אבל לא יכול להיות שהמתכונת הופכת לבעלת משקל כבד יותר מאשר הגרות עצמה ואני נתון לגחמותיהם של מורים שמתעקשים לבדוק לפי תבניות (למשל המורה בתנ"ך הוריד לי את כל הנקודות בשאלה על הקושי ב"לא תחמוד" כי כתבתי שהאיסור הזה הוא על לרצות, והוא מתעקש שזה על לחשוב ולרצות בכלל זה סוג של פעולה...)
זה כדי שלא תחשוב שאתה חכם יותר מהמורה שלך וששבוע של השקעה לפני הבגרות מספיק. תקשיב למורה ותדע מה הוא רוצה שתראה התשובה.
זה לא מדוייק ותלוי אם אותו אדם היה זכאי לתעודת בגרות או לא. במקרה שהוא אינו זכאי לתעודת בגרות באמת לוקחים את האחרון. אם יש לו תעודת בגרות יש כל מיני תנאים אבל למשל במתמטיקה אם הוא יגש בקיץ לשאלון מסויים ואז במועד ב' יגש שוב על מנת לשפר (ובהנחה שהוא זכאי לתעודת בגרות) יקחו לו את הציון הגבוה מבין השניים. לא בטוח שזה תקף לכל המקצועות, צריך לבדוק פרטני אני מניח.
שטויות, בכיף. http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx אגב, אם כבר עסקינן בבגרויות מישהו פה ניגש יום רביעי (23.5) לאחד מהשאלונים במתמטיקה ואם כן איזה שאלונים ואיזה מבנה (חדש, או ישן-צבירה). איך נפלו גיבורים.
אני ניגשתי לשאלון 806, אשר מהווה חלק מהתוכנית החדשה. הוא כולל תשעה תרגילים, המתחלקים שווה בשווה בין שלושה נושאים שונים (אלגברה, גיאומטריה וחדו"א), כאשר יש לענות על שתי שאלות בכל אחד מהפרקים האמורים לעיל. משך הבחינה, אגב, עומד על שלוש שעות וחצי.
על פי ניסיון העבר, עושה רושם שציוני הבגרות יועלו רק מספר ימים לפני המועד ב' (אם כי ייתכן שגם התרחיש הזה יתחוור כאופטימלי יתר על המידה). ד"א, איך הלך? http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx
http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/5eek.Xxx על מה נפלת?! גם אני ניגשתי ל-806 (מגן 85, ככה זה כשהמוטו שלך הוא "מקסימום הישגים במינימום השקעה"), ויחסית לאחד שלא למד בכלל זו הייתה פשוט מתנה משמיים: בפרק של גיאומטריה וטריגונומטריה היו 2 שאלות של גיאמוטריה של המישור, ובפרק של הפונקציות היו 2 שאלות בלי אינטגרלים. תוך שעתיים וחצי סיימתי. מניסיון של 3 בגרויות: חודשיים במקרה הטוב.
התוצאות יגיעו כמה ימים לפני המועד ב'. בוודאות - מה שכן אני כבר אלך להרשם בבית ספר שלי לשאלונים על כל מקרה שלא יהיה, לי ב006 (תוכנית ישנה) וב05 היה לי איזה טעות נגררת... וחבל, היה שאלונים די סבירים ולא קשים במיוחד. ממליץ לכם מאד לסיים עם זה בתיכון. http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/icon_thumright.Xxx
לא נפלתי על שום דבר http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx אבל הייתי עצלן ורבתי עם המורה באנגלית, לכן, היא דפקה אותי בציון של הפרויקט. בגלל זה, החלטתי לא לגשת לאנגלית בכלל בתיכון (כדי שציון הפרויקט לא ישפיע). אחרי התיכון, עשיתי במועד אחד את כל השאלונים של ה-4 יחידות, במועד אחר עשיתי את השאלונים של ה-5 יחידות ונתתי להם לבחור כמה יחידות אנגלית להכניס לתעודת בגרות.
הבגרות הלכה טוב, באמת הקלו עלינו, החלק של אלגברה היה בדיחה, גם גיאומטריה לא היה נורא ובאנליזה הייתה שאלת מתנה -7, ועוד 2 שאלות לא קשות בכלל.
בהחלט, קשה לומר שהשאלון הזה היה מורכב במיוחד (אם כי דווקא באחד מהסעיפים הקטנים של שאלה 7 ביצעתי שגיאה מטופשת - היחידה שלי במבחן כולו, למעשה). רונן, כולי תקווה שעכשיו, לאחר שדווקא המגן יהיה הגורם ש"ידפוק" את הציון שלך, תשכיל סוף סוף לזרוק את המוטו הדפוק הזה עמוק אל פח הזבל http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx. מניסיון אומר לך (תשתדל להתעלם מהטון המטיף) - אילו רמת ההשקעה שלך הייתה גדולה ולו במעט מהמינימום הנדרש, סביר להניח שהיית זוכה לציון הגשה גבוה בהרבה. חבל.
לכמה יחידות היית אמור לגשת בתיכון? ועם כמה בסוף יצאת? עשיתי גם שאלה 7, והסברתי את זה שתהייה שם לנגזרת נקודת קיצון על סמך זה שע"פ הגרף רואים שלפונקציה יש נקודת פיתול. זה בסדר? אני לא חושב שהדרך הזו רעה. כמו שאף אחד לא ישב כל יום וישקיע שעתיים במתמטיקה כדי להבטיח (guarantee) מאה, ככה גם אני יכול להרגיש מאוד מסופק מזה ש-49.5% מהזמן הממוצע שהרוב השקיעו פתרתי סודוקו, 49.5% מהזמן גירבצתי ועוד 0.5% מהזמן לא עשיתי כלום ועדיין קיבלתי ציון טוב. אני כן חושב שהלכתי רחוק מדי והייתי חייב להשקיע יותר באינטגרלים, אבל חשוב לי לא רק להשיג ציונים גבוהים (אני ממש לא פרפקציוניסט) אלא גם להיות יעיל. ויש לי תחושה שהמיומנות הזו תעזור לי יותר בהמשך מאשר עוד 4 נקודות לציון הסופי במתמטיקה.