אוהד הפועל פרץ למגרש, הדרבי התל אביבי פוצץ

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י EuropeGuy, ‏3/11/14.

  1. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    27,201
    לייקים שהתקבלו:
    6,054
    קראתי הרבה מהתגובות פה והרשו לי בכל זאת לשלב בתגובה שלי שוב את המקרה שקרה בגביע ההולנדי. גם באמסטרדם ארינה הותקף שחקן (שוער AZ), גם שם השחקן קיבל אדום, אבל ההבדל היה שמאמן AZ דאז מי הוריד את שחקניו לחדר ההלבשה. אני לא מבין למה אנשי מכבי ת"א נשארו במגרש? במקום שברקוביץ' וג'ורדי התווכחו על הדשא לעיני המצלמות הצמד יכול היה לעשות אותו דבר כשכל השחקנים היו בחדר ההלבשה.

    ומה עכשיו?
    ההתאחדות ההולנדית ותרה לאסטבן על האדום, דבר שגם המנהלת צריכה לעשות. היא כנראה הבינה שבגלל האבטחה הלקויה השוער עשה את מה שעשה. זה לא ששני השחקנים רדפו אחרי התוקף בכל המגרש בשביל להחזיר לו כשהוא כבר היה בידיים של המשטרה. מה אסטבן וזהבי היו צריכים באותם רגעים לעשות?

    מה שבעיניי לא פחות חמור זו ההתנהגות של שי אבוטבול. הוא היה הראשון להגיע לארוע המכוער, אבל מה הוא עשה? בדיוק, במקום להגן על קולגה שלו הוא הגן על התוקף מהיציע. בעיניי זו בעיה לא פחות גדולה מהאבטחה הלקויה. באקט הזה אבוטבול למעשה מזדהה עם האלימות מצד הקהל שלו ונותן לגיטמציה לעניין הזה. זה צפוי שאני קורא עכשיו שמקורבי אבוטבול דווקא חושבים שערן זהבי הבעיה. לגבי התוקף האדום? עוד מעט יגידו עורך דינו ש'זהבי הוא זה שצריך להכנס לכלא'. כבר אתמול קראתי שהתוקף מאשים את המשטרה באלימות יתר ושהוא לא נגע בזהבי או משהו כזה. ברצינות, יותר עצוב מזה אי אפשר.

    מילה על מכבי ת"א. קודם כל טוב מאד שאוברוב מיד הודה שהוא נתן הוראה לקהל לפוצץ את המשחק. אני קראתי עכשיו שיש סיכוי שהוא לא ימשיך לעבוד בשביל מכבי. בעיניי אחלה התנהלות של גולדהאר אם זה יקרה. היה יותר טוב אם אובארוב היה מוריד את השחקנים שלו לחדרי ההלבשה במקום לחפש את התשובה לחוסר האונים שלו ביציעים. אם אני לא טועה ראיתי בתמונות איש אבטחה חסר הכרה על הדשא...זה מה שהשוער לשעבר רצה? בקיצור, גם מכבי שותפה לבזיון שראינו אתמול בבלומפילד.

    ערן זהבי. אני יכול להבין שהכעס שיש בו גדול, אבל הוא כבר זמן רב מראה שהוא לא יותר חכם מהמטומטמים ביציע שלא מבינים שמדובר רק במשחק. ההתגרויות שלו לכיוון הקהל האדום הוסיפו שמן למדורה. אני בהחלט חושב שתנועת ה'פיו פיו' היא אקט אלים שלא קשור לשום דבר. מה שעשה דמארי כתגובה גם לא מקובל עליי. ברגע שהשחקנים צריכים להיות אלה עם השכל הבריא הם דווקא מרשים את עצמם לרדת לרמה של המטומטמים ביציע.

    אז מה יקרה?
    לדעתי לא הרבה. יהיו עונשים, אבל קשה לי להאמין שהארוע הזה יהיה הארוע הקשה האחרון שנראה בארץ באיצטדיוני הכדורגל או סל. אני רק אזכיר לכם שבשבוע הבא יש דרבי בכדורסל...לא מן הנמנע שמשתי המחנות יהיו בהיכל אנשים שאתמול התפרעו. אני רק יכול לקוות שהכל יעבור בשלום, אבל לא אופתע אם גם שם יקרה משהו.
     
    אבי סנדור אוהב/ת את זה.
  2. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,481
    לייקים שהתקבלו:
    2,672
    ההאשמות האלה שזהבי מביא את זה על עצמו פשוט מוציאות אותי מדעתי. ואם הוא היה חוגג אחרי שערים בצורה שהוא מורה לקהל לשתוק, זה היה בסדר מבחינתכם או שזו גם סיבה מספיק טובה לרדת לדשא ולתקוף אותו?
    אגב, למה כשעומר דמארי חגג נגד מכבי בעונה שעברה אף אוהד אינפנטיל של מכבי לא ירד מהיציע לתקוף אותו?
     
  3. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    35,753
    לייקים שהתקבלו:
    19,407
    השורה התחתונה היא שהוא לא אהב החלטת שופט והשתולל. הוא לא הראשון ולא האחרון שמתקבלת נגדו החלטת שופט מגוחכת. לא יכול להיות שבמשך 10 דקות הוא מסרב לרדת מהדשא, מלהיט עוד יותר את הרוחות ומנסה לפוצץ את המשחק.
     
  4. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    לא מבין מה אתה רוצה מאבוטבול. הוא הגן על קולגה שלו. עבריינים תמיד מגינים אחד על השני.
     
    Nigel de Jong, orimor2212 ו-oFiRzZz אוהבים את זה.
  5. Sprewell משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏25/8/05
    הודעות:
    8,016
    לייקים שהתקבלו:
    2,625
    השורה התחתונה היא שקרה לו מקרה שלא קרה ל-99.9% מהספורטאים בעולם ואי אפשר לשפוט את ההתנהגות שלו דרך פריזמה של עוד מקרה של שחקן שלא אהב החלטת שיפוט כמו שרואים בכל התמודדות ספורט שנייה. אני לא אומר שהוא היה בסדר אבל גם לא ממהר להגיד שהוא היה לא בסדר.

    אם כבר אז אני אישית בכלל חושב שהוא האחרון שצריך להתייחס אליו בכל הסיפור הזה. הבן אדם לא עשה כלום. פיו פיו זה כלום. מחר אוהדי בית"ר יחליטו שכל שחקן ערבי שכובש נגדם שער בטדי זו התגרות. מחרתיים אוהד של הניקס יחליט שזה שהקבוצה מעלה מחבל במסווה של שחקן כדורסל כמו JR סמית זו התגרות ויעלה להרביץ לו. איפה הגבול הזה עובר? מי קובע אותו? ולמה בדיוק? זה ספורט, בידור, שואו. פיו פיו זה חלק מההצגה. תנועת השתקה של שחקני כדורגל/כדורסל במשחק חוץ בפלייאוף אחרי גול/סל בשנייה האחרונה אלה רגעים שזוכרים כל החיים. רק בארץ רפובליקת הבננות זאת מלחמת עולם.
     
    אלעד, Muurad, oFiRzZz ו-2 משתמשים נוספים אוהבים את זה.
  6. Landon Donovan Member

    הצטרף ב:
    ‏9/10/06
    הודעות:
    1,410
    לייקים שהתקבלו:
    61
    לתאר את ההרחקה שלו כ"החלטת שופט מגוחכת", שמקבילה להרחקה בעקבות התחזות של שחקן יריב למשל, זה פשוט הזוי. אם היית מותקף ברחוב ומגן על עצמך, ואז המשטרה היתה מגיעה ועוצרת אותך, האם היית הולך למעצר ועומד למשפט בשקט ובלי וויכוחים?
     
    orimor2212 ו-oFiRzZz אוהבים את זה.
  7. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,481
    לייקים שהתקבלו:
    2,672
    השורה התחתונה היא שהמשחק היה צריך להסתיים ברגע שאוהד פורץ לכר הדשא ותוקף שחקן.
    אם ההרחקה של זהבי הייתה נובעת בעקבות משהו שקשור למהלך התקני של המשחק, הוא היה יורד מהמגרש בלי כל הבלאגנים מסביב.
    אבל אתם כנראה עדיין לא מבינים את חומרת המעשה של האוהד הזה. אם הוא היה פורץ למגרש עם חפץ חד הייתם מדברים אחרת?
     
    oFiRzZz ו-de Middenweg אוהבים את זה.
  8. Nave ורק מי שאוהב אותך באמת מבין היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏2/8/09
    הודעות:
    11,089
    לייקים שהתקבלו:
    1,838
    ממש לא מסכים איתך. זהבי הוא כן הראשון ואני מקווה שכן האחרון שמתקבלת נגדו החלטת שיפוט כזאת שבה הוא מורחק על כך שהוא הותקף!!! ז'תומרת, לא הראשון בעולם, כי הנה יש את השוער של AZ אלקמר, כן הראשון בארץ, וכן מדובר במקרים נדירים. לא סתם האירוע הזה הפך לויראלי בכל העולם - אלה לא הדברים שקורים כל פעם!

    בוודאי שהוא ישתגע ויסרב לרדת מכר הדשא ואגב זה היה פחות מ10 דקות. רק 4-5 דקות לאחר האירוע השוןפט הוציא אדום, ולאחר מכן לקח 5-6 דקות שבהם זהבי ניסה לשכנע את ג'ורדי להוריד את הקבוצה מהמגרש. זה לא שהוא סירב, הוא ביקש מג'ורדי להוריד את כולם איתו לצורך הזדהות. הוא לא נשכב בעיגול האמצע ואמר "זהו, אין משחק!" הוא בסופו של דבר כן ירד מכר הדשא והעקשות שלו מובנת לכל אדם עם הגיון בריא בראשו.

    אגב ראיתי כאן מישהו שהאשים את המשטרה, מה הם אשמים במקרה הזה? הוציאו אותם מהמגרשים, האשמה היא אך ורק על חבורת הסדרנים ושוטרי מג"ב שעמדו שם והתעסקו עם הכיפה שלהם ולא רצו להעיף את פואד משם.
    לעמות זאת, בווידאו שמופץ עכשיו בYNET ו-וואלה המשטרה לגמרי אשמה. קרב רחוב בין אולטרס הפועל והפאנטיקס ממש מחוץ לאולם בית המשפט. הרי ברור שתהיה שם אלימות (כמו שברור שתהיה בדרבי ביום שני וגם בדרבי כדורגל הבא שיבוא) אז איך לא מציבים אקסטרה כוח שיטור איך?!
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  9. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    35,753
    לייקים שהתקבלו:
    19,407
    מה הלאה? שחקן שמורחק על לא עוול בכפו בגמר הגביע יחליט שלא מתאים לו שהמשחק ימשיך?
    יש להתווכח עם שופט על החלטה ויש את מה שהוא עשה. זה היה הרבה מעבר לויכוחים.
    מבחינת כל שחקן שמורחק שלא בצדק במשחק גדול יש תחושת עוול גדול שנעשה לו. עדיין אני לא רואה אותם מתנהגים ככה.

    ואם כבר מתייחסים לחגיגות שלו, אז הוא בפירוש מתגרה בהם, זה לא כאילו הם החליטו שהוא מתגרה. זה לא מקובל בכדורגל (שברוב העולם הוא הרבה יותר אמוציונאלי מספורט אמריקאי). שחקנים באירופה כן מורחקים על התגרות בקהל. חבל מאוד שאף אחד במכבי ת"א לא ביקש\דרש ממנו כבר לאחר הבלגן בפעם הקודמת להרגיע עם זה.
    לא שזה מצדיק את מה שקרה, אבל אי אפשר להגיד שזהבי בסדר בכל הסיפור הזה.

    בשום מקום לא טענתי שהפריצה של האוהד לא היתה חמורה מאוד ולא הצדקתי אותה. זה שהמשחק היה צריך אולי להסתיים אחרי המקרה הזה אני לא מתווכח. אבל בכל מה שקרה שם, זהבי כן צריך להיענש. כמו שההתנהגות של אוהד הפועל היתה חמורה מאוד, גם ההתנהגות של זהבי היתה חמורה (כמובן שלא באותה מידה).
     
  10. Nave ורק מי שאוהב אותך באמת מבין היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏2/8/09
    הודעות:
    11,089
    לייקים שהתקבלו:
    1,838
    אתה לגמריי לא בכיוון. יש שחקן שמורחק על הדשא על לא עוול בכפו שזה קורה מדי שבוע למשל רק שלשום זה קרה למייקל טוקורה מהפועל פ"ת. השתגע דקה-שתיים ועבר.
    אבל יש שחקן כדורגל שמרגיש חוסר ביטחון לעמוד לשחק במגרש כדורגל ולעשות את העבודה שלו!! האוהד חדר פנימה מתוך כוונה לפגוע בערן זהבי!! ובסוף זהבי קיבל אדום על כך שהתגונן!!

    אז בוא תשווה לי בין שני המקרים ותגיד לי שלשנייהם צריכה להיות אותה תגובה מצד השחקן המורחק.
     
    oFiRzZz ו-idans10 אוהבים את זה.
  11. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,481
    לייקים שהתקבלו:
    2,672
    דו"ח השופט רועי ריינשרייבר: ערן זהבי ראה אדום כי הוא הגיב

    קודם כל השופט הזה סיים את קריירת השיפוט שלו אתמול. אין בו טיפה של שיקול דעת, והוא מצפה מהשחקנים להיות רובוטים.
    דבר שני, הייתי מאוד רוצה לשאול את החכמולוג הזה מה היה קורה אם לאחר הפסיקה שלו לפנדל לטובת מכבי ת"א, אחד מאוהדי הפועל היה פורץ דשא ותוקף אותו. הוא היה בורח ומחכה שמישהו מהמאבטחים יתעורר משנת החורף ויציל אותו? או שהוא היה מגיב מתוך הגנה עצמית (כמו ערן זהבי), ולאחר מכן מרחיק את עצמו מהמגרש? אפשר להשתגע מהאטימות הזו.
     
    Nigel de Jong ו-oFiRzZz אוהבים את זה.
  12. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    35,753
    לייקים שהתקבלו:
    19,407
    מה הקשר בין חוסר הביטחון של זהבי לבין זה שהוא ניסה לפוצץ את המשחק?
    פריצת האוהד היתה חמורה, גם ניסיון פיצוץ המשחק של זהבי היה חמור.

    זהבי הרגיש חוסר ביטחון על הדשא? אז למה התעקש להישאר עליו במקום לרדת לחדר הלבשה?
     
  13. Nave ורק מי שאוהב אותך באמת מבין היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏2/8/09
    הודעות:
    11,089
    לייקים שהתקבלו:
    1,838
    לאחר שכל העניין קרה הוא כבר היה מוקף במאבטחים ובשחקני מכבי תל אביב והייתה מסביבו טבעת אבטחה כזו . חוץ מזה אף אחד לא שיער לעצמו שהאירוע הזה ימשיך. הוא ניסה לשנות את רוע הגזירה כי הוא הבין, כמו 97% ממדינת ישראל, שנעשתה כאן טעות חמורה.

    ומה זאת אומרת מה הקשר? אתה משווה פה בין שני מקרים שונים לגמריי (אדום על פנדל שלא היה ואדום על הגנה עצמית מפני אוהד שנכנס למגרש ותקף) ומצפה שהתגובה תהיה אותה תגובה.
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  14. Landon Donovan Member

    הצטרף ב:
    ‏9/10/06
    הודעות:
    1,410
    לייקים שהתקבלו:
    61
    איזו דמגוגיה. מה הלאה? אוהד יפרוץ למגרש עם סכין במטרה לדקור שחקן, השחקן ינסה להתגונן ויורחק ע"י השופט, ואתה תבוא לפה ותכתוב שהוא צריך להיות מורחק לתקופה ארוכה כי הוא שכב על הדשא ודימם במקום לרדת מהמגרש?
     
  15. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,481
    לייקים שהתקבלו:
    2,672
    אחזור על עצמי שוב. אם זהבי היה מורחק על עבירה מצידו, נגיעת יד, חילופי דברים עם השופט כל דבר שקשור למהלך התקני של המשחק - אתה יכול להיות בטוח שהוא היה יורד מהמגרש מבלי לנסות ולהוריד את כל הקבוצה יחד איתו לחדר ההלבשה.
    אבל בגלל שמדובר באירוע חמור מאוד, שעוד זכה ללגיטימציה מצד השופט אני לחלוטין מבין את זהבי ומכבי הייתה צריכה באופן מידיי לרדת מהמגרש. ההחלטה של השופט אתמול הייתה פשוט פרס לאלימות, ולא סתם האוהד הזה קיבל כפיים מחבריו ליציע.

    לגביי ה"פיו פיו" - זו הדרך של זהבי לענות לכל אותם אוהדים שמקללים אותו ומשפחתו. איפה כתוב שהוא צריך לספוג ולהבליג?
    ואם הוא היה מסמן לקהל לשתוק אחרי כל שער שלו, זה היה מקובל על הפועל ת"א? או שגם על זה הם היו יורדים לדשא לתקוף אותו?
     
    oFiRzZz ו-de Middenweg אוהבים את זה.