סוף סוף הסיוט נגמר. בניטז עוזב סופית :aaa021: שלום ולא לא להתראות. אם אפשר תיקח איתך גם את פרננדו טורס. הפסדנו בפעם השנייה לסיטי 5-3 עם צמד של ראמירס ושער של מאטה. רובן לופטוס צ'יק, אנדרס כריסטיאסן קיבלו בצמד המשחקים דקות ראשונות. בנוסף נבקר שוב בקיץ בארה"ב, אחריי שהצטרפנו לטורניר שכולל את מילאן, אינטר, ריאל מדריד, ולנסיה, אברטון וLA גלקסי. פיניקס, לוס אנג'לס, אינדיאנאפוליס, ניו יורק, מיאמי ועוד עיר אירופאית. לוח המשחקים ישוחרר ב29 לחודש. האבסורד שבקיץ אנחנו נעשה מסע סביב העולם עם ביקור במזרח הרחוק (מלזיה, תאילנד ואינדונזיה) ולבסוף נסיים בארה"ב והכול פחות מחודש! בגזרת מוריניו, החדשות האחרונות (דנקן קאסטלס מהטיימס מדווח, אבל למען המען האמת הראשונים היו הדיילי סטאר) שמוריניו יחתום על חוזה לארבע שנים לאחר המשחק האחרון שלו עם ריאל מדריד בשבוע הבא. זאת הבעת אמון רצינית של אברמוביץ' כי חוץ ממוריניו (שאז זאת הייתה רק הארכת חוזה לאחר עונה) אף מאמן של צ'לסי לא קיבל חוזה ליותר משלוש שנים. רוב ביזלי מהסאן טוען שצ'לסי דחתה מספר הצעות (השאלה) על לוקאקו ומוריניו רוצה שישאר. ובנתיים שם חדש-ישן שמקושר גם במייל וגם בסאן - לוקה מודריץ'. מודריץ' הוא בדיוק מה שדרוש לנו למרכז השדה ואם ישנה אופציה להביא אותו הוא צריך ליהות מספר 1.
קאסטלס גם טוען שמוריניו רוצה בלם, קשר מרכזי וחלוץ בנוסף לשוער שני כשחקני חיזוק. בכדי לממן חלק מהרכישות הוא מוכן לוותר על לואיז וטורס.
הכסף שמרוויחים במהלך הנסיעות האלו בקושי מכסה את המשכורת החודשית של פרננדו טורס. כול מה שהוא עושה זה פגיעה בכושר של השחקנים ובהמשך בתוצאות של הקבוצה.
כי מדובר בחשבון פשוט. אתמול היו כ40 אלף אוהדים. אם נגיד שהמחיר הממוצע של כרטיס נגיד היה 50 פאונד, מדובר על 2 מיליון פאונד. סיטי קיבלו חצי מזה. ככה שמיליון פאונד. כמובן יש את העניין של הטיסות שלוקחות כסף, מלונות, השכרת האיצטדיון אבל מצד שני יש נותני חסות וכו'. בסופו של דבר סביר להניח שהרווח של צ'לסי מן המשחק הוא בערך מיליון פאונד, אולי יותר, אולי פחות. המשכורת של החודשית של טורס היא כ850 אלף פאונד. וכמובן יש את עניין המקצועי. כמה כסף אתה מפסיד בשל תוצאות פחות טובות בהמשך העונה בשל עייפות מצטברת?
כמה באמת העייפות המצטברת הזו משמעותית? יש מחקר שתומך בטענה שמשחק פוסט סיזן בהילוך ראשון פוגע בתוצאות בעונה הבאה, עם המנוחה באמצע? מעבר לכך, אני מניח שהרווח העיקרי במסעות הללו זה בניית fan base בכל העולם, מעבר ל-40 אלף כרטיסים פה ושם. אם כל אחד מהאוהדים האלה החליט להתחדש בצעיף או במדים, זה גם רווח נכבד. אם הילדים האלה שומעים על קבוצה גדולה שבאה לעיר, חלקם יכולים להפוך לאוהדי הקבוצה ולהכניס כסף בעתיד. ברור שההכנסה ממכירת הכרטיסים עצמם היא שיקול די שולי.
אני לא מכיר מחקר לגביי נסיעות בפרי סיזון אבל יש כן מחקר שאחוזי ההצלחה של קבוצה אחריי 3 ימי מנוחה גבוהים בהרבה מקבוצה של 2 ימי מנוחה. בסופו של דבר הכול מצטבר. אין לי בעיה עם נסיעות למקומות רחוקים בשביל אוהדים, יש לי כן בעיה עם שני משחקים בסוף העונה אחריי עונה של כמעט 70 משחקים, וחודש וחצי אח"כ מסע של 40 אלף קילומטר ב20 יום.
שזה נכון אבל אלו משחקי ידידות והתוצאה לא משנה. ההנהלה לא מפגרת, יושבים שם אנשים שמבינים יותר ממני וממך וכנראה שהם קיבלו אישור מהצוות הרפואי.
ברור שיש אישור מהצוות הרפואי אבל באותה מידה גם ברור שמשחקי הידידות האלה נקבעים מתוך צרכים כלכליים ולא מקצועיים. אין מה לעשות, קבוצות גדולות בכדורגל המודרני טסות לכל מיני מקומות כדי לחזק את מעמדן בשוק המרצ'נדייז וכדי לעשות קופה, זה חלק מהמשחק.
אחריי כול מה שקרה בשנתיים האחרונות, איך אפשר לקרוא להנהלה הזאת מבינה? לא מדובר פה על מסע אחד לאסיה או אמריקה ונסיעות קצרות בין מקומות, יחסית קרובים. מדובר על שלוש טיסות ארוכות לפחות (אחת לאסיה, אחת לאמריקה ואחת חזרה לאירופה). ובנוסף, הקטע פה זה לא המשחקים, שהם חשובים מאוד לקביעת טון להמשך העונה, הקטע זה הנסיעות הארוכות והתכופות בזמנים קצרים מאוד באופן חריג. זה יפגע באימונים, בשחקנים ומתכון לכושר לקוי ופציעות בהמשך העונה.