המחזור השישי בספרד: בארסה יוצאת לפיחואן במוקד

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Raulito, ‏29/9/12.

  1. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,085
    לייקים שהתקבלו:
    343
    זה נכון שלבארסה יש שנואים יותר ומחפשים אותה יותר, אבל זה ממש לא הבעיה, זה הבעיה שלך כי אתה אוהד ברצלונה וקשה לך לשמוע את השנאה אלייה, הבעיה העיקרית כאן היא שכל בן אדם נורמטיבי וניטרלי שצופה בליגה הזאת לא יותר מחודש יכול להבחין את השחיתות ואת השיפוט שנוטה לטובת שתי הגדולות.

    ה'אוברייטד' ברמות כבש אתמול שתי שערים, מה שאנדרס איינסטה כובש בעונה, עם ססק חוזר לכושר אחרי התקופה הנוראית שלו, בארסהי כולה להיות רגועה, הוא לא נופל מאנדרס.

     
  2. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    תאמין לי שהרבה יותר קשה לי לשמוע שטות מקצועית בסגנון "פאברגאס לא נופל מאינייסטה" מאשר את הטענות המקופחים למינהם (אולי מקפחים אותם כי הם ספרדים ולא אשכנזים?). פאברגאס ביום מצוין, יכול ללקק לאינייסטה את הסוליות. וגם זה לא בטוח. מה שכן, אהבתי את איזכור הסטטיסטיקה. זה יפה שכאשר מדובר במאטה הסטטיסטיקה המצוינת שלו משקרת, אבל כאשר מדובר בפאברגאס היא עדות לגדולה שלו. נו.

    נחזור לענין. שנאה היא חלק מהספורט וזכותו של כל אחד להרגיש מה שהוא רוצה. המצב שונה כאשר הדברים מגיעים לדבר הלא מאד אמורפי המכונה "עובדות". יודע מה? עזוב "עובדות" במובן הקר של המילה. נכניס למשוואה גם את גודל הקבוצה. אני הרי מקבל את המצב ששיפוט מוטה לטובת קבוצה קטנה לא יקבל את אותה תשומת לב. אבל פאקינג ריאל מדריד?

    על בסיס כמעט שבועי שופטים מורידים ליריבות שלה את המכנסיים ולא נכתבת פה מילה על זה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/10/12
  3. היודע Member

    הצטרף ב:
    ‏30/4/12
    הודעות:
    476
    לייקים שהתקבלו:
    48
    פאברגאס ממוקם במקום השלישי בטבלת הבישולים בכל הזמנים של הפריימרליג, והוא עזב את הליגה הזאת בגיל 24...

    אני באמת מתקשה להבין איך אפשר לקרוא לשחקן כזה 'אוברייטד'. לפחות תסביר את עצמך.
     
  4. 亚历山大帕托 Member

    הצטרף ב:
    ‏30/6/07
    הודעות:
    13,734
    לייקים שהתקבלו:
    0
    התשובה הקבועה של אוהדי בארסה לטענות על גועל הנפש ששחקניה עושים היא: "כולם עושים את זה". זוהי הגזמה מגוחכת במקרה הטוב ושקר גס במקרה התכלס. באף קבוצה ברמות הגבוהות לא נמצא דברים מהסוג הזה, לא בכמויות ולא בתדירויות האלה. אפילו לא בריאל שהיא קבוצה מגעילה בדרכה שלה, אבל עדיין לא בסטנדרטים שבארסה קובעת. מטעויות שיפוט בספרד לא מעניינות אותי כל כך והפשע שקרה לסביליה היה יכול לקרות באותה המידה גם מול ריאל.
     
  5. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    אני אמצת את התשובה של סדרו. הפרמייר ליג ליגה שבה כולם חוטבי עצים, לכן לשחקן כמו פברגאס עם יכולת טכנית טובה הרבה יותר קל להתבלט שם.
     
  6. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא, בברצלונה אין יותר שחקנים מתחזים מהמקובל במשחק הלטיני, פשוט עם ברצלונה קורים שני דברים:

    א. היא קבוצה הרבה יותר מתוקשרת.

    ב. הרבה אנשים מחפשים אותה על דברים אחרים, כקונטרה לדומיננטיות שלה בכדורגל העולמי בשנים האחרונות (זה לא שבחלק מהטענות אין אמת, הן פשוט מעוצמות במקרה של ברצלונה בהשוואה לקבוצות אחרות).


    מצחיק שאני צריך להזכיר את המקרה הזה לאוהד מילאן.

    http://www.youtube.com/watch?v=mVltp6o0Tgw

    העיקר שרונאלדו לא עושה הצגות במדי ריאל. מה שלא מפומפם בתקשורת כאילו לא קרה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/10/12
  7. 亚历山大帕托 Member

    הצטרף ב:
    ‏30/6/07
    הודעות:
    13,734
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה מצחיק שעל הטענה שלי שהתחזויות בכמויות ותדירויות כאלה לא נמצא באף קבוצה ברמות הגבוהות, אתה עורך השוואה עם כדורגל לטיני.

    למה צריך להזכיר את ההתחזות הזאת של רונאלדו כשיש עוד מיליון כאלה? נטען כאן שהוא או שחקן ריאל אחר צדיקים? הם גועל נפש ואתם גועל נפש, רק יותר (מבחינת כמות, תדירות, מעמד וכו').
     
  8. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    "כדורגל לטיני" זה כולל גם את הליגה הספרדית. וזה בכלל לא ענין של רמה, אלא מאפיין תרבותי במשחק הלטיני שרואה באמצעים כאלה דבר לא רק לגטימי, אלא לעיתים מבורך. ואני כותב זה כאחד שמת על כדורגל לטיני, אבל מכיר בצדדים הפחות יפים בו.

    הצוללן הכי גרוע בברצלונה היום הוא אלכסיס סאנצ'ז. האם זה לא היה מאפיין של המשחק שלו גם באודינזה? ברור שזה היה, פשוט כמה אנשים רואים משחק של אודינזה וכמה של ברצלונה? כמה אנשים רואים את דייגו קאפל משחק או קייחון בתקופתו באספניול וכמה את בוסקטס?

    וצר לי, ריאל מדריד קבוצה הרבה יותר מלוכלת מברצלונה. על השוואת צלילות אפשר להתווכח, אבל בריאל בנוסף לזה יש גם מימד של אלימות שלא קיים בברצלונה.

    http://www.youtube.com/watch?v=A2MheIFioBc

    http://www.youtube.com/watch?v=VQxCyBXbDKg


    וכן, אני יודע שיש משהו מאד תינוקי בכל הענין של "הם יותר גרועים", אבל אי אפשר לברוח מזה כאשר משחקים עם טעויות לטובת ריאל עוברים ללא התייחסות בזמן הרעש המטורף שיש על כל מקרה של טעות לטובת ברצלונה.
     
  9. היודע Member

    הצטרף ב:
    ‏30/4/12
    הודעות:
    476
    לייקים שהתקבלו:
    48
    לא נראה לי שאתה באמת מאמין לתשובה ההזויה הזאת.
     
  10. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זו תשובה נכונה במהות, אם כי מוקצנת (לא כולם בפרמיירליג חוטבי עצים. זאת הליגה של לוזון).

    עובדתית, כמעט כל שחקן ספרדי שעבר לאנגליה בשנים האחרונות נראה שם יותר טוב. יש לכך שלוש סיבות עיקריות:

    1. המשחק באנגליה הרבה פחות טקטי ויש בו הרבה פחות צפיפות. הוא יותר מהיר ויותר "פיזי", אבל ברגע שאתה מתרגל לסגנון, יש לך הרבה מקום לבצע את הפעולות שלך.

    וזה לא תיאוריה שאני המצאתי, שחקנים כמו דוד סילבה, קאסורלה ומיצ'ו אמרו את זה בעצמם.

    2. היכולת הטכנית הממוצעת בליגה הספרדית הרבה יותר גבוהה, כך שיכולת טכנית טובה מאד בסטנדרטים ספרדיים (סילבה, קאסורלה, פאברגאס) נראית לא פחות מסנצציונית באנגליה.

    3. הקבוצות האנגליות ברובן הרבה יותר מתוקשרות, כך שהצגת יכולת גבוהה כאשר אתה משחק בהן נותנת לך רמת פרסום שאתה לא מקבל בספרד, אלא אם אתה משחק בברצלונה או ריאל. הנקודה היא שבברצלונה וריאל יש הרבה יותר שחקנים טובים לצדך (בהשוואה למה שיש באנגליה) כך שהרבה יותר קשה להתבלט.

    קבוצה כמו ארסנל היא סיטואציה מושלמת עבור שחקן ספרדי טוב: מצד אחד, יש לך במה הרבה יותר מתוקשרת מויאריאל או מאלגה. מצד שני, הרבה יותר קל לך להתבלט ברמה האישית מאשר בריאל או ברצלונה.

    זה לא מקרי ששחקן כמו קאסורלה קיבל על חודש בארסנל יותר הכרה ביכולתו מאשר על שנים בואיריאל, שלא הייתה (בחלק מהעונות שלו שם) קבוצה פחות טובה מקצועית מארסנל היום.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/10/12
  11. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,908
    לייקים שהתקבלו:
    1,293
    קון מתלונן על השיפוט המגמתי באנגליה. http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/rolleyes.Xxx
     
  12. היודע Member

    הצטרף ב:
    ‏30/4/12
    הודעות:
    476
    לייקים שהתקבלו:
    48
    הוא אמר משהו אחר ואתה אומר משהו אחר.

    אני אמרתי שפברגאס הגיע להישג מדהים של יותר מ-80 בישולים בפריימרליג למרות שהוא עזב את הליגה הזאת בגיל מאוד צעיר ושיחק הרבה פחות עונות, מהמובילים בטבלה שאם אני לא טועה הם גיגס ולמפארד.
    הטענה הזאת מוכיחה שלקרוא לפאברגאס "אוברייטד מטורף" זה דבר מטורף כשלעצמו.

     
  13. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זו נקודה שהרבה מתבלבים בה. "אוברייטד" אין פרושו שחקן לא טוב. אוברייטד הוא שחקן שמוערך מעבר למה שהוא שווה באמת. הוא עדיין יכול להיות שחקן מצוין ואפילו היסטורי.

    רוצה להיתלות באילנות ממש גבוהים? אני באופן אישי חושב שזידאן קצת אוברייטד באיך שהוא נתפס כיום. זה לא סותר את זה שגם לדעתי הוא עדיין אחד מהשחקנים הגדולים בכדורגל ב20 השנים האחרונות. לעניות דעתי הוא פשוט לא שחקן טופ 10 היסטורי או "השחקן הגדול בתולדות ליגת האלופות" כפי שחלק טוענים. רדונדו לעומתו הוא אנדרייטד מאד ולטעמי הקשר האחורי הטוב ביותר ב20 השנים האחרונות. כל זה לא אומר בהכרח שרדונדו היה שחקן טוב מזידאן.

    אם נחזור לפאברגאס, הוא שחקן מצוין, אבל הרבה פחות טוב ממה שחלק מהאנשים עשו ממנו. זו המשמעות של "אוברייטד". פאברגאס לא קרוב ולא יהיה קרוב לרמה של שחקנים כמו אינייסטה וצ'אבי. שהוא משחק לצידם זה מאד מאד ברור.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/10/12
  14. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    עוד הערה אחת על התחזויות בכדורגל הלטיני:

    שאני מדבר על ענין הההתחזיות שמאפיינות את הכדוגל הלטיני, הכוונה בעיקר לניסיון להוציא שחקנים באדום. מבחינת צלילות בניסיון לסחוט פנדלים, האנגלים למשל (ראה רוני, ג'רארד, וולבק או יאנג) לא פחות תחמנים.

     
  15. היודע Member

    הצטרף ב:
    ‏30/4/12
    הודעות:
    476
    לייקים שהתקבלו:
    48
    פאברגאס מתקבל את הערכה הראויה לו, אחד הקשרים הטובים בעולם כיום.
    אין ספק כי הדעה על פיה הוא 'לא נופל מאינייסטה או צ'אבי' אינה יותר מדעת מיעוט. ועל פי כך אין לכוון בידיה את הערכה של השחקן.