קיל ביל הם סרטים פחות מורכבים מהסרטים הטובים האחרים של טרנטינו, יש רגעים שהרגשתי שהוא עשה את הסרט רק בשביל להראות כל מיני סצנות קרב מגניבות. גם בכל הסרט התחרפנתי מזה שהיו יכולים להרוג את הבלונדינית 4 פעמים (ואולי אפילו יותר) במהלך הסרט ולא עשו את זה בגלל סיבות טפשיות כאלו ואחרות. עכשיו גם הוא אמר שהוא יוציא קיל ביל 3 שבטח ידבר על הבת של הכושית שמתה בתחילת החלק הראשון. ומה בדיוק מצחיק בקטע הזה, זו השפעה ישירה על העתיד של ג'ולס.
כמובן, הם יכלו פשוט לקחת אקדח ולירות בה במקום להביא 80 סמוראים...אבל מדובר בסיפור נהדר, שמסופר בצורה מהנה. זה לא גאוני כמו הסרטים היותר רציניים שלו, אבל עדיין מאוד מומלץ. קוונטין מדבר על הרבה דברים, הוא גם אמר לפני 10 שנים שהוא רוצה לעשות סרט על האחים וגה...קשה לי להאמין שהוא יעשה את כולם.
באמת שהייתי מצפה שהיא איכשהו תחלץ בצורה מגניבה מהמצבים האלו במקום שביל יתקשר לבלונדינית עם הרטייה ויגיד לה לא להרוג אותה.
גם הרעים בג'יימס בונד יכולים לדפוק בו כדור במקום לספר לו את כל התוכנית שלהם ולשים אותו באקווריום מלא בכרישים שהוא איכשהו יצליח להמלט. זה למה זה סרט. בכל מקרה לא סתם, כל הסרטים של טרנטינו זה דברים שהוא עשה בשביל להרגיש מגניב עם מצלמה, זה למה הם כולם כאלה מגניבים.
דווקא לספרות זולה יש הרבה משמעות. אבל הנקודה שלי הייתה שבסרטים אחרים של טרנטינו סצנות האקשן נמשכות הרבה פחות מבקיל ביל.
זה מה שנהוג לחשוב, שהסרטים של טרנטינו הם "רק למגניבות" אבל אם היו מתעמקים בהם יותר היו מוצאים את מה שהוא מנסה להגיד. לעולם הקולנוע יש חוקים משלו. כל מיני דברים שאנחנו מקבלים כמובן מאליו בסרט. למשל, מישהו בסרט לעולם לא ינעל את האוטו. במציאות אם לא תנעל את האוטו, יגנבו לך אותו. בעולם הקולנוע אין צורך לנעול כי זה לא רלוונטי לעלילה. מה שטרנטינו עשה בספרות זולה זה גרם לדמויות פלקטיות מסרט גנגסטרים להתמודד עם מצבים מהעולם האמיתי. לדוגמה, בתחילת הסרט יורים על שני הגיבורים וינסנט וג'ולס אבל אף כדור לא פוגע. בסרט סטנדרטי יתעלמו מהנקודה הזאת בחינניות. אבל ג'ולס לא מניח לזה. הוא אומר שמבחינתו זה נס וזה גורם לו לעבור חוויה דתית שגורמת לו לפרוש מחיי הגנגסטרים. עוד דוגמה היא הסצנה עם המכונית. וינסנט מדבר עם מרווין שיושב במושב האחורי בזמן שהוא מנפנף באקדח טעון כמו גנגסטר בסרט סטנדרטי. אבל אז יש מהמורה בכביש ובטעות הוא יורה למרווין בראש כי זה מה שיקרה במציאות אם תעשה דבר כזה. אם זה לא מספיק הם אחר כך צריכים להביא את המכונית לחבר שלהם ואז הם מתעמקים בכל הפרטים הקטנים של ניקוי המכונית מחלקי מוח בלחץ זמן לפני שאישתו של החבר תחזור מהעבודה ותראה את הבלאגן. הסרט כל הזמן משחק על הגבול הזה בין סרט גנגסטרים סטנדרטי לבין הסיטואציות מהעולם האמיתי שהוא מעמת את הדמויות שלו איתן. מעבר לזה, הדיאלוגים בסרט מושחזים ובלתי נשכחים. גם הסרט משופע ברמיזות וקריצות לסרטים ותקופות אחרות כמו שרק טרנטינו אוהב. לכן הסרט הזה הוא באמת יצירה קולנועית גאונית. מה גם, שהסרט הוא הרבה יותר מוסרי ממה שאנשים חושבים, ג'ולס,איש חכם שמאמין בתנ"ך וגם לומד ממצבים כאלה ואחרים,נשאר חי. בניגוד אליו, וינסט שקורא ספרות זולה ושכל הדברים החשובים בחייו קורים כשהוא יוצר מהשירותים(שמיה לוקחת מנת יצר הוא בשירותים.בשוד במסעדה הוא בשירותים.ולפני שבוטצ' הורג אותו,הוא נמצא בשירותים.) מקבל עונש ומת. גם מרווין,שבוגד בחבריו מקבל כדור לתוך הראש. המאפיונר מקבל בתחת. האנסים מתים. בוטצ היא הדמות המוסרים בסרט, הוא מחליט לשמור על הכבוד ולא להפסיד בקרב, מציל את מרסלוס וגם הורג את הדמות הלא מוסרית,אבל הוא מקבל מעין "עונש" על אותה מוסריות ובעצם הורג את ההכי הרבה אנשים בסרט - 3. כלבי אשמורת גם לא חסר מזה, הסרט פשוט מפוצץ בסאבטקסט. וכך גם ממזרים חסרי כבוד. זה שבסרט אין 15 דקות של מסך שחור כמו 2001 אודיסאה בחלל לא אומר שאין לו מסר.
לא יודע עד כמה יש בממזרים חסרי כבוד מסר. אני חושב שהסרט הזה נועד בשביל לקחת את הדיאלוגים שמאפיינים את הסרטים שלו צעד אחד קדימה.
לא יאמן שאתמול העדפתי לראות סרט אימה די כושל על פני זה... מילה על גברים בשחור שראיתי שלא הוזכר כאן, פשוט סרט ענק, וויל סמית' כרגיל תותח והרבה זמן לא נהניתי מסרט כמו שנהניתי מגברים בשחור 3
קיל ביל אדיר (אני מתייחס לזה כאל סרט אחד) והעלילה שם משנית לחלוטין. זה הומאז' לסרטי אומנויות לחימה מהמזרח הרחוק והתפקיד היחידי של העלילה (מבחינתי ולדעתי) הוא להרים להנחתה סצינות אקשן מפוארות יותר ומפוארות פחות. התפאורות נהדרות ומגוונות (מהזיכרון: בי"ח, מדבר, מסעדה יפנית, חורף יפני, עיירת נופש מקסיקנית וכו'), יש רפרנסים תרבותיים שהופכים את הסרט לכיפי ומעל הכל, הכוראוגרפיה מדהימה. לא אכפת לי כל-כך מעומק, מסרים וכאלו. מבחינתי הסרטים של טרנטינו זה הבידור הקולנועי הכי טוב שיש אם מתייחסים לבידור כאל דבר שהוא לא בהכרח דבר מותח או "מרגש". יכול להיות שבגלל זה דווקא מכלבי אשמורת נהנתי פחות ביחס לסרטים אחרים שלו.
כחובב מושבע של הסרטים האלה, שמחתי לגלות שעוד שבועיים יוצא סרט חדש בסדרת "מדגסקר" ועוד חודש וחצי סדר חדש בסדרת "עידן הקרח". מקווה לא להתאעזב, עד עכשיו הביקורות על מדגסקר החדש פושרות+