בחירות 2015: פעם רביעית גלידה?

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏2/12/14.

?

למי תצביע/במי תתמוך בבחירות הקרובות?

  1. הליכוד

    10 הצבעות
    15.9%
  2. יש עתיד

    3 הצבעות
    4.8%
  3. המחנה הציוני

    14 הצבעות
    22.2%
  4. הבית היהודי

    9 הצבעות
    14.3%
  5. ישראל ביתנו

    1 הצבעות
    1.6%
  6. ש"ס

    1 הצבעות
    1.6%
  7. יהדות התורה

    0 הצבעות
    0.0%
  8. כולנו-מפלגתו של משה כחלון

    5 הצבעות
    7.9%
  9. מרצ

    12 הצבעות
    19.0%
  10. אחר

    8 הצבעות
    12.7%
  1. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏7/9/04
    הודעות:
    24,805
    לייקים שהתקבלו:
    335
    מצטער שאני נכנס כך לדיון וקוטע את הרצף, אבל אני באמת לא מבין את המהות שלו. הימין מנהל את המדינה בפועל ב 40 השנים האחרונות למעט הבלחות של השמאל שככל שהזמן יעבור גם הן לא יגיעו יותר והימין יוכל להרכיב ממשלה גדולה גם בלי סממן שמאלי אחד בקואליציה. על מה הדיון אני לא מבין, יש רק שלטון אחד די זהה שמתחלף פרסונלית באופן חלקי עם השנים. מה יש עדיין לאנשי ימין לבקר כך את השמאל בזמן שהוא לא נמצא בקבלת ההחלטות מזה שנים, איך אפשר לבקר אופזיציה כשאתה בשלטון? תמשיכו לנהל את המדינה ולפחות תקחו אחריות על המצב כי הוא בדיים שלכם. אם המצב לא טוב ואתם חושבים שהוא מתדרדר? קחו אחריות ותחזירו את המפתחות. מכיוון שזה לא המצב וכנראה גם לא יקרה בקרוב, נהלו ואל תפילו את הכישלונות על האופוזיציה, זה הזוי. דיון מיותר, השילטון ממשיך באותו סטטוס קוו ושלא תחשבו אחרת. גם אם בטעות יהיה ראש ממשלה שלא שייך למחנה הימני, זה יהיה למקסימום שנה. זה קורה פה ושם עוד בדור הנוכחי אבל אין לזה משמעות, כמו לדיון.
     
  2. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    באמת לא הבנת את המהות. הדיון היה סביב ההגדרות של ימין ושמאל בישראל. אף אחד לא ביקר את השמאל כאן כי כמו שאמרת הוא לא בשלטון, כל הביקורת היא כלפי נתניהו הימין והתקשורת. מאיפה הבאת ״מפתחות״ הפלת כשלונות על האופוזיציה ושאר טענות קש שאף אחד כאן לא ביצע אני לא יודע.
     
  3. Nesta Warden of Milano היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏9/1/03
    הודעות:
    15,930
    לייקים שהתקבלו:
    174
    מין:
    זכר
    הוא מדבר על קישקושי הפופוליזם של ה"ימין הפלסטיני" של לבני והעבודה ולא יודע לעוד מי קישרתם את השטות הזו. בשורה התחתונה, לשמאל, או המרכז יש דעות שונות לגבי הסיכסוך ואני לא חושב שכולם ממהרים לטעון שרק ישראל אשמה. אני רואה גם תמיד בתגובות לכתבות, בפייסבוק וגם תגובות של חברי כנסת מצד ימין (שאני מסכים שההגדרה ימין קיצוני היא מיותרת עדיין למפלגה כמו הליכוד) שהשמאל אשם והשמאל אשם. נותנים לשמאל המצומק הזה כל כך הרבה חשיבות מוגזמת.

    בני, הייתה בעיה עם חוק הגיור?

    איזה טענות כבר יש לתקשורת? בוא נתחיל מזה שהתקשורת בביצים של נתניהו, יש לו ביטאון שהוא הנפוץ ביותר בארץ (זה שהתרומה שלו אפסית לקמפיינים שלו, זה כנראה משהו אחר) ויש עוד עיתונים ולא הכל כל כך נורא כמו שאוהבים לספר פה. נוצר פה איזה אתוס של כל התקשורת שמאלנית רדיקלית שרק רוצה להרוס את המדינה, צאו מהסרט הזה. (גם בהארץ, שהוא יכול לגרום לי להקיא לפעמים מכתבות שמתפרסמות שם, יש דברים אחרים.)
     
  4. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    הטענה ל״תקשורת״ (ערוץ 2 10, מעריב עד לא מזמן ידיעות אחרונות והארץ) היא ברוח הגבית שהיא נותנת ל״פתרונות״ השמאל. עד לפני הפייסבוק ועליית האינטרנט האמצעים הללו היו עצומים במידת ההשפעה על הדעה בארץ. וגם כיום כוחם רב אבל הרבה הרבה פחות. והתקשורת בהחלט בביצים שלו היא גם לא רחוקה מלהיות במיטה שלו עם שרה.

    אין פה שום דבר נורא. יש פה תקשורת מוטית וכמות התקשורת השמאלית היא גדולה מזו הימנית במשך שנים וגם כיום.
    אין שום אתוס ואף אחד לא אוהב לספר שום דבר נורא אלא דברים שהם ברורים ומובהקים ביותר. ברור שיש כתבות ויש דברים אחרים אבל גם יוסי ביילין כותב בישראל היום, אז מה? אז זה לא עיתון פוקסניוז הישראלי מלקק לביבי את התחת?
     
  5. Uli Hoeness Wer nicht hüpft ist ein blau-weißes Arschloch

    הצטרף ב:
    ‏1/6/11
    הודעות:
    1,783
    לייקים שהתקבלו:
    481
    ביילין כותב בישראל היום כמו שמשה ארנס כותב בהארץ. די להתמם כאילו שאתה לא יודע שהעיתונים עושים לעצמם יחיסי ציבור של כאלו שנותנים דעות מכל הקשת הפוליטית. אתה דמגוג.

    לגבי הדברים שנאמרו לפני כאן אז באמת שהימין בשלטון, מה יש לדון בכלל על השמאל? הויכוחים בין מקבלי ההחלטות הם בין אנשי הימין לעצמם והמחלוקות שלהם. אין לשמאל כל חלק בשום דבר יותר והוא משום מה עדיין כזה פופולרי כמחפשים אשמים. רגשות הרדיפה של הימין זו מחלה לתמיד כנראה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏12/12/14
  6. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    +
    +
    =
    :sm_dontknow:
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  7. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,886
    לייקים שהתקבלו:
    2,545
    נותנים להגדרות האלה של ימין ושמאל יותר מדי חשיבות, בסופו של דבר מדובר בסה"כ רעיונות שהומצאו ע"י בני אדם ומכילים בתוכם אינספור תת רעיונות.

    במצב הפוליטי היום במדינה כל אחד מגדיר סובייקטיבית ימין ושמאל (קיצוני/לא קיצוני), ההגדרות של ימין ושמאל פתוחים לפרשנות, ולכן לדעתי מיותר לעסוק בהן.
    עדיף לבחון כל נושא שרוצים לגבש דעה לגביו לגופו בו בלי להתייחס למה הימין אומר ומה השמאל אומר.
    הבעיה היא שיש הרבה אנשים שמשעבדים את עצמם לזרם מסוים וככה הדעות שלהם לגבי כל נושא אוטומטיות בלי שום מחשבה רציונלית שלא מתעסקת בדיכוטומיה הזאת של ימין ושמאל.
     
  8. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    אתה רוצה להגיד לי שאם אני אריץ חיפוש בפורום אני אמצא אותך חף משימוש במושגים ימין ושמאל?

    אגב, אתה תראה מעט מאוד התדיינויות וויכוחים סביב ימין ושמאל, הם די ברורים. אבל כאשר נעשה השימוש בתוספת המילה ״קיצוני״, אז מתחילות ה״בעיות״ אי הסכמות.
     
  9. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,886
    לייקים שהתקבלו:
    2,545
    לא טענתי שלא חטאתי בעבר בשימוש במושגים הללו, אבל אני משתדל שלא.
     
  10. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    כן, אבל דווקא באותן הבלחות, להגדרתך, של השמאל (והמרכז), בוצעו מהלכים שבראייה לאחור היו לנו לרועץ. הסכמי אוסלו שנעשו בידי ממשלת שמאל וההתנתקות שנעשתה בידי ממשלת מרכז.
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  11. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,079
    לייקים שהתקבלו:
    26,236
    מין:
    זכר
    התנתקות נעשתה בידי הליכוד ובתמיכת רוב הסיעה וכל שריה. די לתירוצים.
    זה מהלך חמור יותר מכל הסכמי אוסלו, שאגב הגיוני לחשוב כי רבין היה נסוג מהם אלמלא היה נרצח, ולו רק בגלל שאחרת היה מאבד את השלטון. למעשה ההסכמים היו יוזמה של פרס ורבין נגרר אליהם.
     
  12. Uli Hoeness Wer nicht hüpft ist ein blau-weißes Arschloch

    הצטרף ב:
    ‏1/6/11
    הודעות:
    1,783
    לייקים שהתקבלו:
    481
    Maccabi Diamon

    כי כמו שכבר אמרו כאן מקודם, לשמאל יש אג'נדה ודרך ולימין אין. ברור כשאנשים עם חזון ואמונה בדרך יברחו עלידי העם כדי להוביל את הדרך שלהם אז הם גם מן הסתם יוציאו אותה לפועל. הימין נטול אג'נדה ומציע רק "לא". למה אפשר לצפות ומה נשאר להם בעצם? נשאר להם גם לאמץ את הרעיון היחידי שיש רק בטרמינולוגיה אחרת, כמו שכאמור ציינו כאן ממקודם. תקראו לזה מדינה, אוטונומיה, עם ומה שתרצו, הכל אותו הדבר.

    מה גם שאני לא תומך באוסלו, אפיל שהמטרה שלו לא הייתה לפנות יהודים אלא ליצור גבול בעובדות שנוצרו בשטח. מפלגת העבודה כמו שאמרו כאן לא פינו יהודים כמו שהליכוד או ליכונדיקים לשעבר עשו. פתרון 2 המדינות כבר לא שאלה של אידיאולוגיה יותר, הוא כבר בוצע ועובדה סופית בשטח. כבר יותר הרסני לנסות לברוח מזה ולנסות להקים מדינה אחת יחד עם הפלסטינאים. גם אני לא מאלו שאהבו את הרעיון הזה בזמנו אבל כבר אין ברירה וטוב יותר מזה כבר לא יצא. לא הכל יפה בחיים, זה מה יש.
     
  13. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,297
    לייקים שהתקבלו:
    437
    במפלגת העבודה ומרצ כמעט תמיד מאשימים את ישראל, או יותר נכון את נתניהו. איבדתי ספירה כמה פעמים אחרי התפרעויות של ערבים והשתלחויות של הרוצח המתון, בוז'י לדוגמא יצא נגד נתניהו שלא מספק פיתרון מדיני\אופק מדיני\תוכנית מדינית, שזו דרך יפה להגיד שהוא בעד טרנספר.
    לגבי "השמאל המצ'וקמק הזה"... הוא שולט במוקד הכי חזק וחשוב שיש, וזה ה"תקשורת" בישראל (ה"תקשורת" היחידה בעולם שמנהלת לוחמה פסיכולוגית אל מול העם שלה). הוא שולט בבתי המשפט, בפרקליטות, בצמרת המשטרה, בצמרת צה"ל, באקדמיה ואצל פקידי משרד הממשלה. בנוסף יש את המפלצת של הקרן החדשה, שדואגת ללחץ בינלאומי על ישראל ע"י הכפשה של המדינה במימון אירופי. לימין, חוץ מרוב לא מתוחכם במיוחד בעם, שנופל לתוך כל פח שטומנים לו ולכן לא באמת מצליח להרכיב ממשלת ימין, אין ממש שום דבר לעומת זאת.
    מפלגות השמאל לא יכולות לקחת את השלטון יותר כי העם לא סובל אותן. אז הפיתרון הוא מפלגות עלק מרכז, שבחסות התקשורת עובדות על הימנים הטמבלים שמצביעים להן (עם מחראות חברתיות למיניהן כדי להסית את הדיון מהטרנספר המתוכנן ליהודים), ואז לא מבינים למה נתניהו עם 19 מנדטים של לפיד (תמך בנלהבות בהתנתקות וגם חנפן בלתי נלאה של הרוצח המתון) ו-6 מנדטים של ציפי, כשמאירופה וארה"ב דוחקים אותו לפינה - לא מסוגל ליישם את האידיאולוגיה שלו.
    אז בוא נתקן. השמאל מנווט את דעת הקהל ושולט במנגנוני הכוח, ולכן מיישם את המשנה שלו וגם שוטף את מוח הציבור להאמין שרק, לדוגמא, טרנספר של יהודים הוא לגיטימי, ריאלי והגיוני. אבל האשמים האמיתיים הם הטמבלים הימנים שה"תקשורת" משחקת בהם כמו בובה על חוט, ציבור שההשפעה הכמעט יחידה שלו היא הצבעה בקלפי וגם את זה הוא מצליח לחרבן. בקמפיין הבחירות הנוכחי, המפלגות שנועדו למשוך את הטמבלים הימניים הן כמובן מפלגתו של כחלון, מפלגתו של לפיד מהבחירות הקודמות, מפלגתו של ליברמן שבאופן מסורתי שואבת ימנים טמבלים וכמובן קמפיין ה"רק לא ביבי" - גם בדיון הזה, אפשר לראות את ההשפעה שלו. אנשים עם אג'נדה ימנית יהיו מוכנים להמליך את גלאון או את התינוק בוז'י רק כדי שביבי לא יהיה שם.

    היו הרבה בעיות איתו... המפלגות החרדיות התנגדו בתוקף לחוק מלא החוצפה של שטרן הליצן, ואם הן רוצות ממשלה שלא תנחית עליהן דברים כאלה, הן תצטרכנה להצטרף לממשלת ימין, שם הסיכוי נמוך יותר.

    וואלה יופי, לביבי יש את ישראל היום. ולבוז'י ולבני יש את ידיעות אחרונות ("עיתון" הרבה יותר גרוע מ"הארץ"), ערוץ 2, ערוץ 10, וואלה, הארץ, גלי צה"ל ובמידה פחותה ערוץ 1 ומעריב.
    אם היית קורא את ידיעות אחרונות בימים האחרונים, היית רואה שאין שום הבדל בינו לבין ישראל היום. הוא הפסיק להעמיד פני עיתון עם אתיקה או מקצועיות כלשהי, והפך לעלון תעמולה של ציפי ובוז'י. לפחות ארבעת העמודים הראשונים הוקדשו לאיחוד המרגש, לאיך שבוז'י המנהיג שם את האגו בצד וכמה הוא ראוי להערכה, ואיזו אלטרנטיבה הם סוף סוף מציגים וכמובן כמה נתניהו הוא קקה וכו'.
    ערוץ 10 פירסם לפני מספר ימים סקר גונב דעת, מעליב, מביך ומבזה עם "תוצאות דרמטיות" - בוז'י, לבני ומופז "מזנקים" יחד ל-22 מנדטים, הליכוד "נופל" מ-31 מנדטים ל-20 מנדטים ובסקר על מי מתאים להיות המנהיג, בוז'י רק עם 2 אחוז פחות מביבי... יש סיכוי קטן שלא שמעת על זה כי כמעט כל "כלי התקשורת" המנוולים לעיל פירסמו את הסקר הזה בקול תרועה.
    ועכשיו לעובדות - בוז'י, לבני ומופז מחזיקים יחד כיום בכנסת 23 מנדטים. כלומר הסקר הזה מחליש אותם במנדט. הליכוד בכנסת הנוכחית מחזיק ב-18 מנדטים, ולא ב-31 (שזה מספר המנדטים לאחר האיחוד עם ליברמן) - כלומר הוא מתחזק בשני מנדטים. לגבי סקר המנהיגות, לקחו את נתניהו, גדעון סער (שהוא מאותה המפלגה!), בנט, ליברמן, כחלון, לפיד ובוז'י. כך שמצביעי נתניהו התחלקו בין 3-5 מועמדים ומצביעי בוז'י בין 1-3...
    ואפשר להמשיך עוד ועוד. אני מאד מעריך את נתניהו, אבל אני הוגן מספיק גם לומר שישראל היום זה לא ממש עיתון, אלא ביטאון תעמולה מביך שלו (והקיום שלו הוא גם באשמת ידיעות אחרונות, שהכריח את נתניהו למצוא אלטרנטיבה ל"עיתונות" הזו). בוא תהיה הוגן מספיק כדי להודות בכך שרובה המוחלט של ה"תקשורת" בישראל משתייך למחנה אחד, וזהו המחנה התומך בטרנספר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏13/12/14
    oFiRzZz, Nigel de Jong ו-שי אוהבים את זה.
  14. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    Uli Hoeness - אתה בוחר לקרוא לזה חוסר אג'נדה, אבל בעיניי זו הבנה שאין עם מי לדבר ולכן כדאי להתרכז באיך לא להירצח.
    אם זורקים על הבית שלי אבנים ובקבוקי תבערה ואני בוחר להתבצר בתוך הבית שלי במקום לנסות לצאת ולשאת ולתת עם אלו המבקשים את רעתי, אני חסר אג'נדה?


    מי שחושב ש-2 מדינות זהו הפתרון, הוא במקרה הטוב תמים ובמקרה הרע לא חכם בלשון המעטה. ביום שתקום מדינת פלסטין, אז העולם הערבי ימציא עם אחר עם שאיפות לאומיות כדי להילחם דרכו במדינת ישראל.
    לאויב יש מטרה אחת והיא לשחזר את ימי החליפות על חורבותיה של מדינת ישראל.
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  15. Igi Member

    הצטרף ב:
    ‏25/5/05
    הודעות:
    9,708
    לייקים שהתקבלו:
    58
    goooddd