לא הבנתי, אתה עכשיו בכיתה י"ב נכון? אתם הולכים לעשות את E,F,G באותה שנה? זה סתם טמטום של הבית ספר שלך שלא חילק אתכם לפי רמות, למרות שבכל מקרה זה סתם שטויות ולא אמור להעמיס עליך בכלל.. אנחנו לא עשינו כלום בשיעורי אנגלית כי בכל מקרה הבגרות זה רק אנסין - אז עשינו את הבחנים שהבית הביא לנו פעם בשבועיים - שלוש בערך אבל חוץ מזה בשיעורים סתם סתלבט וגם אין שיעורי בית בזה אז אני לא רואה איך זה מעמיס עליכם, שיהיה. אגב, מה זה מגמת הנדסת תוכנה? אני בתיכון עשיתי בחלק של מחשבים 10 יח"ל - 5 יח"ל רגיל של מדעי המחשב ועוד 5 יח"ל באיזה פרויקט של מכון ויצמן שסיימתי אותו בכמה ימים וקיבלתי 100 בלי איזו בעיה מיוחדת.
ציפיתי ליותר, אבל בכל זאת אני מסופק. אנגלית e (חורף) : 100 מתמטיקה 806 : 90 אזרחות: 92 (חורף) אלקטרוניקה ומחשבים (מעבדה ובחינה 5 יח?) : 95 ספרות: 90 מכניקה: 90 לשון : 88 (שקלול של שני השאלונים)
Valencianista, הסיבה ל"חיפוף" של ביה"ס בחלוקה לרמות הלימוד באנגלית נעוצה, לדעתי, בשינוי שחל בתוכנית הלימודים - במסגרתו בוטלה הבחינה בשאלון F (במקומה יש לנתח מספר יצירות ספרותיות בין הכיתות י'-י"ב ולשלוח אותן למשרד החינוך בקלסר). אילו היינו צריכים לעבור שלושה שאלונים בי"ב, סביר להניח שהמורות לא היו מרשות לעצמן לבזבז זמן מיותר על "רשת בטחון" ושאר קשקושים. בקשר למגמה - בדומה אלייך, גם ב"הנדסת תוכנה" (או טכ"מ, בשמה הקודם) משלימים 10 יח"ל במדעי המחשב, על פי המבנה האמור בתגובתך. בסך הכל, יחד עם 5 יחידות בפיזיקה ויחידה אחת במדעי הטכנולוגיה (בולשיט שסיימנו כבר בכיתה י'), היא מעניקה 16 יחידות נוספות בתעודת הבגרות.
מה ששאלתי זה איך לעזאזל תלמידים במגמת הנד"ת מגיעים למצב שהם עושים שאלון D (מה יש בו בכלל?), אבל מה שענית לולנסייניסטה (הגיתי נכון?) אולי נותן הסבר, עדיין מצב הזוי. מזל שלא יישמו אצלנו את התכנית הזו, ולא ברור מה קורה אז עם כאלה שהם רק ברמה של 3 יח"ל ולא סוחבים D... E זה באמת חרטא קלילה - חצי שעה שבה אתה פותר תוך רבע שעה את האנסין, מחכה רבע שעה עד הליסנינג באיזו תחנת רדיו, מקווה שלא יהיו בעיות בקליטת התדר, ויוצא. במועד א' היו השנה קטעים הזויים, היה שווה רק בשביל זה http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/tongue.Xxx. G קצת יותר קשה אולי, אבל גם לא משהו שצריך לחרוש לפניו. מה עם הפרויקט והבחינה בע"פ? את זה אתם עושים? ב-ח-י-י-ך!
גם אצלי רצו שתלמידי ה 5 יחידות יעשו את שאלון D מאותן סיבות שתומר ציין, אך לבסוף החליטו שלא לעשות זאת בגלל העומס שצפוי להיווצר עם שאלוני E,F,G. רונן, מן הסתם שהם יעשו את הפרויקט והבחינה בעל פה כי אלו בעצם חלקים משאלוני F ו G. על שאלון F שכולל את החלק הספרותי והפרוייקט אבחן כבר בחורף, נשמע לי הזוי.
מדהים איך שהבגרות בתנ''ך הפכה להיות מהקלה ביותר לקשה ביותר. הבגרות הקרובה בתנ''ך תכלול לא פחות מ-80 פרקים. ממוצע הציונים של הבגרויות בשנה שעברה הוא 69 ומשרד החינוך לא מבין שזה שכולם מקבלים צוינים נמוכים אולי קשור לקושי המבחן? ולמה בכלל יש מיקוד? למה אנחנו צריכים ללמוד ולהיבחן על חומר שגם ככה ירד לקראת הבגרות? בכלל, למה אנחנו צריכים לעשות בגרויות בכלל? אנחנו לא יכולים לגמור 12 שנים בבית ספר ואז אם נרצה להתקבל לאנשהו באוניברסיטה נבחן בשבילו? כל החינוך פה כל כך עקום, אתם מבינים שאנשים לומדים אזרחות עם ספר לימוד שהוא יותר מבוגר מהם? ואם אני יודע שאני לא באמת אעשה שימוש בתעודת הבגרות שלי בעתיד, למה מכריחים אותי להיבחן? העיקר שגדעון סער מארגן טיולים למערת המכפלה.
אם לא יהיה בגרויות, יהיו ילדים שיזלזלו בכל השנת לימודים (לא שאין מקרים כאלה כבר עכשיו, אבל התופעה תהיה רחבה יותר.), אם הם ידעו שאין משהוא שצריך להיות מוכן אליו. אז צריך לחשוב על משהוא אחר במקום, אם מורידים את זה. אם לא יהיה שום דבר, זה לא יהיה מצב טוב.
אני רוצה לראות אותך לא נבחן על שום דבר רציני בבית הספר ואז הולך למוסד להשכלה גבוהה ומנסה לעבור מבחן ברמה של אוניברסיטה. בכל מדינה בעולם יש מבחן כדי להוכיח שעשית משהו בבית ספר ולא סתם הגעת לכתה וגירדת בביצים.
ריקי, איך מערכת המכפלה (מקום שאסור בתכלית האיסור לקרב אליו ילדים, שממילא היו או יהיו שם בטיול פרטי) קשורה לבגרות בתנ"ך ובגרויות בכלל? אני חושב שבי' ויא' למדתי תנ"ך בצורה מעניינת יותר מכל השיעורים מאז כיתה ב', וזה למרות שהיו מלא הכתבות. יכול להיות שזה קשור למורה ויכול להיות שזה אני באופן אישי, אבל מאוד התחברתי לכל התכנים שהעבירו לבגרות. קצת מוזר שמצד אחד אתה אומר שצריך ללמוד רק את הדברים שיהיו בבגרות ולא צריך מיקוד, ומצד אחר אומר שהבגרות זה הדבר הכי מיותר שיש... ולמה בכלל לערוך מבחנים באוניברסיטה? אם תרצה להתקבל לאנשהו בעבודה תעשה מבחן ולפי התוצאות שלך ייקבע אם תעבוד בזה או לא.
Mister Joe Cool ואם התחום הוא תחום שלא למדתי בחיים, אז גם אני לא אוכל לעבור? זה לא עושה את זה בסדר, בטח לא בהיקפים שתלמידים במדינת ישראל עושים. יש מדדים אחרים שאפשר למדוד הצלחה של תלמיד שלא קושרים למבחנים. DeLaHaza גדעון סער רוצה לעשות שם טיולים ויחד עם הכנסת התלבושת האחידה המיותרת זה מה שהוא עושה במקום לדאוג לדברים חשובים כמו חידוש ספר האזרחות. אני אומר שאם כבר עושים בגרויות אז שילמדו אותנו רק חומר בשביל הבגרות.
זה לא משנה, יש רמות של בחינה. בנאדם שלא עשה מעולם בחינה בינונית כמו בגרות, לא ידע איך להתנהל בבחינה קשה כמו בחינת קבלה לאוניברסיטה ובטח שלא בבחינה קשה מאוד כמו בחינת סוף סמסטר. איזה מדד אתה יכול למצוא לי שלא כולל בחינה שמודדת את מידת ההשקעה שלך ביחס לאינטיליגנציה בסוף הלימודים בתיכון?