בחירות 2015: פעם רביעית גלידה?

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏2/12/14.

?

למי תצביע/במי תתמוך בבחירות הקרובות?

  1. הליכוד

    10 הצבעות
    15.9%
  2. יש עתיד

    3 הצבעות
    4.8%
  3. המחנה הציוני

    14 הצבעות
    22.2%
  4. הבית היהודי

    9 הצבעות
    14.3%
  5. ישראל ביתנו

    1 הצבעות
    1.6%
  6. ש"ס

    1 הצבעות
    1.6%
  7. יהדות התורה

    0 הצבעות
    0.0%
  8. כולנו-מפלגתו של משה כחלון

    5 הצבעות
    7.9%
  9. מרצ

    12 הצבעות
    19.0%
  10. אחר

    8 הצבעות
    12.7%
  1. benos Member

    הצטרף ב:
    ‏17/7/08
    הודעות:
    2,222
    לייקים שהתקבלו:
    173
    בוא אני אסביר את זה בפעם המיליון, אני נגד העברה הזאת.. בין אם הייתה מבוצעת ע"פ חוק ובהתאם לנהלים ובין אם לא. הסיבה היחידה שזה לא שקול בעינייך זה כי התערבות ממשלתית א' מתאימה לך והתערבות ממשלתית ב' לא מתאימה. ניצן הורוביץ הוא לא היחיד שהתרעם על כך, מצד שני הוא די דיבר על כמה החוק הזה יטיב עם הסופרים המקורבים אליו, שהם "במקרה" גם אנשי מרצ, כמו שב"מקרה" המצ'ופרים של השר אורי אריאל הם מקורבים למילייה שלו. אז ההיתממות הזאת כאילו משנורר א' הוא נורא ואיום ומשנורר ב' (כל הקטע הזה עם "דיור ציבורי") הוא אחלה והכול היא לא רק שלי אחרי הכול.

    אין שום דבר כזה "על חשבון נזקקים", היחיד שמשלם על הדירות הללו הוא משלם המסים, זה על חשבונו בלבד. "נזקקים" או לא נזקקים, אתה רוצה לקנות ל"נזקקים" דירה תקנה אתה בעצמך או שתקים קבוצת רכישה לנזקקים. לא אני ולא כל משלם מסים שלא מעוניין בכך צריך לממן את הבלוף הזה שנקרא "דיור ציבורי".
     
  2. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    לא הסברת את זה אפילו פעם אחת, מיליון זה קצת מוגזם. ואיך אתה יודע שהתערבות ממשלית ב' מתאימה לי? מתי הצהרתי דבר כזה?
    ובטח שיש הבדל בין התערבות ממשלתית אחת לאחרת. כמו שאם אני בעד התערבות ממשלתית כשזה נוגע לדוגמא להשקעות בפריפריה, לא אומר שאני צריך להיות בעד כל התערבות ממשלתית אי פעם. ממשלה צריכה להתערב, אחרת מה היא בכלל עושה? בעצם על פי ההיגיון הזה ברגע שאני בסדר עם תשלום מיסים, אני בסדר עם זה ששרים יבזבזו אותם על קוקאין וזונות. הרי אני בעד ממשלה שלוקחת כסף ומשתמשת בו, מה זה כבר משנה לאילו מטרות.
    איזה קטע, ממשלת ישראל מממנת שכר דירה לנזקקים לסיוע בשכר דירה, כשיש מאות דירות שעומדות ריקות, או גרוע מזה נמכרות במחיר מבצע (ואף אחד לא מונע מכירה שנייה שלהם במחיר שוק ועשיית רווח). האם משלם המיסים לא מממן את הבלוף הזה? ונניח שהוא לא צריך לממן את הבלוף הזה, הדירות נמצאות בבעלות המדינה, הן לא בבעלות של שר זה או אחר שיכול להחליט למי לחלק אותן. ושוב פעם, זה בניגוד לחוק.
    לדעתך דיור ציבוי זה בלוף, זכותך. שהמדינה תמכור את הדירות האלה להצעה הגבוהה ביותר. אם לא דואגים לאנשים עניים לדיור, בטוח לא צריכים לדאוג לאנשים לא עניים לדיור.

    הדוגמא עם החוק הזוטר של הוצאות הספרים לא עושה חסד לטיעון שלך. זה לא מעניין אף אחד. חוץ מזה שיש היגיון שעומוד מאחוריו מלבד לזכות בקולות של מאות אלפי הסופרים שמצביעים בפריימריז של מרצ לחבר כנסת שבכלל לא מתמודד שם. לא חייב להסכים איתו, אבל אל תעשה ממנו איזה שגעון של ניצן הורוביץ, שכמובן השתמש בכוח האלקטורלי העצום שיש למרצ בשביל להעביר אותו.
     
  3. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,321
    לייקים שהתקבלו:
    6,795
    במשך שנים הפחידו אותנו מעמדותיו הקיצוניות ובסוף כשהוא נבחר בתוך שנתיים הוא הוכיח שהוא אחד מחברי הכנסת השפויים היחידים, אלה שחושבים בהיגיון ומוכנים לצאת נגד טאבואים חברתיים שתוקעים את המדינה ומונעים ממנה להתקדם. חוץ מזה שקוראים לו משה פייגלין מה הזוי בו בדיוק?

    זה שבליכוד זרקו אותו החוצה זו ההוכחה שהדבר היחיד שחשוב למפלגה הזאת זה התדמית והקולות, וזה שמירי רגב נמצאת כל כך גבוה מוכיח שאפילו את עניין התדמית הוא לא יודעים לקדם כמו שצריך. פשוט מפלגה של כלום אחד גדול.

    אני מת שפייגלין יעזוב ויחבור למשה כחלון, מוצא חן בעיני מפלגה שתקלוט את הפרלמנטרים האיכותיים שהליכוד פולט ותשאיר אותם עם כל הרפש.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏2/1/15
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  4. Bon Argumentum Ad Hóminem

    הצטרף ב:
    ‏3/11/13
    הודעות:
    552
    לייקים שהתקבלו:
    575
    כחלון לא איכותי. הוא הפך לפופוליסט בדיוק כמו המפלגה שנפלט ממנה, אם לא יותר. למעשה הוא אחד ממובילי השיח המתלהם, הפופוליסטי והשטחי שיש בבחירות כרגע, שהפכו לבחירות על מי צועק חזק יותר ברשת החברתית ומי יורד יותר נמוך; אין לפייגלין מה להצטרף למפלגה שכבר בבחירות הבאות לא תהיה רלוונטית יותר.
    רק בישראל שר עושה עבודה סבירה+ בתיק שלו והולך להקים מפלגה משלו מייד אחר-כך.
     
  5. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    @SoloConTe

    כחלון זו באמת לא הכתובת עבור פייגלין שצריך מפלגה ימנית יותר בהרבה מהליכוד, אז אולי הגיע הזמן שיפסיק לנסות להביא את הימין הקיצוני לליכוד ולנסות להשתלט שם על המפלגה וילך למקום אליו הוא באמת שייך.

    למה הוא הזוי? אענה לך. מבחינתי הוא וכל מי שתומך בבית היהודי שזה בעצם הרעיון האנטי ציוני של מדינה אחת יהודית-ערבית מהירדן לים שיביא סוף למדינת ישראל - הוא הזוי או על תקן אוייב של האזרח הציוני והפטריוט משלם המיסים בארץ ומעוניין בקיומה הניצחי של מדינת ישראל. הם מנסים לחסל אותנו בגלל אמונה שיש להם ברעיונות דתיים פונדמנטליסטים שגם אותם הם לא מפרשים נכון לפי התורה ויביאו לסוף של כל מה שההורים שלנו וההורים שלהם בנו כאן.
     
  6. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,297
    לייקים שהתקבלו:
    437
    אז למי "האזרח הפטריוטי ומשלם המסים" אמור להצביע לדעתך?
     
  7. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    למפלגות הציוניות שלא רוצות בחיסולה של מדינת ישראל. האוייבים שלנו מחולקים לשנים: הראשון הוא האוייב הברור שמגיע מקבוצה אתנית אחרת שחיה בארץ הזאת והשני קצת פחות ברור לעין בתוכנו בשמאל הקיצוני והימין הקיצוני ששניהם רוצים מסיבות אידיאולוגיות שונות - מדינה אחת דו לאומית.
     
  8. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,297
    לייקים שהתקבלו:
    437
    אין בעיה, אני הבנתי את זה. הבית היהודי הם אויבי הציונות, הליכוד מונהג ע"י "פוטיניהו" ומסוכן לדמוקרטיה (וגם ראש הליכוד לדבריך יכול לחזות את העתיד, הוא ידע לפני שנתיים שיהיו בחירות במרץ 2015 ושערוץ 10 עדיין יהיה בחובות, והכוחות המאגיים שלו גורמים לי לחשוש מעט). השאלה היא למי כן אני אמור להצביע. בוז'י ולבני? יאיר לפיד? ליברמן? כחלון? ש"ס? אולי תשתף אותי במי אתה מתכוון לבחור, או לפחות תאשר לי את הציונות של כל מפלגה מבין הרשימה הנ"ל?
     
  9. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    הויכוחים של מי להצביע בין המפלגות הציוניות הוא בעיקר פרסונלי ולהתפס לקטנות ולניואנסים כמו שאמרו כאן לפני, "מדינה" או "אוטונומיה" וכו'. במהלך חיי הספקתי להצביע לכל המפלגות הציוניות כי ההבדלים לא היו באמת גדולים ומי שהביא דרך וקבוצה פרסונלית טובה יותר, קיבל את הקול שלי, מברק בעבודה דרך שרון והליכוד ועד אולמרט וכל מפלגת טרנד מצידי. כולן לגיטימיות והיו עדיפות עבורי בשעתן. אני אומנם מבקר בחריפות את נתניהו, אבל המפלגה שלו, אפילו שאני לא תומך בה, היא ציונית וליגטימית. מולדת בתחפושת של הבית היהודי בעייני מפלגה שמסכנת את העתיד שלי פה.
     
  10. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,297
    לייקים שהתקבלו:
    437
    מדוע אתה לא עונה על השאלה?
     
  11. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    כי אתה לא מחפש דיון אידיאולוגי אלא לחזור שוב לדיונים פרסונלים. ברגע שאנקוט בשם של מפלגה, תחפש מה לא טוב בה ותבקר ואז אבוא ואבקר את החבר'ה שאתה מצביע עבורם. לזה לא בא לי לחזור, אתה יודע למי אני מצביע וחבל שאתה רוצה שוב לקחת את הדיון למקומות ההם.

    אגיד לך יותר מזה, היום יש בעיה להקים קואליציה. זה הופך קשה יותר עם הזמן ככל שהמפלגות הערביות והמתנחלות גודלות. והן גודלות והיו עוד כמה שנים כל כך גדולות שרק ממשלת אחדות תאפשר ממשלה שפוייה. אם ביבי לא היה מספר לעולם שהוא בעד 2 מדינות ובו בזמן מכניס מפלגה שאידיאולוגית בעד חיסול ישראל עבור אדמות שהן חושקת בהן, אז הייתי תומך בו ומבקר את המרכז שמאל שמסרב לאחדות עם ביבי. אבל מכיוון שנוח לו עם הבית היהודי והוא מתכוון להכניס אותם לממשלה בכל מקרה ואני רוצה אותם בחוץ כי הם מקלקלים כל מדיניות חוץ באשר היא, אז חשוב מבחינתי להצביע נגדו.

    לא משנה כמה השמאל מרכז היה במצוקות של קואליציה בעבר, להכניס את חד"ש לממשלה היה דבר שאידיאולוגית אף פעם לא אפשרי מכיוון שהם תומכים במדינה דו לאומית. מהצד של מפלגת העבודה מעולם לא נעשו פשרות כאלו, זה אומר לזכותם.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏2/1/15
    Igi אוהב/ת את זה.
  12. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    תשמע, היחס שלך לבית היהודי פשוט הזוי.
    'אידאולוגית בעד חיסול ישראל עבור אדמות שהן חושקת בהן' (אם כבר היא*, אגב) מעיד על זה שמעולם לא הקשבת לדעה הזאת ואתה פשוט לא מעז לנהל דיאלוג אמיתי עם דעה שונה משלך.

    'מקלקלים כל מדיניות חוץ באשר היא'... תהיה לי בריא. המפלגה הזאת הסכימה לשבת בממשלה שבה ציפי לבני (!) אחראית על המו"מ עם הפלשתינים ומשחררת רוצחים לרחוב פעם אחר פעם אחר פעם.

    ובכלל מצחיק שאתה מציג את 'המפלגות המתנחלות' כאלה שגורמות לכך שאי אפשר לבנות קואליציה, כאשר בנט יהיה אבן היסוד בקואליציה של ביבי בעוד שאר המפלגות עסוקות בביוב של 'רק לא ביבי'.
     
  13. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    אל תספר לי סיפורים. אני מכיר את העמדות של החברים במפלגה וזה שביבי מנסה להכניס את כל המפלגות בכנסת לקואליציה שלו ויודע לספר לכל אחד מה שהוא רוצה לשמוע כדי לייצב לעצמו את הכסא, לא עושה את הבית היהודי לפחות הזויים. הם שם כדי לטרפד כל מהלך אפשרי, כי הם בסיסית די נגד הכל...
    בוא נגיד שזה קיבל הזדמנות כי בנט לראשונה היה בממשלה, אבל כנראה שבקואליציה הבא, תהיי אשר תהיי, לא תהיי ישיבה משותפת של לפיד, ליבני ובנט ביחד. ניסו את זה וכמו שזה נראה לא רוצים לחזור לזה.
     
  14. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    בגלל זה ציפי לבני נכשלה במשא ומתן בלי שום קשר לבנט?

    חלאס. איך לא יצאת מסרט השלום הזה כבר? מה צריך לקרות בשביל שתודה שאין לזה סיכוי?
    פיגועים? מלחמות? הפסקות-אש-חד-צדדיות-תוך-הקרבת-חיי-חיילים? שחרורי-רוצחים? הצהרות שלום מצידנו כשהם לא מוכנים להכיר בזכות הקיום שלנו? אינתיפאדות? הכל היה כבר. ניסינו הכל. לא עובד. הם מוסלמים קיצוניים שרוצים לרצוח אותנו ולא מוכנים אפילו להגיד (!) שיש לנו איזושהיא זכות קיום במקום הזה.

    זה לא קשור לבנט, לפייגלין, לבן ארי או לביבי.
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  15. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    אני לא חי בסרט שמחר יהיה שלום, כבר אמרתי את זה כאן מספיק. לקחת את הדיון למקום אחר לגמרי. גם הכנסת לי דברים לפה וגם עשית סלט.

    עשיתי הפרדה ברורה בין המפלגות שתומכות בהפרדה וברוב יהודי למפלגות שרוצות מדינה אחת יהודית-ערבית וכן, הבית היהודי וחד"ש הן מפלגות הזויות ומסכנות שמאמינות בדיאולוגיה הזאת (כל אחת מסיבות שלה) שתחסל את מה שבנינו כאן. חד וחלק.