בחירות 2015: פעם רביעית גלידה?

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏2/12/14.

?

למי תצביע/במי תתמוך בבחירות הקרובות?

  1. הליכוד

    10 הצבעות
    15.9%
  2. יש עתיד

    3 הצבעות
    4.8%
  3. המחנה הציוני

    14 הצבעות
    22.2%
  4. הבית היהודי

    9 הצבעות
    14.3%
  5. ישראל ביתנו

    1 הצבעות
    1.6%
  6. ש"ס

    1 הצבעות
    1.6%
  7. יהדות התורה

    0 הצבעות
    0.0%
  8. כולנו-מפלגתו של משה כחלון

    5 הצבעות
    7.9%
  9. מרצ

    12 הצבעות
    19.0%
  10. אחר

    8 הצבעות
    12.7%
  1. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    איך לצעוד ב1 במאי הופך אדם ללא ציוני?
     
  2. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,297
    לייקים שהתקבלו:
    437
    לגבי בהלול:
    לפני שנתיים: בהלול מסר עדות אופי לסייען חיזבאללה - וואלה! בחירות 2015

    זה דיון ארוך ועמוק. בוא נתחיל בזה שציונות היא לא לבצע טרנספר למאות אלפי יהודים ללא תמורה, והקמת מדינת אויב אכזרית שתילחם ביהודים במקומם. נראה לי שנימקתי מספיק לגבי ציפי לבני, מדוע הצעדים שלה מראים הכל מלבד ציונות.

    יש הבדל בין לומר שהחוק מיותר ולא הכרחי (עמדה לגיטימית שיש בה גם אמת מסוימת), לבין להילחם בו כי הוא "גזעני".
    כבר דיברנו על זה כאן בדיון. מי שנגד ה"גזענות" של חוק הלאום, הוא מי שהיה נלחם במגילת העצמאות הסופר גזענית ופאשיסטית, שהיא בעלת נוסח הרבה פחות עדין.

    טיעון לא רלוונטי ודמגוגי, והאמת גם אני לא מבין מה הוא קשור למה שרשמתי. לא כתבתי שכל מצביעי המחנה העלק ציוני הם לא ציונים (לגבי מצביעי מרצ, לדעתי רובם באמת פוסט-ציונים במקרה הטוב). זה מזכיר לי את יריב אופנהיימר שמשחיר את השם של ישראל בעולם במימון אירופי, ובכל ראיון מדגיש איזה 3 פעמים שהוא עשה שירות מלא בצה"ל וגם עושה מילואים - הוא משתמש בשירות הצבאי שלו כהצדקה לדיעות שלו (שהן לגיטימיות אבל הן נגד ישראל). מה זה משנה אם מישהו שירת בצה"ל, זה נותן לו חסינות מביקורת לכל מה שהוא עושה אח"כ?

    אין צורך לחפש בפינצטה, זה ברור לחלוטין.
    מירב מיכאלי קראה להשתמטות בגלל "הכיבוש", זוהיר בהלול בהודאה שלו (שלא תגיד שאני מלכלך עליו) הוא נגד מדינה יהודית וקורא לזועבי "אישה אמיצה", יוסי יונה אומר שהמילה "ציונות" לא מבטאת אותו ורוצה לאחד את יום השואה עם "יום הנכבה", סתיו שפיר אומרת שההמנון גזעני, לבני ובוז'י משנים את השם של המפלגה במודעות בערבית ומחביאים את המילה "ציוני" - אתה יכול לענות על זה או שאתה הולך לספר לי על השירות הצבאי שלהם ולמה אסור לי להעביר עליהם ביקורת בגללו?

    הייתי מבקש ממנו להסביר לי על סמך מה הוא קורא לי ככה, ומסביר לו מדוע העמדות שלו הרבה יותר פאשיסטיות משלי.

    אלי מתחן - צודק. באמת נקודה לא קשורה, כמו גם ההצבעה של יחימוביץ' לחד"ש או הציטוט של בוז'י שהוא אמנם מחפיר אך הוצא מהקשרו. אני מתייחס לשאר הדברים שהם כן רלוונטים.
     
    Maccabi Diamond, מזגן ו-oFiRzZz אוהבים את זה.
  3. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,271
    לייקים שהתקבלו:
    4,847
    מין:
    זכר
  4. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,297
    לייקים שהתקבלו:
    437
  5. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    זה בסדר, גם בית הגזע העליון מנסים ליצור תדמית של מפלגה של חילונים ובנט מחביא את כל ההזויים שיש לו ברשימה בקמפיין. שלא נדבר שציונים הם גם לא בדיוק, הרעיונות שלהם מסכנים את החזון הציוני, אז חדל עם הקשקשת הפופוליסטית :)

    כל מערכת הבחירות הזאת הפכה לתחרות מי מכפיש יותר את השני במקום להציע איך לשפר. הכי הזוי שמפלגות שילטון מהקואליציה תוקפות את האופוזיציה (שלפחות מטרתם הטבעית היא לבקר את השילטון) בזמן שהיו עם הידיים על ההגה והיו צריכים לעבוד כדי לטפל בבעיות. ממאיס את הפוליטיקה לגמרי, אין במי לבחור.
     
    Uli Hoeness אוהב/ת את זה.
  6. Uli Hoeness Wer nicht hüpft ist ein blau-weißes Arschloch

    הצטרף ב:
    ‏1/6/11
    הודעות:
    1,783
    לייקים שהתקבלו:
    481
    לי בעיקר מפריע רמת השיח שבנט, שתמיד מדבר לבוחרים שלו כאילו הם מפגרים, באמת, שימו לב לטון והניסיון בכוח להשתמש בשפה פשוטה. עזבו רגע את התוכן, זו לא הנקודה, אלא רמת השיח השיטחית והדרך לעשות תעמולה זולה. אי אפשר לומר שזה לא צורם בעין, לא פחות מעניין הצדקת החוק שהוא מנסה להעביר בשבוע שעבר (שזה עוד יחסית יותר קלאסי אצל פוליטיקאים). צחוק צחוק אבל זו הרמה של הרבה צעירים אצלנו שמחפשים "אח" כמו בנט ואליהם הוא מצליח לדבר בדיוק ברמה הזו. הרגשתי שהוא חושב שאני מפגר שאני לא מבין כלום כשראיתי את זה:

     
    Igi אוהב/ת את זה.
  7. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
  8. הרצליה עד המוות מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏3/6/05
    הודעות:
    17,257
    לייקים שהתקבלו:
    5,437
    כרגיל, התחמקות יפה של הימין מהטענות הכל כך נכונות על השחיתות והעברת הכספים לעמותות דתיות שבראשותן עומדים חברי הבית יהודי. התחמקות יפה מהקטסטרופה הכלכלית לטובת עוד איומים שהשמאל יביא עלינו מחבלים וכמובן כל מה שקורה עכשיו כולל הפיגוע האחרון - באשמת אוסלו. שום דבר לא קשור לביבי. ואת עזה אגב, גברת מי שלא תהיי, החזיר שרון שלא בדיוק היה ממשלת שמאל.

    לא התכוונתי להצביע, אבל רק בגלל ה-3 דקות האלה אני אשים המחנה הציוני בקלפי. בין כל הזבל שיש פה, וכולו זבל, מימין ומשמאל, סתיו שפיר היא הפולטיקאית היחידה מתוך הכלום ושום דבר הזה שבאמת מנסה לשנות משהו לטובת הכלל ולא לטובת עצמה או מקרוביה. אפשר להסכים או לא עם דבריה, בעוד כולם נואמים (משני הצדדים) כדי להשאיר את עצמם על הכיסא, היא היחידה שבאמת חושבת על הציבור אותו היא נבחרה לייצג.

    הייתי מהראשונים שטען שהמחאה שלה ושל ליף ושמואלי הם מחאה תל אביבית של מפונקים שרוצים לגור רק באבן גבריול וצפונה. אני הראשון גם להגיד שטעיתי והאנשים האלה בטעות יכולים לגרום לכך שהדור שלי יוכל אי פעם להשיג עצמאות כלכלית. ולא רק למי שיש הורים שידם משגת.

    קנתה אותי.
     
    golding, Igi ו-Eric Cantona אוהבים את זה.
  9. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    אני חוזר לדיון של "ציונות" באיחור קל כי לא הספקתי להכנס לכאן בימים האחרונים. היום אין יותר את הציונות שבנתה את המדינה, זה נגמר. היום יש זרם מרכזי מימין ומשמאל שרוצה בעיקר להגן על מה שנבנה כאן ועוד 2 זרמים קיצוניים מימין ומשמאל שרוצים דברים אחרים לגמרי ורק משתמשים במונח "ציונות" עבור הרעיונות החדשים שלהם. השמאל הקיצוני רוצה ליצור ציונות מתרפסת וכנועה, אין לזה קשר לציונות שבתנה את הארץ הזאת ונלחמה עליה. הימין הקיצוני רוצה ליצור ציונות משלו על בסיס רעיונות דתיים משיחים ועל פי חוקי התורה של נחלת הארץ בצורה הכי דורסנית שלא דומה אפילו בקצת לציונים שהקימו את המדינה בניסיון לדו קיום עם הערבים שהיו כאן בארץ ובכלל רצו מדינה חילונית.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/1/15
  10. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,297
    לייקים שהתקבלו:
    437
    קאנטונה, הודעה עניינית כרגיל. חסר לי איזה ציטוט של יריב אופנהיימר או דב חנין, בכל זאת.

    ארז, תוכל להסביר בבקשה איך ח"כית כמו סתיו שפיר יכולה לגרום לכך שהדור שלי ושלך ישיג אי פעם עצמאות כלכלית?
    מעבר לזעקות בועדת הכספים על כספים ש"הולכים להתנחלויות" (מסתבר שלמאות אלפי ישראלים ביו"ש לא מגיע גם תקציבים), והתעסקות אובססיבית בפרוייקט הדיור הציבורי שהוא רלוונטי בעיקר לשכבות החלשות ביותר - לא רואה מה הקשר בין זה לבין סתיו שפיר, שהיא ח"כית חרוצה ומסורה, אך אדיוטית חרוצה ומסורה (והכנסת האחרונה היתה מלאה בכאלה).

    אגב, לגבי עניין ה"פוליטיקאית היחידה שמנסה לשנות משהו עבור הכלל ולא עבור עצמה" - אתה מוזמן לחפש בגוגל מה חושבת על משפט כזה הגברת דפני ליף ועוד ממארגני המחאה ההיא. סתיו שפיר אצלם היא אופורטוניסטית סוג ג'.

    Hoeness - כל ראשי המפלגות, ללא יוצאים מן הכלל, מדברים לבוחרים שלהם כאילו הם מטומטמים, ואני לא רואה משהו מיוחד מזה אצל בנט (אם כבר הגרועים מכולם זה דרעי ולפיד). והאמת שזה דבר נכון מצידם, מה לעשות. צ'רצ'יל פעם אמר שהטיעון הכי טוב נגד הדמוקרטיה הוא שיחה של 5 דקות עם המצביע הממוצע...
     
  11. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    לדעתי יבוא היום שהימין ינסה להצדיק אונס בעזרת אוסלו.
     
    Super Mario, Igi ו-הרצליה עד המוות אוהבים את זה.
  12. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    עובדתית אוסלו הוא האסון הלאומי הכי גדול שלנו מאז הקמת המדינה.
    מי שלא מבין את גודל האסון ומזלזל במימדיו לא כשיר לנהל את המדינה.

    זה מדהים, כי רק בזכות זה היא הגיעה למקום כל כך גבוה בעבודה.
    היא מזכירה לי מאוד את יאיר לפיד שטען שרוב הבעיות הכלכליות של מדינת ישראל הן בגלל החרדים.
    היא ודומותיה מנסים להפוך את העברת התקציבים למשהו לא לגיטימי ולשורש הבעיות הכלכליות בישראל, היא רק לא יודעת שאם המחנה הציוני יעלו לשלטון ההעברות לא יפסקו או ייפחתו משמעותית כי העברת הכספים הזו היא לא רק אינטרס לאומי, אלא גם כלכלי, בדיוק כמו הנגב והגליל.
     
  13. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    גדול ככל שיהיה הוא לא התשובה להכל.
     
  14. הרצליה עד המוות מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏3/6/05
    הודעות:
    17,257
    לייקים שהתקבלו:
    5,437
    דניס ופלקרט: או שאתם ממש ממש מתעקשים לא להבין אותה או שאתם ממש ממש לא רוצים. לא מדובר בהעברת כספים לישוב X או Y אפילו אם הוא התנחלות כזו או אחרת - גם על זה היא מתרעמת ואפשר להסכים או לא להסכים - הנושא הגדול שהיא מדברת עליו זה אותם העברת 150 מיליוני שקלים לעמותות כאלה ואחרות. העמותות הן כמובן דתיות ובראשן עומדים מקרובי הבית היהודי. היא הצליחה לעקוב אחרי נתיב כסף של שנים שעבר למועצת יש"ע תחת "מענק בטחוני" והגיע לעמותות פרטיות. ממה לא לבנייה או למשהו שקשור בהתנחלות (מעבר לעובדה שבשני המקרים אנחנו מדברים על חובשי כיפות) היא אכן מתרעמת המון על העברת כספים מטורפת להתנחליות וזכותכם לא להסכים איתה - אבל פה היא עלתה על שחיתיות פר אקסלנס. כסף ציבורי שהלך לעמותות פרטיות דרך מועצת יש"ע וכל עניין ההתנחלויות. היא כנראה הייתה מתרעמת אם זה סתם היה מגיע לבית אל או יקיר, אבל פה מדובר במעשה נבזי שלא ברור לי איך עדיין, בשם "רק לא השמאל" אתם מגנים עליו.
     
  15. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    אף אחד לא אמר שהוא התשובה להכל, אבל הפתרון של השמאל היום למצב גרוע יותר מאוסלו, אז זה מאוד רלוונטי להזכיר את זה.