בחירות 2013-הדיון הרשמי

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏3/5/12.

  1. שםמשתמש Member

    הצטרף ב:
    ‏1/5/11
    הודעות:
    886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אין שום, אבל שום דבר גזעני בלא לרצות לשבת עם מפלגות שהאידאולוגיה שלהן כל כך שונה מהאידאולוגיה שלך (ואפשר להכליל, הרי בחייאת, אפילו בחלק מהמדגמים לפני הבחירות כתבו "מפלגות ערביות" ועשו סוג של הכללה, אז גם ללפיד מותר. אף אחד לא מסתכל על המפלגות האלה בתור שותף אמיתי לקואליציה כלשהי, אולי חוץ ממרצ), ואין שום דבר גזעני בלא לרצות לשבת עם מפלגות אנטי-ציוניות, כאשר כל הבסיס הרעיוני והאידאולוגי מאחורי קיום המדינה הזאת הוא אידאל הציונות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/1/13
  2. Apner1 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/1/13
    הודעות:
    444
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אף אדם שפוי לא מצפה מלפיד לשבת באותה קואליציה עם בל"ד, רע"ם-תע"ל וחד"ש. לכל חבר כנסת יש זכות לבחור את שותפיו הקואליציונים, ולפסול את אלה שהאידאולוגיה שלהם לא מתאימה לו. אני כמובן הייתי שמח שחברי הכנסת הערבים היו מיוצגים הרבה יותר, גם בכנסת וגם בממשלה, ואני חושב שהתת-ייצוג שלהם הוא תעודת עניות לדמוקרטיה הישראלית ולמגילת העצמאות, שהבטיחה ייצוג שווה לכלל האזרחים ומעולם לא קיימה זאת. הזעם הוא על כך שיש כאן עליית מדרגה. לפיד לא רק שפוסל אותם לקואליציה, אלא שהוא גם לא מוכן שהם ימלאו את אחד מתפקידיהם כחברי כנסת. וזה מסריח מגזענות.

    גם רבין, למשל, לא העלה על הדעת לצרף את הסיעות הערביות לקואליציה שלו, אבל הוא קיבל את הלגיטימיות שלהן כחברי כנסת, והשתמש בהן כגוש חוסם לממשלת ימין, והעביר את ש"ס מהגוש הנגדי לקואליציה שלו. לכך לבני, יחימוביץ' וגלאון התכוונו כשדיברו על גוש חוסם לממשלת נתניהו.

    ובוקר טוב. הייתה מחאה גדולה (יחסית) נגד הכללתן של המפלגות הערביות (שבינהן גם מפלגה ערבית-יהודית אחת) בעמודה אחת תחת הכותרת המפלגות הערביות. בין המפלגות הללו יש הבדלים אידאולוגים רציניים. זה כמו להכליל את "הבית היהודי", ש"ס ויהדות התורה בעמודה אחת תחת הכותרת "המפלגות הדתיות-חרדיות". גופי התקשורת החליטו להענות לדרישה המוצדקת (והיה גם צו שופט), והפרידו בין חד"ש, רע"ם-תע"ל ובל"ד.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/1/13
  3. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    לפי התפיסה שלך שיתוף פעולה בגוש חוסם זה סוג של Free for all בלי מחוייבות וקשר לאף אחד, אני אישית וגם כנראה יאיר לפיד רואה את זה כשיתוף פעולה לכל דבר ועניין. פעולה שקושרת אותך עם אלו שאתה משתף איתם פעולה כדי ליצור את הגוש החוסם.
    לפיד לא מעוניין לשתף פעולה עם חנין זועבי (לא מסיבות גזעניות) ולכן לא רואה את עצמו מבצע פעולה של גוש חוסם יחד איתה.
    בהצהרה שלו הוא התייחס לחוסר הרצון שלו לשתף איתה פעולה ולכך שהוא רואה לנכון לפעול בהתאם לבחירות שבהן העם בחר את נציגיו כמו שבחר.

    ובכלל יש לו מזל שייש לו את זועבי לזרוק עליה את החרא כאשר הוא בטח התבאס לספר לכולם שהוא לא רוצה לשתף פעולה עם האנקור לשעבר מערוץ 2.
     
  4. Apner1 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/1/13
    הודעות:
    444
    לייקים שהתקבלו:
    0
    גוש חוסם הוא עניין פרקטי כדי לחסום ממשלת ימין. אני חושב שהצפייה מלפיד, שעומד בראש מפלגת מרכז (שתשב גם עם הימין וגם עם השמאל) היא מגוחכת ומנוגדת לרצון מצביעיו. הבעיה שלי היא עם הסיבה שנתן (שלא צריך להיות חכם במיוחד כדי להבין שהיא למעשה "איכס ערבים") ולא עם ההחלטה. המצב שונה מהותית גם מהמצב ב-1992, שאז מהעבודה שמאלה היו 61 חברי כנסת.

    ומילה טובה מגיעה לח"כ המיועד פייגלין:
    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/432/973.html
     
  5. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    נכון לא צריך להיות חכם במיוחד. פשוט צריך להסתכל על העולם דרך המשקפיים שלך. ואללה בגלל ההיסטריה שלך לגבי הגזענות חסרת הרסן של לפיד ראיתי את אותו הקליפ פעם אחר פעם לפחות חמש פעמים שבו יאיר לפיד מדבר על הדבר. ולא ראיתי אפילו רמז לגזענות.
     
  6. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,297
    לייקים שהתקבלו:
    437
    לגמרי מגיעה מילה טובה.
    אין סיכוי שהחוק יאושר אבל לפחות יש לו ביצים להגיש אותו. כמעט כל הח"כים פחדנים מדי מכדי לעשות דבר כזה.

    הנזק שהמלחמה במריחואנה עושה לישראל הוא כבד מאד והגיע הזמן להפסיק לרדוף מאות אלפי אנשים בארץ בגלל זה.
     
  7. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    עוד לא גיבשתי דעה לגבי המריחואנה (כרגע אני נוטה לצד נגד), אבל פייגלין, חוץ מזה שהוא מטייח את הלבנים בחומה שבונים בבילעין עם דם של ערבים (או שזה ביבי?), ידוע בגישתו הליברלית בתחום החברתי-כלכלי, ממריחואנה, דרך הפרדת דת ממדינה ועד לסרבני מצפון.

    המטרה שלו הייתה להיכנס לכנסת והוא היה תלוי רק במתפקדי הליכוד בלי שום תיק ובלי שום תפקיד, ועכשיו הוא יוכל לקדם את החקיקה או הפעילות הפרלמנטרית בנושאים שלו, בניגוד (מוחלט, אפילו) לעמדות הליכוד. נראה לי שככה ירון לרמן ושמרי מסיכה צריכים לנסות להיכנס בכנסת הבאה, שניהם ליכודניקים סך הכל...
     
  8. Emile Zelicky Member

    הצטרף ב:
    ‏8/8/10
    הודעות:
    515
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יאיר אמר שלא יעשה גוש חוסם עם חנין זועבי, לא זועביז לא יודע מאיפה הבאתם את זה.
     
  9. Apner1 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/1/13
    הודעות:
    444
    לייקים שהתקבלו:
    0
  10. Emile Zelicky Member

    הצטרף ב:
    ‏8/8/10
    הודעות:
    515
    לייקים שהתקבלו:
    0
    וואלה צודק הוא באמת אמר זועביז, לא שמעתי את זה בפעם הראשונה כשראיתי את הראיון http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/huh.Xxx
     
  11. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,297
    לייקים שהתקבלו:
    437
    http://www.mako.co.il/news-military/politi...0&pId=786102762

    צעד פנטסטי. יהדות התורה התעללה שנים בכלכלת המדינה עם תפקיד יו"ר ועדת הכספים (יו"ר הועדה היה פשוט מסרב לאשר תקציבים אלא אם כן יוסיפו תקציבים לישיבות), ואחד הצעדים החשובים ביותר הוא להעיף אותם משם (ובתקווה גם מהממשלה).

    לפיד ובנט שניהם בכיף ישבו עם נתניהו וכך יש כבר 62 מנדטים. מקווה שציפי לבני ומופז יצטרפו וככה גם אם הרמאי נשאר בשלטון, לפחות תהיה ממשלה חילונית ויחסית ליברלית שתפסיק את הסחיטה החרדית. לא מעניין אותי "השוויון בנטל", צה"ל לא צריך אותם, הוא לא צריך להכשיר בשבילם מסלולים אולטרה כשרים וגם בשירות לאומי מספרים כאלה הם גדולים מדי ולא נחוצים, מה שיגרום להגדלה עצומה בהוצאות הממשלה. מה שמעניין אותי זה שהחרדים יצאו כבר לשוק העבודה, שהברז של קצבאות הילדים והישיבות מתקציבי המדינה יסגר, וכמובן להתחיל לטפל במאפיה שנקראת "הרבנות".
     
  12. Apner1 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/1/13
    הודעות:
    444
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתה נופל למלכודת של נתניהו ולפיד. אין דבר כזה סחיטה חרדית. ולראייה - 94 ח"כים בקואליציה לא שינו כלום. למעשה, קואליצית "אחדות" בראשות נתניהו ללא חרדים מסוכנת למעמד הביניים ולמעמד הנמוך הרבה יותר - ראה הממשלה האנטי-חברתית ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל ב-2003 עם אביו של לפיד. "שינוי" עודדה את הצעדים הניאו-ליברלים של נתניהו והליכוד ואף איגפה אותם מימין. אפילו כשבליכוד הסתייגו מהצעדים הקיצוניים של נתניהו שפגעו במצב הכלכלי של אזרחי ישראל, מפלגתו של לפיד קראה להמשיך בהם, ולפיד הבן לא שונה מאביו מבחינה כלכלית.

    ואת קצבאות הילדים אסור, בשום פנים ואופן, להוריד. הגיע הזמן להגמל משנאת החרדים הזו. את שילובם בחברה צריך לבצע בשיתוף פעולה איתם, ואת מימון מוסדות החינוך שלהם יש להתנות בלימוד ליב"ה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏31/1/13
  13. לייזר Member

    הצטרף ב:
    ‏9/12/05
    הודעות:
    1,366
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מצוין.

    יש לקוות שממשלה כזו תצליח למצוא את הpolicy mix שיעודד את הבטלנים להפסיק להביא למדינה עול ועוני מחדר המיטות ולצאת לעבוד במקום. התפוצצות האוכלוסין החרדית בשנות ה70 וה80, השפעת החקיקה מ2003 על שיעור הילודה מאז והחיים של אחיהם בצפון אמריקה ומערב אירופה מוכיחים חד משמעית שהחרדים מגיבים לתמריצים כלכליים לא פחות מהחילונים שלומדים כלכלה באוניברסיטה (ואולי אף יותר). ישראל היא לא צרפת או איטליה ואין היא צריכה לעודד ילודה כדי לשרוד. להיפך, על מנת להפחית מהעומס על האוכלוסיה היצרנית במדינה חובה להסיר ממנה את עול הילדים החרדים (שצריך להכין טוב-טוב את הביטוח הלאומי לקראת זקנתם, פן ירוששו את המדינה).
     
    נערך לאחרונה ב: ‏31/1/13
  14. Love Is Red Member

    הצטרף ב:
    ‏20/8/06
    הודעות:
    5,804
    לייקים שהתקבלו:
    718
    לדעתי הקואלציה הכי טובה שיכולה להיות שנתניהו יושב בראש זה:
    העבודה, הליכוד ביתנו ><, יש עתיד, התנועה, וקדימה.

    חבל ששלי יחימוביץ' כל כך עקשנית, אם העבודה תשב בממשלה זה יוכל להביא לשינוי, אולי נתניהו ויאיר לפיד יתנו לה את תיק האוצר והיא תוכל לשנות דברים בכיוון יותר סוציאליסטי ופחות קפיטליסטי...

     
  15. Apner1 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/1/13
    הודעות:
    444
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כל עוד נתניהו עומד בראש ומוביל את המדיניות הכלכלית והמדיניות המדינית, שום דבר לא ישתנה כאן. כל מפלגה שתצטרף לקואליציה שלו רק תתן לו לגיטימציה מהשמאל, ותסייע לו להרחיב את הפערים, להגדיל את המצוקה החברתית-כלכלית של אזרחי ישראל, ולהעניק לממשלה מראית עין של חתירה לשלום ללא כל כוונה, מצדו של נתניהו, להגיע להסדר כלשהו.

    הדרך היחידה של השמאל לחזור לשלטון הוא דרך האופוזיציה. המחנה השמאלי צריך להיות אופוזיציה אפקטיבית למדיניות הניאו-ליברלית שנתניהו, לפיד וכנראה גם בנט מתכננים לנו. הם צריכים ללמוד מבגין ונתניהו שהיו ראשי אופוזיציה מצוינים, ולא לחזור על הטעות של לבני שלא עשתה כלום בתור אופוזיציה, וחברי הכנסת שלה תמכו הרבה פעמים מבחוץ במדיניות נתניהו. אם השמאל יצליח לייצר כאן קואליציה של מיעוטים מהאופוזיציה, ולעסוק ב-4 השנים הקרובות בהחזרת אמון הציבור בהם, הוא יוכל לחזור לשלטון ולהנהיג כאן מדיניות סוציאל-דמוקרטית. כרגע נראה ששלטון הימין מובטח להרבה זמן, אבל צריך לזכור שכך בדיוק השמאל האמריקאי חשב לאחר שג'ורג' בוש נבחר לכהונה שנייה, והשמאל האמריקאי איבד אמון בציבור האמריקאי. הם לא היו מאמינים שרק כמה שנים אחרי זה המפלגה הדמוקרטית השמאלית תביס את הימין הפונדמנטליסטי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏31/1/13