צ׳לסי 2014/15

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י golding, ‏21/10/14.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    פנסיונר,

    בקצרה, לצורך ההשוואה בין שתי הקדנציות של מוריניו בצ׳לסי, ככה אני לפחות רואה את זה:
    • בחלק האחורי ההרכבים מאוד דומים פרסונלית.
    • מאטיץ׳ הוא הרבה יותר אסיין מאשר מאקללה בתפקוד שלו.
    • ססק שחקן שונה בסגנון שלו מלפארד אבל המהות של שניהם זהה לצ׳לסי: הם הלב של הקבוצה.
    • רובן והזאר הם השחקנים שנותנים את ה״ברק״ לקבוצה עם הכישרון האינדיבידואלי שלהם.
    • דרוגבה וקוסטה הם שני חלוצים פיזים עם סגנון משחק קשוח שבמובנים מסויימים מאוד מזכירים אחד את השני.
    אז גם במערך וגם מבחינה פרסונלית יש כאן הרבה דברים שמשותפים לשתי הקבוצות. לגבי ההבדלים שיש, אני מסכים איתך.

    לגבי השחקן שצפוי להגיע בעונה הבאה לצד ימין: אם נהיה קצת יותר ספציפיים, איזה סוג של שחקן אתם הייתם רוצים לראות?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏29/12/14
  2. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,553
    לייקים שהתקבלו:
    3,510
    מין:
    זכר
    קודם כל, צ'לסי יכולה וצריכה לחשוב על חיזוק איכותי לכנף ימין. זה משהו שישדרג אותה בכמה רמות.

    לגבי ההרכבים: חסרה לי תרומה טובה יותר של ססק מבחינת הגולים נטו כדי להגיד שצ'לסי הזו טובה יותר התקפית מצ'לסי של אז, אבל היא לבטח יותר מגוונת(ססק מסוגל לשבור את שיא הבישולים של הנרי בליגה - 20 בישולים בעונת 2002-03, אבל הוא יודע גם לסיים כמובן ובכל עונה העמיד מספרים של דו-ספרתי רק בליגה). מבחינה הגנתית אני חושב שצ'לסי של אז טובה יותר בלי שום צל של ספק. עם כל הכבוד למחמאות של מוריניו - טרי של אז היה צעיר בעשר שנים וזה משמעותי. וגם קרבאליו היה עילוי, יותר טוב מקייהיל. כמובן שלקבוצה יש לאן להתקדם והרבה גם בסגל השחקנים הזה, אין לה במה להתבייש. פיליפה לואיס יכול לתרום התקפית הרבה יותר וזה לא שהגנתית הוא נקודת תורפה. את ססק ציינו למשל. זה לא מנותק מהמציאות לומר שצ'לסי תזכה באליפות או העונה או בעונה הבאה. היא תימדד בליגת האלופות.
     
  3. JohnTerry26 Member

    הצטרף ב:
    ‏10/3/11
    הודעות:
    4,881
    לייקים שהתקבלו:
    763
    מה הקשר בין כמות הגולים של ססק לכמה צ'לסי טובה? כל עוד הגולים מגיעים מאיפשהו זה לא באמת משנה. התפקיד של ססק הוא לא להבקיע, הוא לרוב משחק ליד מאטיץ' ולא כקשר התקפי, לכן הוא מבקיע פחות. למפארד למשל כמעט כל הקריירה שלו בצ'לסי שיחק כקשר הקדמי ביותר בקישור של 3 (כלומר יותר דומה לתפקוד של אוסקר, אם כי אנחנו משחקים במערך קצת אחר 4-2-3-1).

    איזה סוג שחקן לאגף ימין? טכני, יצירתי, מאיים על השער, כובש שערים... רויס. אבל אחריו אין ממש אופציות שהם לא רק "הבטחות".
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  4. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    רויס הוזכר בהקשר של צ׳לסי לא מעט באופן טבעי, אבל גם הוא כמו הזאר, וויליאן ושורלה טוב יותר שהוא מגיע מצד שמאל. אני גם חושב שצריך למצוא שחקן שיוכל להתאים את עצמו מבחינה הגנתית לסגנון של מוריניו, ולא בטוח שרויס הוא השחקן האידיאלי לכך.

    אירוני משהו, אבל אלכסיס נראה בדיוק כמו השחקן המושלם למה שצ׳לסי צריכים. בכל מקרה, זה סוג השחקן שאני חושב שצ׳לסי צריכים לחפש. סוג של שחקן ״סוס״ שאגף ימין יהיה לו טבעי יותר, אם כי כמובן שאפשר להתגמש ולהחליף אגפים בזמן המשחק עם הזאר.

    סתם בשביל הדיון עצמו, לא יצא לי כמעט לראות מעבר למונדיאל את קוואדראדו. אוברייטד או אנדרייטד?
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  5. JohnTerry26 Member

    הצטרף ב:
    ‏10/3/11
    הודעות:
    4,881
    לייקים שהתקבלו:
    763
    רויס הוא לא וויליאן אבל הוא משחק בדורטמונד, הוא רגיל לעבוד בהגנה ובמיוחד מתורגל למשחק לחץ. זה שהוא עדיף בשמאל זה נכון אבל אני חושב שהוא עדיין יהיה עדיף על כל אחד אחר (כמה ווינגרים שחותכים לאמצע עם רגל שמאל יש היום מלבד בייל ורובן?). גם היום השלושה מאחורי קוסטה זזים כל הזמן ומחליפים מקומות.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  6. ChelseaPensioner משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/4/04
    הודעות:
    8,578
    לייקים שהתקבלו:
    5,955
    מאוד התאכזבתי שלא הלכנו על אלכסיס בקיץ. יש לו יכולות התקפיות שלא נגמרות והשנה נראה שגם את המוטיבציה והמשמעת לרוץ עם השחקן שלו ולעשות את האקסטרה מייל בשביל הקבוצה. שחקן כזה בצד ימין ולמוריניו יש קבוצה שאי אפשר לעצור.
     
  7. JohnTerry26 Member

    הצטרף ב:
    ‏10/3/11
    הודעות:
    4,881
    לייקים שהתקבלו:
    763
    אביו של ג'אינלי אימובלה הקשר של מארסיי סיפר היום שלפני שהבן שלו עבר לקבוצה (בקיץ 2013, מגנגאן) צ'לסי רצתה לרכוש אותו, אבל הוא דחה את ההצעה כי צ'לסי רצתה להחתים אותו ל5 עונות שככל הנראה מרובות בהשאלות. הוא פותח העונה בכל משחק של מארסיי ממה שאני רואה, בן 22. בפעמים היחידות שראיתי אותו הוא נראה כמו פוטנציאל.

    וכנראה שאנחנו עומדים להחתים את אנדריי קראמיץ', חלוץ קרואטי בן 23 שכבש 28 שערים ב31 הופעות העונה בקרואטיה. ממה שהבנתי גם יובנטוס ועוד כמה רצו אותו. באיטליה אומרים שסיכמנו איתו על חוזה והגשנו היום הצעה לקבוצה. בשיקטאש/ויטסה ישמחו.

    בנוסף, די מרציו טוען שאינטר רוצה את סאלח ל18 חודשים עם אופציה לרכישה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏29/12/14
    golding אוהב/ת את זה.
  8. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,658
    לייקים שהתקבלו:
    3,655
    אני לא בטוח שיש לו את המשמעת הטקטית שמוריניו דורש מוויליאן. תאכלס, אני גם לא חושב שמוריניו רואה בצד ימין נקודת תורפה, וויליאן עושה את מה שהוא נדרש לעשות והוא מוותר על חלק מהיכולות ההתקפיות שלו כדי לעזור לקבוצה וליצור איזון. ברור שהקישור ההתקפי שלנו לא מספיק עמוק ואם מחתימים שחקן אז עדיף שהוא יוכל לשחק בצד ימין (כי מבין הזאר, אוסקר ווויליאן הוא כנראה הכי פחות משכנע), אבל המטרה הראשונית היא, לפחות לדעתי, ליצור עומק ולאפשר רוטציה.
     
  9. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,847
    לייקים שהתקבלו:
    8,338
    אלכסיס עוד שנתיים מואס בחוסר תחרותיות בארסנל ועובר קבוצה, אפשר להיות אלו שיקלטו אותו..

    לי אין בעיה עם וויליאן, כן היה נחמד אם היה לו יותר אימפקט בהתקפה, אבל חוסר הווירטואוזיות שרואים ממנו אני חושב נובע בגלל קצת סירוס של מוריניו. מוריניו מבקש הרבה יותר טקטיקה והגנה מוויליאן מאשר הוא היה רגיל אי פעם לעשות, וויליאן הוא סוס שחור של מוריניו, שחקן שהפך להיות של מאמן, וויליאן לא מפסיק לשרוף את המגרש, לא מפסיק לרוץ מהגנה להתקפה. בהתקפה יש לו אינטליגנציה, הוא שותף מלא למהלכים בהתקפה עם כי פחות קטלני ועושה ממש את ההבדל כמו שראינו בשחטאר שהוא באמת מסוגל.
     
  10. gilad16 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/12/08
    הודעות:
    2,631
    לייקים שהתקבלו:
    973
    הוא לא קטלני והברקות כמו האלסטיקו המדהים באות פעם בכמה משחקים רק
    אבל הוא חלק חשוב מאוד בהתקפה, שותף לבניית לא מעט מצבים וגם בעצמו מכין מצבים טובים כל משחק.
    הוא צריך לשחק יותר לעומק לדעתי
    אבל הוא תורם הרבה כך גם, שחקן חכם.
     
  11. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,481
    לייקים שהתקבלו:
    2,672
    התרומה של פברגאס לקבוצה שלו כ"כ גדולה שבעיניי כל שער שהוא כובש זה אקסטרה. התאכזבתי מאוד שברצלונה נתנה לו ללכת ישירות לזרועותיו של מוריניו, וגם לא האמנתי שהוא יצליח להשתלב בכזו קלות מרשימה. המספרים שלו עד עכשיו הם מעבר למצופה
    אני מניח, ומלבד טור האסיסטים והתיאום על עיוור עם דייגו קוסטה כל נגיעה שלו בכדור זה פשוט מגע של קסם.
    לגביי אלכסיס שהוזכר כאן כשידוך מושלם לצ'לסי אין ספק שהוא מסוג השחקנים החביבים על מוריניו, סוס עבודה שלא נח לרגע ומשאיר את הגוף שלו על הדשא. אבל יחד עם זאת גם לא בדיוק מצטיין מול השער ויודע מצוין לעלות את הסעיף לפעמים.

    בכל אופן אני לא חושב שצ'לסי זקוקה לחיזוק כלשהו. ההתקפה שהייתה נקודת התורפה בשנתיים האחרונות קיבלה בקיץ חתיכת מפלצת לשפיץ, ואם מרקו רויס יחליט לנטוש את הספינה הטובעת של יורגן קלופ בזמן הקרוב אני מניח שצ'לסי תהיה התחנה הבאה שלו.
     
  12. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,658
    לייקים שהתקבלו:
    3,655
  13. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,333
    לייקים שהתקבלו:
    2,037
    לדעתי אוברייטד, לפחות מהפן ההתקפי - שזה הפן שבגללו הוא נופח כל כך. גם הגנתית הוא לא מציאה יוצאת דופן למרות הניסיון שלו כ"מגן" במערך שלושה בלמים. הוירטואוזיות שלו גורמת לו להראות טוב יותר ממה שהוא. הוא מהיר מאוד, דריבליסט ענק (אני מדבר על דריבלים אמיתיים, לא על סלאלומים מהירים תוך כדי ריצה שנובעים ממהירות סטייל הלנונים למיניהם שמסתובבים באנגליה). ויש לו פיניש חד מאוד. על פניו הקיצוני המושלם. אבל הוא לא משחק חכם, בעל נטייה לכדרר יותר מדי עם הפנים למטה ולהכנס עם הראש בקיר והוא לא מוסר טוב במיוחד.

    אם הסטנדרט הוא רובן, בייל ואפילו סאנצ'ז - הוא ממש לא ברמה הזאת. אם מחפשים שידרוג על נאבאס, וויליאן ודומיהם יש אולי על מה לדבר אבל גם שם זה תלוי לא מעט במה אתה מחפש ומי המאמן שיעבוד איתו.
     
    אלעד אוהב/ת את זה.
  14. ChelseaPensioner משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/4/04
    הודעות:
    8,578
    לייקים שהתקבלו:
    5,955
    אני חושב שאם מפרקים ומרכיבים מחדש את החלק הקדמי בשנים הקרובות - ואני רואה את זה קורה בעיקר באגף ימין, אלא אם אוסקר יפול שוב למקומות בהם היה בסוף העונה הקודמת - זה יהיה בשביל מישהו מיוחד, בלוול של רויס או סאנצ'ז. קוואדראדו שחקן טוב עם יתרונות יחסיים שמתאימים למשחק האנגלי, אבל לא בשבילו מוריניו ירכיב מחדש חוליה שנכנסה לקצב ומתפקדת התקפית והגנתית. בסופו של דבר, ברוב המשחקים ססק, הזאר וקוסטה יעשו מספיק בשביל לנצח, ובהתמודדיות המועטות בהן אנחנו לא פייבוריטים היכולת של וויליאן לרוץ עם השחקן שלו ואז להתפוצץ למתפרצת יכולה להיות גדולה בשבילנו.
     
  15. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,847
    לייקים שהתקבלו:
    8,338
    סטייל ראמירז שפירק את ברצלונה בעונת הזכייה. זה מה שמוריניו מחפש, זה הסגנוו שמוריניו אוהב. שנגיע למשחקים הגדולים באלופות נגד קבוצות שבוודאות יחזיקו יותר מאיתנו בכדור, סטייל ברצלונה ריאל ובאיירן, מוריניו תמיד יעדיף לצאת למלחמה עם שחקנים סטייל וויליאן וראמירז שלדעתי ייכנס יותר לתמונה במשחקים האלו.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.