה, אני לא מבין למה אי אפשר לעלות עם כולם ביחד בהרכב - בוסקטס, צ'אבי, אלונסו, אינייסטה וסילבה, חמישה שחקנים בנוסף לחלוץ חוד אחד.

    המערך יכול להיות קצת מוזר, אבל אני חשבתי על משהו מסוג 4-5-1. לא אותו 4-5-1 שיש לריאל מדריד, אלא מערך סטייל ברצלונה פיפא 08 למי שזוכר. זה בערך ייצא משהו כזה:
    ----------בוסקטס--------------
    ---אלונסו---------צ'אבי--------
    סילבה-----------------אינייסטה
    --------יורנטה/סולדדו---------
    בעצם כמו ה4-3-3 של ברצלונה, רק ששחקני האגף משחקים הרבה יותר קרוב לקישור מאשר לחלוץ החוד. מה שכן, סוד ההצלחה שצריך להיות לספרד במערך כזה הוא לבעוט לשער כמה שיותר. לשחקנים כמו אלונסו, אינייסטה וסילבה יש בעיטות מצוינות מרחוק, ובמקרה שתהיה הגנה מאוד צפופה וחזקה ליריב כמו שצפויה להיות לאיטליה ואולי ליוון/אנגליה אם נפגוש אותן, זה מה שצריך לעשות. כשההגנות יהיו יותר חלשות אז אפשר להשחיל בין ההגנה כדור ליורנטה או סולדדו על מגש זהב כמו שכל שחקן בקישור הזה יודע לעשות מצוין, כשלשניהם יש סיומת נהדרת והם לא ידועים כמחמיצנים גדולים, ככה שאחד מהם יעשה את העבודה.

    לגבי ההגנה, אני גם לא חושב שצריך לעלות עם חאבי מרטינז ואני גם לא חושב שצריך להסביר יותר מדי - פשוט יש שחקנים יותר טובים ממנו כבלמים. הרביעייה האחורית צריכה לדעתי לכלול את איראולה, ראמוס, פיקה וארבלואה כמגן שמאלי. חובה לפתוח עם ראמוס כבלם אחרי העונה המדהימה שהייתה לו והציוות עם פיקה זה מה שצריך להיות במרכז. עקב פציעתו של פויול, ספרד לא נותרה עם הרבה אופציות לשחקנים שישחקו כמגנים שמאליים, ופה אני מעדיף לתת את הצ'אנס לאלברו ארבלואה. כשהוא היה שם הוא לא הרשים יותר מדי, אבל הוא עשה את העבודה הרבה יותר טוב מג'ורדי אלבה, אוברייטד ענקי שלא עושה כלום חוץ מלהשאיר חורים וגם מנאצ'ו מונריאל - מגן סביר ומטה שאיכשהו קיבל זימון לנבחרת לפני כמה שנים. נותרנו עם אנדוני איראולה שנתן עונה טובה מאוד כמגן ימני בבילבאו והיה אחד מהשחקנים היחידים שם שבאמת עשה הגנה. כשהוא היה טוב בילבאו לא ספגה יותר מדי גולים, אך כשהוא קצת נעלם לבילבאו לא היה מנהיג בהגנה שלה שנראיתה כמו פח אשפה, כמו אמש למשל.
     
  3. amirb91 משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/9/08
    הודעות:
    5,983
    לייקים שהתקבלו:
    9
    אורן כל עוד אינייסטה לא משחק ליד צ'אבי במרכז אלא תקוע בשלישיה הקדמית זה פשוט לא יעיל ולא תורם כלום להתקפה, זה לאבד את כל היתרונות שיש לו כשחקן
     
  4. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בוסקטס שחקן יותר טוב מאלונסו כקשר אחורי קלאסי. לא כעושה משחק, אבל כאלה יש לספרד מספיק.

    אני אחיה עד גיל 700 ולא אבין מה ההגיון לקחת את השחקן הכי טוב וחשוב בנבחרת ולהזיז אותו לעמדה שמנטרלת באופן מוחלט את כל היתרונות ושלו מבליטה את החסרונות. אלונסו כזה גדול ששוה להקריב בשביל את אינייסטה?

    הקטע ההזוי שזה גם ההגיון של דל בוסקה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/5/12
  5. Iker Casillas משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/10/11
    הודעות:
    1,598
    לייקים שהתקבלו:
    620
    תקראו שוב את מה שכתבתי אחרי המערך, אני לא מתכוון לכך שאינייסטה וסילבה ישחקו לצד חלוץ החוד, אלא שהם ישחקו הרבה יותר קרוב וצ'אבי ולאלונסו. השתדלתי גם להציב את צ'אבי ואינייסטה באותו צד כדי שהוא יהיה כמה שיותר קרוב לצ'אבי ואף חסרון התקפי שלו לא יתבלט. יכול להיות שזה ייצור בעיה שהוא לא משחק עם צ'אבי באותו קו, אבל זה שווה ניסיון וכמו שכתבתי, אם המערך לא יעבוד בצורה חלקה במשחקים הראשונים, אז אפשר לשנות את השיטה.
     
  6. amirb91 משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/9/08
    הודעות:
    5,983
    לייקים שהתקבלו:
    9
    המשחק הראשון הוא מול איטליה, אין שום מקום לנסיונות, במידה וספרד מפקששת שם אז היא מסתבכת, את הנסיונות עדיף להשאיר למשחק השלישי במידה ויהיה חסר חשיבות(או משחקי אימון)
     
  7. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קסיאס,

    מרוב שכולם ישחקו באמצע, מי יעשה תנועה לעומק? מי יפתח לצד? מי יבקיע? כל העומס ייפול על סולדדו / יורנטה?

    אלו בדיוק ההרכבים שנראים מדהים מבחינת השמות ואימפוטנטים לחלוטין על המגרש.
     
  8. Landon Donovan Member

    הצטרף ב:
    ‏9/10/06
    הודעות:
    1,410
    לייקים שהתקבלו:
    61
    מעולה, אז רק צריך למצוא דרך להכניס לשם את פברגאס ויהיו בקישור חמישה שחקנים על שלושה מטרים מרובעים.

    לגבי השילוב בין צמד הצ'אבים - ראינו איך זה עבד "מעולה" במונדיאל האחרון. שניהם משחקים כמעט על אותה עמדה - השחקן האמצעי בקישור של שלושה שחקנים. אני מבין למה אוהדים של צ'אבי אלונסו ירצו לדחוף אותו להרכב בכל מחיר, אבל אוהדים של ספרד אמורים לסלוד מהרעיון.
     
  9. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,553
    לייקים שהתקבלו:
    3,510
    מין:
    זכר
    גם בשל איכות קשרי מרכז השדה של הנבחרת וגם היות והשחקנים הבודדים שמשחקים אשכרה על הקו לא מהדומיננטים ביבשת(אפילו סאנטי קאסורלה שנחשב לקשר קו מוביל בליגה הספרדית בשנים האחרונות, העונה למשל הוסט למרכז השדה ושיחק שם טוב) - הכוח העיקרי של ספרד הוא מהאמצע. פעם היו את חואקין(הבטחה גדולה), רייס ואחרים, אצ'ברייה אפילו. היום לנבחרת אין אפשרות להתבסס על קיצוניים. חואן מאטה שחקן שיקבל פירורים אם בכלל, אולי רק פדרו. הנבחרת שהתבססה על קשרי אגף איכותיים ושני חלוצים לא הביאה שום דבר.

    לא מבין את הוויכוח לגבי דוד סילבה - לא אמור לשחק כחלוץ שני אלא כשחקן חופשי עם נטייה קלה יותר לאחד האגפים, נניח כנף שמאל.

    בנוגע לשאלת בוסקטס ואלונסו - הם ישחקו יחד, ככה שזה לא משנה. בכל-מקרה, הנבחרת רוב הזמן אוחזת בכדור בעצמה וגם צ'אבי למשל תורם בעבודת ההגנה. אלונסו עושה עבודה הגנתית טובה ותורם גם התקפית עם כדורים ארוכים וניהול משחק, דבר שבוסקטס לא כל-כך יודע לעשות. רק אציין ש'הפקק' שעשוי להיווצר עם צמד הצ'אבים הוא יותר משמעותי מאשר השילוב לכאורה בין קאקא לאוזיל שכל פעם אחד מהם הלך לאגף והם שחקנים הרבה יותר קידמיים.

    ההרכב האידאילי מבחינתי הוא כזה:
    קסיאס; ארבלואה, פיקה, ראמוס, אלבה; אלונסו, צ'אבי, אינייסטה; סילבה, פדרו וטורס
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/5/12
  10. amirb91 משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/9/08
    הודעות:
    5,983
    לייקים שהתקבלו:
    9
    הקטע עם פדרו די צמח מאתמול, אם הוא היה נותן משחק חלש אתמול לא נראה לי שמישהו מכם היה סופר אותו ורוצה שישחק ביורו
     
  11. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,333
    לייקים שהתקבלו:
    2,037
    ספרד בלי לפחות שחקן כנף אחד נבחרת מאוד מוגבלת. היא חייבת לשחק עם שחקן כמו פדרו או כל מישהו אחר שיודע לפתוח את המשחק מהקו, לא משנה מה הכושר שלו והאם הוא טוב או לא טוב. בלי זה ספרד פשוט מרימה להנחתה לכל נבחרת לצופף במרכז הרחבה והיא תתקשה להבקיע יותר מארבעה-חמישה שערים בכל הטורניר.
     
  12. xavi6 Member

    הצטרף ב:
    ‏16/8/06
    הודעות:
    7,893
    לייקים שהתקבלו:
    0
    במונדיאל היה אפשר לראות שכל עוד צ'אבי אלונסו משחק בצוותא עם בוסקטס-זה משפיע ישירות על היעילות של צ'אבי שסיים טורניר שלם עם בישול אחד, שגם הוא היה בנבדל מול פורטוגל. לדעתי אין אפשרות לשחק עם השתיים בצורה יעילה. בנוסף, אם אלונסו משחק-זה אומר שאיניסטה צריך ללכת לאחד הצדדים, מה שעוד יותר גרוע.

    בעיני, המערך הכי טוב הוא 4-3-3, עם שחקנים כמו סילבה ומאטה בכנף שיכולים גם להיכנס לאמצע כשצריך, וחלוץ אחד בודד שזהותו למען האמת פחות משנה. העיקר שידע להכניס את הכדור לשער, והוא יגיע למצבים כאשר "מאכילים" אותו שחקנים כמו איניסטה, צ'אבי מאטה וסילבה. יורנטה וסולדאדו יודעים, המבחן האמיתי יהיה כאשר טורס ישחק.

    מה שיותר מטריד זאת ההגנה ללא פויול, עמוד השידרה שלה בקמפיינים האחרונים. איראולה נפצע במשחק נגדברסה ולא יהיה כשיר או שסתם האוזניים שלי סתומות?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/5/12
  13. Herrmann Member

    הצטרף ב:
    ‏23/4/12
    הודעות:
    243
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קאסורלה ואדריאן כובשים, 0-2 לספרד על סרביה.
     
  14. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני חוזר על הנקודה המרכזית לדעתי בויכוח בוסקטס מול אלונסו. אלונסו מנהל משחק טוב יותר, אין ויכוח. רק שספרד לא צריכה שחקן שינהל משחק. יש לה פריבלגיה לוותר על שחקנים כמו סילבה או פבארגאס בעמדה הזו. מה שספרד צריכה מקשר אחורי זה מישהו שיעשה עבודה של קשר אחורי ויהיה מתואם עם צ'אבי ואינייסטה (נקודת הכוח המרכזית של הנבחרת). בקטע הזה, השאלה מי עדיף היא נו בריינר.

    עם כל הכבוד לצ'אבי אלונסו, הוא לא שחקן שעבורו שווה לשנות את הסגנון של המשחק של הנבחרת ולהוריד את האפקטיביות (צ'אבי), שלא לומר לנטרל כמעט לחלוטין (אינייסטה בגלות שלו באגף), את השחקנים הטובים ביותר שלה.

    אפשר ללכת מסביב לנקודה כמה שרוצים, בסופו של דבר אם המטרה היא שספרד תזכה בטורניר, צ'אבי ואיינייסטה הם המפתח. היתרון המוחלט של ספרד על כל נבחרת בעולם. ולכן, כל מהלך שיפגע באפקטיביות שלהם הוא מופרך במהותו.

    דל בוסקה צריך לקבל החלטה מה יותר חשוב: לזכות ביורו או לתת נציגות שווה לריאל מדריד וברצלונה בהרכב. על פי זהות החלטה הזו יקבע הגורל של ספרד ביורו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/5/12
  15. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,085
    לייקים שהתקבלו:
    343
    לא ראיתי את המשחק היום, אבל לפי מה שהבנתי ספרד נראתה הרבה יותר טוב במחצית השנייה.

    ידעתי מההתחלה שההרכב של דל-בוסקה כשלון, הוא פתח עם אלונסו וברונו באמצע, שהראשון הוא קשר אחורי טיבעי והשני גם יותר עסוק בפעולות הגנתיות, וזה לא הלך טוב, במחצית השנייה שבנייאט הפנטסטי וחאבי גארסיה שעדיף על ברונו לטעמי נכנסו הנבחרת התחילה לשחק כדורגל.

    גם הציוות של נגרדו וסולדאדו הוא גרוע ושתיהם היו חלשים מאוד, הם שתי חלוצים דומים שדורכים אחד על השני, עם כבר לפתוח עם אדריאן לצד סולדאדו היה יותר נורמאלי.

    נאבאס עם בישול נהדר לאדריאן, וכמו שאמרו למעלה ספרד חייבת לשחק עם קיצני שירווח את המשחק, שספרד אוהבת לשחק לרוב מהאמצע ונאבאס שבכלל עבר עונה אדירה הוא הפתרון לכך, גפ במונדיאל שהוא שיחק ספרד נראתה טוב יותר.