בחירות 2013-הדיון הרשמי

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏3/5/12.

  1. לייזר Member

    הצטרף ב:
    ‏9/12/05
    הודעות:
    1,366
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בטח.

    אינשטיין על דת:

    The word god is for me nothing more than the expression and product of human weaknesses, the Bible a collection of honourable, but still primitive legends which are nevertheless pretty childish. No interpretation no matter how subtle can (for me) change this."

    "For me the Jewish religion like all others is an incarnation of the most childish superstitions. And the Jewish people to whom I gladly belong and with whose mentality I have a deep affinity have no different quality for me than all other people. As far as my experience goes, they are no better than other human groups, although they are protected from the worst cancers by a lack of power. Otherwise I cannot see anything 'chosen' about them."

    ?המילה אלוהים עבורי היא לא יותר מביטוי ותוצר של חולשה אנושית, התנ?ך הוא אוסף של אגדות מכובדות אך פרימיטיביות ובו בזמן די ילדותיות. גם הפרשנות המעודנת ביותר לא יכולה לשנות זאת (עבורי).

    עבורי הדת היהודית היא כשאר הדתות, גלגול של אמונות תפלות ילדותיות. העם היהודי, אליו אני משתייך בשמחה ומרגיש הזדהות עמוקה עם המנטליות שלו, אינו שונה מהותית משער העמים. מניסיוני אין הם טובים מקבוצות בני אנוש אחרות, למרות שהיעדר כח חסך מהם את הסרטנים הגרועים ביותר [היכולת לבצע רצח עם, למשל]. מלבד זאת אני לא רואה שום דבר ?נבחר? בהם.?


    זו הדעה הטיפוסית של זוכה פרס נובל ?יהודי? בתחום מדעי כלשהו. האם זוהי דעתם של האנשים שמתרברבים בהישגיהם? אין גאווה זולה יותר מזו. זילות עצמי מוחלט. מן הסתם, אינשטיין שהוקע במהלך חייו על ידי מנהיגי הדת היהודית כאתאיסט מצא חיים חדשים בקליפים של מחזירי תשובה חרדים שמעוותים את פועלו ודבריו באופן שפל ונואש.

     
  2. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,333
    לייקים שהתקבלו:
    2,037
    לקחת את זה לכיוון ההפוך ממה שסיקרן אותי. ברור למה לא, השאלה היא למה כן בכל זאת יש סטייה ביחס.

    משום מה יש לי תחושה שגם אחוז הפרוטסטנטים מבין זוכי פרס נובל (כמו במקרה של יהודים, "רקע" בניגוד לדת בפועל) גבוה יותר מהאחוז שלהם מאוכלוסיית העולם. אם ההנחה הזאת נכונה ומחברים אותה עם הנתון היהודי, מקבלים הסבר שהוא בעיקר תרבותי, כזה שמאפיין איזור מסויים בעולם. במקרה או שלא, זה גם האיזור שיצר את הפרס ואת הקריטריונים שלו, והאיזור שדומיננטי יותר מכל תקופה אחרת בהיסטוריה בתחומים שבהם מחולק הפרס.

    אני צריך עוד כיווני חשיבה.
     
  3. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    פוסט מעניין. אין לי קייס מוחשי להציג את ה"""מובחרות""" של היהודים. זאת דעה (אל דאגה לא טוען שום דבר בסגנון אור לגויים). הקייסים העיקריים שלי היו עניין חברות ההייטק שבוחרות בישראל פעם אחר פעם והכמות הנכבדת של פרסי הנובל. (לא יודע אם התכוונת אליי אבל כשאני אומר את הדברים האלה אני ממש לא מתגאה. כי אני לא יכול)
    אולי אחרי הכל המוסדות האקדמאים בארץ הם באמת יותר איכותיים מאלה של האירופאים או שאר מדינות העולם. אולי רוב הדעה הזאת מושטטת על פרופוגנדת ה"יש לנו הכי גדול בX" של התקשורת בארץ שההמון כל כך אוהב בארץ.

    אני יכול להגיד שבזמן שלמדתי פה לתואר במדעי המחשב שלי קראתי חומר מקורסים מקבילים בישראל כשלא הבנתי משהו לגמרי. והקורסים הם זהים. כמעט אחד לאחד. הקורסים הם פחות או יותר אותם קורסים. זה לא שראיתי לפחות ברמה הבסיסית שום דבר מבחינת החומר המלומד או הקצב או שיטות הלימוד שמצדיק את ההשקעה וההתעניינות של חברות תוכנה מחול בישראל.
    מצד שני עבדתי עם אנשים מארצות הברית מצרים סין ישראל ועוד. ולא שמתי לב לאיזה יתרון ברור לאלה שעבדתי איתם מישראל. אם כבר אז האנשים הכי מקצועיים שעבדתי איתם היו מארצות הברית והכי גרועים היו מצרים וסין. כאשר סין בפער על כולם. לא מדד לכלום פשוט התנסות אישית שלי. למרות שכן שמעתי על טרנד של החזרת האאוטסורסינג מסין קצת וקיצוצו. בגלל שייש דברים שנעשים שם בצורה סבירה וזולה מאוד אבל השאר פשוט לא נעשית.

    -------------
    אגב לייזר לך יש מזל שאתה אוהד פוטבול. ביטלו לנו את העונה כולה בהוקי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏29/11/12
  4. לייזר Member

    הצטרף ב:
    ‏9/12/05
    הודעות:
    1,366
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לקחתי את זה לכיוון שבא לי לקחת את זה אליו...

    אתה בכיוון הנכון, אבל צריך לעצור בנקודה מסוימת ולשאול אם יש לדברים מסוימים ערך אובייקטיבי: זה לא הנטאי לטובת אירופה המערבית (אתה צודק לחלוטין כשאתה מניח שלפרוטסטנטים יש יצוג עצום) שבגללו פון נוימאן ופיינמן זכו בפרסים שלהם. את ההסבר הבא הציע בזמני קצין החינוך הראשי של צה?ל לכישלון האבסולוטי של האוכלוסיה האתיופית במבחנים הפסיכוטכניים: ?אם היינו בודקים יכולת זריקת אבנים וחניתות...?.

    אני מוכן לקבל טיעון לגבי התרבות כשמדובר בפרסים השוליים (שלום, ספרות) שזהות הזוכים בהם לא מעניינת אותי, אבל לא כשאנו דנים במשהו שיש בו לרוב ?בשר? (פיזיקה, פיזיולוגיה וכימיה). לגבי סדרי עדיפויות תרבותיים בתחומים החשובים... אני לא חושב שניתן לטעון באופן רציני שיש לעולם המערבי יותר מדי מה ללמוד משאר העולם.

    אני לא מכיר זוית ביקורת לגיטימית אחרת כלפי הפרס. אולי לא נתנו לאד טלר נובל כי הוא היה מחרחר מלחמה, אבל זה לא שרועה צאן אפגני זכה במקומו.
    _____________

    דני,

    אני לא עוקב אחרי הוקי בכלל (ואני לא מבין למה לעזאזל אתה עוקב אחריו). מה קרה, איגוד השחקנים סידר שביתה?

    באשר להיי-טק: עבדתי קצת, מכיר הרבה... קצת חיוורים החבר?ה... חסרים להם פיגמנטים. אתה לא יכול לצפות מילדים של אנשים משכילים שנולדים לתוך עם די עצל באופן היסטורי בכל הנוגע לעבודת כפיים לחפש עבודה בשדות. היהודים היו במקום הנכון, בזמן הנכון ועם כמה הרגלים - טובים ורעים - שעזרו להם. אפילו האנטישמיות עזרה ליהודים מסוימים לעלות לגדולה (הלוואה בריבית, בנקאות, רוטשילד וכו?).

    בישראל יש רמת שכר נמוכה ביחס למדינות המפותחות האחרות. אירלנד זכתה לתשומת לב דומה מתעשיות עתירות ידע. בהודו וסין יש בנוסף לכל בעיה של פער תרבותי שמורגש בכל שלב ורמה של עבודה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏29/11/12
  5. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    אי-אפשר להכליל את סין, זה שישית עולם. יש שם תעשייה מתקדמת מאוד ואנשים עם מוסר עבודה גדול, דברים שנעשים בצורה נהדרת ואוניברסיטה מהמובילות בעולם שמתקדמת בצעדי ענק (שנגחאי). מצד שני ברור שיש את כל הזבל. למרות מה שבעולם המערבי חושבים ש"כל הסינים זהים", בפועל ה-Diversity שם גדולה מאוד, גם במראה חיצוני ובגנים, ובטח שבהשכלה ובהתנהגות.

    לגבי פרס נובל, זה פסיק קטן בהיסטוריה שבו באמת החלק הזה בעולם הוביל את ההתקדמות המדעית. מישהו מוכן להמר על זה שגם בעוד מאה שנה זה יהיה ככה?
     
  6. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    רמה לא נמדדת על ידי החומר שנלמד, כי זה אותו חומר בכל מקום. השאלה זה הדרישות, קושי המבחנים והסינון הראשוני של האנשים.
     
  7. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    good point. הסינון פה הוא פחות רציני. אין פסיכומטרי. מה שמעיף איזה אחוז גדול של המתמודדים. וגם דרישות הקבלה הן נמוכות. מבחינת קושי מבחנים. המבחנים פה הם יותר קשורים ל"האם אתה טוב בלהיות סטודנט" ופחות "האם אתה יודע ומבין את העקרונות של החומר".

    לייזר, אחרי מה אני אעקוב פה? פריסטייל סנובורד? (למרות שזה זמן טוב להתחיל, בעוד חודש בערך). אני דווקא ממש מתחבר להוקי מהיר הרבה קונטקט הירואי משהו. וכן על מה כבר יכולה להיות השביתה? מבלי לקרוא על זה אני מנחש שזה בגלל שהשחקנים רוצים עוד כסף. ב10 השנים האחרונות בוטלו 2000 משחקים בעקבות שביתות כאלה. רק העונה 400.
    בקשר לפיגמנט. בוא נגיד שהצבע עור שלי הוא רחוק מלהיות שחום. ובזמן האנטרנשיפ שלי נהייתי יותר שחור מהחבר הבוכרי שלי בארץ שעבד את אותה התקופה באמדוקס. שם הוא שועבד לחלוטין.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏29/11/12
  8. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
  9. מסוטיזם Member

    הצטרף ב:
    ‏22/6/12
    הודעות:
    564
    לייקים שהתקבלו:
    0
    http://i.imgur.com/Npe2r.Xxx
     
  10. לייזר Member

    הצטרף ב:
    ‏9/12/05
    הודעות:
    1,366
    לייקים שהתקבלו:
    0
    http://www.nationalpost.com/m/wp/sports/ml...rn-pit-bull-ban

    פרט לכלב, הם הביאו את כל העוצמה שאפשר היה להביא ממיאמי. עם איך שהיריבות נראות, יש בהחלט למה לצפות בעונה הבאה.

    אני לא מתחבר להוקי דרך הטלוויזיה. הPuck בלתי נראה עבורי.

    רוב השביתות לאחרונה הן דווקא בגלל בעלים שרוצים לקצץ בשכרם של השחקנים. העשירים רבים והאוהדים מפסידים.
     
  11. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    כן מסכים לגבי זה שההפסד כולו של האוהדים. דוקא אני אוהב לראות הוקי בטלויזיה. המון אקשן הקרבה מלחמה וקונטאקט שרק הוקי יכול לספק. טאקלים ברמה של NFL מכות ברמה של שיכורים בבאר אירי ומהירות משחק של פורמולה 1.

    לגביי בייסבול. אני לא מסוגל לסבול לראות את זה בטלויזיה, לעומת זאת אני מאוד אוהב ללכת למשחקים עם חברה שלי יש מין אווירה "צפון אמריקאית" כזאת שקשה להסביר. (אנחנו פורשים בדרך כלל אחרי שעה-שעה וחצי).

    היה משעשע לעקוב אחרי הדיבורים לגביי הJAYS ברדיו לפני חצי שנה\שנה. אם במקום הJAYS הם היו אומרים ארסנל ובמקום בייסבול היו מדברים על כדורגל הייתי יכול להשבע שאלה אוהדי ארסנל שעלו לשידור. חוץ מכמובן הבקשות לערוף את ראשו של המאמן שלא נשמעו.
     
  12. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    עוד נתון רחוק מלהיות מרשים בשום מידה
    מצטייר מצב עגום ביותר. 1.8 מליון עניים.

    השאלה היא שוב. מבחינה יחסית מה הם ההישגים של הממשלה הנוחכית ביחס לממשלות קודמות.
    ונראה לי שבגדול בגדול אפשר לרכז את זה לנתונים שרוכזו במצגת הזאת.
    מצגת סיכום
    נראה שבתקופת ביביניהו נשמר פחות או יותר הסטטוס קוו אם כי אפשר לראות שבכמה נתונים נשברו שיאים שליליים אם כי התנודה בגדול היא באחוז בודד. כלומר אפשר להסיק שהממשלה הזאת מבחינת עוני אולי לא השיגה הרבה ואני נזהר ואומר לא השיגה כלום.
    אני מאמין שיש שיגידו שההישג של הממשלה הוא ייצוב המצב (עד כמה רע שהוא לא יהיה) בעקבות הריסשן של 2008-2012. לא בא חס וחלילה לנסות ולהיות מומחה בשום אופן. פשוט מציג כמה נתונים טרוויאליים שידועים לכל.
     
  13. לייזר Member

    הצטרף ב:
    ‏9/12/05
    הודעות:
    1,366
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מסכים במיליארד אחוז. בטלוויזיה אני צופה במשחקים אך ורק כשאני משועמם בצורה קיצונית וגם זה בחצי עין (אולי עשרה משחקים בעונה). מאידך, אני אוהב מאוד לקחת תיירים למשחקי בייסבול כי האווירה באמת יחודית. כשמגיעים לpost season אני הופך לאחרון המפונקים ודורש את הראש של A-Rod על מגש ואת הWorld Series בחצר האחורית שלי.

    בשנים האחרונות המשחקים בדיוויז?ן של הjays די מזוויעים. היאנקיז משעממים רצח, הרד סוקס גרועים... והקבוצה שלך עדיין לא מנצלת את זה. לפחות עכשיו עשו ניסיון משמעותי. יש למה לצפות: אני רואה רק שקיעה בברונקס כרגע.

    אני מניח שיש קונצנזוס לגבי כך שכדורסל זה סתם ספורט?

    ______________

    אני חושב שאנשים בישראל לא מבינים עד כמה הניהול הכלכלי של המדינה טוב בהתחשב בתנאים בהם הכל נעשה בה (ואני לא מדבר על המצב הבטחוני).
     
  14. לייזר Member

    הצטרף ב:
    ‏9/12/05
    הודעות:
    1,366
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אגב: כשמדברים על נתוני עוני בישראל צריך לזכור שני דברים חשובים מאוד:
    1) לא מדובר בחרפת רעב אלא בסטטיסטיקה שרירותית וחלקית
    2) משפחות מרובות ילדים של חרדים וערבים עומדות מאחורי רוב העוני בישראל.

    מדובר באוכלוסיות בעייתיות מאוד שבין השאר לא מוכנות למלא את חלקן בחוזה החברתי המרומז של מדינת ישראל. אי אפשר ולא צריך להציל מעוני אדם שלא רוצה לעבוד, לא רוצה לשלם מיסים וכד?. אני מתבייש בתשלומי העברה לבטלנים הרבה יותר מאשר בסטטיסטיקה שאומרת ש20% עניים. אי אפשר לקשור את החצוצרות לבת 25 אחרי שהיא פולטת לעולם ילד רביעי לאב שיודע רק להתפלל, אבל האלטרנטיבה היא לא סבסוד סגנון החיים המתירני הזה. אני מאמין בחברה שמרנית: אני לא מתערב להם בילדים והם לא מתערבים לי במיסים.
     
  15. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    רק שאם לא תתערב להם בילדים עכשיו, הם יתערבו לך ועוד איך במיסים בעוד כמה שנים.