דיון החדשות 2012/13:: עונת המלפפונים התחילה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Iker Casillas, ‏10/7/12.

  1. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,085
    לייקים שהתקבלו:
    343
    משחקי פח, למה כי ריאל הפסידה בשתי המשחקים האלה? מאלאגה ובטיס הם שתי משחקי צמרת מרתקים העונה, במיוחד מול הראשונה הנהדרת.

    לגבי מודריץ', נכון שבינתיים הוא לא מצדיק את המחיר, אבל לדעתי זה רכישה מצויינת של ריאל, שאם הוא יקבל יותר הזדמנויות ממוריניו גם יוכיח את זה, הוא שחקן פנטסטי.

    שטויות. דני קארחבל משחק בעמדה הכי חלשה ובעיתיית בריאל אולי, שיש לך את ארבלואה ושצומח לך כשרון כמו קארחבאל הוא היה חייב לקבל הזדמנויות, אבל בריאל כרגיל זה דבר כמעט בלתי אפשרי לצעיר.

     
  2. Iker Casillas משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/10/11
    הודעות:
    1,598
    לייקים שהתקבלו:
    620
    זה לא ממש נכון מה שכתבת. אמנם ריאל אכן מכרה את קרבחאל ללברקוזן, אבל היא יכולה להחזיר אותו אליה בקיץ הקרוב תמורת 7M יורו בלבד ו-8M בעונה הבאה (אותם מחירים פחות או יותר גם במקרה של חוסלו), סכום ממש לא גבוה עבור מגן שנחשב בעייני רבים לאחד מהמגנים המצטיינים בליגה הגרמנית עד כה.

    אם ריאל לא תשוב אותו הביתה זה יהיה לא פחות מבורות של מוריניו לדעתי. אמנם ברור שהוא לא שחקן שמיועד ישירות להרכב הראשון, אבל מסוגל לייצר תחרות בריאה לארבלואה שלדעתי זה מספיק, לא חייבים סופרסטאר בכל עמדה בהרכב. עם הזמן קרבחאל יתפתח עוד יותר ואולי יתפוס את המקום בהרכב, בהחלט יש לו פוטנציאל להיות אחד מהמגנים הטובים בעולם.
     
  3. xavi6 Member

    הצטרף ב:
    ‏16/8/06
    הודעות:
    7,893
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הטעות של דור היא הטעות של ריאל מדריד-הוא חושב שריאל מדריד היא דבר אחר לצעירים. הוא לא מבין שהופעת בכורה היא הופעת בכורה, שנה ראשונה בבוגרים היא שנה ראשונה-בין אם היא במכבי עמישב או בבוגרים. הפחד והחשש הזה לתת להם את ההיזדמנות היא מה שפוגע בתדמת של ריאל מדריד עם צעירים, ואין לי מושג למה היא מחזיקה מחלקת נוער כה משובחת אם היא לא קוצרת את הפירות שלה.

    לריאל מדריד אין שחקני נוער פחות טובים משל ברסה, אבל במשך השנים כשריאל מדריד בקושי מעלה 1-2 שחקני נוער (מוראטה) ברסה מעלה 4-5 ונותנת להם דקות משחק משמעותיות. מה, אתם חושבים שלא פחדנו מהאפשרות לפתוח את טייו ותיאגו מול ריאל? או שחס וחלילה אלבס יפצע ומונטויה יכנס מול רונלדו? אבל ככה מחשלים אותם, ככה הופכים אותם לצ'אבי, לפויול, למסי, לאיניסטה. הרי אף אחד מהם לא נולד קראק. צ'אבי היה סביבון ישנוני, פויול איטי, מסי לא סקורר (!) ואיניסטה? הוא וצ'אבי זה שילוב רע. כל הטענות האלה היו ונשמעו לפני שהם נהפכו למה שהם. חבל שריאל לא נתנה יותר דקות למאטה, לסולדאדו, לנגרדו. אולי במקום להביא את היגוואין ובנזמה, הייתם משאירים את סולדאדו ונגרדו, שתי חלוצים נבחרת ספרד? אולי במקום להביא את חדירה, הייתם משאירים את חאבי גרסיה? אולי במקופ איזה די מאריה הייתם משאירים את מאטה?
     
  4. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,481
    לייקים שהתקבלו:
    2,672
    מודריץ אולי לא שווה 40 מיליון יורו, אבל בטוטנהאם קוראים היטב את המפה. כשיש לך את צ'לסי, סיטי ופסז' בשוק, הכל מאבד פרופורציות.
    אגב, התרנגולים לא אמרו את המילה האחרונה שלהם. אחרי הקופה על מודריץ התיאבון נפתח והבא בתור הוא גארת' בייל שכל אירופה רודפת אחריו.
    אני מניח שהאינטרס שלהם יהיה זהה למודריץ', למרבה במחיר ואם אפשר גם מחוץ לאנגליה
     
  5. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,553
    לייקים שהתקבלו:
    3,510
    מין:
    זכר
    טוב נתחיל אחד-אחד:

    ברור שסימאונה הוא הבחירה הכי טובה, או בעצם הכי סקסית. מעניין מה היה קורה אם הבעיות של ריאל מדריד העונה לא היו כל-כך גדולות כי ממאזן של 100 נק' ו-121 שערי זכות קצת קשה להתעלם(ברור שזה לא המאזן של כל 2012 אבל בחצי השני של העונה שעברה ריאל אגרה גם המון נק', הערכה לא גסה - 50). אתלטיקו תחתיו משחקת כדורגל טוב ונלחמת, שומרת על יציבות ולא נופלת מול הקטנות. רק הכישלון הנוכחי בדרבי אולי קצת מאכזב מצד אתלטיקו. בקיצור: לא חושב שזו בחירה חד-משמעית אבל הבחירה הזו לא מפתיעה גם.

    משחקי פח = משחקים בהם ריאל מדריד שיחקה פח. היו הפסדים והיו הפסדים יותר גרועים וקשים לצפייה. באותם משחקים מודריץ' עלה מהספסל ולא הביא את המפנה. כמובן שהוא ממש לא הגורם להפסד אבל שחקן ברמה שלו - זה לא מספיק שהוא רק זמין לקבל את הכדור כי גם גראנרו היה זמין. מה עם פצצה מרחוק כמו מול סביליה? איזה דריבל? מסירת עומק או שער? הוא צריך להרוויח בכח את המקום שלו.

    ארבלואה בסדר גמור והיו משחקים כמו מול סיטי שהוא גם היה טוב התקפית. ראמוס ופפה העונה נראים הרבה יותר גרוע ממנו. קרבחאל עוד יחזור אליינו אני מניח.

    אולי גם היינו משאירים את אלבארו מחייה וראול בראבו ומוותרים על סרחיו ראמוס ופפה? החיים היו תותים. בארסה נפלה על דור הזהב שלה כרגע. אי-אפשר להשוות את צ'אבי-אינייסטה-מסי למה שיש לריאל מדריד להציע. פויול היה מעולה גם כמגן ימני בתחילת הקריירה והיה נק' אור בתקופות הלא-טובות של ברצלונה. רוברטו סולדאדו ואלברו נגרדו נופלים משמעותית מגונזלו היגואין וקארים בנזמה. שחקנים צעירים שהם יוצאי דופן לרוב מצליחים להביא את עצמם לידי ביטוי ולקבל את הצ'אנסים גם בקבוצה הבוגרת. דרך ההתנהלות של המועדון קצת שגויה מהיסוד אבל אין עוד קבוצות באירופה עם אידיאל וביצוע כמו ברצלונה. אין דבר כזה בריאל מדריד עונה פיננסית ונוח לשלב שחקנים במצב טוב כשהתותחים מקבלים מנוחה ולא בעונה גרועה. זה בנוגע למקרה חאבי גארסיה למשל שקיבל קרדיט ב-2008/09 שהסתיימה בצורה זוועתית.

    לא רואה דבר פסול במה שקרה עם קרבחאל שאת טבילת האש מה שנקרא עושה במדי לברקוזן וסיכוי סביר שיחזור אליינו בעונה הבאה(נניח) שחקן הרבה יותר טוב.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏31/12/12
  6. xavi6 Member

    הצטרף ב:
    ‏16/8/06
    הודעות:
    7,893
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתה מפספס את הנקודה שלי-זה נהפך לדור הזהב אחרי תקופה ארוכה של כשלונות אישיים. שום דור "זהב" לא יוצא ישר כשהם יוצאים מהנוער לבוגרים. לכן אני גם לא ממהר לשפוט שחקנים כמו טייו, בארטרה, מונטויה, תיאגו, סרג'י רוברטו והרשימה עוד תימשך שנים, כי אני יודע שהם צריכים את הזמן שלהם בשביל לקצור את הפירות. ההבדל הוא לא האיכות, אלא גודל האמונה של הקבוצות בצעירים. השחקני שלנו נהפכו ל"דור זהב" כי בבולטים שבהם האמנו, אתם לא. מניין לך שאם סולדאדו ונגרדו שגדלו בריאל והיו ממשיכים לא היו נהפכים לחלוצים מושלמים לריאל מדריד כי הם גדלו בשיטה? הרי אף אחד לא יכול לדעת מה היה קורה אילו איניסטה\צ'אבי\פויול\מסי היו יוצאים אחוצה. לא כולם הצליחו, תשאל את איבן דלה פנייה, דוס סנטוס, גיא אסולין וכו' וכו'. על המון הצלחות יש כשלונות, השאלה כמה היזדמנויות אתה נותן בשביל "ליצור" דור זהב.
    פויול היה מגן בינוני מאוד עם המון חורים בתחילת דרכו. אבל מצד שני הוא ידע להרים ולתת מספרות.

    בוא נראה. לבנזמה יש 48 גולים ב-108 משחקים. ממוצע של 0.44 גולים למשחק.
    היגוואין 98 גולים ב172 משחקים, ממוצע של 0.96 גולים למשחק (ואתם קוראים לו חלוץ בינוני!)

    מהצד השני סולדאדו עם 72 גולים ב140 משחקים במדי חטאפה וולנסיה. ממוצע של 0.5 למשחק. יותר מבנזמה.
    נגרדו עם 82 גולים ב182 משחקים במדי אלמריה וסביליה. ממוצע של 0.46 למשחק.

    אז לא, ההבדלים ביניהם לא כאלה משמעותיים. גם סולדאדו וגם נגרדו הם חלוצים שכל שנה נותנים תפוקה, וזה בקבוצות חלשות משמעותית מריאל מדריד. הטענה שלך אינה נכונה, אתם פשוט לא נתתם להם צ'אנס. ואני מתכוון לצ'אנס אמיתי.

    מנצ'סטר יונייטד-ג'וני אוונס, כריס סמולינג, דניאל וולבק וטום קלברלי. ג'וני אוואנס הוא היחיד שמשחק כבר "כמה" שנים, שלושת האחרים "טריים". אם אני ממש מתעקש אפשר גם לצרף את רפאל, הוא הגיע עם אחיו בתור צמד ילדים, והם קיבלו היזדמנויות.
    יובנטוס עם ג'ובנקו,מרקיזיו ופאולו דה צ'יליה.
    בביירן מינכן יש לך את טוני קרוז, אלבה, שווינשטיינגר ומולר.

    אולי לא בידיוק כמו ברצלונה, אבל יש קידום מסויים של צעירים בולטים. וריאל מדריד קבוצה שהוציאה יותר שחקנים לליגות הבכירות באירופה. אתה בטוח יודע.

    הדבר הפסול בדני קרבאחל שלא נתתם לו אפילו היזדמנות בבוגרים וסתם בזבזתם מליון יורו כאשר יכולתם להרוויח כבר העונה מגן מעולה. זה הדבר הפסול.
     
  7. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    0.56, טיפה פחות מרשים לא?
     
  8. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    יובנטוס - ג'יובינקו עבר דרך ארוכה מאוד עד שהוא חזר ליובה. להביא את זה כדוגמא לפיתוח שחקני בית זה לא רציני. דה צ'ליה שחקן סגל זוטר.
    יונייטד - סמולינג רכש. אוואנס, קלברלי, וולבק הם שחקנים די זוטרים בסגל, אפילו לו עדיפות ראשונה בספסל בדרך כלל.
    גם בצ'לסי, מילאן ואינטר לא תמצא מצב טוב בהרבה. זה לא שריאל שונים לרעה, זה שברצלונה מיוחדים.
     
  9. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,481
    לייקים שהתקבלו:
    2,672
    מבלי להיכנס למספרים וסטטיסטיקות אני משוכנע שאם רוברטו סולדאדו שחקן של ריאל מדריד היום, הוא סקורר לא פחות גדול משניהם
    מאלברו נגרדו אני לא מחזיק בכלל. הוא חלוץ די מוגבל ברחבה, ומלבד הפיזיות שלו הוא לא שווה כלום בעיניי
     
  10. xavi6 Member

    הצטרף ב:
    ‏16/8/06
    הודעות:
    7,893
    לייקים שהתקבלו:
    0
    עזוב אותי תן הנחה יש לי פסיכומטרי על הראש, יהיה לי הרבה זמן לשנן. סה"כ הצדקת את הטענה שלי, היגוואין ובנזמה לא טובים בהרבה מסולדאדו או נגרדו, הם רק נוצצים יותר.

    יכול להיות שהמצב בקבוצות אחרות לא יותר, אבל ריאל מדריד מוציאה מהמחלקות נוער שלה הכי הרבה שחקנים לליגות הבכירות. זה קצב עצוב שאף אחד מהם לא מתפתח אצלה, זאת הנקודה היחידה שלי. זה לא שאין לה את הכלים והילדים המתאימים, יש לה את המחלקת נוער הטובה בעולם, אולי אפילו יותר מברצלונה, אבל השילוב שלהם הוא הגרוע ביותר, כי הוא לא קיים כלל. בכל הקבוצות האחרות שציינתי אולי המצב לא כמו בברצלונה, אבל נותנים את ההיזדמנויות, משהו שאצל ריאל לא קיים.

    ברסה אולי נוטה לצד אחר והיא משהו יוצא דופן, אבל ריאל מדריד נוטת לכיוון השני גם בצורה מוחלטת. היא אפילו לא באמצע כמו שאר הקבוצות באירופה, והיא שולחת יותר שחקנים מהם שמגיעים לליגות הבכירות, כלומר היא "מפספסת" יותר.

    חואנפרן, סולדאדו, חאבי גרסיה, נגרדו, מאטה. הם 5 שחקנים שיכלו להיות שחקני בית. הם כולם לרמה של ריאל מדריד, לפחות כמחליפים ראשונים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/1/13
  11. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    אתה צודק, אין לנו מישהו כמו קרוייף בזמנו שיבנה מערכת שילוב שחקנים. אינייסטה ומסי היו משתלבים בכל קבוצה בעולם, צ'אבי, פויול וואלדס השתלבו לאורך תקופה ארוכה.
    מי שבאמת מרשים זה בוסקטס, פדרו וכל שאר השחקנים שעל פי כל מדד אובייקטיבי לא היו אמורים להגיע לבוגרים והפכו להיות שחקנים לגיטמיים ואף יותר.
     
  12. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,333
    לייקים שהתקבלו:
    2,037
    http://www.sportingintelligence.com/wp-content/uploads/2012/12/Leading-producers-of-Big-5-talent.Xxx

    מידע שיכול לתרום לדיון שלכם
     
  13. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מי הם שמונת שחקני הבית שיש לריאל מדריד היום? איקר, קייחון, מורטה ו..?

    גם בהנחה שהמספרים מדויקים, הבעיה של הרשימה הזו שהיא רק מודדת כמות ולא איכות.

    לבאיירן למשל, יש "רק" שבעה שחקני בית, אבל באיכות מאד גבוהה. לריאל יש (בקבוצה עצמה) שמונה, אבל רק אחד מהם הוא באמת שחקן בדרג הגבוה ביותר.


    נ.ב

    שבע קבוצות ספרדיות בטופ 21. כבוד למגזר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/1/13
  14. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    סביליה החתימה את מירוסלב סטפנוביץ', ווינגר בן 22, שחקן נבחרת בוסניה הרצגובינה, מקבוצה סרבית שאין לי כוח לרשום את השם שלה.

    אין לי מושג מה הוא שווה, אבל מניח שהמשמעות של זה היא שרייס באמת בדרך החוצה.
     
  15. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,508
    לייקים שהתקבלו:
    580
    ארבלואה, נאצ'ו, אדאן וחסוס פרננדז. האחד החסר הוא בוודאי בוגר קאסטייה כלשהו, אשר הצליח להשתחל לסגל הקבוצה למשך מספר משחקים העונה.

    למעשה, טמונה כאן בעיה נוספת של הרשימה (בהנחה שהבנתי כהלכה את רשימת הקריטריונים בהם היא מתחשבת): אין לה יכולת למדוד את פקטור "האמון" עליו הצביע xavi6 בהודעותיו. לראיה, לפחות ארבעה מבין השחקנים המדוברים עדיין לא זכו לקבל הזדמנות אמיתית במדי הקבוצה הבוגרת, ושניים נוספים (ארבלואה וקאייחון) הם "קניות חוזרות" שעברו מסלול דומה לזה שצפוי לעבור קרבאחל.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/1/13