בחירות 2015: פעם רביעית גלידה?

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏2/12/14.

?

למי תצביע/במי תתמוך בבחירות הקרובות?

  1. הליכוד

    10 הצבעות
    15.9%
  2. יש עתיד

    3 הצבעות
    4.8%
  3. המחנה הציוני

    14 הצבעות
    22.2%
  4. הבית היהודי

    9 הצבעות
    14.3%
  5. ישראל ביתנו

    1 הצבעות
    1.6%
  6. ש"ס

    1 הצבעות
    1.6%
  7. יהדות התורה

    0 הצבעות
    0.0%
  8. כולנו-מפלגתו של משה כחלון

    5 הצבעות
    7.9%
  9. מרצ

    12 הצבעות
    19.0%
  10. אחר

    8 הצבעות
    12.7%
  1. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,080
    לייקים שהתקבלו:
    26,236
    מין:
    זכר
    אני חושב שדי ברור שבמבצע צוק איתן נוצרו התנאים האופטימליים לסילוק חמאס מהשלטון. גם חולשת ארה"ב, שלמעשה הפכה ללא רלוונטית באיזור, גם שלטון במצרים, גם הסתבכות של חיזבאללה ואסד במלחמה מול הסונים.
    הסילוק של חמאס מהשלטון יבוא במוקדם או במואחר והוא בלתי נמנע, אבל אף אחד לא מבטיח שימשכו תנאים כל כך נוחים.
     
  2. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    אני זוכר שסביב הבחירות הקודמות ניהלתי ממש כאן עם אותו לברון דיון סביב ההפחדות של החרם מאירופה ואחר כך מאוחר יותר על האיומים של ג'ון קארי (הנבל חסר בושה הזה) ועוד ועוד סיפורים מצוצים מהתחת של כל מיני אשפתונים כגון הארץ והניו יורק טיימס (שלא לדבר על הניו יורקר הארור שעושה את זה רק בצורה מתוחכמת לפחות, לא נעים להודות אבל גם הוושינגטון פוסט חוטא בזה לא מעט). ההפחדות אז היו הרבה יותר חריפות, היום לפחות הוא (לברון) נרגע ונזהר יותר, ״עלולות להיות לזה השלכות על המצב הכלכלי בעתיד". בולשיט מצוץ מהתחת.

    אם אני לא טועה אז זה סבבה סביב האקדמיה. כל מה שזה בעצם זה פוליטיקה פנימית באותן המדינות. בדיוק כמו שהערבים עשו במשך ה-60 השנים האחרונות במידינותיהן או הדביל הטורקי בחצי העשור האחרון רק במימדים קטנים יותר.
    במשך 14 (או שכעת אפילו 15 שנים) פועלים באוניברסיטת יורק בקנדה (האוניברסיטה השלישית בגודלה במדינה) ארגונים אנטי ישראלים. ככל שמספר הסטודנטים הערבים\מוסלמים (סליחה על ההכללה) גדל ככה גדלו ״הצלחותיהם״ בלי שום קשר ולו הקטן ביותר לנעשה בישראל. אני עקבתי אחרי זה מקרוב, אחרי חבורת הפנאטים האנטישמים השקרנים הארורים הללו (בשיתוף עם שמאל קיצוני קומוניסטי מקומי, הזוי אבל קיים). מה שהם הצליחו הוא בשיאם הוא להראות כמה לאף אחד בפועל זה לא מזיז פה את הביצה השמאלית. ולהעביר איזו הצבעה מגוחכת על נסיון להחרים חברות שפועלות בשיתוף פעולה עם חברות ישראליות. מה שנגמר בכשלון טוטאלי, שוב.

    כאשר נגמרים הטיעונים מתחילים עם רטוריקת ההפחדות ואני ידעתישאלו יופיעו פה במוקדם או במאוחר.
     
  3. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,271
    לייקים שהתקבלו:
    4,847
    מין:
    זכר
  4. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    19,198
    לייקים שהתקבלו:
    4,936
  5. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,080
    לייקים שהתקבלו:
    26,236
    מין:
    זכר
    במקרה הכי גרוע ישראל תפנה יותר לשווקים אסיאתים. ברוך השם לא חסר.
     
  6. benos Member

    הצטרף ב:
    ‏17/7/08
    הודעות:
    2,222
    לייקים שהתקבלו:
    173
    האיחוד האירופי יוותר על עוד שוק מתפתח במצבו הנוכחי..? זה אפילו לא בדיחה, במיוחד לאור העובדה שלמדינות בו יש גם יחסי מסחר עצמאיים עם ישראל ולא כל סחורה עוברת דרך האיחוד.
     
    oFiRzZz ו-alexshw אוהבים את זה.
  7. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,297
    לייקים שהתקבלו:
    437
    עזוב שלדעתי בשני המבצעים לא באמת היתה תמיכה בינלאומית (אירופה הצבועה נגדנו, כמו גם משטר אובמה). אבל כן היתה התנגדות פחות חזקה כלפינו. במבצע האחרון זה אפילו אפשר יותר מ-50 יום של לחימה. לכן אני אומר, לנתניהו היתה כנראה אפילו יותר "תמיכה" בינלאומית מאשר לאולמרט אחרי ההצעה שלו לפרטנר של ציפי. הטיעון של לברון לא מחזיק.

    אין כרגע שום סכנה של חרם על ישראל, הכל הפחדות סוג ב' של אנשים התומכים בכניעה בפני טרוריסטים ערבים בכל מחיר. בשני העשורים האחרונים, הדבר היחיד שבאמת פגע בכלכלת ישראל אנושות היה כשהערבים קיבלו את החופש לרצוח מהיהודים הטפשים.

    מפלגת העבודה אחראית להסכם אוסלו, זה יותר חמור מכל דבר שהליכוד אי פעם עשה...
    השורה האחרונה שלך היא בדיוק הסיבה שהימין אינו מסוגל לשלוט בישראל. הציבור שמצביע לימין הוא... איך לומר זאת בעדינות... הרבה פחות מתוחכם מהציבור השמאלני, והתקשורת משחקת בו כמו בבובה על חוטים. ברגע שהתברר כי השמאל אינו יכול לקחת מערכת בחירות יותר במדינת ישראל, התחיל טרנד מפלגות ה"מרכז". קדימה ויש עתיד (שתי מפלגות שמבחינה מדינית אין כמעט הבדל בינן למפלגת העבודה) היו הצלחה גדולה מהבחינה הזו, ציפי לבני מגדירה את עצמה כ"מרכז" למרות שאידיאולוגית היא כמעט במרצ וגם במערכת הבחירות האחרונה שלי יחימוביץ' הצהירה שהעבודה בכלל לא מפלגת שמאל. כדי לעבוד על אנשים כמוך, שבשם ה"רק לא ביבי" יהיו מוכנים להמליך איזה בוז'י.
    מפלגת העבודה כיום, אינה דומה אפילו טיפה למפלגת העבודה של פעם, שהיתה מפלגה מבחינה מדינית יותר ימנית מהליכוד, שהיתה מבצעת "תג מחיר" כמדיניות ממשלתית, יוצאת להתקפות בשטח מדינות אויב וכובשות שטחים מהם ושחבריה היו אומרים על הערבים דברים שאף ליכודניק פחדן לא היה מעז לומר כיום בשם ה"פוליטיקלי קורקט" ומשטר האימה של התקשורת. הטיעון הזה לא רלוונטי. מפלגת העבודה של העשורים האחרונים היא מפלגה שייבאה את ערפאת וחבריו הרוצחים מטוניס וחימשה אותם, ניסתה לתת לאסד את הגולן וגם לערפאת לאחר מכן כמעט את כל מה שרצה בקמפ דיוויד. כיום הם תומכים בדרישה של אבו מאזן לא להכיר במדינה יהודית ומצביעים נגד ביטול קצבאות למחבלים.
    מי שיש לו בעיה עם פינוי השטחים או שיחרור המחבלים מצד הליכוד, יש לו כתובת - הבית היהודי. להשתמש בזה כהצדקה להצבעה לעבודה זה מגוחך.
     
    Bon אוהב/ת את זה.
  8. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    19,198
    לייקים שהתקבלו:
    4,936
    קשה לכמת את הדבר הזה. וזה עוד יותר קשה כאשר מכניסים למשוואה את העובדה שלא תמיד מדובר בתוצאה של התנהלות כזו או אחרת אלא מקריות, אירועים אחרים שקורים, התנהגות של הצד האחר וכו'. בקיצור, אי אפשר לגרד מזה קרדיט כלשהו לפעילות של הממשלה הזאת.
     
    Dennis Bergkamp אוהב/ת את זה.
  9. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,080
    לייקים שהתקבלו:
    26,236
    מין:
    זכר
    קודם כל אני רק רוצה לציין שמעולם לא הצבעתי עבודה. אני רק מציין עובדות ומנסה לתהרחק ממונחים "ימין שמאל".
    אתה צודק העבודה החזירה את ערפאת וחתמה על הסכם אוסלו שגרם לפיגועים רבים. עדיין אף יהודי לא פונה.
    עכשיו כמה שאלות שלי. אצל איזה מפלגת שלטון היו מעל מאה הרוגים בפיגועים בחודש ויותר מ - 1000 בשלוש שנים? איזה מפלגה פינתה יהודים מעזה ומשומרון בהתנתקות ובעצם הביאה את החמאס לשלטון בעזה?
    אלה דברים חמורים עוד יותר.

    נכון במפלגת העבודה הסכימו לרדת מהגולן. גם ביבי הסכים בקדנציה הראשונה.

    עכשיו לגבי עניין המשילות של הליכוד. אם הוא מסוגל לשלוט או לא.
    מי הפריע למפלגת הליכוד, יותר נכון העומדים בראשה בצוק איתן לשנות את המציאות? היה קונצנזוס כמעט מקיר לקיר בארץ, היה מצב בינלאומי מאוד מתאים לעשות את המהלך.
    מי מפריע לליכוד לשנות את סדר העדיפויות ולא לרוץ אוטומטית לחרדים - לתת להם תקציבי עתק, לוותר להם על חינוך של מקצועות החול ובעצם בכך למנוע משילובם בחברה ולהעמיק את המשבר החברתי בעתיד? מי בדיוק?
    למה להביא את ערפאת לפה זה רע יותר מלהכיר בחמאס כשלטון לגיטימי בעזה וגם לשחרר יותר מאלף מחבלים שכבר חלקם חזרו לטרור?

    אם ההבדל בין מפלגת העבודה לליכוד הוא בכך שהראשונים לא מציבים כתנאי למו"ם את הכרת מדינת ישראל כמדינה יהודית והשניים כן, הרי שזה הבדל שלא באמת ישפיע על גורל המו"ם.
    הצד השני רוצה לראות אותנו בים, ולשמחתינו לא מוכן לקבל את הויתורים שמציעים. שני הצדדים בבסיסם מציעים אותם ויתורים. גם הליכוד וגם העבודה.

    הגבולות של שמאל ימין התשתשו בגלל שהאידאולוגיה התחלפה בכסאולוגיה. השיטה הפוליטית הפכה לרקובה מאוד שמעודדת קומבינות פוליטיות.
    גם חלק ניכר מהציבור הפסיק לשפוט לפי ימין שמאל. מעמד הביניים רוצה הורדת יוקר המחיה, רוצה ביטחון ויותר שיוויון בין מגזרים בתרומה למדינה.
    גם הוא אולי מבין שלא יהיה פה שום הסכם ולא משנה איזה ממשלה תהיה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏6/12/14
  10. benos Member

    הצטרף ב:
    ‏17/7/08
    הודעות:
    2,222
    לייקים שהתקבלו:
    173
    זה לא נכון, הליכוד קיבל את הקן צרעות כירושה מההעבודה וההתנהלות שלה באוסלו, וזה שהיו מאות הרוגים היה גם בזמן שברק כיהן ולא שרון, ומי שחיסל בסופו של דבר את קן הצרעות היה הליכוד. היה אפשר לטפל בבעיה קודם? מסכים איתך אבל בכל זאת עשו משהו.

    אתה מדבר כאן על הליכוד אבל גם שוכח שלשרון היה את בוש מאחוריו, לביבי יש את אובאמה וקרי... זה קצת יותר קשה כשאתה מקבל את שני המתרפסים האלה "מאחורייך".

    אתה טועה שוב לגבי המשא ומתן, ברק הציע לעראפת מאות אלפי פליטים, שליטה בירושלים ובבקעה. הליכוד לפחות ככה כתוב במצע שלו מ2009 לא מוכן לוותר על השלושה האלו, לפחות בינתיים. וזה לא סתם הבדל אלא הבדל משמעותי.
     
  11. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,080
    לייקים שהתקבלו:
    26,236
    מין:
    זכר
    ממשלת שרון התחילה לפעול במרץ 2001, חצי שנה אחרי תחילת האינתיפדה ורק בסוף מרץ 2002 שרון עשה פעולה ראשונה משמעותית במלחמה נגד טרור. גם זה קרה אחרי שאנשים ממעמד גבוה נהרגו, כשנהרגו ילדי עולים בדולפינריום הוא הכריז שאיפוק זה כוח. הבדיל בין דם לדם של אזרחי מדינתו.
    כלומר הוא חיכה כשהטרור יגיע לשיא, במקום להכות בו בעוצמה על ההתחלה.
    עניין הממשל של ארה"ב זה תמיד תירוץ נוח להסתתר אחריו. אז פעם זה בוש ועכשיו אובמה. גם לממשל בוש היו חילוקי דעות עם ממשלת שרון ואפילו בוש כעס מאוד עליו מפעם לפעם. בוש למעשה נתן חסינות לערפאת או יותר נכון דרש אותה משרון.
    תמיד אינטרסים של ארה"ב לא תמיד זהים לאינטרסים שלנו.

    אף ראש ממשלה ישראלי לא הציע לקבל פליטים. גם העבודה וגם הליכוד מוכנים לוותר על שטחים רחבים ביהודה ושומרון, לחלק את ירושלים ולהתכנס לגושי התיישבות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏7/12/14
  12. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,297
    לייקים שהתקבלו:
    437
    אתה צודק לגבי הליכוד וההתנתקות, כבר רשמתי - זו הסיבה שאני לא מצביע למפלגה הזו. זו מפלגה של סמרטוטים מושחתים.
    אבל אם מישהו מודאג מפינוי יהודים והחזרת שטחים - בוז'י זה לא הכתובת. וזה לא רלוונטי בכלל שמפלגת העבודה, בתקופה שבה היא היתה יותר תקיפה מהבית היהודי, לא פינתה אז יהודים.
    כמו שבנוס ציין, הפיגועים זו ירושה של מפלגת העבודה.

    לא מסכים.
    המצב הבינלאומי וגם הפנימי לא מתאים למהלך של כיבוש עזה ופירוק החמאס, כל עוד ישראל נלחמת בצורה סטרילית ומפגרת, ומקריבה חיילים בשביל לתת פרס לחיות פלסטיניות שמתחבאות מאחורי ילדים.
    התקשורת ה"ישראלית", בזמן לחימה, מקרינה ללא הפסקה את הפרצופים של המשפחות השכולות בהלוויות ומזעזעת את דעת הקהל, כשהמשפטנים מן העבר השני כובלים את ישראל להשתמש בטקטיקות "לחימה" שגורמות לכמות גבוהה של חיילים הרוגים. אז זה מצב בעייתי מלכתחילה.
    אבל יודע מה, עזוב את זה. אם המטרה ראויה מספיק - אפשר לעבור את זה, עברנו דברים קשים יותר. את כל זה לעשות רק כדי להמליך את הטרוריסט בחליפה בעזה?
    מילא תגיד שישראל תעביר את הרצועה למצרים, או תשלוט בה בעצמה, או פשוט תפרק את חמאס לחלוטין, מה שישלח מסר לארגון הבא שיעלה אחריו בקרב הכלבים שילך שם לאחר שישראל תצא. אבל לתת למחבל הזה את עזה, כדי שאפילו להגיב לטילים שיוצאים משם לא נוכל יותר, כשהוא יתחיל לתת חסות לטרור שיוצא משם?
    כל עוד ישראל מתנהלת כפי שהיא מתנהלת (בצורה שאינה מאפשרת לחימה אפקטיבית בטרור), אני תומך לחלוטין בהחלטה של נתניהו לא ללכת עד הסוף בעניין החמאס. כרגע זה די מוכיח את עצמו, עד הסיבוב הבא.

    עזוב את לימודי הליבה ועניין התקציבים (לא מסכים איתך גם לגבי זה). העבודה וקדימה גם ישבו עם החרדים, למעשה כמעט כל הממשלות מקום המדינה ישבו איתם, אז מה אתה רוצה מהליכוד? אין ממשלה בלי חרדים, חוץ מכמה פעמים נדירות שהציבור מעלה מפלגה אנטי חרדית שנופלת באותה המהירות שבה קמה.

    עניין ההכרה הוא רק סימפטום אחד במחלת הפוסט ציונות הקשה שבמפלגת העבודה, שבתקופת בוז'י התקרבה מאד לעמדות הימין הפלסטיני של מרצ. מפלגה מלאה בצביעות, התחנפות לטרוריסטים, פגיעה במעמד ישראל בעולם רק כדי להיכנס בביבי ותמיכה באפליה גזענית כנגד יהודים. בליכוד לא הגיעו לרמה הזו. לא תמצא שם יותר מדי ח"כים כמו איתן כבל ("חוק ישראל היום" + חוק להפיכת ילדים יהודים עם ספריי לטרוריסטים), סתיו שפיר (סרבנות), מירב מיכאלי (קריאה לסרבנות, עבר משפחתי אפל ביותר עם חשד לשת"פ עם הנאצים), חיליק בר (מתחנף סדרתי לפלסטינים שהכניס לתוך הכנסת את דגל פלסטין), נחמן שי (חוגג על פנסיה של משרד הביטחון, התבטא בעד אפרטהייד כלפי יהודים בהר הבית), עוד מספר ח"כים משם שהצביעו נגד שלילת קצבאות למחבלים ואפשר להמשיך עוד ועוד.

    אבל מה זה משנה... כל שטופי המוח, רק כדי שביבי לא יבחר, יהיו מוכנים להמליך גם את מוחמד בראכה. כי המטרה היא לא מה שטוב למדינה, אלא שביבי לא יבחר. יאללה, בואו נצביע לבוז'י שילחם בשחיתות יחד עם אלון חסן ופואד, ויפתור סוף סוף את משבר הדיור הקשה בישראל בעזרת שלל הסיסמאות חסרות כל התוכן שהפריח בעניין.
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  13. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,080
    לייקים שהתקבלו:
    26,236
    מין:
    זכר
    שוב פעם "ירושה". איזה ירושה אם שרון ישב שנה בחיבוק ידיים למעשה מול האינתיפדה שהתגברה. כל עניין הירושה זה פשוט להסיר את האחריות ממפלגת שלטון. רוצים לשלוט אבל בלי לקחת על עצמם אחריות. כל אחד אומר, זה לא אני, זה הממשלות הקודמות.
    חבל שאתה כאזרח מסכים עם הגישה הזו.

    עכשיו לגבי צוק איתן, זה לגמרי היה הקו של ביבי ובוגי להגרר אחרי חמאס ולא ליזום. זו הייתה החלטה שלהם מההתחלה להשאיר אותם בשלטון. זה שהם בחרו לתת ליועצים משפטיים לנהל להם את המערכה זה רק בחירה אישית שלהם.
    אני גם חושב שצריך לכבוש את עזה לזמן מוגבל ולהעביר אחר כך את השליטה לגורם אזרחי מקומי. משהו סטייל פוטין וצ'צ'ניה שפשוט קנה את המופתי שם. כמובן שבאותו פרק זמן צריך לנקות את תשתיות הטרור.
    אגב במוקדם ובמאוחר זה מה שנאלץ לעשות.

    איך בדיוק המדיניות הנוכחית מוכיחה את עצמה? היא הורסת את ההרתעה הישראלית, היא מחזיקה את חצי מהמדינה כבני ערובה של החמאס. כל סבב עולה מיליארדים. בכל סבב החמאס רק חזק יותר.
    מנסים לדחות את הקץ. בשביל מה?

    אתה כל הזמן מזכיר את בוז'י שרוצים לבחור דווקא בו בגלל ה"לא רק ביבי". למה רק הוא קיים? יש עוד אנשים.
    אם אני אחשוב שלבנט סיכוי סביר לנצח אני אצביע לו כדי לעזור לו בכך, אבל אם לא, אז הקול שלי אליו זה בעצם הקול לביבי. אז לא אעשה זאת.
    המטרה שלי כאזרח שלא מרוצה ממפלגת השלטון מראש הממשלה, לנסות ולתרום להדחתם. זה משהו טבעי לעשות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏7/12/14
  14. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,886
    לייקים שהתקבלו:
    2,545
     
  15. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,886
    לייקים שהתקבלו:
    2,545
    דניס פיגועים היו גם בעידן שמיר שהיה לפני אוסלו, תפסיק לסלף.
    אני מסכים שהסכמי אוסלו במתכונת שהם נחתמו היו טעות, אבל אני מתנגד בכל תוקף להיעדר מדיניות. סטטוס קוו שבמסגרתו אנחנו מקיימים שלטון צבאי כבר 47 שנה זה לא מדיניות רצינית. אני שואל מה הלאה? איפה נהיה עוד 10-20 שנה? עד מתי זה יימשך?
    תציע היפרדות, טרנספר, אבל תציע משהו. אם אתה חושב שהמצב הזה יכול להימשך לנצח אתה טועה. סטטוס קוו זה לא פיתרון.
    אתה יודע אפשר גם לאמץ את הרעיון המשיחי של פייגלין ודומיו שלטענתם יפתור הכל וזה להקים את בית המקדש השלישי, זה עבד הרי כל כך טוב עבורנו בפעמיים הקודמות. מקסימום תהיה מלחמת עולם שלישית, לא רציני.