בחירות 2015: פעם רביעית גלידה?

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏2/12/14.

?

למי תצביע/במי תתמוך בבחירות הקרובות?

  1. הליכוד

    10 הצבעות
    15.9%
  2. יש עתיד

    3 הצבעות
    4.8%
  3. המחנה הציוני

    14 הצבעות
    22.2%
  4. הבית היהודי

    9 הצבעות
    14.3%
  5. ישראל ביתנו

    1 הצבעות
    1.6%
  6. ש"ס

    1 הצבעות
    1.6%
  7. יהדות התורה

    0 הצבעות
    0.0%
  8. כולנו-מפלגתו של משה כחלון

    5 הצבעות
    7.9%
  9. מרצ

    12 הצבעות
    19.0%
  10. אחר

    8 הצבעות
    12.7%
  1. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,300
    לייקים שהתקבלו:
    437
    נקודה לגבי המפלגה הזו - מרזל אחרי הבחירות כנראה יתפצל וישב באופוזיציה, כשאלי ישי והשאר ילכו לקואליציה. עם זאת, יש מצב טוב שמרזל ימליץ על נתניהו בפני הנשיא.

    ונקודה לגבי הקמפיין "יגאל עמיר מצביע לבנט" - אם אתה גר בבית מזכוכית, אל תזרוק אבנים. אבו מאזן, על פי חדשות ערוץ 1, פנה לח"כים ערבים וניסה לשכנע אותם שימליצו על בוז'י כראש ממשלה... בנוסף עושה רושם שגם אובמה מתערב בבחירות לטובתו. כך שעדיף לעבודה לא לתקוף מפלגות על סמך זהות המצביעים שלהן, בהתחשב בכך ששונאי ישראל תומכים בה.
     
  2. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    alexshw - בנט מבהיר כל פעם למה להצביע לו ולא לביבי, למרות שהוא ימליץ על ביבי (בקצרה - כי לבד ביבי ילך לקואליצית מרכז-שמאל).

    michael carrick - מאז האיחוד של ישי ומרזל (ואפילו לפני זה) לא היה סקר אחד שבהם הם לא עוברים את אחוז החסימה. זה אולי נראה גבולי אבל זה יציב לא פחות ממרצ.

    אגב, בראיון במקור ראשון לפיד הגדיר את עצמו כ'מרכז-ימין'. כנראה שהוא מצליח לקרוא סקרים ורואה שנתניהו יהיה ראש הממשלה הבא, ומבין שקדנציה באופוזיציה תרסק אותו. הוא יראה קצת מגוחך כשהוא רב עם נתניהו ופירק את הקואליציה ובסוף הוא חוזר אליה בעמדה מוחלשת יותר (ככל הנראה, למרות שאני מאמין שהוא יפתיע), אבל אין לו ברירה אחרת. חוץ מזה צריך לזכור שהוא נתון לחסדיהם של החרדים - התעקשות שלהם והוא נשאר בחוץ.
     
  3. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    לפיד יצא מגוחך בראיון הזה (לא שהיה אי פעם ראיון שבו הוא יצא לא מגוחך). הוא אומר שמצד אחד הוא "יעשה הכל כדי שנתניהו לא יהיה ראש הממשלה", מצד שני מסרב לפסול ישיבה בממשלתו ואומר שלא ימליץ על בוז'י בפני הנשיא ולא יתמוך בממשלת שמאל. מכיוון שכרגע אמנם מצבו בסקרים סביר אבל מועמד לראשות הממשלה הוא לא, נשאלת שאלה פשוטה: במי לעזאזל אתה תומך לראשות הממשלה? באריק קאנטונה? מדהים שלבוחרים שלו לא אכפת לדעת עבור מי הקול שלהם הולך, ומדהים שהוא הפך את הערפול והעמימות ל"פוליטיקה חדשה".
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  4. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    בקיצור, הוא מנסה לקצור את קולות ה'רקלאביבי' אבל להשאיר לעצמו דלת פתוחה לממשלה של ביבי.

    למרות הכל, יש בו משהו של 'פוליטיקה חדשה'. אני באמת מאמין שהוא מנסה לעשות מה שטוב למדינה. אין הרבה פוליטיקאים שאפשר להגיד את זה עליהם (בטח כשמדובר במדינה ולא בסקטור ספציפי). הבעיה היא שאין לו מושג איך לעשות את זה.
     
    שי אוהב/ת את זה.
  5. Uli Hoeness Wer nicht hüpft ist ein blau-weißes Arschloch

    הצטרף ב:
    ‏1/6/11
    הודעות:
    1,783
    לייקים שהתקבלו:
    481
    די מפתיע אותי שחברים כאן באמת עדיין מאמינים למה שפוליטיקאים אומרים, ועוד לפני בחירות...
    לפחות שאתם מאמינים להם ומצטטים ציטוטים חסרי משמעות שלהם, אז נסו לא לקחת רק את אלו שתאומות את האג'נדות שנראות לכם טובות עבורכם, כי כולם מנסים למשוך קולות מכל הציבורים, ימין ושמאל, בחודשים האחרונים ותוכלו תמיד לשייך אותם לקואליציות לפי איך שזה נשמע באותו ערב נתון.

    רוב הסיכויים שהולכת להיות ממשלות אחדות וזה אני אומר כי כנראה שלא הולכת להיות לאף צד הרבה ברירות. החרדים ולפיד כבר עשו סוג של סולחה לפני כחודשיים ולפיד כבר לא מוציא ציוץ על גיוס חרדים כל הקמפיין שלו. הוא מתכונן לישיבה איתם, גם אם זה תחת ביבי וגם אם זה תחת בוז'י וגם אם זה בממשלת אחדות של שניהם. החרדים מאוד רוצים להתנקם גם בביבי, גם בלפיד וגם בבנט על זה שהשאירו אותם בחוץ בקנדציה האחרונה אבל לא יצליחו להתנקם בשלושתם, לכן כנראה שבעיקר בנט יקבל את המכה החזקה ביותר וישב בחוץ. בכלל החרדים והעבודה בשנתיים האחרונות באופוזיציה התקרבו מאוד והעבירו הרבה דברים יחד, כך שלא הייתי פוסל אופציה שיתנקמו בביבי על השנתיים האחרונות וימליצו על בוז'י (למעט ישי, כי הוא ימני מובהק).

    לביבי יש בעיה ענקית להקים קואליציה אם אף סממן מרכזי לא יכנס לממשלה וזו אופציה שקיימת. כחלון לא בטוח יסכים להיות הסממן המרכזי היחידי שיכנס לשממלת ימין וגם אז אולי לביבי זו תהיה ממשלה צרה מידי, לכן גם ביבי, אם בכלל יזכה, יעשה הכל כדי להקים ממשלת אחדות עם בוז'י ולא להיות תלוי בכל כך הרבה מפלגות קטנות לפי מצבי רוח. בטח שלא להיות תלוי ביציאות של בנט או ליברמן. הוא ישמח מאוד לממשלה רחבה ולהיות תלוי פחות בשני אלו.

    כל האופציות פתוחות, גם ממשלת שמאל צרה וגם ימין צרה הן אופציות, אבל זה נראה לא טוב לשתי הכיוונים וגבולי מידי. די שקוף שהולכים לאחדות (לפי התיקו בסקרים או ניצחון עם מנדט לפה או לשם לעבודה או לליכוד, אז אחדות ברוטציה).
     
  6. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,295
    לייקים שהתקבלו:
    7,251
    גם אם אין לו מושג, ולדעתי הוא למד דבר או שניים מהקדנציה הראשונה, הוא היחידי שאני יכול להאמין עליו ששחיתות לא תעשה לו את זה. יאיר לפיד יכל בכיף להישאר בתקשורת ולעשות הרבה כסף, אבל הוא בא באמת במטרה טהורה. גם את בנט אני מעריך, אבל האיחוד שלו עם תקומה מונע ממני להצביע לבית היהודי. טוב היה עושה אם היה עוזב אותם.
     
    שי אוהב/ת את זה.
  7. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    אולי הונס -
    ממשלת שמאל צרה היא לא אופציה בלי החרדים. ברמת ההצהרות - קשה לראות את החרדים יושבים עם לפיד.
    ממשלת ימין צרה היא אפשרות (לפי רוב הסקרים) אפילו בלי כחלון. בכל מקרה אני מאמין שלכחלון לא תהיה בעיה לשבת גם בממשלה כזאת - אופוזיציה היא לא אופציה בשבילו, ובשורה התחתונה הוא ליכודניק.
    אני בהחלט לא רואה את ביבי יושב בממשלה שהוא לא הראש שלה, ואפילו על רוטציה קשה לי להאמין.
    אם כבר, התסריט ההגיוני הוא שביבי יוכל להקים ממשלת ימין צרה וישתמש בקלף הזה רק כדי להכריח את בוז'י להיכנס לממשלה שלו. ברגע שהם ביחד הם הרבה יותר חזקים מול שאר המפלגות.

    אור כהן -
    לפיד לא היחיד, אבל בהחלט מהיחידים. אני לא מבין למה האיחוד עם תקומה כל כך מרתיע אותך. הם לא דתיים יותר או ימניים יותר מחברי כנסת בבית היהודי.
     
  8. Uli Hoeness Wer nicht hüpft ist ein blau-weißes Arschloch

    הצטרף ב:
    ‏1/6/11
    הודעות:
    1,783
    לייקים שהתקבלו:
    481
    אני נוטה להסכים עם אור. אני גם לא תופס מלפיד ולעולם לא אצביע עבורו, אבל יושר מסויים יש לו ואחרי ההתקפות הללו נגד ביבי כנראה שהוא לא הולך לשבת איתו גם אם זה על חשבון פשרות עם החרדים (כמו שהוא עשה אגב בסולחה בניהם). אתה גם לא מעריך נכון את הנכונות של דרעי לדפוק את ישי, שבממשלת ימין ירצה להכנס לממשלה ורק על זה דרעי ילך לבוז'י וישאיר אותו בחוץ. הוא ינסה לחסל את ישי מהר ככל הניתן ויהדות התורה ישארו נאמנים לש"ס וילכו איתו על זה עד הסוף. גם יהדות התורה אמרו חד משמעית שהצעד של ישי הוא סוג של פתיחה של תיבת פנדורה ואסור בכלל להתחיל לחשוב בכיוון של להתפלג ממפלגות חרדים, הם ביקרו אותו די בחריפות על הצעד.

    מטמטית ומעשית כולם יכולים להרכיב ממשלות, אבל במקרה של כולם זה ממשלות קצרות של באזור ה 65 חברי כנסת ואי אפשר לבנות על זה לטווח הארוך וכולם ינסו להמנע מזה. ביבי האחרון שירצה דבר כזה שוב ולכן ינסה, כמו שהוא תמיד עושה, קודם לקחת מפלגת מרכז שמאל גדולה. הוא תמיד פונה לעבודה, תמיד. בממשלת ימין צרה כבר שיגעו אותו בעבר וכל חבר כנסת מעפן יכול לאיים שלא יצביע ואז 3-4 כאלו ואי אפשר להעביר יותר שום דבר. זו קואליציית גהינום.

    הולכים לאחדות.
     
  9. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,090
    לייקים שהתקבלו:
    26,237
    מין:
    זכר
    לטעמי אחדות זו ממשלה הכי קצרת טווח שאפשר להעלות על הדעת. יש איבה גדולה מדי בין כמה מקודקודיה של ממשלה שכזו.
    אז הם יסכמו משהו, אבל זה מהר מאוד יתמוסס ויתחילו לריב.

    כמות ח"כים שתומכים בממשלה היא לאו דווקא אינדיקציה לשרידותה.
     
    yonmu אוהב/ת את זה.
  10. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,295
    לייקים שהתקבלו:
    7,251
    הח״כים של תקומה בהחלט דתיים יותר מאלו של הבית היהודי. לצערי הנכס הרציני של הבית היהודי הלך לעולמו השבוע, אבל עדיין אני מעדיף את בנט ואיילת שקד על אורי אריאל ושותפיו.
     
  11. Uli Hoeness Wer nicht hüpft ist ein blau-weißes Arschloch

    הצטרף ב:
    ‏1/6/11
    הודעות:
    1,783
    לייקים שהתקבלו:
    481
    יכול להיות אלכס, אבל זה מה שבסוף יהיה.

    למען האמת אני חושב שגם כחלון וכל אנשי השמאל במפלגה שלו לא בדיוק רצים לכל ממשלה כך שגם ממשלת ימין קצרה היא לא דבר שביבי יכול להתבסס עליו כמשא ומתן עם שאר מפלגות המרכז שמאל. נראה שכולם מבשלים שם גוש חוסם לביבי ואולי בסוף זה הוא שיצטרך להסכים להצטרף לקואליציה (או הליכוד בלעדיו כי לא בכבוד שלו). אחדות בכל מקרה זו האופציה הכמעט יחידה שנראת כרגע (ולפי ליברמן ודרעי גם כנראה מתבשלת מאחורי הקלעים).
     
  12. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    הממשלה האחרונה נפלה דווקא בגלל האגף השמאלי בה. ממשלת ימין + כחלון בסקרים המפרגנים יוצרת מצב שבו רק ביבי ובנט יכולים להפיל את הממשלה לבד.

    אור כהן - הרבנים בן דהן ורונצקי בוודאי לא פחות דתיים מאורי אריאל (הוא ממש לא 'דוס'), ועל איילת שקד עצמה הרב דרוקמן העיד שהיא נלחמה יותר מכולם למען החוקים הדתיים.
     
  13. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,090
    לייקים שהתקבלו:
    26,237
    מין:
    זכר
    לאו דווקא בגלל האגף השמאלי. חושב שזה היה בעיקר על חוק הלאום וכנראה גם על התקציב, בפרט תקציב הביטחון.
    אני נוטה להאמין שדווקא ביבי הוא שיזם את פירוק החבילה ורצה את הבחירות יותר מהאחרים.
    רוב האזרחים לא באמת מבינים למה הנושא הזה הוא הבעיה הכי דחופה שצריך לטפל וחושב שרבים לא מרוצים מריפוד מתמשך של תקציב הביטחון על חשבון משרדים אזרחיים, או אף במחיר העלאת מיסים וזה עוד מבלי לקבל תמורה אמיתית(עדיין בכל רגע יכולים להכנס למצב של ישיבה ממושכת במקלטים, פגיעה בכלכלה).
    אני בעניין הזה לגמרי מצדיק את לפיד.

    הקדמת הבחירות הנוכחית רק מדגישה את הבעיתיות של השיטה הפוליטית בארץ, שלדעתי מזמן פשטה את הרגל. ישראל נואשת לרפובליקה נשיאותית, עם הפרדת רשויות ברורה ועם סמכויות שיתנו כוח למשול לנשיא אבל גם שיהיו מספיק סמכויות לכנסת, כמו גם בחירות איזוריות.
    בקיצור להתקרב עד כמה שאפשר לארה"ב, גם אם לא יהיו 2 בתים בפרלמנט ויות מ - 2 מפלגות.
    אני לא רוצה לבחור רשימות. רוצה לבחור ראש מדינה וגם נציגים שלי בפרלמנט ולא סתם רשימה שברובה גם הורכבה על פי גחמות בלבד.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏22/2/15
    Love Is Red אוהב/ת את זה.
  14. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,300
    לייקים שהתקבלו:
    437
    עם זה אני עוד יכול להסכים - אין ספק שיש לו מוטיבציה לשנות. הבעיה היא, שכמו במקרה של סתיו שפיר שדיברנו עליה קודם, טמבל חרוץ גרוע מטמבל עצלן.
    מי שרוצה ללכת עם מפלגה עם מוטיבציה לשנות בתחום הכלכלי, אבל גם כזו שמונהגת בידי מישהו שיש לו מושג מה הוא עושה - שיצביע לכחלון.
     
  15. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,295
    לייקים שהתקבלו:
    7,251
    מה כחלון עשה חוץ מרפורמת הסלולר שאני אחשוב שיש לו מושג מה הוא עושה?