בחירות 2015: פעם רביעית גלידה?

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏2/12/14.

?

למי תצביע/במי תתמוך בבחירות הקרובות?

  1. הליכוד

    10 הצבעות
    15.9%
  2. יש עתיד

    3 הצבעות
    4.8%
  3. המחנה הציוני

    14 הצבעות
    22.2%
  4. הבית היהודי

    9 הצבעות
    14.3%
  5. ישראל ביתנו

    1 הצבעות
    1.6%
  6. ש"ס

    1 הצבעות
    1.6%
  7. יהדות התורה

    0 הצבעות
    0.0%
  8. כולנו-מפלגתו של משה כחלון

    5 הצבעות
    7.9%
  9. מרצ

    12 הצבעות
    19.0%
  10. אחר

    8 הצבעות
    12.7%
  1. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,079
    לייקים שהתקבלו:
    26,236
    מין:
    זכר
    אני חושב שלאו דווקא בגלל זה. קהל בוחריו מצביע בגלל ליברמן עצמו ולא בגלל פאינה קירשנבאום. כידוע בעבר התנהלו נגדו חקירות רבות וארוכות וזה עדיין לא הפריע לו להגיע לכמות יפה של מנדטים.
    כוחו יורד מסיבות אחרות.
     
  2. Igi Member

    הצטרף ב:
    ‏25/5/05
    הודעות:
    9,708
    לייקים שהתקבלו:
    58
    אני באמת לא מבין את הצורך הזה של אנשים פה, כמוך בהודעה הזאת למשל, להתנשא על אחרים. מי אתה חושב שאתה, שאתה מרשה לעצמך לדבר בצורה כזאת? אתה באמת חושב שההודעה שלך תיראה טובה וחכמה יותר אם תוסיף לה כמה משפטים כאלה? לא, זה רק יוסיף אנטגוניזם למי שאתה מצפה להתדיין איתו והאמת שהקונספט של לרדת על אנשים(בטח שבאינטרנט.....) זה דבר די פתטי בפני עצמו.

    הרי לא כתבתי שהעולם הקים, שמר ונלחם על המדינה. כתבתי "שהתמיכה מהעולם היא זאת שהקימה בסופו של דבר את המדינה שלנו" וזאת עובדה מוגמרת. לא משנה כמה משמעותי הצעד הזה היה, כמו שגם כרגע תמיכה מהעולם היא לא הדבר הכי משמעותי שיכריע את הסכסוך עם הפלשתינים, אבל כן יש לה משמעות, כמו שכן הייתה משמעות להכרזה, גם אם יותר סמלית מפרקטית.
    לשאלתך לגבי איך זה השפיע במבצע האחרון, המתינות המאד גדולה שצהל הפגין במהלך המבצע בגלל הוראות מהמטה(לפחות עד הכניסה הקרקעית), ההשקעה הגדולה בהימנעות מפגיעה בחפים מפשע, שכמובן שקורית מסיבות הומניטריות, אבל גם מהרצון להפחית את מספר ההרוגים שחמאס יכול לדווח לעולם מה"רצח עם שהציונים הרשעים מבצעים בהם", ההשקעה הגדולה והגוברת של צהל ביחצ בעולם... ובכללי לא ממש קשה לראות את חשיבות הדעה העולמית על המדיניות של ישראל לממשלה.
    וכרגע באמת אין שום סיכוי להתליך שלום, כי כמו שאמרת בעצמך מהצד הפלשתיני מי ששולט ברצועה זה ארגון טרור ומהצד הישראלי אף אחד לא מאמין בכלל שזה יכול לקרות ודי בצדק, כי במצב הנוכחי לא צפויה שום התקדמות. הדבר היחיד שיכול לעזור באמת זה התערבות בינלאומית רצינית, אבל זה פשוט רחוק מדי מלקרות, כי גם הם רואים שכרגע אף אחד מהצדדים לא ממש מראה רצון להתקדם. לכן, כמו שכבר אמרתי, להפסיק את הבניה ביוש, לא תזיק לישראל ורק תעזור להוריד את הדבר המוצק היחיד שבאמת אפשר להחזיק נגדה בעולם
     
    Lebron ו-gilad16 אוהבים את זה.
  3. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,886
    לייקים שהתקבלו:
    2,545
    נו באמת, הדרישה שהוא יכיר בישראל כמדינה יהודית זה חרטא אחת גדולה, למה הוא זה שאמור לקבוע את האופי של מדינת ישראל? מי שואל אותו בכלל?

    הדרישה אמורה להיות עניינית וקונקרטית, לוותר על זכות השיבה לשטחי ישראל (ולא, אני לא מאמין שהוא יסכים לזה למקרה שתהית), הדרישה ממנו להכרה במדינה יהודית היא אינפנטילית, מה אתה צריך אישור ממנו שהמדינה יהודית? מצרים וירדן מכירות במדינה יהודית? מספיק עם הקשקוש הזה. הרי כל המטרה של הקמת המדינה הזאת שאנחנו נהיה אחראים לעצמנו וגורלנו, אנחנו לא צריכים שאנשים זרים יקבעו לנו כאילו אנחנו איזה ילדים קטנים שצריכים אישור מהמורה.

    איך הכרה שלו במדינה יהודית משנה? תן טיעון אחד הגיוני.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏28/12/14
  4. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,079
    לייקים שהתקבלו:
    26,236
    מין:
    זכר
    בפועל לא הייתה תמיכה כמעט להקמת מדינת ישראל. הממשל בארה"ב התנגד להכרזה על המדינה. על בריטניה אין מה להרחיב, היא למעשה אף עזרה לצבאות ערב.
    רק לסטאלין ומדינות מזרח אירופה הכפופות אליו היה למעשה אינטרס ברור להכרזה על המדינה כי הם קיוו שנצטרף למחנה שלהם.
    ככה שמעשית התמיכה בהכרזת המדינה עצמה בעולם הייתה קטנה. נייר זה רק נייר.
     
  5. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,297
    לייקים שהתקבלו:
    437
    מעבר לזה שאתה ממשיך להתעקש על טעות בהיסטוריה בסיסית ברמת תיכון, אתה גם סותר את עצמך לוגית.
    איך יכול להיות שתמיכת העולם היא זו שגרמה להקמת המדינה, אבל גם שהמשמעות שלה היא יותר סמלית מפרקטית?
    אם סותרים טענה שלך (כמו הטענה שתמיכת העולם גרמה להקמת המדינה), ואתה בתגובה פשוט תגיד שהדברים שלך הם "עובדה מוגמרת", הדבר היחיד שאתה מראה כאן זה שאתה גם צריך ללמוד, בנוסף להיסטוריה של תקופת הקמת המדינה, גם את הגדרת המילה "עובדה".

    לברון, אז הדבר היחיד שאתה מתכוון לדרוש במו"מ זה שאבו מאזן ידרוש קצת פחות?
    הדרישה להכרה במדינה יהודית היא לא כי אנחנו צריכים את האישור שלו. היא כדי להראות נכונות כלשהי מצידו לכבד הסכם כלשהו שלו עם ישראל.
     
  6. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,886
    לייקים שהתקבלו:
    2,545
    דניס, מצטער, אבל הטיעון שלך לא משכנע אותי. במשא ומתן הוא צריך להכיר במדינת ישראל, אנחנו במדינת פלסטין, זהו. אנחנו לא יכולים לקבוע את האופי של המדינה שלו והוא לא יכול לקבוע את האופי של המדינה שלנו. הדרישה להכרה במדינה יהודית נובעת מהחשש מזכות השיבה, אז בוא נזרוק את הדרישה למדינה יהודית לפח ונדבר לעניין, כי זה מוציא אותנו אינפנטילים.
    לעניין? אין זכות שיבה, אפילו לא של אדם אחד. לא מסכים? אין הסכם.

    ומאחר ואני בכלל לא חושב שניתן להגיע איתו להסדר, אני מאמין שאנחנו צריכים לבצע מהלכים חד צדדיים להיפרדות סופית מהפלסטינים מול הקהילה הבינלאומית. לא בשנה או שנתיים, אלא בתהליך ארוך וסבלני, תוך שמירה על גושי ההתיישבות וירושלים, עם גבולות ברורים. בסופו של יום אני לא רוצה לשלוט עליהם, לא רוצה לממן את הרשות המושחתת שלהם, ולא רוצה לספק להם מים וחשמל. שיסתדרו בעצמם.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏28/12/14
    Love Is Red אוהב/ת את זה.
  7. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    אין צורך להכליל עוד אנשים ב״פשעים״ שלי. אם כבר אנחנו בענייני נימוסי שיח אז גם הודעת ה״מה מה? <הכנס לינק לאתר שכל אחד יכול לערוך - בלי הסברים על מה שבלינק כאן>״ היא לא שיא הדיבור בגובה העיניים.
    אני מתנצל עם נפגעת. אבל בחיאת. אף אחד לא יחשוב עליך דברים שליליים ו-או יחשיב את הדעה שלך בעתיד כפחות רלוונטית עם תודה בטעות כזו או אחרת. הבעיה כאן היא שכל הטענה שלך מבוססת על תיאור חסר פרופורציה לגבי ההשפעה של ״העולם״ על המתרחש בישראל. חשוב לך להציג את זה כך בכדי להוריד מהחשיבות של המהלכים ״בשטח״ כפי שצויין כאן.

    עוד דבר הזוי ששמתי לב שכתבת הוא האזכור שלך להכנסתו של כח בינלאומי לשטחים במקרה של ויתור שלנו על השטחים. יעילות שקרוב לוודאי שתהיה שקולה ליעילות של כוחות זרים אחרים שהיו באיזור כמו זה שנס מדעאש מסוריה לאחרונה, המשרויינות הלבנות של האו״ם על גבול לבנון בעשור האחרון או כח UNEF של תעלת סואץ תרום פריצת מלחמת ששת הימים.

    לברון,
    אזכור אי הסכמתו של אבו מאזן להכיר בישראל כמדינה יהודית היה בכדי להדגים מעשה פשוט מעין כמותו בכדי לעזור ל״תהליך״ המקודש. משהו שאבו מאזן לא מוכן (או לא מסוגל בשל מעמדו הרעוע) לבצע.
     
  8. Igi Member

    הצטרף ב:
    ‏25/5/05
    הודעות:
    9,708
    לייקים שהתקבלו:
    58
    הסיבה שהגבתי בצורה הזאת היא רק בגלל שהתגובה הופנתה לדניס ברגקאמפ, שלא מרבה להתדיין עם אנשים ללא הערות מתנשאות. ובאמת שאין לי בעיה להודות בטעות, אבל כמו שכבר כתבתי מס פעמים, לא התכוונתי לשום דבר מעבר למה שכתבתי במשפט הראשוני. לא אמרתי שהעולם הוא שניצח את כל הערבים שבאו להשמיד את היהודים, לא כתבתי שהעולם ממשיך ומנצח את כל הערבים שבאים להשמיד את היהודים, בסה"כ כתבתי שהתמיכה מהעולם הקימה רשמית את מדינת ישראל, משמע הציבה את הגבולות הראשוניים של מדינה כזאת. זה שההצהרה הזאת הייתה בעיקר על הנייר ובפועל היהודים היו אלה שנלחמו והרחיבו את הגבולות האלה, לא סותר את המשפט הראשוני, רק ממשיך אותו. אז כן, להצהרה לא הייתה חשיבות ככ גדולה כמו למלחמה של היהודים עליה, אבל עדיין הייתה לה חשיבות כלשהי. אותו העיקרון אפשר להגיד גם על המצב כיום דא.
    ולגבי הדבר השני אני יודע שזה אזכור הזוי, בגלל זה גם כתבתי שזה רחוק מכדי לקרות, בגלל הסיבות שהרחבתי בהודעה המקורית
     
    נערך לאחרונה ב: ‏29/12/14
  9. benos Member

    הצטרף ב:
    ‏17/7/08
    הודעות:
    2,222
    לייקים שהתקבלו:
    173
    מזגן,
    אי הסכמה של אבו מאזן אומר שאפילו ברמה ההצהרתית הוא לא מוכן להניח לישראל להתקיים כפי שהיא ברגע שהיא
    תיסוג ברוב טיפשותה לקווי 67. זה לא עניין של מו"מ, זה עניין של קיום איזה התחייבות כלשהי, שאפילו להצהיר עליה הוא לא מוכן..
     
  10. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    לצערך ולצערי ההיסטוריה לימדה אותנו שכולם מבינים רק כוח, לא רק יהודים וערבים, אלא בכל מקום אליו תסתכל במבט לאחור. היהודים מבינים יפה כוח, למשל האינטפאדה הראשונה הביאה עבור הפלסטינים את אוסלו והשניה את ההתנתקות. אלף הרוגים בלבנון הביאו אותנו להתקפל ולצאת וכן הלאה. אשאל אחרת: מי לא מבין כוח?

    לגבי החקירות בישראל ביתנו, זה די ברור שהכל מסריח והתזמון צועק ומנפנף לנו שנראה כמה זה ברור (כמו גם סגירה של ערוץ תקשורת חופשי רוסי המממ סליחה ישראלי, בדיוק לפני בחירות). השאלה הנשאלת היא מי הם היריבים של ליברמן שמנסים בדיוק עכשיו לחפור לו בור? משם נגיע להבנה מאיפה זה יכל לצוץ דוקא עכשיו. ממליץ לקרוא:
    מעריב: האפשרות הנוספת: יכול להיות ששוב מנסים "לחסל" את ליברמן? | Maariv
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/12/14
  11. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    היהודים היו במדינה הזו לפני שהגבולות הוצבו בצורה "רשמית". אולי זו דוגמא לא הכי סימפטית אבל אין יש גבולות רשמיים בסוריה ועיראק. אבל בשטח... ההתיישבות בשטח היא זו שדחפה להצהרות כאלו ואחרות. ראינו מיד אחרי ההצהרה הרשמית מה היא שווה. מהלכים בשטח תרום ההצהרה ואחריה הם אלו שיצרו את המציאות. פיסת נייר כזו או אחרת ביחד עם דעת הקהל של "העולם" (אין דבר כזה אגב, יש בני ברית, יש את ארה"ב היה את צרפת ולפני כן היה במידה מסוימת את ברית המועצות, אתמול רכשת נפט באיראן ומחר אין את סוריה) שווה בערך כמו הכרזת הנצחון של נסראללה על "נצחון אלוהי" כאשר 1000 מלוחמיו נמחקו מעל פני האדמה.
     
  12. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    נחצים עוד גבולות וקווים אדומים בדמוקרטיה שלנו. בזמן שפוטין חוסם וסוגר עיתונות חופשית וביקרותית ברוסיה, עושה פוטיניהו את אותו הדבר בישראל. רשות השידור (הערוץ הראשון וכל זה, 33 ותחנות הרדיו שלו וכו וכו) מדברים כבר שנים על הפסדים וקצוצים ואף על סגירה בשל חוסר התעניינות של הציבור בתכנים הצולעים, אבל במקום זאת ביבי מנסה לסתום פיות לפני הבחירות, בדיוק כמו שעושים במשטרים חשוכים, ומנסה לחפור בור לערוץ 10 בתזמון הכי שקוף שיש. חמור לא פחות ששאר העיתונאים לא זועקים את הזעקה כי מבחינתם במקום מסויים יורדת מתחרה טובה בתחרות לרייטינג, אבל הם לא מבינים שבקצב הזה הרדיפה תמשיך גם אחריהם.

    לא חושב שקרה אסון גדול יותר מזה בשנים האחרונות (עם כל הכבוד לחקיקות הקשות שניסו להעביר). זה שובר את הכל בלי תחרות והמבחן הכי גדול עכשיו של הדמוקרטיה שלנו.

    נ.ב. הדבר המעודד בכך הוא שביבי בהיסטריה של ממש. הולך עם צעדים קשים של תמות נפשי עם פלישתים שיכולים לקבור אותו פוליטת לתמיד או שכנראה הוא כבר עם רגל אחת בקבר ואין לו מה להפסיד. הוא יודע שמספיק ש 2 מבין השלושה לפיד-כחלון-ליברמן יגידו שהם לא יושבים איתו בממשלה, אז הוא גמור ואת הממשלה יקימו הרצוג ולבני. מבין את הפאניקה שלו, אבל ראבק, הנזקים שהוא עושה לדמוקרטיה שלנו הם עצומים, עד כדי כך איכפת לו רק מעצמו?!?!?
     
    חייל שוקולד אוהב/ת את זה.
  13. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    סיגרת ערוץ ציבורי (רווי שומן אנטי ליברלי במובן הכלכלי של המונח) הוא לא אותו הדבר כמו סגירת ערוץ פרטי. אם כבר אז חוק ישראל היום מזכיר את זה יותר. כנראה שנתניהו רודף את ישראל היום בצורה פוטינית משהו.
     
  14. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    תגיד חביבי, מתי נשמע ממך משהו לעניין ותפסיק להתמם כאילו מדובר כאן בנפשות תמימות עם כנפיים של מלאכים? הכל תרגילים והיועץ המשפטי לא טיפש ומקווה שהוא פשוט יבלום כל צעד שהממשלה הזאת עושה מפניקה לפני הבחירות. לא זכור לי מתי היועץ היה כל כך עסוק כמו שהוא עסוק בשבועיים האחרונים רק מלהתעסק עם מהלכים לא כשרים שקשורים לבחירות...
     
  15. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,297
    לייקים שהתקבלו:
    437
    */aaarofl
    1. כרגיל אתה משקר ו\או לא יודע על מה אתה מדבר. נתניהו לא סוגר את ערוץ 10, להיפך, הממשלה שלו מחזיקה את הערוץ הזה בחיים מכספי המיסים (נתנו לערוץ 10 הלוואה של 65 מליון שקל) כבר תקופה לא קצרה, וממשיכים להאריך את הזיכיון שלו למרות שהוא היה אמור להיסגר כמה וכמה פעמים.
    2. בערוץ הראשון נערכה רפורמה ממש בממשלה האחרונה, ואפילו בוטלה סוף סוף האגרה, למה אתה מצייר את זה כאילו בערוץ הזה לא נגעו? אתה לא זוכר את מה שקרה במונדיאל?
    3. תקן אותי אם אני טועה, אני לא זוכר אותך בא באותן טענות לאיתן כבל, שמנסה לפגוע בתפוצה של עיתון מסוים, רק בגלל שהוא מחולק בחינם. האם עדיף להחזיק ערוץ תקשורת מפסיד מכספי המיסים מאשר לחלק עיתון בחינם?

    מביך.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/12/14