אין לחץ בבית לעשות עבודה עם מוזיקה,, ויש לך כמה שבועות לעשות את זה. בין שאלה לשאלה,אתה יכול לעצור מתי שבא לך, במקום להיות בלחץ של זמן, לראות משחק של צ'לסי, ויש לך את הכל באינטרנט,במקום שתצטרך לזכור את זה בעצמך.
ועדיין אתה קורה את החומר ואוסף מידע שזה עדיף מלשנן תשובות, לכתוב אותן ולשכוח אותן אחרי המבחן. יש תאריך הגשה. זה לחץ לכל דבר.
אז אולי הבעיה היא שהמבחנים יותר מדי עוסקים בשינון ופחות בהבנה. עבודות בית זה לא פתרון, זה לא מכין אותך לשום דבר. אלא אם התאריך הגשה הוא קצר מאוד בזמן, מה שלא יקרה, הגשת עבודה בבית, כאשר יש לך את המידע מונח מולך באינטרנט לא מעיד על שום דבר חוץ מעל יכולת עבודה טובה עם גוגל. ממש לא מדד. אם לא עשית שום בחינה בבית הספר, איך בדיוק תדע מה זה אומר לעשות בחינה באוניברסיטה?
אז תישאר כל החיים תקוע במשימות של כיתה ד' ותקבל מטלות ידידותיות כמו לתת לך לגדל אפרוח, ככה בטוח תצא מחושל לחיים האמיתיים. בקיצור לכל הדיון הזה, תעבור את הבחינה בתנ"ך או אזרחות או מה שזה לא יהיה והכל יהיה בסדר. אלה החיים וטוב שכך. כל שלב בחיים צריך לדעת לעבור ולקחת ממנו משהו, אם זה לדעת להסתדר עם לחצים בלימודים ולהישאר שפוי או להצליח לשמור על כוחות ולהתבגר בצבא ומשם להתקבל לעבודות ולדעת לא להתייאש. בסופו של דבר כל השלבים האלה מכינים אותך לקבלת החלטות טובה יותר בחיים.
עוד מילה לגבי העבודות: זה גם ידרוש הרבה זמן והרבה השקעה של בדיקה. וגם ככה לוקח עכשיו רבע שנה לקבל ציונים על מבחן במקצוע רב מלל של 6-8 שאלות עם 2 סעיפים. נוכחות זה פרמטר מעיק (דווקא המנות באו לטובתי, כי הן נתנו לי מכסה שיכולתי חופשי להבריז) ואם פעם בחודש אני מסוגל לסגור חומר של שיעור אחד כדי לקחת אוויר בתקופה לחוצה, אז יהיה מבאס אם זה יהיה הקריטריון. גם לדעת מתי לקחת אוויר זה מיומנות חשובה. (סטודנטים, יש באוניברסיטה איזה משהו של קורסים עם נוכחות חובה וכאלה שלא, נכון?) ואם כבר ריקי פתח את נושא התלבושת האחידה אז אני נאלץ להסכים. אם כבר זה ממש חשוב אז שיקבעו מדים אחידים לכולם, ולא חולצה חלקה ב-10 שקל עם סמל בשקל, הדבר הכי מביך שנאלצתי ללבוש כנראה אי פעם...
משום מה זה היה נדמה לי להפך. אבל בטח יוצא שכולם ממילא מגיעים לכל השיעורים בקורסים הרציניים בכל מצב, ובקטנים אתה מוכרח...
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4290922,00.html נכון בכל כך הרבה מובנים, הגיע הזמן שהממשלה הבאה תיקח צעד אמיץ ברפורמה אמיתית בהשכלה הגבוהה. לא כל אחד צריך תואר, לא כל עבודה לא צריכה להעמיד דרישה בתור תואר אקדמי. הבועה תתפוצץ לכולם בסוף בפנים.
נראה לי שזה הדיון המתאים - מישהו יכול להמליץ על מגמות כלשהן? מישהו היה באחת מבין פיזיקה/גאוגרפיה/מחשבת ישראל? הקושי לא מהווה פקטור מבחינתי, הבעיה היא שאני לא אצליח להתחבר וליהנות מכל מקצוע מדעי באשר הוא (אולי כימיה, אבל זה נמצא באשכול שבו יש כבר מספיק מקצועות שמושכים אותי יותר). אני גם לא מתכוון לקחת אומנות פלסטית כלשהי.
אמנם, המגמות שציינת אינן מוכרות לי, אבל אם ברצונך להתקבל ללימודים אקדמיים בעתיד - מוטב לך להרחיב לפחות מקצוע מדעי אחד (פיזיקה, כימיה, ביולוגיה או מדעי המחשב) ברמה של 5 יחידות. אל תטיל ספק ב"חיבור" שלך למקצועות המדע וההנאה שתשאב מהם; אתה עדיין צעיר מאוד וקיים סיכוי גדול שתתייחס אליהם בצורה שונה לחלוטין בעוד שנה-שנתיים (ואת זה אני כותב מתוך ניסיון אישי). בקיצור - מבין האפשרויות שהועלו בתגובתך, אני ממליץ על מגמת פיזיקה.
מה זאת אומרת? נגיד ואני ארצה ללמוד במכללות ואוניברסיטאות אקדמיות מקצוע שלא קשור למדעים (לדוגמה, פסיכולוגיה או משפטים), אני עדיין חייב לפחות מקצוע מדעי אחד ברמה של 5 יחידות? לפי מה שהבנתי מהמורה לכימיה שלי, מקצוע מדעי נותן בונוס של 21 נקודות במבחני הקבלה או משהו בסגנון (לא ממש הקשבתי לה, אשמח אם מישהו יתקן אותי), אבל זה לא שאני חייב להרחיב מקצוע מדעיבכדי לעבור את מבחני הקבלה.
המורה שלך צודקת: אין כל חובה להרחיב מקצוע מדעי כדי להתקבל לאוניברסיטה. יחד עם זאת, צעד כזה ישפר את סיכויי הקבלה שלך באופן משמעותי (בעיקר לפקולטות היוקרתיות), שכן הרחבת כל מקצוע מדעי ברמת 5 יחידות מקנה בונוס של 25 נקודות לציון הבגרות אשר הושג בו. אם אתה מעוניין להשתלב בשוק העבודה כאקדמאי (ולהתמחות בתחום מעט יותר שימושי מפילוסופיה), כדאי לך להרחיב בתיכון לפחות אחד מהמקצועות שמניתי.
הבנתי, תודה על ההסבר. אני יודע שהכל יכול להשתנות, אבל מאז היסודי מדעים זה לא מקצוע שהתחברתי אליו יתר על המידה. באותה תקופה אני אפילו לא השקעתי קצת בשיעורים, ולמרות שבחטיבה נאלצתי להשקיע הרבה יותר במקצוע וניסיתי להתחבר יותר, המקצוע לא ממש משך אותי, למעט מס' קטן של נושאים מסוימים. אני מעדיף לעשות בגרות במקצוע שאיהנה ברוב השיעורים מאשר מקצוע שאני נמצא בו בעיקר בגלל מחשבה על העתיד. בקשר לגאוגרפיה שהזכירו פה, אני לא באמת לוקח את המקצוע הזה כאפשרות רצינית וכיותר מברירת מחדל, הזכרתי אותו משום שמדובר באחד מהמקצועות היחידים שנותרו באשכול ב' שלא פסלתי מראש. ההתלבטות האמתית היא בין פיזיקה ומחשבת ישראל ששם אחי היה. כרגע הבעיה מבחינתי היא שהציבו הרבה מקצועות מעניינים יחסית עבורי באשכול א' (משליפה אני זוכר את ערבית, מדעי המחשב, חינוך גופני, פסיכולוגיה/סוציולוגיה וקולנוע).