בחירות 2013-הדיון הרשמי

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏3/5/12.

  1. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,300
    לייקים שהתקבלו:
    437
    שוב, מדובר בכספים שהם מחולקים לדיבידנדים, אבל בגלל פירצה בחוק מושקעים בחו"ל כדי להתחמק מתשלום מיסים עליהם. הכוונה המקורית של החוק, כלומר ההחלטה עצמה, היתה שיהיה מס של 16-25% על הרווחים האלה, ובגלל זה מס הכנסה נטפל דווקא לרווחים האלה. כלומר הם לא מנסים לדפוק אף אחד, אלא פשוט לקחת את מה שצריך לקחת.

    אז צריך להבין - זו לא קריאה להעלות מיסים סטייל רובין הוד, של לקחת מהעשירים ולתת לעניים, לא ניסיון לדפוק את החברות האלה - פשוט צריך כאן תיקון לגיטימי של החוק, כי הכספים האלה על פי המחוקק הישראלי צריכים להיות חייבים במס. זה שהחוק לא מנוסח בצורה מספיק טובה רק אומר שצריך לתקן אותו.

    הטענה שכאילו זה מוצדק לוותר על הכספים האלה, כדי לא לפגוע במוטיבציה להשקיע פה היא מצחיקה. הרי אחד היתרונות המרכזיים בהשקעות בארץ זה שהממשלה גם לוקחת מס על כך... לפי מה שאתה אומר שטייניץ גם עשה לא טוב גם עם החוק שלו עכשיו, הרי אחת החברות עלולה להפסיק להשקיע כאן בגללו גם כן.

    יש מליארדים כרגע שאמורים להיות אצל הממשלה, אבל מסיבות טכניות הם לא, ואתה מציע פשוט לוותר על הכל כאילו זה לגיטימי לגמרי שיש חוק מס על דיבידנדים שהממשלה לא מצליחה ליישם. ואח"כ הגירעון של הממשלה גדל וכולנו משלמים עוד אחוז מע"מ, ועוד קצת על דלק ועוד ועוד...

    ועוד דבר - מה האינטרס שלך כל הזמן לצדד בכל דבר ששטייניץ ונתניהו עושים? הבנתי שפוליטית אתה ימנית על המפה, אבל אפילו בנושאים שאתה מבקש בהם לינקים ועדיין לא למדת, אתה אוטומטית בא בחשדנות כאילו זו עוד קונספירציית של השמאל, מתעלם מכל נתון שהוא לא האבטלה הנמוכה של שטייניץ ובסוף אחרי לימוד קצר מגיע לתובנה "מפתיעה" והיא כמובן שהצדק עם שטייניץ כי המרקסיסטים מ-YNET (אני מניח שגם מעריב והארץ וערוץ 10 וערוץ 2 כולם מרקסיסטים, בעצם כולם חוץ מהביביתון לא?) סתם מתבכיינים על כלום. נכון שלרובנו יש העדפה פוליטית מסוימת ומפלגה שאנחנו תומכים בה אבל לא צריך ללכת בעיוורון מוחלט בכל התחומים אוטומטית ולהתעלם לחלוטין מדברים לא נוחים.

    עריכה:
    כן הא, אם ישראל תיישם את חוקי המס שלה אז אין ספק שכל החברות הגדולות סוגרות את המרכזים שלהן כאן ופותחות בחו"ל (כי היתרון היחיד שיש בישראל הוא המיסוי, ובשאר מדינות העולם כמובן אף אחד לא גובה מס). ההפחדות האלו מתאימות לשר האוצר שלנו. אם חברה תחליט לעזוב את הארץ, יווצר ואקום שגם אותו ימלאו, זה בסדר, וגם לא בריא מדי כשכלכלה מבוססת כמעט כולה על תאגידי ענק (שבמקרים רבים אפילו מורידים את מספר מקומות העבודה במקומות שהן פועלות - ראה ערך וולמארט).
     
    נערך לאחרונה ב: ‏5/1/13
  2. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    החוק ישונה, הייתה פרצה בחוק שאפשרה לחברות להחזיק מיליארדים במזומן. אי אפשר לשנות את החוק בדיעבד.
    זה או זה או כלום. המדינה הייתה זקוקה למזומנים במיידית, זה היה פתרון אלגנטי שלא כרוך בעליית מיסים. איך אתה חושב מממנים את חינוך חינם מגיל 3?
     
  3. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    מדובר על רווחים שנשארים בחברות בישראל. החוק קבע כי ברגע שחברה רוצה להוציא כסף מחוץ לגבולות ישראל או לחלקו כדיבדינד לבעלי המניות, עליה לשלם מס בגובה 10%–25% בהתאם לגודלה ולהטבות שאותן קיבלה בעבר.

    לא בטוח לגבי מה ממה שאמרתי הגבת. החוק מחוקק כמו שהוא מחוקק. ולפי החוק הרווחים האלה לא צריכים להיות מחוייבים במס עד הרגע שבו הם יוצאים מגבולות מדינת ישראל (כי מדובר בחברות בינלאומיות) או מחולקים כדבידנד למחזיקי מניות. וכך נוצר המצב שהחברות ערמו את הכסף.

    הטענה שייש כספים שמוותרים עליהם היא המצחיקה. כמו שכבר הסברתי. זה לא שאותם חברות רצות להוציא את הכסף ולשלם את המסים גם לאחר העברת החוק. לפני העברת החוק לא היה כסף לוותר עליו בכלל. היתרון שאני מדבר עליו הוא קידום השקעות בישראל ולא במקום אחר. לא גביית מסים. גביית המסים הוא אחד המחסומים, צריך למצוא את האיזון האופטמלי בין השניים. זה לא שחור ולבן.

    המליארדים לא אמורים להיות בשום מקום אחר מאשר המקום שבו בעליהם רוצים שהם יהיו בו על פי חוק. זה לא סיבה טכנית אלא סיבה חוקית. ואתה מציע לאפשר לחברות להמשיך לערום את הכספים עד לעתיד הלא נראה לעין. מי צודק? כל אחד מהפתרונות מחזיק בחובו יתרונות וחסרונות. אבל לא שום דבר שערורייתי. הטענה שהגרעון יגדל בגלל שמסים נגבים בשיעור נמוך במקום ללא להגבות בכלל זה טענה שמתאימה לעיתונים כמו YNET וכתבנו בכנסת מטעם חדשות ערוץ 2 שלי יחימוביץ'.

    שמע כשאנשים טוענים טענות ואני מבקש לקבל חומר ומקורות כי גם אני רוצה לדעת אין שום דבר פסול בזה.
    לבקש ממני לעשות ניתוח אופי לגבי עצמי זה לא הוגן. כל דבר שאני אגיד על עצמי יהיה בחשד של סובייקטיביות ושחיתות.
    כן אני מודה אני מאוד חשדן כלפי הכותרות הבומבסתיות של YNET ושכמותיו כי הן ברוב המקרים מתבררו ת כדעות שמאלניות ולא יותר מזה לגבי סוגיות כאלה ואחרות. אבל אם תשים לב לגבי הטרנד פה לא פעם ולא פעמיים אני טעיתי (ובדרך כלל זה mister joe cool שמעמיד אותי על טעויותי. גם בו אני חושד כל פעם http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/tongue.Xxx) וזה בסדר. אני אספר לך סוד. אני לא קורא את הביביתון בכלל.
    זה לא שהמשתמשים פה הם מלאכים אובייקטיביים הטרנד של רבים פה הוא ברור וידוע מראש, בא פה משתמש זורק איזה פוסטר ומתחיל להסביר איך משפחה לא מסיימת כרגע את החודש לעומת הפלא ופלא לפני 4 שנים (מעניין מה קרה ב4 שנים האלה). כאשר המשפחה של ההורים שלי בעשר שנים שלפני שהם עזבו את הארץ ב2004 גם כן כל חודש בקושי סיימו את החודש. כולם בקושי מסיימים את החודש כבר 20 שנה. איך אפשר לא להתייחס לטענה הזאת בחשדנות?
     
  4. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    http://www.haaretz.co.il/news/elections/trueornot/1.1900492

    לא רק על סמך הטעות הזו, שגם היא נובעת לא רק מטעות מתמטית אלא גם מעצלנות וחוסר מקצועיות, אני חושד שעמוק בפנים יאיר לפיד הוא טיפוס די סתום.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏5/1/13
  5. Nesta Warden of Milano היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏9/1/03
    הודעות:
    15,930
    לייקים שהתקבלו:
    174
    מין:
    זכר
    נכון להיום, אף חברה לא שילמה.
     
  6. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    אז הגירעון לא יכוסה. הממשלה לא תיכננה תוכניות על הכסף הזה מראש.
     
  7. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,300
    לייקים שהתקבלו:
    437
    מזגן - כמו שאמרתי, החוק במקור יועד לגבות מס על הרווחים האלה. מה שקרה זה שמצאו דרך לעקוף אותו. כלומר זה לא שפתאום מישהו החליט שבא לו לקחת כסף על הרווחים האלה - המצב הוא שהמדינה אמורה לקחת את הכסף הזה, ומה שקרה זה ששטייניץ החליט לקחת חלק קטן ממנו במקום לעשות תיקון לחוק, כדי להתרפס בפני בעלי החברות האלה.

    לא נכון. היה כסף לגבות אבל הבעיה היחידה היתה שהוא לא חולק כדיבידנד ולכן אף אחד לא יכל לגעת בו. אם זה היה עסק קטן, והוא היה מנסה קומבינה כמו שהחברות הגדולות האלה עושות (בדיוק אותו המצב), הוא היה מוגדר כעבריין ונענש, והסכום היה מוגדר אוטומטית כדיבידנד והמס נלקח. אז כאן הנקודה - זה לא משנה אם הם רצים לשלם את הכסף או לא, עסקים בינוניים גם אם הם רצים וגם אם לא, צריכים לשלם את זה.

    איך הבנת שזה מה שאני מציע?
    מה שאני מציע זה שכמו במקרה של עסקים קטנים יותר, הרווחים האלה יוגדרו כאילו חולקו בפועל ומס הכנסה יקח את הנתח שלו משם. כלומר כל הכסף ילקח. ה"חיסרון" במקרה הזה זו ההפחדה שאז כל החברות הגדולות יברחו מכאן.

    נכון שזו לא אשמת שטייניץ שהחוק היה ככה. אבל מה שהוא עשה, במקום ללכת על האופציה של לגבות את הכסף שמגיע למדינה, העדיף לחוקק חוק שמוותר על כמעט כל החוב. וכן, אם לממשלה היו עוד 19 מליארד שקל בתקציב, אז או שלא היה צריך לקצץ, או שלא צריך להעלות מיסים. יש קשר ישיר בין הדברים.

    מלוו - יאיר לפיד כל כך אהבל שהוא כבר מגיע בערך לרבע מרמת הטמטום של מירי רגב (שזה המון). אם נביא לכאן את כמות השטויות והסתירות שפלט בחודשיים האחרונים נוכל להרכיב "הוצא מהקשרו" חדש. גם המועמדות שלו היא דבר עצוב מאד בבחירות האלה.
     
  8. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259


    ומאז היו עוד כמה, לא פחות מצחיקים...
     
  9. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,300
    לייקים שהתקבלו:
    437
    https://www.facebook.com/Yair.Bagrut?fref=ts

    אפילו יותר טוב.

    פשוט תעברו בתמונות של הדף ותראו כמה שטויות, לא יאומן.

    רק בשלושה ימים האחרונים הוא סתר את עצמו איזה 4 פעמים.
     
  10. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    אתה מתכוון לזה שהם ערמו אותו בתוך החברה? אם כן זה לא עקיפה זה דרך פעולה על פי חוק.
    זה בדיוק מה שקרה. במקום להעלות עוד יותר מסים על כולם. הם ביקשו לגייס כספים על ידי עידוד החברות להפשיר את הכספים. מכיוון שהחברות לא מחוייבות להפשיר את הכסף הזה במועד מסויים. וכך קורה.
    לא המצב הוא שהמדינה קיוותה שהחברות ישקיעו את הכסף חזרה בתוך המדינה.

    אבל אלה הם לא עסקים קטנים אלא חברות בינלאומיות. יחי ההבדל הקטן. להגיד שהחברות יברחו זה בהחלט הפחדה קיצונית. אבל ישראל בהחלט תהיה יעד פחות אטרקטיבי.

    and back to square one. אין את ה19-17 מליארד האלה. אין אותם. יש אותם בעולם הדמיוני של שלי יחימוביץ' בו החברות האלה רצות דבר ראשון על הבוקר להוציא את הכסף ולשלם את כל המסים הכרוכים בכך. במציאות בעולם האמיתי החברות עורמות את הכספים.
     
  11. לייזר Member

    הצטרף ב:
    ‏9/12/05
    הודעות:
    1,366
    לייקים שהתקבלו:
    0
    חייתי וראיתי את העוני האמיתי של ישראל - לא החרדים או הערבים שהם עניים מבחירה - האנשים שכביכול לא גומרים את החודש למרות שתי נפשות שמנסות לעבוד וכד?. מה שאני בא לומר כאן זה שמדובר בבדיה, הפוליטיקאים מנופפים בחדי קרן.
     
  12. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,271
    לייקים שהתקבלו:
    4,847
    מין:
    זכר
    שמע אני לא יודע מה היו ההוצאות שלך ומה היה הסטאטוס המשפחתי שלך.
    אבל זוג צעיר עם ילד בתחילת דרכו, שביחד מגיע למשהו כמו 14 אלף שקל (הגבר-9, האישה-5) מתקשה היום לגמור את החודש. הייתי מפרט לך כל הוצאה והוצאה כדי לראות איך הסכום שנשאר להם ביד הוא נמוך מאוד, אבל אני מאמין שאתה יכול לעשות את החישוב לבד.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏6/1/13
  13. Ricky van Wolfswinkel Member

    הצטרף ב:
    ‏31/12/11
    הודעות:
    2,153
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כנארה שהשינוי במצבי הרוח של שרה השפיע גם על ביבי.
    בראיון הבוקר ברדיו נתניהו תוקף את מפלגות המרכז-שמאל בזה שהם רוצים להפיל אותו.
    כנארה שבימין לא יודעים מה זה דמוקרטיה.
     
  14. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    שי, למשפחה הזאת יש רכב? באיזו עיר הם חיים? וכמה יוצא המשכנתא\שכירות (לפני חשמל וכל השאר)?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏6/1/13
  15. Ricky van Wolfswinkel Member

    הצטרף ב:
    ‏31/12/11
    הודעות:
    2,153
    לייקים שהתקבלו:
    0
    גם אם כן, רכב לא אמור להיות מותרות.