בחירות 2015: פעם רביעית גלידה?

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏2/12/14.

?

למי תצביע/במי תתמוך בבחירות הקרובות?

  1. הליכוד

    10 הצבעות
    15.9%
  2. יש עתיד

    3 הצבעות
    4.8%
  3. המחנה הציוני

    14 הצבעות
    22.2%
  4. הבית היהודי

    9 הצבעות
    14.3%
  5. ישראל ביתנו

    1 הצבעות
    1.6%
  6. ש"ס

    1 הצבעות
    1.6%
  7. יהדות התורה

    0 הצבעות
    0.0%
  8. כולנו-מפלגתו של משה כחלון

    5 הצבעות
    7.9%
  9. מרצ

    12 הצבעות
    19.0%
  10. אחר

    8 הצבעות
    12.7%
  1. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,886
    לייקים שהתקבלו:
    2,545
    הוא הבטיח לנו שהוא יפיל את שלטון החמאס, הוא הבטיח לנו ביטחון אישי לאזרחי ישראל. ירושלים בוערת ולא נראה שמצליחים למצוא פיתרון למצב, במקום זה מתעסקים לי בשטויות כמו חוק הלאום המיותר. מה קרה שפתאום החוק כל כך נחוץ דווקא עכשיו?
    אין לי מושג מה צריך לעשות, אני לא ביטחוניסט, אבל ביבי לא יכול להמשיך לשחק על הטיקט הביטחוני של "חזק מול החמאס", וזה שימגר את הטרור, אף אחד כבר לא קונה את זה.
    הוא ידע לכתוב בספר שלו שצריך להילחם באופן חסר פשרות נגד הטרור ולא להיכנע לתכתיבים שלו, אבל לא היה לו בעיה לשחרר מעל אלף מחבלים בתקופת כהונתו.
     
  2. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    שאלתי לגבי החודשים האחרונים (לא לגבי החמאס שזה היה לדעתי עוד פספוס וכשלון) בירושלים.
     
  3. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    19,198
    לייקים שהתקבלו:
    4,936
    אין לי מושג. למה שיהיה לי? כולם בארץ צריכים להיות בעלי ידע ביטחוני? לא. אבל ראש ממשלה שרץ במידה רבה על הטיקט של מר ביטחון ו"חזק מול החמאס", כן. בפועל נראה שכאשר מחליט מי שמחליט להבעיר את השטח, גם הוא חסר אונים. אז מר ביטחון הוא לא. הנה "יתרון שלו" שהתמוסס.
     
    Lebron אוהב/ת את זה.
  4. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    19,198
    לייקים שהתקבלו:
    4,936
    אין לי ויכוח שהבן אדם רוצה לעשות טוב. הבעיה שאני מאמין שגם לפיד והשרים שלו רצו לעשות טוב וזה לא הביא אותם רחוק.
     
  5. Bon Argumentum Ad Hóminem

    הצטרף ב:
    ‏3/11/13
    הודעות:
    552
    לייקים שהתקבלו:
    575
    ההבדל הוא שכחלון הצטנע והלך ללמוד איך עושים את זה ויהיר לפיד לא הלך ללמוד איך עושים את זה אלא פעל בחוסר-מושג מוחלט, בדיוק בגלל השחצנות שלו. זה לא העיקר להיבחר ולרצות טוב יותר, זה לדעת את מקומך.
     
  6. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    בינתיים לפי התוצאות באייסוקר לא רק שהוא ראש הממשלה, הוא גם יכול לשמור לעצמו את כל התיקים הבכירים:p
     
  7. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,297
    לייקים שהתקבלו:
    437
    למה שאני אפנה אותך לנתונים עצמם במקום לציין בפניך את זה, כשאתה מזלזל בזה? הנה, נתתי לך סרטון של משרד התחבורה, שמציין את כל הפרוייקטים שנעשו (מן הסתם זה סרטון תדמית, אבל הוא מבוסס על פרוייקטים אמיתיים והשקעה גדולה מאד), ואתה פוסל אותו לחלוטין עם "לא מעניין". כשמשקיעים בשבילך אז אתה מזלזל בצורה כזו, אז אני פשוט אתן לך נתונים שאני יודע שהם נכונים, ושקל מאד להפריך אותם אם הם לא. לא רוצה "לא לעניין אותך" עוד. אתה מוזמן לחפש בעצמך מה היתה הצמיחה בישראל תחת שתי הממשלות האחרונות ומהו אחוז האבטלה לעומת שאר מדינות ה-OECD, ואת העלייה בתל"ג לנפש. אני מעריך שגם הגירעון של ישראל במצב טוב מאד יחסית לשאר החברות.

    "אתה מדבר כל הזמן על נתונים" - אתה כותב את זה כאילו אתה מצפה ממני להפסיק ולעבור לדיון של שטויות לא מבוססות כמו "ביבי האפס הרס את הכלכלה" או "לציפי לבני ויאיר לפיד, בניגוד לביבי האפס, לא אכפת רק מעצמם".

    "פערי מעמדות" לא מעניינים אותי. מדובר בסיסמא סוציאליסטית פאתטית שלא אומרת כלום חוץ מזה שהמדקלם שטוף מוח של התקשורת מרעילת הבארות. אכפת לי יותר אם העניים בישראל במצב טוב יותר מאשר לפני 5 שנים, מאשר אם הם מרוויחים פי 300 פחות מיצחק תשובה או פי 250.

    לגבי מופז - איך מה שקרה איתו קשור להעדפת טובתו האישית לעומת רווחת האזרחים? מופז האופורטוניסט, שעזב את הליכוד לקדימה יום אחרי ששלח מכתב לחברי הליכוד ש"בית לא עוזבים", הצטרף לקואליציה דקה אחרי שאמר שלא ישב עם נתניהו. היה גל מטורף של שנאה כלפי מופז על הצעד הזה, מה שחייב אותו לאחר בערך חודש למצוא סיבה לפרוש מהממשלה כדי להציל את האינטגריטי שלו. נתניהו פשוט לא הפריע לו להתאבד פוליטית. אתה מעדיף שראש הממשלה שלך, שהוא פוליטיקאי לכל דבר וכל דבר שהוא משיג זה ע"י דילים פוליטיים, גם אם זה הקדוש בוז'י הרצוג השותק בחקירות, יהיה תמים ולא אינטליגנטי מספיק כדי לא לנצל מצבים כאלו, שאין בהם שום דבר שאינו אתי?

    בעניין לפיד - יודע מה, במקום להסביר לך שוב ושוב ושתתעלם לחלוטין ממה שאני רושם, בוא תגיד לי מה ציפית שנתניהו יעשה. יאיר לפיד עם 19 מנדטים וברית עם בנט, כלומר במצב שבו אין ממשלה בלעדיו, אומר שהוא רוצה את אחד מהבאים - האוצר, החוץ והביטחון, אבל מעדיף את החוץ. אתה יודע שליברמן (שגם בלעדיו אין קואליציה, כי החרדים לא ישבו עם לפיד במקומו) נעול על תיק החוץ, ושיש לך לעומת זאת אפשרות לתמרן את לפיד לקחת את תפקיד האוצר. באיזה מהלך מבריק אתה נוקט, שבו לפיד לא שר אוצר בסוף? שם אותו בביטחון?

    זה שהמשבר הכלכלי פרץ ב-2008 אומר שהמשבר הכלכלי גם הסתיים ב-2008...? הוא עדיין כאן, אם לא שמת לב... ההתפרקות של לא מעט מדינות (כולל איטליה בימים אלו ממש) לא היתה בדיוק ב-2008. והגירעון של ה-40 מליארד שקלים היה רק בסוף השנה האחרונה של הממשלה הזו, בסה"כ הגירעון של ישראל נוהל יחסית היטב לעומת התוצר בשנים האחרונות ויעיד על כך דירוג האשראי של המדינה. יש לי תחושה שאתה לא מבין על מה אתה מדבר בנושא הזה, עדיף שתעזוב את זה. הפאשלה היחידה היתה בתחזית של הגירעון, מה שהיה צריך לגרום הורדה בהוצאות (או עליית מיסים) בתקציב הבא כדי לאזן את זה.

    קאריק - זה הגיוני. כי נתניהו הוא אפס אגואיסט שהרס את הכלכלה והביטחון ואין לו שום חזון ומדיניות. בוז'י לעומת זאת, השותק בחקירות, מלך הקומבינות במהלך השנים במפלגת העבודה (הוא אחד העסקנים הותיקים, ששוחה בלכלוך של העבודה יחד עם איתן כבל כמו דג במים), מי שכרת ברית עם אלון חסן נגד האישה הכי מוכשרת, ישרה ומבריקה במפלגת העבודה על מנת להדיח אותה (יחימוביץ'), הריץ עבריין כמו פואד לתפקיד נשיא ואחריו מטריד מינית ששיחד את העוזרת שלו (שטרית), מתחיל להכפיש את ראש הממשלה בכנסת אל מול ראש ממשלת בריטניה שבה לביקור, שוכר את שירותי הקרן החדשה לישראל לייחצן את המפלגה שלו ושחברי המפלגה תחת הנהגתו מצביעים נגד חוק לשלילת קצבאות מחבלים (למה התנגדו ח"כי העבודה לשלילת מענקי מחבלים? - מדיניות ופוליטיקה - חדשות - ערוץ 7 ) הוא והכריזמה הסוחפת שלו, הוא האלטרנטיבה כי יש לו דרך ברורה, חזון והרבה הישגים לאורך הקריירה הפוליטית. זה לא שהקמפיין שלו מבוסס על ליקוק למחבל מכחיש שואה בחליפה ופשוט "תבחרו בי כי ביבי זה פויה". הוא האיש שצריך להנהיג את ישראל.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏6/12/14
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  8. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    אין לי בעיה עם התשובה הזו.
    אין לי בעיה עם זה שאין לך מושג. שים לב שלא תקפתי אותך. שאלתי שאלה.
     
  9. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,886
    לייקים שהתקבלו:
    2,545
    דניס שוב אתה מתעלם מהעובדה החשובה ביותר. יוקר המחייה ומחירי הדיור. לאנשים פה לא טוב, אתה יכול עד מחר לכבס אותנו עם כל מיני נתונים עמומים, המציאות היא שיש חוסר שביעות רצון מהמצב הכלכלי במדינה ועושה הרושם שלראש הממשלה אכפת יותר מהכסא שלו ונתתי מספיק דוגמאות לכך. (הסיבה אגב שהוא החליט ללכת לבחירות ולהוציא עוד 2.5 מיליארד שקל מקופת המדינה כי הוא אכל את הספין של החרדים שלפיד דיבר איתם, צביעות מבחינתו אגב מאחר וניסה להשיג אותם בעצמו). אתה חושב שהוא ראש ממשלה טוב? תמשיך לחשוב ככה, אני אמשיך לחשוב שהוא לא ושחייבים להחליפו.
    אני בניגוד אליך לא מחזיק מעצמי גאון כלכלי, אני מתייחס אך ורק למצב כפי שהוא מתבטא בשטח בכל הקשור ליוקר המחייה ולא נתונים שנועדו לשרת בעלי אינטרסים. תרד עד מחר על הסוציאליזם, אבל הקפיטליזם החזירי היא שיטה לא פחות מחורבנת שמטרתה להנציח את פערי המעמדות. אם אתה מאמין בכל ליבך בסדר המדומיין הזה ולא שואף לשפר ולשנות אותו, שיבושם לך, אל תצפה מאחרים להשלים איתו.
     
  10. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,297
    לייקים שהתקבלו:
    437
    אני לא מצפה ממך לאהוב את נתניהו או לתמוך בו ואני גם לא חושב שאני משכנע את אחד המתנגדים. כתבתי כבר קודם - מי ששונא את נתניהו, שישנא. אבל שלא יכתוב שטויות שקריות שלא מבוססות על כלום. אני יכול גם לרשום שנתניהו רצח את ארלוזורוב וזה בערך מבוסס כמו הגאון מלפני כמה עמודים שטען שהכלכלה רק הידרדרה מאז שהוא נכנס לפוליטיקה. זה ההבדל.

    לא התעלמתי מיוקר המחייה ומחירי הדיור, הגבתי על זה מספיק פעמים, אולי שוב ושוב פיספסת או בחרת שלפספס. לעומת זאת, עניין ה"לאנשים פה לא טוב" - עוד שטיפות מוח של התקשורת וה"מחאות החברתיות" למיניהן. אנשים עם אייפון ושתי חופשות בחו"ל בשנה בוכים על כמה הם אומללים, נו. המצב בישראל של היהודים שאינם חרדים הוא טוב מאד.

    אנחנו לא יודעים אם לפיד דיבר איתם. אנחנו כן יודעים שלפיד אפילו יותר סחטן מהחרדים, ותקע כל דבר קטן שהליכוד רצה להעביר, עם איומים על פרישה כל שני וחמישי, משהו שהמפלגות החרדיות לא עושות. ממש פעם בשבוע-שבועיים היינו קוראים על איך לפיד יפרוש אם לא יעשו את מה שהוא רוצה. אי אפשר לנהל ממשלה ככה... הבחירות היו עניין של זמן בכל מקרה, ה"פוטש" זה רק תירוץ של נתניהו כנראה.

    אני לא חושב שהוא ראש ממשלה כזה טוב. אני חושב שהוא ראש ממשלה טוב יותר מאשר כל הליצנים שמולו. זהו. בכל מקרה, זה לא משנה, הוא יהיה ראש ממשלה. הגוש העלק חוסם לא יכול להרכיב קואליציה גם אם לבני, לפיד ובוז'י כולם יתאחדו למשפחה אחת גדולה ומאושרת. החרדים לא ישבו עם לפיד, ליברמן לא ישב עם מרץ והערביות לא ישבו בשום קואליציה. המטרה העיקרית בבחירות האלו היא ממשלת ימין חזקה שתוכל לנהל את המדינה בלי מתחנפים לרוצחים מכחישי שואה בתוכה.
     
  11. Bon Argumentum Ad Hóminem

    הצטרף ב:
    ‏3/11/13
    הודעות:
    552
    לייקים שהתקבלו:
    575
    לשחרר מחבלים רק בשביל ש''הוד מעלתו'' אבו-מאזן יסכים לדבר איתך - זה לא להתחנף ולהתרפס?
     
  12. Uli Hoeness Wer nicht hüpft ist ein blau-weißes Arschloch

    הצטרף ב:
    ‏1/6/11
    הודעות:
    1,783
    לייקים שהתקבלו:
    481
    ברקאמפ, ללחוץ מתוך הממשלה ולאיים בפרישות וכו אלו דברים שרואים בכל ממשלה כמעט מאז שאני זוכר את עצמי עוקב אחרי פוליטיקה. זוכר את מרצ עושים לרבין את המוות ומאיימים בפרישה כל שני וחמישי, זוכר את מפד"ל עושים זאת לביבי לאחר מכן ואז הימין הקיצוני הפיל לו את הממשלה ומשם אני מניח שאתה כבר עוקב ויודע בעצמך כי הקואלציות התמלאו באף יותר מגוון גדול של מפלגות.

    זה בסדר וכך זה עובד, כי לשלוט זה לא קל ולא צריך להיות קל. הבחירות הללו הן על שום דבר חוץ מעל האגו של ביבי. הוא יכל גם בלי בחירות להמשיך עם ש"ס ויהדות התורה וברוב גדול ונוח מאוד לעוד שנתיים של כהונה ללא בחירות. אז למה בחירות אם בסוף זו תהיה אותה קואליציה גם ככה? רק כדי שזה ידפוק את לפיד ויוריד אותו במנדטים לחצי והוא יגיד, הנה הראתי לך.

    בסוף בנט יגבור עליו או שהוא יפסיד פנימית בליכוד, שיחק באש אז שיכבה.
     
  13. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,297
    לייקים שהתקבלו:
    437
    יפה. בגלל זה אני לא מצביע לו.
    ועדיין, אי אפשר להשוות בין נתניהו שלוחצים וסוחטים אותו להיכנע לאבו מאזן (אחרת אין סיכוי שהיה מתקיים המתן ומתן הזה), לבין ציפי לבני ובוז'י שעושים זאת בשמחה וברינה.
     
  14. Uli Hoeness Wer nicht hüpft ist ein blau-weißes Arschloch

    הצטרף ב:
    ‏1/6/11
    הודעות:
    1,783
    לייקים שהתקבלו:
    481
    אתה באמת מאמין, ועזוב עכשיו פוליטיקה וכל זה, שציונים כמו ציפי ליבני ובוז' הרצוג ישמחו לשחרר מחבלים כמו איזו מפגלת חד"ש או משהו? נו בוא נהיה עכשיו ישרים ורציניים כרגע עד הסוף.

    בשביל הקואליציה אגב, ביבי ישחרר בלי למצמץ, רק לשמזלו הפעם, להסתכסך עם הגורמים הימניים בתוך המפלגה שלו וימינה ממנה, לא הביאה אותו למזלו ללחץ הדרוש כדי לשחרר מחבלים, אבל אם הקואליציה שלו הייתה תלוייה במפלגת שמאל, הוא היה עושה את זה בלי בעיות ויש לזה כבר דוגמאות בעבר. ביבי יעשה כל מה שנדרש כדי שהקואליציה תהיה יציבה, בין אם זה הקפאת בנייה, כסף לישיבות וכל דבר שיקדיש את המטרה. ראשי ממשלות בעבר עוד שילמו מחירים עבור קואליציה, אבל אצל ביבי זה הכי קיצוני ובולט מאז שזכור לי. הגיע הזמן שיעמוד מישהו שיתן את הטון בראשות הממשלה. אומנם המעומדים לא הרבה יותר חזקים וזה מאכזב, אבל כולם יהיו אידואלוגיים יותר מאשר זה שמוכר הכל כולל הכל תמורת הכסא שלו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏6/12/14
    Eric Cantona אוהב/ת את זה.
  15. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,886
    לייקים שהתקבלו:
    2,545
    מי שלוחצים זה הקהילה הבינלאומית ובראשה ארצות הברית. אבל ביבי כל כך שקרן, לא אמין ושנוא מבחינה אישית (כמה מנהיגים בעולם סובלים אותו בכלל?), שהוא נתפס כסרבן, למרות שהצד השני יותר גרוע.
    אולמרט הציע לאבו מאזן הצעה נדיבה, זה היה ברור שאבו מאזן יסרב, אבל בעקבות ההצעה הזאת קשרי החוץ של ישראל היו טובים מאי פעם וזה אפילו התבטא בתמיכה בישראל במהלך עופרת יצוקה, אצל ביבי אפילו יחסי החוץ התדרדרו, ועלולות להיות לזה השלכות על המצב הכלכלי בעתיד. עוד סיבה להיותו ראש ממשלה גרוע. והליצנים האחרים כמו שאתה מכנה אותם עוד לא היו ראשי ממשלה, כך שאי אפשר לקבוע נחרצות שהם יהיו יותר גרועים. גם הטענות על הניסיון של ביבי זה חרטא, איזה ניסיון בדיוק היה לו כשנבחר בגיל 47 לראש ממשלה?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏6/12/14
    Uli Hoeness אוהב/ת את זה.