בחירות 2013-הדיון הרשמי

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏3/5/12.

  1. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    איך אני טועה? אין לי מושג על מה אתה מדבר.
    פרס נובל לא מקבלים ילדים בני 15, אלא אנשים שחונכו לפי 20-30 שנה במקרה הטוב. בתור סטודנט באוניברסיטה בישראל, אחד שלמד בשני מוסדות מכובדים, אני יכול להגיד לך שהמחנק התקציבי מורגש. אז לתעשיית ההייטק אנחנו מצליחים לנפק 2,000 מוחות בשנה מת"א, בן גוריון והטכניון. מה עם שאר האנשים והמקצועות?
    תסתכל על ההודים והסינים בארה"ב, באותם תנאים הם הגיעו לרמה של היהודים מבחינת הכנסה ממוצעת וכנראה שגם בשאר הם לא נופלים. היהודים
     
  2. לייזר Member

    הצטרף ב:
    ‏9/12/05
    הודעות:
    1,366
    לייקים שהתקבלו:
    0
    1) שכר המינימום הוא העדפה פוליטית, לא מציאות כלכלית שמעידה על כוח הקניה של האוכלוסיה ולכן אין לו שום קשר לדיון הזה. הדרך הנכונה לבחון את עול הדלק היא ביחס להכנסה הממוצעת (למשל: עלותו של מיכל דלק מלא כאחוז מההכנסה החודשית החציונית במשק) תוך כדי בחינה של המיסוי כחלק מהעלות.

    2) מחירם של מוצרים אינו תלוי בהכנסה של אלו ששואפים לצרוך אותם. אייפון לא יעלה באנגולה שישים סנט רק כי ההכנסה השנתית של האנגולי נמוכה משלי ב70,000%. רמת הכנסה נמוכה יותר בישראל אמורה להביא לעלות נמוכה יותר שירותים (שכרו של מתדלק, למשל). דלק הוא סיפור שונה לגמרי ואין שום קשר ישיר.

    3) ?מדינת הרווחה בשטחים? היא כמו היבבות שלך לגבי נסיעות לפולין ומכוניות לסגני שר - מסך עשן מהבאנג שמסנוור רק אותך. אנשים מציתים את עצמם כי יש להם בעיות בראש. לא אופתע לקרוא יום אחד על כך שהפכת את עצמך למדורה כי החליפו לשרים את מכוניות הליסינג מ2011 לחדשות מ2013.
    _________________________________________

    דני,

    הגנום היהודי הוא מיתוס. רוצה לומר משהו לגבי?
     
  3. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    הדבר היחיד שכתבתי שאתה טועה בו הוא לגבי אם הסיבה ללמה כל כך כואב שהוקמה עוד אוניברסיטה. באריאל. כמה שהוא היסטרי לפחות סטיבי ג'י לא מנסה להסתתר מאחורי ססמאות מעודנות.
     
  4. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    בדקתי ובעיר שבמרחק שעה וקצת מתל אביב שאני גרתי בה לפני שעזבתי לקנדה. דירה 4 חדרים בשכונה בסדר לגמרי. שהייתי נותן לא רק לאמא שלי להסתובב אלא גם לאחותי הקטנה בכיף ואני יודע את זה כי היא היתה מתרוצצת שם חופשי בחוץ כשגרנו שם. אותה דירה מושכרת עכשיו ב2600.

    אם אתה בוחר להתגורר במחוז שבו צפיפות האוכלוסיה היא פי 7 משאר המחוזות הגדולים בישראל זאת בחירה שלך ויש לזה מחיר חד וחלק. ככה זה עובד בכל העולם.

    -------------

    לייזר בוא נשמע משהו לגביך.
     
  5. לייזר Member

    הצטרף ב:
    ‏9/12/05
    הודעות:
    1,366
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אמרתי לך משהו לגבי: אני לא מאמין בגנום היהודי.

    אתה מזכיר את פרס הנובל. כמה מהיהודים שזכו בו...
    1) האמינו בדת היהודית?
    2) לא אשכנזים?

    גוגל - בדיוק כמו פייסבוק - היא תוצר עבודתם של יהודים מזן מאוד ספציפי: הזן שלי. לבנבן עם שיער חום שלא מאמין בדת היהודית. יש לך בחירה לגבי הגנום היהודי - או שאתה מציע תורת גזע הפוכה (היטלר צדק בכללי אבל טעה בפרטים: היהודים כן שונים בתכלית אך לא צריך להכחיד אותם) או שאתה חייב לעדן את הרעיון לשילוב מאוד ספציפי של נסיבות לא גנטיות.
     
  6. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    אין לי מושג לגבי מה הדעות של זוכי פרס נובל על היהדות.
    ואני מתאר לעצמי שזוכי פרס נובל היו אשכנזים.

    אני אמרתי כשהתייחסתי לזה "קרא לזה איך שאתה רוצה" (לווא דוקא משהו שקשור לגנום) הכוונה שלי היא גם "תסביר את זה איך שאתה רוצה" אבל אי אפשר להתעלם מההישגים של "המח היהודי" ביחס למספרם של היהודים בעולם.

    כאשר דיברתי על גוגל התכוונתי שפתחה מרכז פיתוח בישראל ולא במקומות אחרים. כמו יבם שהחזיקה בישראל את מרכזי הפיתוח הגדול ביותר שלה מחוץ לארהב. ואפל שנדדה לישראל כיעד ראשון מחוץ לגבולות ארהב. לא התכוונתי לעובדה שפייסבוק וגוגל הוקמו על ידי יהודים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏27/11/12
  7. לייזר Member

    הצטרף ב:
    ‏9/12/05
    הודעות:
    1,366
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אל תגיד לנו להסביר את זה - אני רוצה שאתה תסביר את התופעה אותה אתה הצגת.

    לאמונה ביהדות עצמה אין קשר לסיפור ומשום מה הייחודיות פסחה על יהודים כהי עור. אתה מסרב להתחייב להסבר גנטי גרידא משום מה. מה נשאר? האם הצלחתם של יהודי אשכנז החילונים במאה השנים האחרונות היא משהו שמעיד על כל היהודים כעם ועובר בירושה מדור לדור כמו מחלה?
     
  8. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    או... שיש לי דעה חוץ מהיותי "סמולן", וזה לא אומר שצריך לבטל כל דבר שאני אומר ביחס לאריאל גם אם יש לי טיעון מוצדק בהחלט.
    יש לך תשובה לעובדה שהאוניברסיטאות בישראל סובלות ממחנק תקציבי?
    עכשיו אני אגלה לך סוד, אין לי שום בעיה עם העיר אריאל, אין לי שום בעיה עם המוסד שקוראים לו המרכז האוניברסיטאי אריאל, יש לי בעיה עם זה שמוסד שהרוב המוחלט של הסטודנטים שלו לא מתגוררים באיזור שלו, שצריכים לסוע כל יום שעה בפקקים ולא תורמים כמעט כלום לאיזור שבו נמצאת האוניברסיטה.
    בהנחה שהיו מחליטים שיש מקום לעוד אוניברסיטה בישראל, ואני חוזר ומדגיש, אין מקום מבחינת תקציב. הרבה יותר סביר היה להפוך את מכללת ספיר או תל חי לאוניברסיטה או אפילו להקים אחת באילת, מדובר באיזורים שזקוקים בהחלט לאוכלוסיה איכותית שתעבור לשם, כמו שקרה בב"ש.

    אני לא גר בת"א אני גר בירושלים, אין לי שום ברירה אלא לגור שם, אני לומד שם, עובד שם והחיים שלי שם. אין לי שום סיכוי למצוא דירה בפחות מהמחיר שנקבתי.
    שעה וקצת מת"א? כמה זה בפקקים בבוקר?
     
  9. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    אתה דיברת על כך שדירה 2.5 חדרים בעיר הכי ענייה בישראל עולה לא פחות מ3000 שח כאשר דיברנו על יוקר המחייה בישראל עכשיו שינית את זה לירושלים. אז תחליט, או שבעיר הכי ענייה בישראל דירת 2.5 חדרים עולה לא פחות מ3000 או שבעיר הבירה של ישראל היא לא עולה פחות מ3000.
     
  10. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    אני לא מתיימר לנסות להסביר אותה, אני מאמין שייש בה מן האמת ושאני לא היחיד שחושב ככה. זה כמו שאני אנסה להסביר את ההגיון מאחורי זה שמכוניות בצבעים שונים בקנדה מקבלות פרמיום שונה בחברות הביטוח. איך שאני רואה את זה זה משהו שקורה מספיק כדי שישימו לב לתופעה מבלי לדעת את ההסבר אליה. כמה עם חברות הביטוח, יש הרבה claims המחיר של הרכבים עם המכנה המשותף עולה, יש פחות claims הוא יורד. לא מדע מדוייק.
     
  11. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    ירושלים זאת העיר הכי ענייה בישראל, חשבתי שזה ברור.
     
  12. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    זה לא היה ברור לי. עם כל הכבוד לעוני. בערים אחרות "יותר עשירות" דירות עולות פחות ככה שאין פה שום קשר לכמה העיר ענייה או עשירה. מה גם שמצאתי בחיפושי בגוגל. שהיא העיר הענייה מתוך הערים הגדולות ולא מכלל הערים. רוב הקישורים הם בכלל מ2001-2004. יש לך קישור למידע עדכני? כיאה לעיר בירה ולעיר עם ריכוז אוכלוסיה גדול שכזה אין שום סיבה שבעולם שבירושלים הדיור יהיה זול.
     
  13. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    יש הרבה סיבות, הראשית מביניהן היא שלאנשים שגרים בה אין כסף, אבל גם אין להם ברירה.
     
  14. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    אוקי זה שבירושלים דירה 2.5 חדרים עולה 3000 שח ויותר. וזה שירושלים היא העיר הכי ענייה מבין הערים הגדולות וגם על הדרך אחת העניות במדינה. לא אומר על ערים אחרות בארץ חצי דבר. מה אני אמור להסיק מזה על יוקר המחייה כאשר אני מצאתי תוך 5 דקות דירה 4 חדרים בשכונה בסדר גמור (עם נוף מדהים דרך אגב) ב2600 שח בחודש? איך הנתון שהצגת רלוונטי ליוקר המחייה בישראל כולה?
     
  15. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    איפה? איפה אתה עובד? איפה אתה לומד?
    עובדתית, בכל הערים שמאפשרות גישה בזמן סביר למרכזי תעסוקה (וביטחון אישי, כדי שלא תבוא לי עם לוד או רמלה) המחירים לא סבירים בעליל.
    יוצאת דופן זאת חיפה, שהיא היחידה שיש בה שילוב של עבודה עם אוכלוסיה איכותית ומחירי דיור אפשריים.