בחירות 2015: פעם רביעית גלידה?

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏2/12/14.

?

למי תצביע/במי תתמוך בבחירות הקרובות?

  1. הליכוד

    10 הצבעות
    15.9%
  2. יש עתיד

    3 הצבעות
    4.8%
  3. המחנה הציוני

    14 הצבעות
    22.2%
  4. הבית היהודי

    9 הצבעות
    14.3%
  5. ישראל ביתנו

    1 הצבעות
    1.6%
  6. ש"ס

    1 הצבעות
    1.6%
  7. יהדות התורה

    0 הצבעות
    0.0%
  8. כולנו-מפלגתו של משה כחלון

    5 הצבעות
    7.9%
  9. מרצ

    12 הצבעות
    19.0%
  10. אחר

    8 הצבעות
    12.7%
  1. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    ההגדרה שלך לכסף כדבר "אמיתי" היא בעייתית. כסף הוא לא דבר אמיתי, הוא שאלה של אמון. סך הכסף במשק הוא דבר ידוע וקבוע, מחושב עד השקל האחרון (לא כולל כסף מזוייף) ומגוון השיקולים בהחלטה הוא גדול. אין דבר יותר גרוע לכלכלה (מודרנית) מאשר מחזור בכסף להנעת פעילות כלכלית.
    נניח שאתה מלווה לי 100 ש"ח לקנות בוטנים, לפני שאני מספיק לקנות את הבוטנים, בא אליי חיים ומבקש ללוות 100 ש"ח, אני מחליט לתת לו. רק לחיים כרגע יש כסף, 100 ש"ח, אבל אם תבדוק את שורת הנכסים שלי ושלך, תגלה שיש גם לי וגם לך 100 ש"ח כל אחד, סה"כ 200 ש"ח. בין שלושתינו יש כרגע 300 ש"ח. האם הדפסנו כסף? ואם לא, במה זה שונה ממה שהבנק עושה? האם משהו פה נראה לך לא סביר או לא אחראי?
     
  2. Igi Member

    הצטרף ב:
    ‏25/5/05
    הודעות:
    9,708
    לייקים שהתקבלו:
    58
  3. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    זה רק אני או שלא משנה על מה עונים, בסוף יוצא יאיר לפיד?
     
  4. Super Mario Member

    הצטרף ב:
    ‏6/12/14
    הודעות:
    213
    לייקים שהתקבלו:
    36
    אבל במצב הזה אין לך את הסכנה של "הריצה אל הבנק", אם מחר מתחשק לי לבוא ולקחת את הכסף ממך אז אתה מבקש מחיים ומחזיר לי(כמובן אם הוא לא בזבז אותם).
    לעומת זאת בדוגמא של הבנק, אם כולם ירצו בבת אחת את הכסף שלהם לא יהיה מספיק לכולם.
     
  5. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    ולכן הממשלה ערבה לפקדונות שיש בבנקים. חוץ מזה שבשביל זה קיימים פקדונות קצרי מועד ותוכניות חיסכון, כדי למנוע ממך לרוץ ולקחת את הכסף. וגם אם לא היה, "אם כולם" זה מצב מאוד מאוד קיצוני, אין שום סיבה שזה יקרה. אם כל האנשים בעולם יחליטו לסוע לת"א העיר עצמה תקרוס, זה לא אומר שצריך לבנות אותה להכיל שמונה מיליארד אנשים.
    אף אחד לא מבטיח לי שלחיים יהיה את הכסף כשאני ארצה אותו, ואם לחיים אין את הכסף כשאני רוצה אותו, אז לי בטוח לא יהיה את הכסף כשאתה תרצה אותו, ואם במקרה הכסף היה של מישהו אחר, אז אתה יכול לנחש לבד מה קורה. זה מצב מקביל לחלוטין, רק שפה יש אין לנו אף אחד שדואג לנו אם חיים פתאום החליט לבזבז את הכסף על הרואין ומת ממנת יתר. ממצב שבו לכולם יש כסף ומרגישים טוב עם עצמם למצב שבו כולנו עניים מרודים ללא נכסים. וזה בעולם ללא בנקים בכלל.
     
    מזגן אוהב/ת את זה.
  6. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,326
    לייקים שהתקבלו:
    6,802
    סתם שאלה, לא בקטע של להתנשא או לזלזל אלא מתוך סקרנות: אלה שמגיבים פה בכל מה שקשור לנושא של הכלכלה - עד כמה טוב אתם מגדירים את הידע שלכם בנושא? זה משהו שלמדתם עליו והשקעתם זמן כדי להבין או שזה מה שנראה לכם נכון בתיאוריה ו/או שמעתם מאנשים אחרים?
     
  7. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    האם אתה חולק על דברים שנאמרו פה?
    בכל מקרה, הידע שלי הוא לא הרבה מעל לבסיסי, אני מבין את המנגונים של הכלכלה, לגביי השפעות של מהלכים או מדיניות כלכלית אני נאלץ להסתייג ולהגדיר את הידע שלי בסיסי. זה כבר בד"כ גם אצל כלכלנים עניין של גישה ולא של ידע.
     
  8. Super Mario Member

    הצטרף ב:
    ‏6/12/14
    הודעות:
    213
    לייקים שהתקבלו:
    36
    טוב, אם הממשלה ערבה, זה כמובן זה סיפור אחר.
    לפי מה שהבנתי, בארה''ב לא לכל הבנק יש ערבויות של הפד ובארץ אין לי מושג מה המצב.
    אתה אומר שבארץ הממשלה ערבה לכל הפקדונות?
    וגם לא צריך שכולם ירוצו לבקש, מספיק שירוצו לבקש כמות גדולה יותר ממה שיש לבנק.
    דרך אגב ב10 שנים האחרונות היו מקרים בארה''ב שבהם חברות קרסו בגלל ריצה אל הבנק, בנינגוד למה שאמר פרופ' מואב.
     
  9. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,326
    לייקים שהתקבלו:
    6,802
    לא חולק על כלום כי יש לי 0 ידע בנושא, אני לא מביע דעה על משהו שאני לא מבין בו. העניין הוא שהנושא הזה דווקא כן מעניין אותי וזה אפילו כיוון שאני חושב לעשות בו תואר, אז אני רוצה לשמוע האם אנשים מדברים על הנושא כי הם למדו אותו לעומק או שזו דעה שמסתמכת על מה שנראה לכם נכון או צודק.

    אני מכיר מישהו שמעיד על עצמו שהוא היה יותר בכיוון של סוציאליזם ואז תוך כדי לימודי כלכלה שינה את דעתו, אני רוצה לדעת אם זה ככה אצל עוד אנשים.
     
  10. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    אתה מוזמן לכתוב לו על עמוד הפייסבוק שלו הוא כנראה ישמח לענות לך. תבדיל בין מקרים של הונאות פונזי או פירמידה למיניהן ובין עסקים לגיטימיים.
    בנק ישראל מפקח על הבנקים בצורה הדוקה מאוד. לכן מצב קיצוני שבו הבנק לא מסוגל לממן פיקדונות הוא גם באחריות המדינה.
    כל העניין במערכת בנקאית מתפקדת הוא אמון של הציבור במערכת. זה אינטרס של המדינה שאזרחים יפקידו את הכסף שלהם בבנק ולא יטמינו מתחת לבלטות.
    אני בעיצומו של התואר, וזה עדיין לא גורם לי להרגיש שאני מבין יותר מדי. מה שכן, הייתי מאוד ימין כלכלי לפני כמה שנים והלימודים די "מיתנו" אותי. למרות שאני רחוק מלהגדיר את עצמי סוציאליסט.
     
    VAR אוהב/ת את זה.
  11. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,300
    לייקים שהתקבלו:
    437
    אם אתה מתכוון לאכיפה - אז כן. יש לציית לחוק. מה שהוספתי זה שבדרך של חקיקה, יש להפוך את ה"התנחלויות הלא חוקיות" ל"כן חוקיות", שכן זה אינטרס מדיני בדרך לסיפוח שטחי C ומניעה של מדינת דאעש שבה יערפו ראשי יהודים על בסיס יומי.

    אוקיי. זה אמנם לא כולל טרנספר אנטישמי ובלתי אנושי, אבל עדיין התוצאה היא אותה התוצאה - אבו מאזן יפול, כי ישראל מחזיקה את אותו בשלטון. יש סיבה לכך שהוא כבר 9 שנים לא מקיים בחירות, הוא רואה מה קורה לרודנים הרבה יותר חזקים ממנו סביבו, ויודע שזה יקרה גם לו.
    כלומר זה לא פיתרון גם כן, זה המצב של היום רק בלי הפעילויות של צה"ל - מה שבוודאי יביא לעליית האיסלאם הקיצוני לשלטון (איך אני יודע "נבואות" שכאלה? סתם כי זה קרה כל כך הרבה פעמים בקרב אוכלוסיות ערביות מוסלמיות, אחרי 200 פעם אפשר לקלוט דפוסים).

    אד ורקונדיאם – ויקיפדיה
    מעבר לכך - אם שני אנשי ביטחון אומרים דברים סותרים לחלוטין, עם מי אני אמור ללכת?
    אם איש ביטחון (למשל עמוס ידלין מהמחנה ה"ציוני") אמר שישראל צריכה לתת את הגולן לאסד, והיום התברר שאם היינו מקשיבים לו אז היה נגרם אסון ביטחוני - האם אני אמור עדיין להקשיב ל"מומחים" ולבטל את הדיעה שלי מולם? ומה עם "מומחים" (המועצה לביטחון לאומי, אבי דיכטר, כרמי גילון) שאמרו שההתנתקות תשפר את מצבה הבטחוני של ישראל?
    ומדוע אתה רואה באנשים שהם בסה"כ טקטיקנים, ולא קובעי אסטרטגיה ברמה המדינית, כיחידים שדעתם משנה בנושא?

    איך סיפוח שטחי C, יחד עם תוכנית לעידוד הגירה ערבית, אמור לגרום למדינה דו לאומית? אין שום קשר בין השניים. זה אפילו לא סותר את ה"פיתרון" שלך שהצעת למעלה. אני לא בעד לאזרח מליון פלסטינים.

    זה נכון. יש כשלים חמורים במשטרה, וזה בא לידי ביטוי גם בפשיעה היהודית, אבל זה אתגר אחר לחלוטין מהפשיעה הערבית. בפועל, פושעים אלימים ערבים זוכים ליחס אחר לחלוטין מפושעים יהודים. למשל - פשעים המדווחים ב"תקשורת", שנעשים ע"י "צעירים"... ברגע שאתה לא מוכן להכיר בבעיה, איך תפתור אותה? ואז לא מבינים למה הפשיעה הערבית פורחת כל כך.
    כששוטר ירה בבהמה אלימה בכפר כנא, שתקף ניידת עם סכין - כמובן שגורמי אכיפת החוק החלו למרר את חייו של השוטר וה"תקשורת" המנוולת החלה לבצע בו רצח אופי, כדי להפחיד כל שוטר שיעז לאכוף את החוק כנגד ערבים פושעים. לעומת זאת, כשגילו כתובת ספריי בפרדיס של "תג מחיר"... הוקם חמ"ל של ערוץ 2 בכפר לאות הזדהות עם הפשע הנורא, הגיעו יאיר לפיד ובוז'י כדי להזדהות ולומר שמי שעשה זאת הוא "טרוריסט", והעניין היה בכותרות לכמה ימים טובות. הלוואי ששלי דדון או הילדה האומללה שחטפה בקבוק תבערה באוטו ונשרפה היו זוכות לכזה פירסום.
    וכמובן שזה גם מגיע למערכת המשפט בישראל - מחקר: נוכחות שופט ערבי מגדילה את סיכויו של נאשם ערבי להקלה בעונשו‬ - משפט ופלילים - הארץ

    לכן הבשורה לה אני מצפה מממשלת ליכוד-בית יהודי, היא קודם כל במשרדי המשפטים, ביטחון פנים ובמשרד הפנים (כדי לטפל במסתננים). כל היום אנחנו מתעסקים בביטחון חוץ כשאין לנו באמת ביטחון פנים.
     
    מזגן ו-yonmu אוהבים את זה.
  12. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    ראיון מביך של בוז׳י אצל רינה מצליח (הפתיעה לטובה). הזכיר את ביבי בממוצע פעם ב20 שניות בערך ולא אמר שום דבר שאמור לגרום למישהו להצביע לו.
    עושה רושם שמשהו קרה בין בוז׳י לציפי וכנראה שבאמת יש אמת בשמועות על התדרדרות היחסים בין השניים.
    אני מאוד מקווה שביבי לא ילך איתו לממשלת אחדות.

    לגבי הסיפור של פרס ישראל, ממליץ לקרוא את הטור של קלמן. מעולה כהרגלו.
     
  13. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    יכול להיות שההתקפות של בנט על התקשורת גורמות לרינה מצליח להיות אגרסיבית גם כלפי מתמודדים מהשמאל?

    בכל מקרה, ראיון מעולה מצידה. מצידו לעומת זאת - ראיון עלוב.
    להגיד שהוא מוכן לעימות מול ביבי וביבי פחדן, ובמקביל להגיד שהוא לא מוכן לעימות מול שאר ראשי המפלגות - מביך.
    להגיד ששני המועמדים לראשות הממשלה צריכים להיות בעימות לבד, ולהחביא את ציפי לבני מהעימות - מביך.
    לענות לכל שאלה ב'אני אהיה ראש הממשלה הבא' - עגום.
     
  14. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,886
    לייקים שהתקבלו:
    2,545
    לא אמרתי שהדעה של אנשי הביטחון היא היחידה שדעתם משנה, אמרתי ששווה להקשיב להם ואני יותר סומך עליהם מאשר עליך, כי אני לא מוכן להסתמך על מישהו שמדקלם סיסמאות מצד מסוים שרואה דברים בשחור ולבן תוך שנאה מוחלטת למי שנמצא בצד השני של המפה. אני מעדיף לבחון כל נושא לגופו, בלי לאמץ לחלוטין גישה ימנית או שמאלית. אין מה לעשות, רואים בבירור בהודעות שלך שאתה פשוט מושפע בצורה מוחלטת מקמפיין התעמולה של בנט וביבי (הפחדות ממדינת דעאש, הסתה נגד "התקשורת" והשמאל). אתה מאמץ ללא שום הסתייגות את הגישה שלהם. אתה מחפש בנרות כל דבר שיכול לתמוך בצורה מוחלטת בגישה שלך, זה בא לידי ביטוי בכך שהבאת פה את ממצאי מחקרו של יורם אטינגר לגבי המצב הדמוגרפי, למרות שהוא נמצא בעמדת מיעוט בקרב הקולגות שלו, רק בגלל שזה מתיישב עם תפיסת העולם שלך.

    אתה גם כמובן מגזים לגבי "הסיקור הנרחב" של תג מחיר (לא רק לגבי זה). אני צופה אדוק בחדשות ופעולות תג מחיר בשום אופן לא קיבלו סיקור יותר מהטרור הערבי או בעיית המסתננים שקיבלה סיקור עצום, זה פשוט לא נכון, אם אתה טוען בצורה נחרצת משהו כזה תוכיח אותו.

    ועוד משהו, מאוד אירוני שאתה מביא ידיעה מהארץ אותו אתה קוטש בכל הזדמנות, כשזה ידיעה או מחקר שמתיישבים עם תפיסת העולם החד גונית שלך אז זה בסדר.

    אני חושב שהדיון הזה מיצה את עצמו, אנחנו רחוקים בדעותינו וזה לא באמת מתקדם לשום מקום, אז זאת ההודעה האחרונה שלי בנושא.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏15/2/15
  15. Mamadu משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/7/06
    הודעות:
    9,523
    לייקים שהתקבלו:
    1,876
    הסרטון השערורייתי של ועד מתיישבי שומרון נגד השמאל - גלובס

    מדהים.
    היותר גרועים ממכחישי שואה, הם ימניים שמשתמשים בשואה כהצדקה לכל מעשיהם הנפשעים. אבל עד כמה אפשר לרדת נמוך?
    איך לעזאזל יהודים משתמשים בטקטיקות אנטישמיות מקוריות כדי לתקוף יהודים אחרים?

    לפני שבאים לעולם בטענות שהוא אנטישמי או מכחיש שואה, כדאי שהיהודים "האמיתיים" האלה יתחילו בלטפל באנטישמיות וביזוי השואה שלהם עצמם.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏15/2/15
    Igi אוהב/ת את זה.