בחירות 2015: פעם רביעית גלידה?

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏2/12/14.

?

למי תצביע/במי תתמוך בבחירות הקרובות?

  1. הליכוד

    10 הצבעות
    15.9%
  2. יש עתיד

    3 הצבעות
    4.8%
  3. המחנה הציוני

    14 הצבעות
    22.2%
  4. הבית היהודי

    9 הצבעות
    14.3%
  5. ישראל ביתנו

    1 הצבעות
    1.6%
  6. ש"ס

    1 הצבעות
    1.6%
  7. יהדות התורה

    0 הצבעות
    0.0%
  8. כולנו-מפלגתו של משה כחלון

    5 הצבעות
    7.9%
  9. מרצ

    12 הצבעות
    19.0%
  10. אחר

    8 הצבעות
    12.7%
  1. Super Mario Member

    הצטרף ב:
    ‏6/12/14
    הודעות:
    213
    לייקים שהתקבלו:
    36
    דניס ברגקאמפ, אתה אומר שאתה לא רוצה דיון של שטויות לא מבוססות אבל קורא לציפי לבני ימין פלסטיני.
    לגבי זה שהתמ''ג לנפש שלנו גדול מזה של צרפת, אז תמ''ג זה בסך הכל ערך הסחורות במדינה בתקופת זמן מסויימת.
    זה לא אומר שהאזרחים פה יכולים להרשות לעצמם יותר מבחינה כלכלית, כן יש פה אנשים שחיים מצויין (בעיקר קבלנים ובנקים וכל מי שנהנה ממשבר הדיור.) אבל רוב האזרחים לא, אחרת, סביר להניח שלא הייתה מחאה חברתית כזאת בתקופת נתניהו אם הכלכלה של ישראל נמצאת במצב כל כך טוב.
    לגבי זה שהמצב הביטחוני של ישראל הוא הכי טוב מאז ומעולם, אתה באמת רציני? כמעט כל יום פיגוע.
     
    Igi, Eric Cantona ו-Lebron אוהבים את זה.
  2. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,297
    לייקים שהתקבלו:
    437
    מה זה "גורם אזרחי מקומי"? המחבל החביב על ציפי? למה שניכנס לשם ונאבד מאות חיילים, רק בשביל לשים אותו שם, כדי שמעזה יוכלו לירות רקטות אבל הפעם אם נגיב אז בכלל אנחנו לא רק פוגעים במסכנים, אלא גם ב"תהליך השלום" איתו?
    אבו מאזן הוא רעל גרוע מהחמאס, ועדיף לנו את חמאס בעזה. לחמאס אתה עוד יכול להגיב. אבו מאזן הוא נסיך שלום ולוחם חופש נשגב ונערץ, לכן כשהוא מעודד טרור אז צריך לספוג ולהכיל אותו.
    ואם אתה לא מוכן להכניס את הפרטנר הרוצח לשם, אז אין לך שום קונצנזוס ושום תמיכה.
    עניין היועצים המשפטיים זה לא יוזמה של ביבי, אבל אתה צודק שהוא יכול להראות קצת יותר אומץ בעניין הזה ולבעוט אותם לכל הרוחות. בכל מקרה, כל עוד זהו המצב, ההחלטה שלו נכונה לדעתי.

    אם יש עוד אנשים, אז בוא תפרט אותם. ליברמן? לבני? לפיד? עד לאילו תהומות תגיע במסגרת ה"רק לא ביבי", גם לגלאון תהיה מוכן להצביע?

    סופר מריו,
    אני אכן חושב שהיא אידיאולוגית בימין הפלסטיני המתון, היות ודיעותיה זהות כמעט לחלוטין לדיעותיו המוצהרות של אבו מאזן (דיעותיו החשאיות הן כבר ימין פלסטיני קיצוני פאשיסטי, שזה יותר באיזור המפלגות הערביות שבכנסת). הסברתי כאן לפחות כבר פעמיים מדוע אני חושב כך, לכן אולי מבחינתך אלו שטויות אבל כן ביססתי את זה על משהו.

    כי יש בעיה אמיתית וקשה במחירי הדיור, והאמת שגם במחירי הדלק, המוצרים האלקטרונים והרכבים. מעבר לכך, זו בעיקר בכיינות ישראלית ותרבות ה"מגיע לי", וזה שהיתה מחראה חברתית עם מאות אלפי אדיוטים שימושיים שהקוטג'\מילקי\דני\מסטיק בזוקה יקר להם בכמה שקלים יותר מדי, זה לא נתון חזק מספיק לבטל את האבטלה הנמוכה, או מספר הטלפונים הסלולריים לנפש, מספר החופשות בחו"ל לנפש וכו'...
    הכלכלה של ישראל נמצאת במצב טוב יחסית לשאר מדינות העולם המתקדם. זה לא אומר שהיא במצב מדהים והכל גן עדן פה, מעולם לא כתבתי זאת.

    יש לי חדשות בשבילך... לא רק שכל יום יש פיגוע, כל יום יש כנראה יותר מעשרה פיגועים.
    אם תבדוק סטטיסטיקות באתר של השב"כ, תראה שזה הולך המון שנים אחורה, מלפני נתניהו. סכינים, אבנים, בקבוקי תבערה, זיקוקים - הסיבה שאי אפשר לדעת את זה מבלי ללכת לאתר של השב"כ, היא בגלל התקשורת ה"ישראלית" שמשתפת פעולה עם האויבים של ישראל, ומתעסקת בילדים עם בקבוקי ספריי במקום.
    כלומר אם אתה רוצה באמת לדבר על עניין ה"פיגוע כל יום", אפשר לבדוק בממוצע מה קורה בממשלות של נתניהו לעומת ממשלות אולמרט, ברק, שרון, רבין וכו'. יש לי תחושה שמצבו טוב מהבחינה הזו.
    אבל עזוב, האמת שזה לא משנה בכלל. לפני 5 שנים היתה לך מדינת אויב די חזקה בצפון, עם צבא מסודר, שהיתה איום רציני. היום יש שם חבורת כנופיות איסלאמיות פסיכיות שנלחמות אחת בשניה. חיזבאללה מכוח חזק ויציב בלבנון, הפך לארגון שנלחם נואשות על חייו במלכודת המוות בסוריה. איראן נמצאת עם כלכלה מתפרקת, דאעש על הגבולות וכל הנכסים שבנתה במזרח התיכון נעלמים להם. אני ואתה לפני 5 שנים היינו קונים תסריט שכזה בשמחה רבה.
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  3. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,908
    לייקים שהתקבלו:
    1,293
    אני לא מאמין שלכל אלה שמקפצים ממפלגה למפלגה יש אידאולוגיה. אני עוד מוכן להאמין ששטייניץ היה שמאלני ונהיה ימני כי הוא מוכן לדבר על זה. אבל ציפי?
     
  4. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    19,198
    לייקים שהתקבלו:
    4,936
    אגב, אני חייב לציין שהירידה באבטלה אמנם נחמדה סטטיסטית, אבל עדיין לא התגלתה באמת כמשהו שעוזר לאדם הממוצע כי חלק מהמצטרפים לשוק העבודה מקבלים שכר נמוך מאוד ובכלל הכמות הגדולה של כוח האדם גרמה לירידה בשכר בעבודות היותר פשוטות. אז יופי שאנשים עובדים, אבל אם הם לא מתפרנסים מכך ראוי זה רחוק מלהיות מספיק.
     
  5. Super Mario Member

    הצטרף ב:
    ‏6/12/14
    הודעות:
    213
    לייקים שהתקבלו:
    36
    דניס ברגקאמפ
    [/QUOTE]אני אכן חושב שהיא אידיאולוגית בימין הפלסטיני המתון, היות ודיעותיה זהות כמעט לחלוטין לדיעותיו המוצהרות של אבו מאזן (דיעותיו החשאיות הן כבר ימין פלסטיני קיצוני פאשיסטי, שזה יותר באיזור המפלגות הערביות שבכנסת). הסברתי כאן לפחות כבר פעמיים מדוע אני חושב כך, לכן אולי מבחינתך אלו שטויות אבל כן ביססתי את זה על משהו.[/QUOTE]

    אם כך אז נתניהו הוא מרכז פלסטיני ובנט הוא שמאל מתון פלסטיני.


    [/QUOTE]כי יש בעיה אמיתית וקשה במחירי הדיור, והאמת שגם במחירי הדלק, המוצרים האלקטרונים והרכבים. מעבר לכך, זו בעיקר בכיינות ישראלית ותרבות ה"מגיע לי", וזה שהיתה מחראה חברתית עם מאות אלפי אדיוטים שימושיים שהקוטג'\מילקי\דני\מסטיק בזוקה יקר להם בכמה שקלים יותר מדי, זה לא נתון חזק מספיק לבטל את האבטלה הנמוכה, או מספר הטלפונים הסלולריים לנפש, מספר החופשות בחו"ל לנפש וכו'...
    הכלכלה של ישראל נמצאת במצב טוב יחסית לשאר מדינות העולם המתקדם. זה לא אומר שהיא במצב מדהים והכל גן עדן פה, מעולם לא כתבתי זאת.[/QUOTE]

    לא טענתי שכתבת את זה, פשוט להגיד שהתמ''ג לנפש זו איזו שהיא אינדיקציה לכך שיותר טוב פה כלכלית, זה לא נכון, כי כשמחלקים במדד את התמ''ג לנפש מחלקים אותו שווה בשווה בין כל אזרחי המדינה ואנחנו יודעים טוב מאוד שבמציאות זה לא מתחלק בצורה הזאת.
    הרבה מאוד כסף הולך למספר קטן של אנשים ורוב האוכלוסיה פה מרוויחה שכר מאוד נמוך, זה לא שאי אפשר להרוויח טוב בישראל, הבעיה שגם אנשים שמרוויחים טוב לא יכולים לקנות דירה, כי המחירים פה הם פשוט מטורפים, גם מחירי המזון פה גבוהים יותר מאשר באירופה, הבעיה האמיתית שנתניהו לא עשה שום רפורמה בנושא הכלכלי בכל התקופה שלו כראש ממשלה ואת הניסיון היחיד שהיה יכול להוריד את מחיר הדירה לאנשים ב18% הוא בלם, יש לך הסבר לזה?
    לפיד לפחות ניסה לעשות משהו.

    [/QUOTE]יש לי חדשות בשבילך... לא רק שכל יום יש פיגוע, כל יום יש כנראה יותר מעשרה פיגועים.
    אם תבדוק סטטיסטיקות באתר של השב"כ, תראה שזה הולך המון שנים אחורה, מלפני נתניהו. סכינים, אבנים, בקבוקי תבערה, זיקוקים - הסיבה שאי אפשר לדעת את זה מבלי ללכת לאתר של השב"כ, היא בגלל התקשורת ה"ישראלית" שמשתפת פעולה עם האויבים של ישראל, ומתעסקת בילדים עם בקבוקי ספריי במקום.
    כלומר אם אתה רוצה באמת לדבר על עניין ה"פיגוע כל יום", אפשר לבדוק בממוצע מה קורה בממשלות של נתניהו לעומת ממשלות אולמרט, ברק, שרון, רבין וכו'. יש לי תחושה שמצבו טוב מהבחינה הזו.
    אבל עזוב, האמת שזה לא משנה בכלל. לפני 5 שנים היתה לך מדינת אויב די חזקה בצפון, עם צבא מסודר, שהיתה איום רציני. היום יש שם חבורת כנופיות איסלאמיות פסיכיות שנלחמות אחת בשניה. חיזבאללה מכוח חזק ויציב בלבנון, הפך לארגון שנלחם נואשות על חייו במלכודת המוות בסוריה. איראן נמצאת עם כלכלה מתפרקת, דאעש על הגבולות וכל הנכסים שבנתה במזרח התיכון נעלמים להם. אני ואתה לפני 5 שנים היינו קונים תסריט שכזה בשמחה רבה.[/QUOTE]

    לגבי המצב של המדינות שסובבות אותנו, אז עבורנו אכן המצב מצויין, רק אני לא מבין איך זה בזכות ראש ממשלתנו.
    לגבי נתוני הטרור אז באמת כשנכנסתי לאתר השב''כ ראיתי שבשנה יש אלפי פיגועים, אבל בסה''כ אני לא רואה הבדלים גדולים בנושא הזה בין נתניהו לאולמרט.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏8/12/14
  6. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    מסמך עאלק מסווג\טיוטת הצעה\"כך אמרו ל"הארץ" דיפלומטים אירופאים ופקידים ישראלים בכירים"\כולם בעילום שם

    נו תגיד לא קראת את מה שכתבתי? מצוץ מהתחת כרגיל.
    אני נותן כאן דוגמא של דמות ידועה שבפה מלא ניסה להפעיל לחץ על ישראל לקבל על עצמה תהליך עאלק שלום עם הערבים בשטחים ועוד "הזהיר" שבמקרה שיהיה חרם על ישראל לא יהיה בכוחות ארה"ב לעצור אותו ואתה ממחזר את המזבלה הזאת של הארץ.
     
  7. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,271
    לייקים שהתקבלו:
    4,847
    מין:
    זכר
    זה מה שעשה ראש הממשלה ממתי שהכריז על פירוק הממשלה ופיטורי לבני ולפיד:
    בתור שר האוצר הוא דאג היום לקצץ 2.3 מיליארד שקלים מהתקציב; בין השאר 350 מיליון שקלים מסבסוד התחבורה הציבורית; 311 מיליון שקלים ממעונות יום; יותר מ-130 מיליון שקלים לעידוד תעסוקה בפריפריה ובחברה הערבית; 200 מיליון שקלים בחינוך; 41 מיליון שקלים בסעיף ניצולי שואה, ועוד כמה מיליונים מהמשרד להגנת הסביבה. כל אלו כדי להעביר עוד 2.1 מיליארד שקל לבור הצה"לי וכ-200 מיליון שקל להתנחלויות
     
  8. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    אז כביכול קוצצו 2.3 מיליארד מהתקציב, מתוכם פורטו 1.032 מיליארד שלא מצאו חן בעייני הכותב. מה עם שאר הכסף, מאיפה הוא קוצץ? איך אפשר להתייחס בכלל ברצינות לנתונים שמוצגים ככה?
     
    oFiRzZz ו-VAR אוהבים את זה.
  9. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,295
    לייקים שהתקבלו:
    7,251
    אדון רוהמ מציג היום תכנית מעמ אפס על מוצרי יסוד, תכנית שהוא דחה רק לפניי כמה שבועות בידיעה שיוכל להשתמש בה כקלף בבחירות ולהראות ״אני בניגוד לאחרים דואג לכל העם״, רק חבל שאת ההצעה העלתה בכלל ציפי לבני ו״התנועה״.
    אם הוא יבחר לראשות הממשלה באמת שמגיעה לנו פצצה איראנית על הראש.

    בקשר לדיון הכלכלי, אני עם שני הצדדים. המצב הכלכלי של המדינה טוב יחסית למדינה צעירה בעלת בעיות בטחוניות שאין דומות להן בעולם, ומנגד התמג ובטח שדירוג האשראי לא מעידים מאומה על המצב הכלכלי האמיתי במדינה. אני גם מסכים שחלק גדול מהדור המוביל הנוכחי הוא בעל סדר עדיפויות שגוי, כשאנשים מעדיפים לגור בתת רמה באיזור תל אביב מאשר לחיות חצי שעה נסיעה משם ברמת חיים יותר נורמלית. אבל זה כבר עניין של דעה.

    תמיד טענתי ותמיד אטען שהפיתרון האמיתי לבעיה הכלכלית במדינה היא תחבורה ציבורית נורמלית. מערך רכבות עשיר שבמרכזו גוש דן יפתח את הפריפריה, יגרום לכך שאנשים יסכימו להתגמש ולגור רחוק מתל אביב בידיעה שתהיה להם רכבת זולה שתביא אותם למרכז המדינה תוך 20-30 דקות בנוחות ובבטיחות. בנוסף אנשים יחסכו על דלק והוצאות רכב המון כסף, ומבחינה סביבתית כמובן שיהיה שיפור ניכר. אבל למה שיפתחו את התחבורה הציבורית כל עוד המיסוי העצום על הדלק מממן את המדינה?
     
    Lebron אוהב/ת את זה.
  10. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,080
    לייקים שהתקבלו:
    26,236
    מין:
    זכר
    לא מסכים עם החלק האחרון של ההודעה, רק העברת מקומות עבודה איכותיים לפריפריה יפתח אותה, בטח בהתחשב בכישלון מתמשך של הממשלה לשפר את התחבורה בארץ. בדרך כלל הכל פותרים דרך סלילת עוד כביש.
    גם הרכבת לא תעבוד פה בצורה נורמלית כל היא לא תופרט.
     
  11. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,295
    לייקים שהתקבלו:
    7,251
    מקומות עבודה זה לא תחליף לאיכות חיים, באר שבע וחיפה לעולם לא יהיו תל אביב וכנל כל איזור הפריפריה.
     
  12. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,080
    לייקים שהתקבלו:
    26,236
    מין:
    זכר
    אנשים עם משפחות מחפשים קודם כל פרנסה. בהרבה מקומות אפשר למצוא איכות חיים.
    אם תהיה פרנסה טובה בפריפריה, יעברו לשם.
     
    Love Is Red ו-מזגן אוהבים את זה.
  13. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,295
    לייקים שהתקבלו:
    7,251
    בגלל זה בעיות הדיור הן לאו דווקא לאנשים עם משפחות אלא לזוגות צעירים שרוצים מצד אחד לחיות כראוי ומצד שני גם לחיות את החיים רגע לפניי שמביאים ילדים ומקימים משפחה. אם לסטודנטים ולזוגות צעירים היה אופציה לגור בדרום או בצפון ותוך זמן קצר להיות בתל אביב אז הם לא היו מהססים לדעתי. היום הם מאוד מהססים.
     
  14. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    בינתיים לימור לבנת פורשת, אחת מהמתועבות ביותר לדעתי מבין חברי הכנסת ושרי הליכוד לאורך השנים. מי יודע, אולי בממשלה הבאה שר התרבות והספורט יהיה מישהו שמבין ואוהב את תחומים האלה?
     
  15. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,658
    לייקים שהתקבלו:
    3,655
    אתה מניח שהשרים הם אלה שבאמת יוזמים מהלכים וקובעים מדיניות. זה קורה רק במקרים בודדים מאוד.