בחירות 2015: פעם רביעית גלידה?

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏2/12/14.

?

למי תצביע/במי תתמוך בבחירות הקרובות?

  1. הליכוד

    10 הצבעות
    15.9%
  2. יש עתיד

    3 הצבעות
    4.8%
  3. המחנה הציוני

    14 הצבעות
    22.2%
  4. הבית היהודי

    9 הצבעות
    14.3%
  5. ישראל ביתנו

    1 הצבעות
    1.6%
  6. ש"ס

    1 הצבעות
    1.6%
  7. יהדות התורה

    0 הצבעות
    0.0%
  8. כולנו-מפלגתו של משה כחלון

    5 הצבעות
    7.9%
  9. מרצ

    12 הצבעות
    19.0%
  10. אחר

    8 הצבעות
    12.7%
  1. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,270
    לייקים שהתקבלו:
    4,844
    מין:
    זכר
    לא יודע איך אפשר לטעון שהתקשורת לא נוראית.
    אני יכול להעיד שאם לא הייתי נכנס פעם ביום לפחות לחדשות 0404, לא היה לי מושג בגלל שיש בלאגן בירושלים. שיש ידויי אבנים בכל כך הרבה מקומות.. כשיש הצתה של מסגד, בית ספר וכל דבר אחר, אין מהדורת חדשות בכל הערוצים שלא נפתחת בדבר הזה, כשזה הפוך? או שלא מזכירים בכלל או בשורה באיזה מבזק קצר.

    ועדיין לא התחלתי לדבר על מה הלך פה כששרפו את הנער הפלסטינאי אחרי מוות שלושת הנערים החטופים. כאילו שאין עוד שום דבר שקרה במהלך היום. אין לי את זה כאן כרגע אבל באותו הזמן צילמתי תמונת מסך מוואלה וואינט. מתוך 8 כתבות בעמוד הראשי, 6 מתוכן עסקו באותו הנער.
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  2. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,297
    לייקים שהתקבלו:
    437
    העמדה של ה"תקשורת" בישראל לא באה לידי ביטוי רק ביחס לנתניהו. זה בא לידי ביטוי, כפי ששי ציין, בזה שהפשיעה הערבית מושתקת (או שהאשמה נופלת על נתניהו\יהודי שהעז לקיים חופש פולחן בהר הבית) ובמקרה הטוב תשמע על "צעירים"\"אלמונים" מסתוריים שפושעים ברחבי המדינה, זה בא לידי ביטוי בזה שכתובת ספריי תופסת את העמוד הראשי כי זה יהודים, ודקירות בירושלים לא, כשיש דרישה להשוות בין טרוריסטים רצחניים לבין מפנצ'רי צמיגים ומרססי כתובות גרפיטי. אני יכול להמשיך ולהמשיך אבל אני מרגיש שאתה עוצם עיניים בקטע הזה.

    1. זה שבנט בעד לא אומר שאני בעד. בנט גם אמר ש-99.9% מערביי ישראל נאמנים למדינה, והביע תמיכה בחוק הדיקטטורי של כבל לגבי "ישראל היום". לכן הוא הרע במיעוטו מבחינתי, ולא איזו בחירה מלהיבה.
    2. מה זה רבנים קיצוניים, לעומת רבנים לא קיצוניים? מה מבדיל ביניהם? שאתה מעדיף רבנים שמחפפים ביהדות? אשמח לדעת מהם הקריטריונים.
    3. מה הבעיה? הבעיה היא שזה שאדם נותן את חייו למדינה, לא רלוונטי לתהליך הגיור. אתה יכול להיות הבן אדם הכי סבבה בעולם, זה לא אומר שצריך לתת לך מסלול מהיר VIP לגיור. אפשר לתת אזרחות כבוד, פרסים, מענק כספי - בתחום הדת אין לי ולך שום סמכות בעניין וזו חוצפה מצד ח"כים בממשלה חילונית להצביע בכלל על העניין (ואתה יודע מהי דעתי על הדת... אני ממש לא בא ממניעים שאלוהים יכעס עלי או משהו כזה).
    האם הגיוני שח"כ שטרן יקדם חוק, בו הוא קובע לרופאים באיזה תרופות עליהם להשתמש, כאשר ארגון הרופאים מוחה בתוקף? אז מי עשה אותו, או כל ח"כ אחר שאינו רב מקובל, סמכות להחליט על "גיור" משלו בניגוד לדעת הרבנות? אתה (וזה גם חל עלי בתור חילוני כופר) תחליט ולא הרב? אם הממשלה מחליטה שלקפוץ שלוש פעמים על רגל אחת זה מעכשיו הגיור החדש, זה אומר שהגיור השתנה? למדינה אין שום סמכות, ותהליך כזה הוא לא גיור, תקרא לזה המרה לדת חדשה או מה שזה לא יהיה. מי שאחראי על הגיור, שיתעסק איתו ולא ח"כים חילוניים שמתעסקים במצביעים. תבדיל בין מדינת ישראל ליהדות עצמה, אנחנו לא קובעים לכל היהודים בעולם מהי הדת שלהם, זו טיפה התנשאות וגם בתור ליברל הייתי מצפה שתרצה דווקא להפריד דת ממדינה ולא להכניס את המדינה לעניין הזה...
    4. ועוד פעם המושגים הלא ברורים האלה - מה זה "אדם נותן את חייו למדינה"? 3 שנים בצה"ל? האם רק הקרביים נותנים את חייהם או גם הג'ובניקים, כלומר כל מש"ק ממטרות יקבל מסלול גיור שטרני מזורז בכפוף לתקנון? אולי רק כאלו שקיבלו עיטור גבורה?

    טוב, אתה לא מוכן להכיר בכך שהשמאל שולט בתקשורת, איך תכיר בכך שהוא שולט בפרקליטות, בג"ץ, האקדמיה, צמרת צה"ל והמשטרה וזה עוד בלי הגרורות הסרטניות של הקרן החדשה?
    מה שכן, אני הסכמתי ועדיין מסכים שהימין הטיפש בישראל לא מסוגל לשלוט כמו שצריך כי הפוליטיקאים שלו פחדנים יותר, מתוחכמים פחות וגם הציבור הימני אוכל כל לוקש שזורקים לו ממפלגות עלק מרכז. תראה מה קורה עכשיו עם כל סיפור אורי אריאל - הטמבל הזה עוד יהרוס לציבור שלו מפלגה עם 15-18 מנדטים צפויים בבחירות הקרובות, אלי ישי ודרעי שניהם מתפצלים גם כן מה שיכול לגרום לאחד מהם לא לעבור את אחוז החסימה... אין מה לעשות. השמאל במדינה הרבה יותר חכם וערמומי מהימין השלומיאלי שבימים אלו שותה בחדווה את הרעל מהתקשורת שמפמפמת לו "רק לא ביבי" כהצדקה להצביע למתחזים כמו ליברמן, כחלון ולפיד.
     
  3. Nesta Warden of Milano היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏9/1/03
    הודעות:
    15,930
    לייקים שהתקבלו:
    174
    מין:
    זכר
    שי, אני זוכר דווקא שערוץ עשר יצא עם כתבת פולואפ לפני שהתחיל כל הבלאגן האחרון בירושלים, הם עברו בין כמה מוקדים וכמה התרחשויות עבר. לגבי אבו חדר, אני חושב שזה נבע מההלם שבו יהודים מסוגלים לרדת לרמה הנמוכה הזו ולבצע כזה פשע.

    בני, אני עדיין לא מצליח להבין למה ליהדות האורתודוקסית על פי דבריך צריכה להיות הבלעדיות בהחלטה מיהו יהודי וע"פ מה צריך לחיות. כנראה שלא נגיע להסכמה בנושא, אני מאמין שאפשר גם ביהדות לפתח גישות שונות אבל הויכוח עקר. שטרן הוא לא חילוני גמור והוא מקובל בקרב הדתיים הלאומיים, לא הייתה פה איזו רעידת אדמה מטורפת אלא רק עירעור על סמכות הרבנות. חלומי על הפרדת הדת מהמדינה או הדת מהעולם הזה לא יקרה לעולם אך הייתי שמח שיקלו קצת בהחמרה בשביל אחרים.
     
  4. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,297
    לייקים שהתקבלו:
    437
    אתה רוצה הפרדת דת ממדינה אבל רוצה שהמדינה תקבע איך הדת תתנהל...? אתה לא רואה את הסתירה כאן?
    האם למדינת ישראל יש סמכות לקבוע את תהליך ההתאסלמות? אם לא, למה לגבי היהדות כן, מה עושה ממשלה שרובה המוחלט חילוני לבעלת סמכות לכך?
    זה לא משנה אם שטרן חילוני... הוא לא רב גדול בתורה. גיור זה מושג מהיהדות, היהדות של היום מוגדרת ככזו שמנוהלת ע"י הרבנים הגדולים והמקובלים. גיור הוא הלכתי, זה לא תהליך של "מי שסבבה בעיני יניב מתקבל".
    זה שיש לך כאן מדינה יהודית (ואיזה קטע... רוב התומכים בחוק הזה הם גם נגד חוק הלאום שעל פיו ישראל היא מדינת היהודים, מדוע זאת לדעתך?) לא אומר שיש לה בעלות על היהדות, אתה לא קובע ליהודים בארה"ב או באירופה מה הדת שלהם מעכשיו. אם בא לך להקים דת חדשה (הרפורמים עשו זאת) ולהחליט על המרה אליה כרצונך, אף אחד לא ימנע ממך ואין שום בעיה עם זה. ברגע שהמדינה היהודית עושה זאת, היא מפסיקה להיות המדינה היהודית, כי היהדות לא מוגדרת כדת הנשלטת ונקבעת ע"י ממשלה זמנית חילונית בישראל (ולמעשה ע"י הכנסת, שגם נמצאים בה לא מעט ערבים).

    אתה שואל למה גיור אורתודוקסי חייב להיות מוגדר ע"י רבנות אורתודוקסית?
    זה כמו לשאול למה לממשלה יש את הבלעדיות על החלטות הממשלה... כי זו ההגדרה של הדת היהודית!
    שוב, אני מבקש ממך לענות - האם מדינת ישראל יכולה לקבוע למוסלמים איך להתאסלם? או להחליט שמהיום הברית החדשה זה ספר קודש ביהדות? או שחזיר זה כשר?
    ואגב, זה שאתה לא מבין זה בסדר גמור. אתה לא סמכות בעניין, אף אחד לא שואל אותך או אותי כמו שאף אחד לא שואל אותך ואותי איך צריכה להיראות התנצרות. אני לא מבין על סמך מה אתה חושב שדעתך (או דעתי - אנחנו באותה הסירה) רלוונטית בנושא.

    עד כמה שאני יודע, שטרן הוא בדיחה בקרב הדתיים הלאומיים ואם היה מנסה לרוץ בפריימריז של הבית היהודי אני מאמין שזה היה יוצא לאור. הוא ליצן שגם כן מאשים יהודים בטרור של ערבים, ולא סתם נמצא במפלגה של מחליפת המפלגות.
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  5. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    צריך שיהיה עם כזה? האם מישהו אי פעם שמע על עם פלסטיני או מדינה פלסטינית? ביום שתהיה מדינה כזו, אז פתאום קבוצה ערבית אחרת תיזכר שהיא בעצם גלגול של החיטים או היבוסים או האשורים.
    אותה אומה פלסטינית 'עתיקת-יומין' יכולה לבחור האם לחיות כמיעוט שווה בין שווים במדינת ישראל, כשם שהדרוזים, הצ'רקסים, הבדואים (בצפון) חיים או לבחור להגר - וזה מה שאני רוצה, לשאלתך.

    איזה פתרון אתה מציע? איפה בדיוק תקום אותה מדינה פלסטינית?
     
  6. Uli Hoeness Wer nicht hüpft ist ein blau-weißes Arschloch

    הצטרף ב:
    ‏1/6/11
    הודעות:
    1,783
    לייקים שהתקבלו:
    481
    אם היית קורא את שלושת העמודים האחרונים לא היית שואל אותי את השאלה הזאת. די הבהרתי את עצמי.
    אתה רוצה את הפלסטינים כאזרחים ישראלים כאן, הבנתי נכון? כי אם כן המרחק בנינו אידיאולוגית הוא אסטרונומי, כי מבחינתי זו התאבדות והסוף של החזון הציוני. נראה אותך מסתובב ברחובות מלאיי ערבים שמסתובבים חופשי. לך תגור איתם ואז תגיד לי אם אתה באמת מאמין במה שהרגע אמרת.
     
  7. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    לא קראתי. אם יהיה לי זמן וחשק, אני אקרא מאוחר יותר, מחר או מחרתיים.

    אני לא צריך לגור עם הערבים. אני גם לא שואף. בדיוק כמו שאני לא שואף לגור בכפר-קמא הצ'רקסי. איזה יחס רץ לך בראש שצריך להיות בין יהודים ללא יהודים כדי שה"חזון הציוני" ימשיך להתקיים? 80-20? 95-5? החזון הציוני יתקיים כל הזמן שהשלטון בישראל יפעל לשמירה על קיומו.
     
  8. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    @Maccabi Diamond ההשוואה בין המיעוט הפלסטיני למיעוטים אחרים היא בעייתית, כי בתוך 20 שנה הם כבר יהיו בגודל של האוכלוסיה היהודית כאן, ויוכלו להחליף את החזון הציוני בצורה דמוקרטית להפליא. למיעוטים אחרים אין שאיפה כזו ואין שום סיכוי שהם יהוו איום מבחינה דמוקרטית על הרוב היהודי, מה שלא נכון לגבי הרוב הפלסטיני. בסופו של דבר, או שתצטרך לשלול מהם זכויות פוליטיות ("אפרטהייד", אבל הפעם באמת) או שתצטרך לקחת את הסיכון שבבחירות 2035 ראש הממשלה הנבחר יהיה מישהו שרוצה לזרוק אותך לים.
    זה לא פתרון טוב.

    אני מסכים איתך שהמטרה הסופית של חלק גדול מאוד מהם היא לראות אותנו בים. זה לא אומר שצריך לעזור להם לעשות את זה. בעייני שני הפתרונות (מדינה אחת או שתי מדינות) מכילים הרבה יותר חסרונות וסכנות בהשוואה למצב הקיים.
     
    VAR ו-מזגן אוהבים את זה.
  9. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,886
    לייקים שהתקבלו:
    2,545
    דניס אני בעיקרון מסכים איתך בנוגע לגיור האותודוקסי. המדינה לא צריכה להתערב בזה.
    אבל יש לי 2 שאלות אליך: האם אתה חושב שצריך להפריט את מוסדות הדת, ואם אדם פרטי מקים מוסד רפורמי עם גיור רפורמי (או מוסד שמקל על הגיור, לא בהכרח רפורמי), האם לדעתך המדינה צריכה להכיר במי שעובר גיור כזה כיהודי?
     
  10. Love Is Red Member

    הצטרף ב:
    ‏20/8/06
    הודעות:
    5,804
    לייקים שהתקבלו:
    718
    מי שבעד מדינה דו לאומית יביא את הקץ על המדינה היהודית ועל חזון הציונות, כבר היום יש באזור 'ארץ ישראל השלמה' 5.5 מיליון ערבים שרובם רואים את עצמם כפלסטינים, אם הם יהיו חכמים ויקבלו על עצמם את האזרחות הם יכולים לבחור בבחירות ואז יגיע הקץ על מדינה יהודית לא תהיה פה מדינה יהודית יותר ברגע שזה יקרה.
    אם אתם רוצים להגיע למצב כזה אז סבבה לכו על זה תצביעו לבנט ולביבי ותפילו את המדינה הזאת ותהפכו אותה למדינה דו לאומית, אם אתם רוצים להשאיר אתהמדינה יהודית ודמוקרטית תצביעו למישהו שפוי שיעשה שלום אבל לא בכל מחיר וכמובן שישפר את הכלכלה.
    ציפי לבני במו"מ עם הפלסטינים מעולם לא ויתרה להם עלכלום ותשאלו את מולכו שהוא מקורב לנתניהו והיה נוכח במו"מ עד כמה המצב הוא כזה ואני בטוחה שאם לבני והרצוג ינהלו את המדינה המצב יהיה הרבה יותר טוב עם ביבי כראש ממשלה כושל ותככן...
     
  11. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,270
    לייקים שהתקבלו:
    4,844
    מין:
    זכר
    בוא תספר לי מה לבני והרצוג הציגו שכל כך הרשים אותך חוץ מ "רק לא ביבי".
    הציעו תוכניות איך מוזילים את יוקר המחייה? הציעו דרכים איך מורידים את מחירי הדירות? איך מתמודדים עם האבטלה? רעיון פרקטי?
    רק לצעוק הם יודעים שני הצווחנים האלה. ולא, שניהם תמכו לשחרר את כל רשימת המחבלים כולל הפעימה הרביעית כדי רק להגיע למצב של משא ומתן עם אבו מאזן בלי הבטחה לכלום. הם אלה שלא רוצים לשלול את זכויות המחבלים, הם אלה שתומכים להשאיר את אותם הבתים של המחבלים כש 5 דקות אחרי הפיגוע כל המשפחה של המחבל יוצאת בחגיגה והאישה עושה : "יאללה תמשיכו אני מחכה לדם יהודי".
    ולמען הסר ספק- אני שונא את ביבי. זה לא קשור.

    דבר אחרון. לא שאני חושב שהוא מתאים להיות ראש ממשלה אבל בינתיים כחלון הוא היחיד שאני רואה שבאמת מנסה לגבש רשימה של אנשים שהוכח שכבר עשו דבר או שניים כדי להוזיל פה את יוקר המחייה. אם זה בתקשורת, מנכ"ל קופיקס, רמי לוי וכו'.
     
    oFiRzZz ו-VAR אוהבים את זה.
  12. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,658
    לייקים שהתקבלו:
    3,655
    אסור לשכוח שכחלון מקורב מאוד לכמה טייקונים, וכפי שידוע לנו - הטייקונים מכתיבים את המדיניות. מהפכת הסלולר הייתה חיונית ומבורכת, אבל זה היה משחק ילדים ביחס להורדת מחירי הדירות, הטיפול בבנקים ובחברות הביטוח ובהזולה כללית של המשק. אני לא רוצה לפסול אותו עוד לפני שהוא מקבל הזדמנות ממשית, אבל אני בכלל לא בטוח שהוא הפתרון.

    אגב, הדיבורים על לוזון נכונים?
     
  13. Uli Hoeness Wer nicht hüpft ist ein blau-weißes Arschloch

    הצטרף ב:
    ‏1/6/11
    הודעות:
    1,783
    לייקים שהתקבלו:
    481
    שימו לב לדברים של ליברמן. הוא הפרגמטי ביותר מכל המעומדים כרגע ואומר בדיוק מה שאני אומר כאן בדיונים האחרונים:

    מעריב: ליברמן תוקף: מדינות אירופה משולות לגפרור ליד חבית חומר נפץ | Maariv


    "בנוסף להתנגדות ולמאמצי הבלימה של המהלכים הללו חובה עלינו גם ליזום. אסור לשבת בחיבוק ידיים ורק לאמר למה אנחנו מתנגדים. העדר יוזמה ישראלית תדרדר את מעמדנו בזירה הבינ"ל, תפגע ביחסינו עם ידידותינו בעולם המערבי ולא תאפשר לנו לעמוד על הדברים החשובים לנו. עמידה במקום מסכנת את ישראל".

    אני יודע שהוא מדבר על משא ומתן, אבל אני לא מאמין שהוא מאמין בזה ויותר מכוון לכך שהמצב כמו היום רק מחמיר ומסכן את קיום המדינה היהודית בעתיד. חילופי שטחים וגבול אנחנו צריכים ליצור עכשיו ולא להתערבב יחד, כמה שיותר מוקדם יותר טוב ויותר עובדות בשטח.
     
  14. benos Member

    הצטרף ב:
    ‏17/7/08
    הודעות:
    2,222
    לייקים שהתקבלו:
    173
    צייר לי גבול בבבקשה.
     
  15. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,321
    לייקים שהתקבלו:
    6,795
    במדינה אידיאלית עם פוליטיקאים ישרים שבאים לעבוד ולא רק באים לעבודה, מהפכת הסלולר הייתה רחוקה מאוד מלהוות סיבה מוצדקת להצביע לכחלון. מכיוון שאתה לא חי במדינה כזו, הבחירה שלך היא או לצאת איתו למלחמה ולקוות שזה לא גדול עליו או לצאת למלחמה עם אנשים שבמקרה הטוב רק צורחים ומחליפים ביניהם האשמות במקום לקחת יוזמה ובמקרה הרע מצוקת הציבור לא מעניינת אותם בכלל.

    ואני מקווה שהדיבורים על לוזון לא נכונים.
     
    שי אוהב/ת את זה.