בחירות 2013-הדיון הרשמי

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏3/5/12.

  1. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,321
    לייקים שהתקבלו:
    6,795
    זה בערך כמו שבידיעות (ובכל העיתונים בעצם) הטיפו על שיוויון בין הגושים כאילו ש-11 חברי כנסת ערבים הולכים להיות שותפים בקואליציה או בגוש שיחסום את ביבי (וחבל שזה לא קרה. דווקא היה יכול להיות משעשע אם דווקא יאיר או שלי היו אלה שמקימים קואליציה עם החרדים כי אין להם ברירה).

    לגבי יאיר, הוא אמר שאת המפלגה שלו לא מתייגים לפי ימין או שמאל. בכלכלה הוא רוצה לשמור על האינטרסים של מעמד הביניים ובנושא המדיני הוא רוצה לחזור למו"מ מצד אחד אבל לא מראה יותר מידי נכונות לויתורים בנושאי הליבה מהצד השני. לא הייתי כותב לו "שמאלני" על המצח בכזה ביטחון.
     
  2. Love Is Red Member

    הצטרף ב:
    ‏20/8/06
    הודעות:
    5,804
    לייקים שהתקבלו:
    718
    זה נכון, לכן אני חושב שיש עתיד היא מפלגת מרכז כמו קדימה וקדימה נוטים יותר שמאלה אפילו מבחינת המצע המדיני שלהם.

    לדעתי יאיר לפיד עושה טעות שהוא בכלל חושב ללכת עם נתניהו אבל זה כבר משהו אחר...
     
  3. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    צודק לא בדקתי את הנתונים בעצמי. כי בכדי לעשות זאת אתה צריך לקחת את כל הישובים הערבים ולספור את כל הקולות שהלכו לנתניהו ולמרצ ואז לבדוק את הסכומים שלהם.
    זה גם לא בא בתור חדשה מרעישה אלא נטו בגלל שהיה דיון לגבי הפיגור השכלי המולד, הפגם הגנטי הזה כנראה של המצביעים למפלגות הימין.
    הכתבה מישראל היום
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/1/13
  4. Love Is Red Member

    הצטרף ב:
    ‏20/8/06
    הודעות:
    5,804
    לייקים שהתקבלו:
    718
    109 ערבים או דרוזים?
    זה מעניין דווקא מי הצביעו או יכלו להצביע לעוצמה לישראל, מפלגה סופר ימנית קיצונית אפילו יותר מבנט וחבר מרעיו...

    ומפתיע ש16 אלף הצביעו לביברמן :|
     
  5. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,297
    לייקים שהתקבלו:
    437
    אתה צודק לגבי המפלגות הערביות אבל על אותו משקל החרדים משויכים לגוש הימין בעיתונים כשמדובר בזונות פוליטיות שאין להם שום בעיה לשבת בממשלת שמאל, וגם להסכים לכל דבר שמאלני שיעשו שם. מקסימום הרב עובדיה "ילבין" את זה בעזרת איזה פסיקה.

    העמדה הכלכלית שלו, מלבד סיסמאות, לא ממש ברורה. קיבלתי רושם שהוא יותר קרוב לכלכלה חופשית מאשר סוציאליזם, אבל יכול להיות שאני טועה, אני מבסס את זה על ההתקפות שלו לעבר ועדי העובדים.
    אם נסתכל על מה שרשום באתר של "יש עתיד", נקבל תמונה של מפלגת מרכז שלא נוטה לשום צד:

    "הויכוח המתנהל בימים אלה בישראל בין הניאו-ליברליזם הקפיטליסטי שאותו מייצג הליכוד, לבין העמדות הסוציאליסטיות המובהקות שמציגה מפלגת העבודה, הוא לתפיסתנו ויכוח עקר בין תפיסות דוגמטיות ומיושנות. במאה ה-21 כלכלה אינה יכולה להתנהל לפי אף תפיסה של "הכל או כלום", אשר טוענת לעליונותה של תיאוריה אחת על פני האחרת."
    (מתוך האתר שלהם)

    בנושא המדיני יאיר לפיד רוצה שתי מדינות לשני עמים. אז אלא אם כן להגדרתך זה לא שמאל, מדובר בעמדות שמאלניות. הוא גם יצא לא פעם כנגד הבנייה בשטחים והתקציבים להתנחלויות.
    בתחומים כמו הפרדת דת ממדינה, שוויון בנטל, זכויות הומוסקסואלים וכו' - מדובר ברעיונות של מפלגות שמאל.

    בקיצור מרכז-שמאל לכל דבר.
     
  6. StevieG Member

    הצטרף ב:
    ‏4/7/05
    הודעות:
    4,774
    לייקים שהתקבלו:
    12
    יאיר לפיד מעולם לא היה מעמד ביניים ומעולם לא ייצג את מעמד הביניים. יאיר לפיד נולד לאליטה. הוא נסיך. הוא לא עבד במפעל, הוא לא עבד בעבודה בשכר מינימום, הוא לא פגש את מעמד הביניים מאז שהיה בצבא, וגם זה שנוי במחלוקת כי הוא שירת בבמחנה. הדיבורים האלה כאילו הוא מייצג את מעמד הביניים וכאילו התוכנית הכלכלית שלו תעזור למעמד הביניים הם שטויות. אני עוד לא ראיתי מישהו ממעמד הביניים שמכריז על עצמו כחברה(בלי שיש לו חברה) כדי לשלם פחות מיסים. והוא עוד התגאה בזה בטור שכתב בידיעות.

    התוכנית הכלכלית שלו היא להוריד מיסים, זה יענו יעזור למעמד הביניים. מאיפה הוא יממן את ההורדת מיסים? מהחרדים ומההתנחלויות. במערכת הביטחון הוא לא ייגע, כי הוא כבר אמר פעם שהוא יעשה כל מה שמערכת הביטחון תגיד לו שנכון לעשות. עכשיו, אי אפשר להאשים אותי באהבה יתרה להתנחלויות ולחרדים, אבל גם אני יודע שגם אם תקח את כל הכסף משם לא תצליח לכסות את הגרעון שיווצר בעקבות ההורדות מיסים האלה. שלא לדבר על זה שיש איזה 30 מיליארד ש"ח לכסות עכשיו, מעבר לגרעון הצפוי.
     
  7. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    מעמד הביניים לא עובד במפעלים ולא מרוויח שכר מינימום.
     
  8. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    אל תתפס איתו על קטנות. גם כמזכירה עם 8 אלף לחודש הוא לא עבד, וואטאבר. רוב הסיכויים שלפיד הוא עוד טרנד חולף של אחד שמבטיח והדרך לקיים מסובכת, מורכבת וכמעט ובלתי אפשרית. לזכותו יאמר שהוא לקח איתו ברשימה כמה אנשים טובים שיכולים להיות פרלמנטרים מצויינים. זה גם משהו.
     
  9. StevieG Member

    הצטרף ב:
    ‏4/7/05
    הודעות:
    4,774
    לייקים שהתקבלו:
    12
    http://www.mako.co.il/news-channel2/Channe...&partner=link4u

    אה, כן, וזה.


    לגבי הרשימה שלו. אכן, מסתמן שנכנסו כמה אנשים מצויינים דרך רשימת יש עתיד שיכולים להיות פרלמנטרים מצויינים, אבל כמו במפלגות מרכז, יש גם דמויות חשודות כמו מאיר כהן, בועז טופורובסקי, שי פירון ויעקב פרי.
     
  10. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,321
    לייקים שהתקבלו:
    6,795
    הבעיה היא לא אצל החרדים אלא אצל חבר'ה כמו יחימוביץ', לבני וגלאון שמצד אחד רוצות ממשלת שמאל ומצד שני אין להן שום אפשרות להקים אחת כזו בלי לשבת שם עם החרדים או עם בנט שמהם התנועות שלהן כל כך סולדות. זה שש"ס יפתחו רגליים תמורת מה שהם רוצים זה ברור לגמרי, אבל לחבורה הנ"ל יש המון מה להפסיד מזה, הרבה יותר ממה שיש לביבי להפסיד משותפות כזו. לכן כל הדיבורים על "שיוויון בין הגושים" הם גניבת דעת, ולבוחר הימני דווקא כן יש סיבות להרגיש טוב עם תוצאות הבחירות. המון ימנים כולל אני שמחים מאוד שללפיד יש סיכוי להיות האיש שאחראי לכך שהחרדים לא יהיו בקואליציה.

    לפיד הקים את המפלגה שלו בעקבות המחאה החברתית. אם ב-4 השנים הקרובות הוא לא יפעל למען אלה שהפגינו, בבחירות הבאות הוא לא עובר את אחוז החסימה (או במינימום מעלים את המפלגה שלו כמו שמופז העלים את קדימה)

    לא הפסקנו כבר להתרגש מהדיבורים האלה על 2 מדינות לשני עמים? אפילו ביבי שהוא ימני מובהק כבר הבין את הטריק. להגיד את מה שכל העולם רוצה לשמוע ולהעביר את הכדור לצד של הפלסטינים, הם כבר ידאגו להכניס שער עצמי. כל מי שלא ימין קיצוני מוכן לכסת"ח את עצמו ולהגיד 2 מדינות לשני עמים בקול רם. גם לליברמן יש את הגרסה שלו (חילופי שטחים וחילופי אוכלוסיות. פחחח)
     
  11. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    ביבי אומר 2 מדינות ל 2 עמים כדי לא להראות מגוחך בעולם ולהרגיע את האמרקאים. יאיר אומר את זה לפני בחירות לא כי אין לו ברירה, אלא מרצון אפילו שזה יכול להזיק לו בניסיון לקחת קולות של אנשי מרכז-ימין. הוא הלך עד הסוף עם כל מה שהוא מאמין בו בלי לא לצייר שום דבר יפה יותר. בזה אין לי בעיה איתו, אלא בכך שכל מה שהוא רוצה כבר הרבה הבטיחו אבל קשה מאוד להוציא לפועל.
     
  12. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,321
    לייקים שהתקבלו:
    6,795
    בטח שאין לו ברירה. לפיד לא טיפש כמו שעושים ממנו, הוא יודע שרוב הקולות שלו באים מהשמאל. אז מצד אחד הוא אומר את מה שכל שמאלני ממוצע במדינה רוצה לשמוע ומצד שני הוא לא אומר שום דבר שביבי וליברמן, האולטרא-ימנים, לא אמרו לפניו, כך שגם קולות מהימין הם מטרה ריאלית.

    כמו שאתה רואה, זה עבד לו בצורה מושלמת. עכשיו הוא בטח ינסה להימנע ככל האפשר ממעורבות בנושאים מדיניים וללכת בכל הכוח על הדיור והשיוויון בנטל. אם יצליח, לאף אחד מהבוחרים שלו לא יהיה אכפת שהוא לא מקדם כלום בנושאים מדיניים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/1/13
  13. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    הוא בכל מקרה מנסה להתעלם מדברים מדיניים כי זה מקלקל לכל פוליטיקאי שמאלני. גם שלי החביאה את העמדה המדינית שלה כאסטרטגיה. רק ליבני כל הזמן מדברת על התהליך השלום ומאבדת פופולריות. לפיד דווקא טמבל אבל כבר אמר מספיק פעמים בחייו שהוא בעד שלום והדברות עם הפלסטינים על פשרה. גם הרבה לפני מערכת הבחירות. ביבי וליברמן אומרים את זה בצורה אחרת לגמרי וזה לא בר השוואה. הם מאמינים מאוד במפעל ההתנחלויות ורק צריכים מידי פעם להראות את עצמם כאילו שהם מדיניאים גדולים שצריך לקחת בחשבון. אם הם ידברו כמו בנט הרי שאין מנהיג בעולם שיקבל אותם לביקור בלשכה שלו. בקיצור, ביבי אומר את זה בשביל הפוליטיקה ואי בידוד שלו בעולם. יאיר גם מאמין בזה. יחי ההבדל.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/1/13
  14. Love Is Red Member

    הצטרף ב:
    ‏20/8/06
    הודעות:
    5,804
    לייקים שהתקבלו:
    718
    פשוט מרגיז!
    בזמן שאנשים נלחמים על כל שקל ושקל 120 אנשים שחלקם מושחטים ולחלקם לא מגיע סכום הכסף הזה מקבלים מאיתנו משלמי המיסים את הכסף הבא:
    http://finance.walla.co.il/?w=/3/2610410

    משכורת של 38,250 ש"ח
    שכר של כ68 אלף על איבזור לחדר שלהם בשביל לדבר עם העם.
    כ4,000 שקל על ביגוד ומה לא...
    אהא והמכונית...
    הכל בשביל שהם יוכלו להחליט בשבילנו סדר יום...
    מה אני אגיד בושה וחרפה, גג צריך להביא להם 10,000 אבל גג...
     
  15. הרצליה עד המוות מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏3/6/05
    הודעות:
    17,257
    לייקים שהתקבלו:
    5,437
    אתמול דיברנו על זה בין חברים. לדעתי השכר של הח"כים צריך להיות השכר הממוצע במשק. אם כרגע הוא עומד על 8 אלף (נגיד כן) אז שיהיה 8 אלף וככה לעדכן אותו כל שנה בהתאם לשכר במשק. מלבד כמובן הם מקבלים גם רכב צמוד וכל הדברים שציינו פה (כל החרטא שנכנסת ל"קשר עם הבוחר", פלאפון וכו'). לדעתי זה מספיק.