בחירות 2015: פעם רביעית גלידה?

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏2/12/14.

?

למי תצביע/במי תתמוך בבחירות הקרובות?

  1. הליכוד

    10 הצבעות
    15.9%
  2. יש עתיד

    3 הצבעות
    4.8%
  3. המחנה הציוני

    14 הצבעות
    22.2%
  4. הבית היהודי

    9 הצבעות
    14.3%
  5. ישראל ביתנו

    1 הצבעות
    1.6%
  6. ש"ס

    1 הצבעות
    1.6%
  7. יהדות התורה

    0 הצבעות
    0.0%
  8. כולנו-מפלגתו של משה כחלון

    5 הצבעות
    7.9%
  9. מרצ

    12 הצבעות
    19.0%
  10. אחר

    8 הצבעות
    12.7%
  1. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,321
    לייקים שהתקבלו:
    6,795
    קלף מיקוח. מצרים לא הייתה בהסכם שלום איתנו לפני שכבשנו את סיני, אבל ברגע שהיה לנו קלף מיקוח הם היו מוכנים לחתום על הסכם שמחזיר את המצב לקדמותו. אם אתה מפסיק לבנות חד צדדית אתה זורק קלף מיקוח ובמקום שיבקשו את זה כתנאי למו"מ הם יבקשו משהו אחר (שחרור אסירים, הסכמה לחלוקת ירושלים וכו').

    לצערי ההיסטוריה לימדה אותנו שערבים מבינים רק כוח, ובכל פעם שאתה בא לקראתם אתה מקבל אגרוף לפרצוף. לכן צריך להפסיק עם כל המחוות האלה שלא מביאות לנו שום תועלת ולא מקדמות שום מהלך מדיני
     
  2. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,297
    לייקים שהתקבלו:
    437
    זה נכון שלא רוב תושבי המדינה בוחרים בראש הממשלה, אבל עצם זה שבשתי מערכות הבחירות הקודמות הוא היה, במרחק גדול, המועמד בעל הסיכוי הגבוה ביותר להרכיב קואליציה - אומר שהעם בעצם בחר בו. אפשר להתווכח על הסמנטיקות, בכל מקרה הדוגמא עם ונגר תלושה מהמציאות כמובן, אין לאוהדי ארסנל שום קשר למינוי שלו או להארכות החוזה שלו.

    1. עצם זה שהמתנחלים נמצאים ביו"ש אומר שגם צה"ל נמצא ביו"ש. זה מאפשר לצה"ל ולשב"כ להילחם בטרור על בסיס יומי, לבצע מבצעים ומעצרים (עשרות כאלו מבוצעים בכל שבוע, אולי אפילו מאות) כדי לא לתת לחמאסניקים ולדאעשניקים להרים ראש ולהתחיל להתחמש. בלי הישובים היהודים, צה"ל יהיה במצב כמו במלחמת לבנון כנראה, או הצבא האמריקאי בעיראק\אפגניסטן.
    2. המתנחלים במקרים רבים מרתיעים יותר את הפלסטינים סביבם מאשר החיילים ו"סופגים" חלק גדול מהטרור, ובכך מונעים ממך לספוג אותו גם כן.
    3. למרות שישראל לא באמת מנהלת מו"מ עם הפלסטינים, אלא יותר מתן ומתן (ישראל מציעה הכל וכמעט לא דורשת דבר), אם נניח ואי פעם נרצה לנהל שיחות רציניות ולא קרקס, אז מדובר בעוד נכס במו"מ שאפשר להתמקח בעזרתו ולהשיג או לא לוותר על דברים אחרים. במילים אחרות, שיפור עמדת המיקוח.
    4. זו הנקודה שכבר כנראה תהיה בינינו יותר מחלוקת לגביה - ככל שיו"ש מיושבת ביותר יהודים, כך הסיכוי לטרנספר שלהם על מנת להקים מדינת אל קעידה שתשתק את נתב"ג ותבנה מנהרות לתוך גוש דן הוא נמוך יותר. כלומר רעיון ההתיישבות מציל אותנו מהטמטום והנאיביות של עצמנו.

    יש לנו אפילו דוגמא מאד רלוונטית והיא הטרנספר מעזה שביצע שרון.
     
  3. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,886
    לייקים שהתקבלו:
    2,545
    תודה על התשובות, אבל מה השאיפה של ההתיישבות בטווח הארוך? לקבוע עובדות בשטח זאת שאיפה כללית מדי ולא ברורה, לאן זה אמור להביא כשנצטרך להכריע לגבי השטח הזה? זה לא מופרך ממני כאזרח לדרוש מדיניות ברורה יותר לטווח הארוך.
     
    Igi אוהב/ת את זה.
  4. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,079
    לייקים שהתקבלו:
    26,236
    מין:
    זכר
    כלהישוב היהודי בא"י שהפך מאוחר יותר למדינה קם מקביעת עובדות בשטח.
     
    yonmu אוהב/ת את זה.
  5. Igi Member

    הצטרף ב:
    ‏25/5/05
    הודעות:
    9,708
    לייקים שהתקבלו:
    58
    המשך הבניה שם זה גם הדבר היחיד שאני יכול להצביע עליו בבירור כצעד מיותר וכצעד היחיד שאני לחלוטין לא מסכים איתו במדיניות של המדינה בסכסוך הזה. לצאת מיוש כרגע באמת תהיה התאבדות בטחונית ופוליטית מבחינת המדינה ללא התערבות רצינית מגורם בינלאומי(שאני לא רואה ברקע), אבל רק להפסיק לבנות שם, כשכבר יש לישראל מספיק נוכחות וכוח צבאי באזור, לא. זה קלף מצויין עבור המנהיגים הערבים, שאת היכולת שלהם לרמות את העולם והעם שלהם אנחנו מכירים מצויין, והם משחקים בו יפה מאד גם להעצמת השנאה החזקה שכבר קיימת בעם הפלשתיני וגם להעצמת התמיכה בהם וההתנגדות לישראל בעולם. להפסיק לבנות לא יפגע באף אחד ואפשר למצוא למתנחלים העתידיים שם מספיק מקומות אחרים לגור בהם. בנוסף לכך, זה רק יעזור לנו במאבק לתמיכה עולמית. וגם אם מישוה חושב שלא צריך את התמיכה מהעולם, אני שמח שלפחות צה"ל מתנגד לקביעה המגוחכת הזאת, לאור ההשקעה המסיבית שהושקעה בתחום בשנים האחרונות ולאור העובדה שהתמיכה מהעולם היא זאת שהקימה בסופו של דבר את המדינה שלנו
     
  6. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,297
    לייקים שהתקבלו:
    437
    מה?
     
  7. Igi Member

    הצטרף ב:
    ‏25/5/05
    הודעות:
    9,708
    לייקים שהתקבלו:
    58
  8. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,297
    לייקים שהתקבלו:
    437
    החלטת החלוקה של האו"ם נדחתה ע"י הערבים ולכן לא באמת היתה תקפה וגם לא יושמה, ובכל מקרה היתה שווה לקליפת השום אם היהודים לא היו מצליחים להגן על עצמם מפראי האדם שבאו מארצות ערב להשליך אותם לים. אפשר לומר שהחשיבות שלה היא סמלית במקרה הטוב.
    התמיכה מהעולם לא הקימה את ישראל, היהודים הציונים הקימו את ישראל.
     
  9. Igi Member

    הצטרף ב:
    ‏25/5/05
    הודעות:
    9,708
    לייקים שהתקבלו:
    58
  10. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,079
    לייקים שהתקבלו:
    26,236
    מין:
    זכר
    החלטת האו"ם באה רק לשים חותמת לעובדה מוגמרת בשטח ואחרי שהבריטים עצמם חצי שנה קודם לכן ביקשו מהם לקחת את המנדט. תנחשו למה? בגלל המרי היהודי.
    מדינת ישראל קמה בגלל עובדות בשטח ולא בגלל נייר זה או אחר.
     
  11. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    אני שמח על קריסת קונספצית ה"ממשלת מרכז-שמאל עם ליברמן המתון". אם מה שיש לשמאל להציע זה ממשלה עם ליברמן, עדיף שישב באופוזיציה.
     
    חייל שוקולד אוהב/ת את זה.
  12. Igi Member

    הצטרף ב:
    ‏25/5/05
    הודעות:
    9,708
    לייקים שהתקבלו:
    58
    ועובדה נוספת בשטח היא שלהחלטה הזאת כן הייתה משמעות מסויימת, גם אם הייתה סמלית וגם אם אנחנו היינו אלו ששמרו והרחיבו את הגבולות שלנו, ולא העולם. כמו אז, גם היום לתמיכה/התנגדות מהעולם יש משמעות מסוימת וראינו את זה בהתנהלות של המדינה במבצע האחרון. אני לא אומר שצריך להיות תלויים באחרים ולעשות כל דבר כדי לרצות את הקהילה הבינלאומית שגם ככה לא עושה צעדים משמעותיים כדי לעצור את הסכסוך, כי כמו שנאמר פה בסופו של דבר מי שהציל ויציל את המדינה הם היהודים שחיו וחיים פה. עם זאת, כמו שכבר כתבתי כן יש לייחס חשיבות לעולם ולפעול למען הפסקת הבנייה ביו"ש, שכן זה לא צעד כ"כ משמעותי וזה לא צעד שיפגע אנושות במדינה, אבל זה כן צעד שיכול לעזור לתהליך
     
  13. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,297
    לייקים שהתקבלו:
    437
    עזוב שיש חשיבות למה שהעולם חושב, אין מחלוקת כאן. המחלוקת היתה במשפט השקרי כאילו תמיכת העולם הקימה את המדינה הזו.

    לגבי ליברמן - הפרשה הזו היא נזק עצום ללבני ובוז'י בעיקר. המצביעים של ליברמן יעזבו אותו בעיקר ימינה, אל מפלגות שלא יהיו מוכנות לשתף איתם פעולה.
     
  14. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    ההתדרדרות הגדולה ביחס הבינלאומי לישראל התחילה להגיע כאשר התחילה להתנהג כאילו השטח לא שלה (בעיקר בגלל הקפאת הבניה של נתניהו).
    להפסיק לבנות ביו"ש מהווה חוסר מוסריות והופך אותנו ללא מוסריים לשני הצדדים. אין שום סיבה להישאר ביו"ש אם אנחנו קודם כל לא מאמינים שזה שלנו. זה האלף בית של הסכסוך.
     
  15. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    :sm_eusa_wall:
    אני לא יודע את מי להאשים קודם, את ויקיפדיה, את משרד החינוך של מדינת ישראל או את התמימות שלך. איזה תפיסה הזויה של המציאות וההיסטוריה.

    לא יותר קל פשוט להודות בטעות ולא למרוח שטויות על פני פסקה וחצי?

    איך ראינו את זה במבצע האחרון? בא לך להדגים?
    כמו כן, על איזה תהליך אתה מדבר? ״תהליך השלום״? תהליך השלום מול חמאס שמטרתו היא בעיקר להשמיד אותך או תהליך השלום מול אבו מאזן? מנהיג שללא נוכחות צה״ל בשטחים רוב הסיכויים שסופו הוא כסופו של הפת״ח בעזה? עאלק מנהיג שלא מוכן להכיר בקיום של מדינת ישראל כמדינה יהודית - לטעמי הרבה יותר פשוט מלהפסיק לבנות בשטחים.