בחירות 2013-הדיון הרשמי

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏3/5/12.

  1. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    אני לא בקיא גדול במי חוקק את החוק (האם היתה זאת ממשלה חילונית או דתית) ומה היו ההצדקות או האינטרס שעמד מאחורי חיקוק החוק הזה בגלל זה אני מנסה בדרך כזאת עקומה משהו להבין למה הוא קיים ולמה החבר הכנסת הדתי התנגד כל כך לדבריו של הנואם. מה שאני מבין זה חלק מאותם חוקים מוזרים משהו שהם יהודיים (הרי אין חוק נוצרי או מוסלמי נכון? שבת זה עניין יהודי מובהק) שנותנים למדינה איזהשהם מאפיינים יהודיים כי הרי שאם תסיר את החוקים המוזרים (מוזרים כי אם היה איזה חוק שקשור לאל השמש או חוק שקשור לצב הגדול שעל גבו יושב כדור הארץ הוא היה מוזר בשבילי באותה מידה) האלה ותשנה את מדיניות ההגירה לישראל לכזאת שמכניסה את כולם בצורה שווה ולא מעדיפה יהודים שמקבלים אזרחות אוטומטית זאת תהיה מדינה ככל המדינות בלי שום צביון יהודי (אולי הדגל, אבל זה בטח גם יהיה זמני).
     
  2. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    אז הרבנים צריכים לשלוט פה במדינה, להחליט על החוקים והכל בטיעון של "אם כבר לא יורקים על נשים אז כבר תתן לכל אחד להגיע לפה מה זה כבר משנה" וזהו. יש מספיק דברים שיחודיים ליהדות, מדינת ישראל לא תגדיר את עצמה על בסיס כל מה שייחודי לדת היהודית.
    איך בדיוק המחסור בתחבורה ציבורית בשבת פוגע באופי היהודי של המדינה אתה תצטרך להסביר. ומה עם האופי הדמוקרטי? אנחנו לא מתגאים בהיותנו הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון?

    אם כך מי אנחנו שנלך נגד חוקי השריעה. הרי סעודיה היא מדינה מוסלמית, אם היא לא תהיה כזאת מה היא כבר תהיה.
     
  3. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
  4. מסוטיזם Member

    הצטרף ב:
    ‏22/6/12
    הודעות:
    564
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הרב אמסלם זה גימיק זול.
     
  5. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    רק בשביל הפרוטוקול אני אישית לא חושב שנסיעה ברכב בשבת נקרא הפרה של השבת. ובכלל אני מעדיף לא להכנס למה אני חושב על הדת בכללי.

    לפי דעתי לקחת את הדברים לכיוון מאוד קיצוני. חמישים שנה יש את החוק הזה ואין שום שריעה פה וגם לא נראת לעין בעתיד הקרוב חוץ מבראשם של פרנואידים אנטי דתיים.
    לירוק על נשים לא מעוגן בחוק. אם כבר אז זה עבירה על החוק לא מבין מה הקשר.
    מדינת ישראל לא מגדירה את עצמה על בסיס כל מה שיחודי ליהדות, מה ההכללה הזאת באה להציג?
    זה לא פוגע באופי היהודי של המדינה כמו שזה גחמה של הדתיים. לפי מה שהבנתי מרפרוף בויקיפדיה (התעצלתי לחקור את הנושא ובגלל זה גם כתבתי כבר שאני לא יודע מי חוקק את זה בזמן שלטון חילוני או דתי או לאילו מטרות) זה חוק שהוא יותר גחמה של הדתיים ונסיון לפייס אותם כדי שכולנו נוכל לחיות פה בסבבה של חבל על הזמן ובשביל זה הקריבו את החופש של הלא דתיים יהודיים.
    האופי הדמוקרטי כאן מצד אחד מקבל חבטה בגלל הגבלת החופש, מצד שני הוא מתקיים בגלל שמתחשבים באוכלוסיות במדינה ומתקיים שלטון הרוב שכן החוק חוקק בצורה דמוקרטית אני מקווה.

    כל מה שאני שואל בעצם. האם מבטלים את זה בתור חוק שהוא כפיה דתית פרמיטיבי מטופש שאין לו שום מטרה נראת לעין או הגיון. או שהאם אפשר "להמיר" אותו בחוק אחר. הרי כמה כבר חוקים "יהודיים" יש לנו במדינה?
     
  6. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    חיפשתי קצת, מה לדעתך הסיבה שזה מופיע רק באתרים של דתיים?

    מזגן, יש במדינה הרבה יותר חוקים דתיים מאשר חוקים אנטי דתיים, להציג את זה בתור איזו מסורת של לא לתחבורה ציבורית בשבת זה עיוות של המציאות. אין בין זה לבין "צביון יהודי" שום קשר, זה נטו ענישה של מי שמחפש מה לעשות ביום החופשי שלו.
    נסיעה ברכב זה חילול שבת, תחבורה ציבורית לא תגרום לאף אדם שלא מחלל שבת לחלל אותה. מדברים על "מדיניות רווחה", זה הכי דאגה לחלשים בעולם. חזקים וכאלה שיכולים לגור בת"א לא צריכים תחבורה ציבורית בשבת, הם יכולים ללכת ברגל או לסוע ברכב.
     
  7. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    לא רק באתרים דתיים., אבל כנראה שרוב האתרים הדתיים דיווחו על זה בגלל שבן אדם דתי אמר את זה.
    חבל שלא רוב החרדים כמוהו (למרות שגם הוא כנראה צבוע לא קטן), המדינה והכבוד ההדדי יכלו לשגשג.
     
  8. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    אוקי Fair enough.
     
  9. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    הסטטוס קוו לא מדבר על זה שאוטובוסים ומכוניות לא יסעו בשבת, אלא על זה שבכל השירותים הציבוריים ישמרו שבת, ולראייה גם מוסדות החינוך ושירותי הפנים, הרווחה והדת - ואף אחד לא קורא לפתוח את האוניברסיטאות בשבת...

    אז מה עושים כדי שיהיו אוטובוסים בשבת? פשוט מנתקים אותם מהסקטור הציבורי! וזה בדיוק מה שמציע חיים אמסלם, ומה שגם תמכו בו אנשי ש"ס בזמנו כשהייתה סערה על זה בתל אביב, ואז כולם יהיו מרוצים - לחילונים יהיו אוטובוסים בשישי בערב, בשבת בבוקר וביום ראשון ב-3 לפנות בוקר כשאולי הם אפילו יציעו שירות של חיפוש קווים וזמנים יותר טובים מזה, והחרדים, דתיים, מסורתיים וסתם חילונים שתומכים שמהגזר הציבורי ישמור שבת (אני, למשל) - לא יצטרכו לממן מכספי מיסיהם (גם מע"מ זה מס) חילול שבת.
    אבל מה, איגודי נהגי אוטובוס, נהגי מוניות, נהגי מוניות שירות ואנערף כבר לא יהנו מהתנאים הנוחים שלהם, ומשרד התחבורה לא יתן יד לדבר כזה. ומי הכי נהנה מאותם איגודים? כמובן שלי והעבודה, שכמובן מתנגדים "בשם זכויות עובדים" על הפעלת תחבורה בשבת...
     
  10. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    תחבורה ציבורית לא קיימת כדי שיום בשבוע אני אצטרך לשלם אקסטרה למישהו אחר. אם ככה בשביל מה בכלל אגד קיימת. שיפתחו את הכל לתחרות וזהו. הסטטוס קוו שאתה אוהב להזכיר קיים רק בכיוון אחד. אני מממן בכספי המיסים שלי מספיק דברים שאין לי שום רצון או צורך בהם.
    לא יודע על מה אתה מדבר, כשאגודת הסטודנטים בירושלים החליטה לעשות שירות הסעות (פרטי) בשבת בערב מהמעונות למרכז העיר שר התחבורה שלל את הרישיון לחברה ולנהג שהפעילו את זה. ובטוח שהוא לא עשה את זה על דעת עצמו אלא בלחץ של כל החרדים.
    המשטרה לא מפסיקה לעבוד בשבת, בתי החולים לא. אגד עובד בחיפה ואף מטאור לא נפל שם בגלל זה.
    האוניברסיטאות לא פתוחות בשבת כי אנשים צריכים יום חופש. אין שום היגיון בלפרוס את הימים ל7, מספיקים חמישה. אנשים צריכים להגיע ממקום למקום 7 ימים בשבוע, אני לא נכנס לתרדמת בשישי ה5 ומתעורר ממנה בשבת ב9.
     
  11. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    19,201
    לייקים שהתקבלו:
    4,936
    לפעמים הדברים האלה מגיעים לרמות הזויות. לא רחוק מהבית שלי ברחובות יש חנות ילו של פז. לא מהחנויות הקטנות הרגילות, אלא ממש מיני מרקט. ביום שישי קורה שם דבר מדהים: החנות עובדת כרגיל, אבל הגישה לחלק ממנה חסומה (מקרר של גבינות או דברים קפואים, למשל), כי יש איזה איסור של העירייה על מכירת מוצרי מכולת בשבת. אז קולה אפשר לקנות וחטיפים אפשר לקנות ועוד כל מיני דברים... אבל קרטון חלב לא. מה ההיגיון? אין היגיון כמובן.
     
  12. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    נו, בדיוק.

    מה עם רשת ב'? או הבימה?

    אני קראתי שהסטוודנטים הדתיים לא היו נגד. גם שמעתי ח"כ מטעם ש"ס שאמר על הסערה ההיא בת"א שאם ההסעות יהיו פרטיות אז אין להם כל התנגדות למהלך. אם לחרדים יש בעיה עם תחבורה ציבורית בשבת (ובצדק, מעבר לבעיה המצפונית זה נראה לי נוגד את ההלכה...), אז שהתחבורה בשבת לא תהייה ציבורית אלא פרטית. אבל אם תהייה תחבורה פרטית הלך על האיגודים של צ'לי... בגלל זה היא מתנגדת בחירוף נפש לכך.

    פיקוח נפש, שמעת?

    אם תשאל דתי הוא כבר יסביר לך איזה אסונות קרו בחיפה או באילת בגלל זה. ברור לך אבל שאני לא מאמין בהם...
    בכל אופן לי לא אכפת לממן חילול שבת ולא מפריע לי אם יסעו אוטובוסים של אגד (שנראה לי שהיא מהחברות הציבוריות היותר יעילות שיש לנו...), אבל לחרדים זה מפריע ואני כן מקשיב להם ולטענות והטיעונים שלהם כי חשוב לי לחיות איתם ביחד עם הסכמות, אז גם העולם לא פסק מלכת (חכה עוד 4 ימים http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/cool.Xxx) בגלל אוטובוסים ציבוריים שנוסעים בשבת, אפשר לשנות את זה. זה בדיוק מה שהרב אמסלם חותר לעשות, בניגוד לשלי ובניגוד לסמולנים כמו מרצ, חדו"ש וישראל חופשית.

    אז אני רוצה אותו בשלישי. בשבת אני רוצה לעבוד אבל בגלל שבתי הספר לא פועלים אין לי איפה לשים את הילדים... מי בכלל החליט שצריך שיהיה יום שבתון מלימודים? אם אני רוצה ללמוד 7 ימים בשבוע? אז התשבוה היא כמובן הדת. אבל הדת גם קבעה שצריך שהיום הזה יהיה חופשי מנסיעות ארוכות*.

    * לא יודע מה איתך, אבל בשבת יש פחות פקקים, זה בגלל שהאוטובוסים והרכבות לא נוסעים? כנראה שההפך... אולי זה מלמד משהו על זה שלא ממש יש ביקוש לתחבורה בשבת בדיוק כמו שאין ביקוש לתחבורה ממצפה רמון לתל אביב ב-3 בבוקר? אם הייתה לנו תחבורה פרטית (חזון אחרית הימים...) היינו מקבלים תשובה על זה.
    ואיפה שעדיין יש פקקים מה זה אומר? שרוב עמישראל מסתדר גם בלי תחבורה ציבורית. יכול להיות שעל רבים זה מקשה, רבים היו מעדיפים להשתמש רק בתחבורה ציבורית, אבל שורה תחתונה אין אוטובוסים בשבת ולא נפלו שום מטאורים...

    ההיגיון (השגוי משהו) הוא שחנוויות מכולת לא יהיו פתוחות, אבל הבירוקרטיה... אותה בירוקרטיה שמאפשרת לגדל חזירים על במות...
    החנות הזו נמצאת בצד הצפוני או הדרומי של העיר?
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏17/12/12
  13. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    הדת לא קבעה דבר כזה. יום חופש קיים גם במדינות הכי חילוניות כמו סין.
    הדת לא קבעה שהיום הזה יהיה חופשי מנסיעות ארוכות, היא קבעה שהיום הזה יהיה חופשי מנסיעות נקודה. יש נסיעות, כבר זה לא משנה.

    בשום מקום בהלכה לא הבדילו בין תחבורה ציבורית ובין תחבורה פרטית.

    גם במקומות הכי קפיטליסטיים, תחבורה ציבורית היא ציבורית, מהסיבה הפשוטה שבשביל שהיא תהיה טובה לכולם, היא חייבת להגיע למקומות שאין בהם הרבה ביקוש, וחברה פרטית לא יכולה להגיע כי זה לא רווחי בשבילה.


    לא יודע מתי ראית אותי בהבימה, אישית אני לא משתמש באף אחד מהשירותים האלה. זה שהדוגמא היחידה שמצאת היא מוסדות ארכאיים שלרוב הציבור החילוני אין קשר אליהם מראה בדיוק על מה אנחנו מדברים.
    בכל מקרה, זה טיפה בים ביחס לתקציב של הדתות. אם אתה כבר בקטע באותה מידה אפשר גם להפריט את הרבנות.


    אז למה יש ביקורים, קריאות לא דחופות? אף אחד לא ימות אם יעשו לי רעש מתחת לחלון, אני חושב שזה יכול לחכות לראשון. הרבה פחות דחוף מאשר שאני צריך לבקר את אבא שלי החולה ביום החופש היחיד שיש לי בשבוע. סתם שתדע, בערים שיש בהן קווי לילה, יש פחות הרוגים בתאונות דרכים באותם לילות. זה לא פיקוח נפש?

    עוד פעם מנסה למצוא איזו הצדקה כלכלית לטיעון שאין בו שום היגיון. אין פקקים כי אנשים לא עובדים באותה שעה באותו מקום. זה לא אומר שאני עדיין לא צריך להגיע ממקום למקום.

    בשורה התחתונה קיימים הומואים למרות האיסור ומטאורים לא נפלו, אחרי כמה זמן שזה קורה זה אומר שכנראה אין עם זה שום בעיה? תשאל את הרב המפוייס הקרוב לביתך.
     
  14. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    עם רוב מה שרשמת אני מסכים (בערך), אבל זה פשוט לא נכון. יש הרבה דוגמאות למדינות שהתחבורה הציבורית שייכת לחברה פרטית, בין אם כזוכה במכרז של העיר ואז (לרוב) זה יותר מאורגן, ובין אם במצב של תחרות שיש הרבה חברות שעושות אותן מסלולים.
    אגב, יש הבדל בין הבטחת הכנסה, שקיימת בכמה חוזים שכאלו, לבין סבסוד, ויש הבדל בין סבסוד נסיעה בחברה פרטית, לבין הקמה של חברה ציבורית. אבל אם מרכבת ישראל לא מצליחים להוציא למגזר הפרטי את רכבות המשא (דבר שהיא זונחת לחלוטין ומפספסת בענק), אז על תחבורה מאסיבית פרטית אין מה לדבר...
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/12/12
  15. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    הייתי לפני שבוע בהרצאה של כלכלן עירוני מהרווארד, שדיבר על כך שעוד לא נמצא מודל שיבטיח שתחבורה ציבורית תוכל להיות גם פרטית וגם לשרת את כולם.
    אם יש לך דוגמא שסותרת אותו אני תמיד שמח לשמוע.