בחירות 2013-הדיון הרשמי

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏3/5/12.

  1. Nesta Warden of Milano היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏9/1/03
    הודעות:
    15,930
    לייקים שהתקבלו:
    174
    מין:
    זכר
  2. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    אם חשבתם שהרשימה של יאיר לפיד הזויה, מסתבר שזה כלום לעומת זו של לבני-מצד אחד עמרם מצנע (שאותו אני מאוד מעריך וחבל שהוא מצטרף לקרקס הזה), מצד שני אלעזר "בתל אביב לא יודעים מה זה שכול" שטרן, יועז הנדל ושטרית. בדיחה, ככה זה שמנסים למשוך את כולם ולא אומרים כלום.
     
  3. לא מצאתי כינוי Member

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    2,890
    לייקים שהתקבלו:
    1
    מי שמצביע ללבני פשוט מבזה את עצמו. מדובר בעריקה סדרתית ממפלגות. כל פעם שלא מתאים לה/לא בחרו בה בפריימיריז/לא נראה לה היא פשוט קמה ועוזבת. בלי לתת שום חשבון לטובת המפלגה, האידאלוגיה או כל דבר אחר - היא חושבת על טובת עצמה נטו. וכל פעם מבלבלים לכם את המח שמדובר במפלגת מרכז חדשה אמיתית ואנשים קונים את זה. מה יקרה עוד 3 שנים, אחרי שהממשלה תתפזר וילכו לבחירות הבאות ואיכשהו מי שיזכה בפריימריז החדש של המפלגה שלה יהיה מאיר שטרית. מה היא תעשה אז? תפרוש מההמפלגה ותקים את מפלגת אחריות לאומית?(השם המקורי של קדימה, ד"א). בחיים, אבל בחיים הקול שלי לא יילך לאחד משלושת האנשים שלי - יאיר- ציפי. אנשים מלאי אגו ש"טובת המדינה" עאלק לא מעניינת אותם בשיט. כל מה שמעניין אותם זה הכיסא, המקום הראשון במפלגה, האגו.

    דרך אגב, הבחירות הקרובות אני לא הולך להצביע לאפחד. במהלך הבחירות אני כנראה אהיה על אי בודד בפיליפינים עם קוקס ביד אחד ובירה ביד שנייה, משתזף, אבל גם אם הייתי - לא הייתי מצביע. ליברמן איבד את הקול שלי אחרי שלא עשה כלום ממש שהבטיח בקדנציה הקודמת שלו הצבעתי אז, והאיחוד עם הליכוד טרף את כל הקלפים.
     
  4. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,300
    לייקים שהתקבלו:
    437
    באמת שאני לא רואה מה הבעיה במה שלבני עושה. הפסידה בפריימריז, אז הלכה והקימה מפלגה חדשה משלה - מה הבעיה? דווקא צעד הרבה יותר בוגר מאשר להישאר, לחתור, להמריד ולמרמר את כל המפלגה סטייל מופז\סילבן שלום\עמיר פרץ. אם הציבור לא רוצה אותה בעמדת מנהיגות, אז בשלב מסוים הוא ימאס בה והיא לא תיבחר. אבל כל עוד יש לה אפשרות להנהיג מפלגה (וכרגע יש לה בערך 9-10 מנדטים לפי הסקרים), למה שלא תלך על זה? עדיף לתת לבדיחה מוחלטת כמו יאיר לפיד שלא יכול לעבור שבוע בלי לסתור את עצמו את המנדטים האלה?

    אגב הטענה "מי שמצביע ללבני פשוט מבזה את עצמו" נשמעת קצת אירונית אחרי שאתה כותב "ליברמן איבד את הקול שלי" (משמע הצבעת לו בעבר). עזוב רגע חילוקי דיעות מדיניים וכו' - הבן אדם הוא החרטטן הכי גדול שיש בפוליטיקה. משהו אחד הוא לא עשה עבור הבוחרים שלו מכל מה שהבטיח, ואפילו לא ניסה. כל המנדטים שלו זה מעצם העובדה שהוא מדבר כמו "גבר-גבר" בתקשורת או זה שהמוצא שלו רוסי.

    והכי הצחיק אותי -
    בבקשה ממך, פוליטיקאי אחד מאלו שמנהיגים מפלגות כיום, שהמשפט הזה לא תקף לגביו (אולי חוץ מנפתלי בנט, שמדינית אני חושב שהוא קיצוני אבל מעריך אותו מאד כאדם אינטליגנט ורהוט).
     
  5. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    http://news.walla.co.il/?w=/22/2592146
    מה הבעיה עם מה שמצנע עשה? הפסיד בפרמייריז, אז במקום לחתור תחת המנהיג ולהמריד את המפלגה הוא החליט "לא לשחק במשחק" ולעבור למפלגה אחרת... אתה לא רואה את הבעיה עם זה, Dennis Bergkamp? מה לגבי האופציה הנורמלית - להישאר במפלגה כחבר פעיל ולנסות להמשיך להשפיע מתוך תקווה שבפעם הבאה תקבל את הקולות של חברי המפלגה שהפעם לא בחרו בך?

     
  6. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    אני האחרון שבעד כל המפלגות המומצאות האלה, זה ממש מרגיש לי כאילו לאנשים פשוט אין מה לעשות בחיים מלבד להיות חברי כנסת אז הם עושים הכל העיקר לא להפסיד את המקום. אבל אי אפשר לבוא בטענות לאנשים שרק משחקים את המשחק. לבני ומצנע לא הראשונים שעושים את זה.
    אנחנו, המצביעים, צריכים לזכור את זה לאנשים, לא להצביע למפלגות שהורכבו מפליטי מפלגות אחרות ללא כל מכנה משותף מלבד הרצון להיות חברי כנסת.
    ואסור לשכוח את הפוליטיקה המפלגתית הרקובה, למפלגת העבודה יש יותר מתפקדים בעיירות מסויימות בארץ מאשר סך הכל מצביעים בבחירות.
     
  7. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,300
    לייקים שהתקבלו:
    437
    אתה אומר את זה כאילו המטרה היא לא להגיע לממשלה ולעשות את השינויים שבהם אתה מאמין - אלא המטרה היא לשמור אמונים למפלגה אחרי הפסד בפריימריז או משהו כזה. אני ממש לא מצפה ממישהי כמו לבני, שרוצה להנהיג מתוך הממשלה, שפשוט תוותר על הכל אם יש לה אופציה עדיין לעשות זאת, רק כי במפלגה מסוימת החליטו שהיא לא מתאימה להנהיג (ואף מילה על המתפקדים של מופז, שריסק את קדימה). אז היא שומרת על האידיאולוגיה שלה, פשוט עם רשימה אחרת, והאמת? מעדיף את זה הרבה יותר מהזבל שהיה בקדימה.

    ביבי אמנם נשאר בליכוד ולא עזב אחרי שהפסיד, אבל כשהגיע לשלטון הוא הקפיא בנייה בהתנחלויות והכריז בבר אילן שהוא רוצה שתי מדינות לשני עמים - אז עדיף פוליטיקאי שבוגד בבוחרים שלו ומשנה כיוון בתוך המפלגה, או אחד שממשיך עם האמת שלו ומקים מפלגה חדשה?

    שוב, לא מצליח להבין מה לא בסדר במה שהיא עשתה. ואני באמת הייתי שמח להבין מכם, אבל בינתיים ההסבר היחיד שקיבלתי זה "היא הפסידה ולא היתה מוכנה לקבל את זה" - וואלה, אתם הייתם רוצים בן אדם בכנסת שמוותר על האפשרות שלו לשינוי ככה בשם הנאמנות למפלגה, בטח אחת רקובה כמו קדימה? מבחינתי לקום אחרי הפסדים ולהמשיך לדחוף לכיוון מה שאתה מאמין בו זה מעלה.
     
  8. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    שלב שלב:
    אם עמרם מצנע חתם על מסמך כזה כפי שמוצג בקישור, האם מבחינתך ההחלטה שלו להצטרף ללבני היא פסולה? ובהנחה ההגיונית שלבני ידעה על כך ממצנע או ממקור אחר, האם ההחלטה שלה לנסות לשכנע אותו להצטרף למפלגה החדשה שלה היא גם לא תקינה?
    הבעיה היא שלאנשים האלה אין כבוד למילה שלהם ולחתימה שלהם, הם משקרים לכולם בפנים ואח"כ מוכרים לנו קלישאות של אמון ונקיון כפיים. אני מסכים עם MJC שהם לא הראשונים, ולכן במידה מסויימת אפשר לומר "אל תשנא את השחקן, תשנא את המשחק". אבל עדיין, איך אפשר לקנות את הלוקש הזה של לבני כשרואים מה שווה המילה שלה?

    אני מעדיף את הגישה של נתניהו (שנשאר במפלגה שלו) מאשר זו של לבני, שניסתה במקום אחד וגילתה שהיא לא רצויה, ועברה למקום אחר, כאילו שבסופו של דבר הבוחרים הם לא אותם בוחרים בכל מקרה. זה הרבה יותר קרוב להתנהלות מפלגתית תקינה. כל העסק של הפרמייריז והדילים רקוב מהיסוד - ולבני היא לא הראשונה שמזגזגת ככה - אבל שלא תבלבל לנו את השכל שהיא שונה במשהו מנתניהו. אותה הגברת בשינוי אדרת.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏2/12/12
  9. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,300
    לייקים שהתקבלו:
    437
    לשאלותיך - כן ולא. אם הוא התחייב ועזב - אז כנראה שזה מה ששווה המילה שלו. לגבי לבני - לא יודע מה ההגדרה שלך ב"לא תקינה", אין ספק שאם היינו בתחום שהוא לא פוליטיקה אז זה היה די מלוכלך (בכדורגל לדוגמא), אבל היות ומדובר בפוליטיקה, ומבחינתי מה שחשוב בפוליטיקאי זה לא הנאמנות למפלגה אלא הרבה יותר העשייה שלו והרצון שלו לשנות דברים עבור הבוחר - אז לגיטימי שלבני תנסה להביא את "התותחים הכבדים" ביותר למפלגה שלה. זה שעמרם מצנע הראה אפס אינטגריטי זאת כבר בעיה שלו.

    אנחנו כנראה לא נסכים לגבי מה עדיף - מבחינתי שפוליטיקאי יקים גם 100 מפלגות, אם הוא שומר על האידיאולוגיה שלו ויש לו תמיכה מהציבור כדי למנף את זה ליצירת שינוי בכנסת. אני גם לא חושב שפוליטיקאי צריך ישר לוותר - הפריימריז בקדימה לא אומרים שלבני צריכה לשבת באופוזיציה ודווקא להישאר שם, כשיש לה אופציות אחרות, וכשברור שמופז עומד לפרק את המפלגה. לדעתי זה בסדר גמור לקחת את הפריימריז כ"אם פה אני לא יכול לבצע את השינוי, אין בעיה - אעשה את זה בצורה אחרת". לגיטימי בעיניי, בעיניך לא.

    לגבי זה שהיא פוליטיקאית שונה מנתניהו... אם אנחנו מדברים על מוסריות פוליטית, אין הבדל גדול בין השניים, אם בכלל (גם נתניהו לפני לא הרבה זמן לקח מקדימה את דיכטר וצחי הנגבי), ואני גם לא מצפה לזה מאף פוליטיקאי. אבל בכל זאת לזכותה עומדים בעיניי אי-ההתקפלות בפני ש"ס (דבר נדיר במחוזותינו, לעומת ביבי שהופך לסמרטוט מוחלט בפניהם), והעובדה שהיא לא הואשמה מעולם במעשה שחיתות וכו', גם כן לצערי דבר נדיר במחוזותינו. ממש לא איזו טלית שכולה תכלת, אבל כן משהו יוצא דופן בקרב הפוליטיקאים של היום בישראל.

    עריכה - בכל הקשור לתמונה הגדולה - מבחינתי הבחירות האלה לא יביאו לשום שינוי, ביבי, ציפי או שלי לא באמת שונים יותר מדי במה שיעשו אחד מהשני. אבל לבני פשוט מעוררת בי הכי פחות גועל. אני בכלל חושב להצביע למפלגה קטנה, הסיכוי ששם לא ירקו בפרצוף לבוחרים אחרי הבחירות הוא יותר גבוה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏2/12/12
  10. לא מצאתי כינוי Member

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    2,890
    לייקים שהתקבלו:
    1
    במפלגות של פעם, (שאחוז השחתיתות,הקומבינות, בהן דרך אגב היה הרבה הרבה יותר נמוך מהיום) הייתה אג'נדה מסויימת, אידאלוגיה. אנשים לא חתכו ועזבו בית כי הם הפסידו בפריימריז. מקסימום פרשו מהפוליטקה לזמן קצוב וחזרו בבחירות לאחר מכן לפריימריז - וברוב המקרים דרך אגב, גם ניצחו (ביבי שנהנה מפרישתו של אריק, אהוד ברק בעבודה). להקים כל בחירות מפלגה חדשה זה דבר אבסורדי, ועצוב, והוכח שלאורך זמן מפלגה כזאת לא מחזיקה - מפלגת המרכז, מפלגת צומת, שינוי, קדימה, הגימלאים - כל המפלגות הללו בסופו של דבר היו בועה שהתפוצצה, וזה דרך אגב מה שיקרה לדעתי גם למפלגתה של לבני. אם ציפי שבבחירות הקודמות גרפה את מספר המנדטים הגבוה ביותר גורפת כרגע רק 10 מנדטים לפי הסקרים, מה זה אומר? איך היא איבדה כל כך הרבה קולות ליאיר ושלי? חשבת על זה? הרבה מאוד אנשים בציבור מתחברים לאג'נדה, לאידאלוגיה של מפלגה. הרבה אנשים מצביעים לליכוד אף על פי שהוא דפק אותם כל השנים, המושבים והקיבוצים לאורך השנים (למרות הפילוג הצפוי השנה) הלכו עם מפלגת העבודה. ללכת כל יום ולהקים מפלגת אלה בבלה זה מהלך שנועד לכישלון.

    ודרך אגב, אם כבר אתה מדבר על דברים שהצחיקו אותך... נפתלי בנט זה איש שאתה מעריך אותו ומתלהב ממנו? כבן אדם שהוא ימני מתון בדעותיו, אני שואל אותך על סמך מה? נפלתי בנט מזכיר את בנימין נתניהו בגירסא הצעירה, רק עם הכיפה. רהוט, אינטיליגנט, בעל עבר צבאי ויודע להתבטא בצורה יוצאת מין הכלל. מי אמר לך שהוא לא יהיה ככה אחרי הבחירות? הראיונות שלו לתקשורת הזרה קנו אותך?

    על ליברמן רשמתי משהו פשוט - הצבעתי לו בבחירות הקודמות, והתאכזבכתי. ולכן אני לא אצביע לו שוב. מה בדיוק הבעיה פה? אני מסכים עם כל מה שאמרת שהוא לא קיים כלום ולכן אני לא הולך להצביע לו שוב.
     
  11. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,300
    לייקים שהתקבלו:
    437
    אני לא מבין, אם ציפי לבני רוצה להשפיע בבחירות הקרובות, היא צריכה לדאוג לגבי האם המפלגה שלה תיעלם בעוד 8 שנים? מה זה משנה אם המפלגה שורדת לאורך זמן? ואגב אני מסכים איתך, גם לדעתי התנועה תתפרק מתישהו. אולי עדיף ככה, מאשר השחיתות, הקומבינות והעסקנות הבלתי נסבלת שיש במפלגות ותיקות כמו העבודה והליכוד עם רשימות חיסול ו-ועדי עובדים של ההסתדרות. אפשר למצוא את הכיעור גם באופציה הזו וגם באחרת.

    זה שלבני איבדה המון מנדטים - כי היא לא השמיעה קול מספיק באופוזיציה, כי היא הראתה חולשה וח"כים במפלגה שלה ניצלו את זה, וגם בגלל שהרבה אנשים חוזרים כמוך. עדיין יש לה באיזור העשרה מנדטים, אז עדיף שהיא תשמור נאמנות למפלגה מתפרקת כמו קדימה (ולמה לשמור אמונים למפלגה כזו וירטואלית שמבוססת על כלום?) מאשר תנצל את המנדטים האלה לבצע שינוי?

    התיאוריה שלך על הליכוד והעבודה נכונה חלקית, בזמנו הליכוד הגיע אם אני לא טועה ל-12 מנדטים וגם העבודה בבחירות האחרונות קיבלה נראה לי 11. ה"הרבה אנשים שמצביעים אידיאולוגית" לא פחדו ללכת ולתת את הקול שלהם לאולמרט ולבני בקדימה.

    לגבי נפתלי בנט - הוא אדם מצליח שהוכיח את עצמו בעסקים ובצבא (לעומת גנרלים שעסוקים במערכת הקומבינות של צה"ל ומקבלים קידום אוטומטית לממשלה), רהוט (וכן, הראיונות שלו מאד הרשימו אותי - לראות עילג כמו דני דנון מתראיין ל-SKY זה פשוט מביך לדוגמא, מעדיף בכנסת אנשים כמוהו) ואינטליגנטי שהרשים אותי מאד, למרות שחלק מדיעותיו לא הכי קרובות אלי (לאזרח 50 אלף פלשתינים לדוגמא). לא שאני אצביע לו או משהו, זו היתה סתם הערה.
     
  12. לא מצאתי כינוי Member

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    2,890
    לייקים שהתקבלו:
    1
    לגבי השחיתויות שרשמת בליכוד ובעבודה זה נכון חלקית, לגבי הפריימריז והמכרזים וקבלני הקולות, אבל אני רק רוצה להזכיר לך כמה אנשים מורשעים יצאו מקדימה, אני רק רוצה להזכיר לך איך לכאורה אנשי לבני טענו שמופז ניצח את לבני (קבלי קולות וכו' וכו').

    הליכוד והעבודה קיבלו בימי השפל הנוראים שלהם 11 ו12 מנדטים, מפלגות כגון קדימה בימי השפל שלה לא עוברת את אחוז החסימה. זה ההבדל.
     
  13. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    זה בעיקר בגלל שלשתי המפלגות יש אחוז מסוים של אנשים (משני פלחי אוכלוסיה שונים לגמרי) שיצביעו להן אוטומטית גם אם בראש המפלגה יעמוד חתול.
     
  14. לא מצאתי כינוי Member

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    2,890
    לייקים שהתקבלו:
    1
    זה בדיוק מה שרשמתי למעלה. למפלגות בעלות מסורת מושרשת בחברה הישראלית תמיד יהיה קהל בוחרים שיצביע להן בכל מצב. דוגמאת מה שציינתי למעלה.
     
  15. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    העניין הוא שלא הייתי מתגאה בדיוק בבוחרים כאלה, אני חושב שכל אזרח צריך לבחון את הצבעתו ולא להצביע אוטומטית.