בחירות 2015: פעם רביעית גלידה?

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏2/12/14.

?

למי תצביע/במי תתמוך בבחירות הקרובות?

  1. הליכוד

    10 הצבעות
    15.9%
  2. יש עתיד

    3 הצבעות
    4.8%
  3. המחנה הציוני

    14 הצבעות
    22.2%
  4. הבית היהודי

    9 הצבעות
    14.3%
  5. ישראל ביתנו

    1 הצבעות
    1.6%
  6. ש"ס

    1 הצבעות
    1.6%
  7. יהדות התורה

    0 הצבעות
    0.0%
  8. כולנו-מפלגתו של משה כחלון

    5 הצבעות
    7.9%
  9. מרצ

    12 הצבעות
    19.0%
  10. אחר

    8 הצבעות
    12.7%
  1. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    יש משהו מעצבן בלפיד אבל כל הבילבול שיש לגביו זה כי הוא רוצה טוב והוא פשוט לא כזה חכם. הביא רשימה טובה איתו של אנשים הרבה יותר חכמים ממנו ועם כוונות טובות וזה הופך כנראה, מצחיק לומר, את המפלגה שלו לאיכותית ביותר. בסך הכל בשנתיים הם כן הצליחו להעביר כמה דברים וזו ממשלה שקשה מאוד היה להוציא ממנה משהו כשכל כך הרבה כסף הולך להתנחלויות וכל מיני דברים משיחיים בסגנון. לפיד מעומד לגיטימי לא פחות מכחלון שאצל שניהם ההישגים מוגבלים יחסית עדיין (אך קיימים ויש עליהם עוד להוכיח) והכוונות טובות ולרשימות שלהם יש אנשים בעלי יכולת להצליח. אולי 2 הפלגות הכי ראויות שיש בעצם וזה עוד מגיע ממני, כן? לא החובב הכי גדול של מפלגות טרנד.
     
  2. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,271
    לייקים שהתקבלו:
    4,847
    מין:
    זכר
    בסופו של דבר עם כמה שהדברים של ליברמן כלפי עודה קשים, הוא סרב להכחיש שהוא קודם כל פלסטינאי לפני שהוא ישראלי, שהוא לא מגנה את האמירות של זועבי על הטייסים ורוצחקי שלושת הנערים. בנוסף, ברגע שאמרו לו שיעשה שירות לאומי כי הוא רוצה שיוויון זכויות כמו כל ישראלי שמתגייס לצבא /עושה שירות לאומי, הוא אמר : "אני בעד להתנדב אבל זאת לא צריכה להיות חובה עלינו כדי לקבל זכויות שוות כישראלי". בקיצור, הוא רוצה לאכול מהעוגה ולהשאיר אותה שלמה. בישביל לקבל זכויות גם צריך לתת משהו.

    אני האמת עד לעימות הזה התלבטתי בין לפיד לכחלון. אהבתי רגע אחד מתוך כל העימות הזה שלפיד אומר: "אנחנו הפעלנו תוכניות ל 7000 יחידות דיור בקרית גת. איך אני יודע ? כי הייתי שם בשטח". כחלון אמר בתגובה: "ומהם פרטי ההסכם של 7000 יחידות הדיור אתה יודע?" ולפיד שתק. לא היה לו מה להוסיף. אז כחלון ענה לו: "אז בוא אני אגיד לך. זה הסכם ל 7 שנים, כלומר בונים 1000 דירות בשנה. אז יפה שאתה מתהדר במספרים".
    אני עכשיו נוטה לכחלון, והאמת שבגלל אולי שהוא כל כך לא כריזמטי ולא יודע לתת נאום בתקשורת שישאיר אנשים מרותקים למסך, אני כן נוטה להאמין לו ולכוונות שלו. הדבר היחיד שמטריד אותי זה שעל פי הסקרים עם ממוצע של 6-8 מנדטים, אני לא רואה איזה תיק רציני הוא יקבל לא במפלגת שמאל ולא בזאת של הליכוד. התפקיד שהכי אפשר להשפיע עליו הוא כמובן האוצר, ובשתיהן המשרה הזאת כבר תפוסה.
     
    אלעד אוהב/ת את זה.
  3. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    כחלון עשוי במצב מסוים להיות לשון המאזניים בין הגושים (זאת בהנחה שהרשימה הערבית ולפיד ימליצו על בוז'י, שני דברים שלא בטוחים בכלל). אני מאמין שכמה שהוא לכאורה נגד נתניהו, עדיין בתוך תוכו הוא ליכודניק וילך עם הימין. בכל מקרה, במצב הזה הוא יוכל לדרוש כל מה שהוא רוצה ולקבל, אולי אפילו שניים משלושת הגדולים-את האוצר לעצמו והביטחון לגלנט.
     
  4. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,271
    לייקים שהתקבלו:
    4,847
    מין:
    זכר
    אם הוא יחבור לליכוד לדעתי ישראל כץ יקבל את הג'וב של שר האוצר, זה ידוע שהוא מעוניין בו וביבי ינסה לקדם אותו.
    אם ייבחר במחנה הציוני, טרכנברג כבר יאייש את התפקיד של האוצר.
    כמובן שבשניהם הוא יכול להלחם על שר הכללה או התשתיות /בינוי וכל זה אבל השאלה עד כמה הוא יכול לבוא בהם לידי ביטוי.
     
  5. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    שוב, אם זה יגיע למצב שקיים לפי הסקרים עכשיו-לביבי-בנט-ליברמן-חרדים-כהניסטים יש 58 מנדטים, לבוז'י-לפיד-מרצ-ערבים יש 54, ולכחלון 8, יהיה לו כוח בלתי נתפס בידיים, הוא יוכל לבקש כל מה שבא לו ולשני הצדדים לא תהיה ברירה אלא לתת. נכון, זה חלק ממה שרקוב בשיטת הבחירות בארץ, אבל זה מה שיש.
     
  6. קרלס פויול5 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/3/10
    הודעות:
    1,159
    לייקים שהתקבלו:
    9
    מין:
    זכר
    כל ממשלה הצליחה להעביר דברים, אז אם כל הכבוד ל18 שרים(ויש כבוד) ולהעברת כספים לניצולי שואה שנייה לפני שנתניהו פיטר את לפיד(מעניין למה לקח להם כ"כ הרבה זמן...), זה נחמד אבל לא הופך אותם לכאלה איכותיים, רוב ההישגים שהם מתגאים בהם לא בדיוק קרו בזכותם(ככה זה עם רוב הפוליטיקאים אבל הם לא יוצאי דופן), גם בהעברת הכספים להתנחלויות זה קרה בעיקר בזכות הישיבה של סתיו שפיר על הראש של סלומיניסקי והחקירה נגד ישראל ביתנו, שבהסתעפויות הרבות שלה הובילה לחקירה נגד מנהיגי המתנחלים(כולל העמותות שקיבלו את הכספים הנ"ל), סלומינסקי וגם בועז טופורובסקי(אבל אל תספר ללפיד, הרי אין לו נחקרים במפלגה).
    אבל מה שהכי מעצבן בו זה המשחק, ליאור שליין נגע בזה מצוין, ברור שכל הפוליטיקאים מגלמים תפקיד בצורה כזו או אחרת, אבל אצלו זה פשוט הכי ברור ושקוף, הוא פשוט אומר מה שנראה לו שמצופה ממנו להגיד, אין לו שום דעה מוצקה ועליו הומצא המשפט "אלה העקרונות שלי, ואם הם לא מוצאים חן בעיניך... טוב, יש לי אחרים"
    בלי להזכיר את זה שהוא מתנשא(כפי שדרעי, ארור יהיה לפיד שגרם לי להסכים עם האיש הזה, נגע מעולה) ודיקטטור(שלום מעדי קול).
    חוץ מזה גם האנשים שהוא הפך לשרים לא עשו משהו מדהים, עשו דברים חיוביים לפרקים, אבל ככה זה עם כל שר.
    חוץ מאמיר שלח(שח"כ לא מזכיר חצי ממה שהיה כעיתונאי אז מה זה משנה שהוא היה איכותי אם לפיד סירס אותו) ואולי כמה בעשייריה השנייה שכנראה לא יכנסו לכנסת, מי כבר איכותי ברשימה של לפיד?
    פשוט אין בו כלום, מתעב אותו.

    כחלון בהחלט עדיף על לפיד(גם אוהד מכבי חיפה, בכלל יתרון:D), אבל גם כן לא נפלתי יותר מדי, אם כל הכבוד לסלולר, התוכנית הכלכלית שלו לא ריאלית בעליל(כל מפלגה מבטיחה דברים לא ריאליים אבל אצלו זה מוגזם, בקרב קשה עם האפס קשישים עניים תוך שנה של המחנ"צ על תואר התעמולה ההזוייה ביותר).
    חיסול מונופולים בתחומים אחרים זה לא כמו לחסל מונופול בסלולארי וגם אני עדיין זוכר, על אף שהוא מנסה להסתיר את זה שבזמן שהיה חבר ליכוד הדעות שלו בנושאים מדיניים היו דומות לאלה של פייגלין, שינוי מדהים הוא עבר בשנתיים.
    ומי ברשימה שלו כ"כ ראוי?
    רק רחל עזריה ואלי אלאלוף אשכרה עשו משהו מהרשימה שלו(לפחות במקומות הריאליים)
     
  7. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,300
    לייקים שהתקבלו:
    437
    זו הערכה מאד מאד אופטימית מצידך (אתה נותן לכל אחת ממפלגות השמאל את המספר הכי גבוה של מנדטים שהן קיבלו עד היום בסקרים). בנוסף, אתה מתאר כאן מצב שבו נתניהו יכול להקים ממשלה (כי כחלון יצטרף אליו), ובוז'י לא - הוא יצטרך להקים ממשלת מיעוט שתישען על תמיכה של הקומוניסטים תומכי הטרור מבחוץ. האם לפיד יסכים לדבר כזה אחרי נאום הזועביז מהבחירות הקודמות? האם כחלון יסכים לכך?

    מדהים אותי שיאיר לפיד בכלל עדיין עובר את אחוז החסימה בסקרים. מה אנשים חושבים לעצמם, "אני לא יכול לקנות דירה והמחיה יקרה בישראל, אני חייב לשלוח למשרד האוצר קריין חדשות שלא הוכיח שום הצלחה ניהולית בחייו, העיד על עצמו שאינו מבין דבר בכלכלה ואינו מתאים להיות שר האוצר, ונכשל לחלוטין בהזדמנות שקיבל עם הסיעה הגדולה ביותר בקואליציה"? זהו, מספיק שיגיע אדם כריזמטי, יזרוק כמה סיסמאות על חרדים ועתיד טוב יותר, ומאות אלפים ינהרו אחריו? עצוב.

    הרשימה שלו איכותית? בכנסת האחרונה לא היו ח"כים שעשו פאדיחות כמו הח"כים של 'יש עתיד'. שי פירון שמצחקק כמו אהבל בכנסת ולא באמת עשה שום שינוי משמעותי בחינוך, בועז טופורובסקי שמעלה תמונה שלו בלשכה בפייסבוק בלי חולצה עם מבט של ילדה בת 13, ואומר בנאום הבכורה שלו "מוזיז את התחת שלי" (הטעות במקור), רות קלדרון שמצטטת בפייסבוק את גנרל פטן, רוצה להקים חדר איפור בכנסת לח"כיות מתקציב המדינה ותוהה האם יש יוזמה לשנות את ההמנון כי הוא פוגע בערביי ישראל, ח"כית יפעת קריב שבתגובה לסטודנטיות בהר הצופים שמתלוננות על הטרדה מינית ותקיפות של ערבים מהאיזור, אומרת לסטודנטיות שעליהן ללמוד להסתדר בשכונה שלהן עם עברייני המין, יעל גרמן שרוצה לאפשר תרומות דם מאוכלוסיות סיכון בשם השיוויון... לא חסר.
    רוב האחרים ברשימה שלו הם חלק מהימין הפלסטיני (עופר שלח, עדי קול ויעקב פרי הם הבולטים).
    הרשימה שלו כנראה היא גם כן הגרועה ביותר, המון הצעות חוק מטופשות עלו שם בגלל שהיא מלאה בטפשים נמרצים שרק עושים עוד ועוד נזק עם החוקים האלה, במדינה שבה ממילא מחוקקים יותר מדי חוקים.

    קרלס פויול נגע בנקודה מאד נכונה - אין פוליטיקאי שסותר את עצמו ופולט שטויות עובדתיות כמו יאיר לפיד. מי שיעשה חיפוש בגוגל יהיה בהלם - אין דברים כאלה.
     
  8. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,091
    לייקים שהתקבלו:
    26,237
    מין:
    זכר
    מי ששלח לשם את לפיד זה בעיקר ביבי. אני בוחר בו הרבה בגלל עניין המאבק בחרדים.
    אפשר לחשוב שפוליטיקאים אחרים ממש ממלאים אחרי ההבטחות. אני מצביע עבור הרע במיעוטו בעיניי.
    לפיד לא כזה צורר עם ישראל כמו שמנסים להציג אותו.
    וחוץ מזה גם שר האוצר שלפניו לא בדיוק הגיע מעולם הכלכלה והשאיר אחריו בור תקציבי עמוק.

    בעניין סדר עדיפויות במדינה אני חושב שלפיד רואה אותם בצורה יותר נכונה מאחרים. הליכוד תמיד כשנבחר רץ עם התקציבים לחרדים ורץ להעלות את תקציב הביטחון. פועל בניגוד מוחלט לציבור שבחר בו.

    בקיצור לא צריך להלל את לפיד, אבל גם לא צריך לעשות לו דמוניזציה.
     
    golding ו-שי אוהבים את זה.
  9. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    ברגקאמפ-לפי סקר מעריב שמפורסם היום: העבודה 25, הרשימה הערבית 13, לפיד 12 ומרצ 5-סה"כ 55, אפילו יותר ממה שכתבתי. בסקר הזה כחלון מקבל 8, ואלי ישי 4 שזה גבול אחוז החסימה, אם הוא לא עובר מצבו של השמאל משתפר פלאים. בכל אופן-אם כל ה-55 ממליצים על הרצוג (כרגע לפיד אומר שלא ימליץ על ביבי ולא על בוז'י, אבל בהנחה שלא ימליץ על קרלוס ואלדרמה, בסוף הוא יצטרך לבחור. גם הערבים לא בכיס שלו אבל אם תהיה אפשרות אמיתית למהפך הם יצטרפו), לשמאל מספיק לרתום את כחלון ואז יש גוש חוסם של 63, החרדים יצטרפו כמו טטל'ה, ואז תהיה ממשלה יציבה של 64 מנדטים+תמיכה מבחוץ של הערבים, או לפחות של חלקם (הרשימה צפויה להתפצל אחרי הבחירות למרכיביה, אבל לפחות חד"ש אמורה לתמוך בממשלה כזאת).

    אני לא מאמין שזה יקרה כי לדעתי כחלון לא יעשה מהלך כזה שהוא למעשה בגידה בעקרונותיו ובעמדותיו המדיניות, אבל זה התסריט.
     
    Love Is Red אוהב/ת את זה.
  10. Love Is Red Member

    הצטרף ב:
    ‏20/8/06
    הודעות:
    5,804
    לייקים שהתקבלו:
    718
    תקשיב, לגביי אולמרט ושחרור המחווה לאבו מאזן זה שחרור למען השלום, נתניהו שחרר אסירים למען גלעד שליט שרובם היו עם דם על הידיים וחלקם הגדול היו של חמאס, נתניהו ניהל משא ומתן עם החמאס ושום קשר בין זה לעובדה שהיה טפטוף ירי אחריי עופרת יצוקה ׁׁ(שבסופו של דבר לא היה קרוב למסה של הטפטוף אחריי עמוד ענן של נתניהו).
    חוץ מזה עצם התגובה שלך מוכיחה שאין הבדל בין מר ביטחון לראש ממשלה כמו אולמרט בעניין הביטחוני..
     
    alexshw אוהב/ת את זה.
  11. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,300
    לייקים שהתקבלו:
    437
    אם סימנת את החרדים כמי שהכי דחוף להילחם בהם, אז לפיד הוא בהחלט מי שאתה צריך להצביע לו. מה שלא מובן לי אצל מצביעי 'יש עתיד', זה איך הם לא מנסים לבדוק האם החארטות שהוא מוכר להם נכונות בכלל.
    שוב, כפי שכתבתי למשתמש אור כהן - יאיר לפיד הגדיל את תקציב הביטחון פעמיים (בדיוק כמו הליכוד שאותו אתה מבקר על כך). הוא הגדיל את הגירעון.
    עוד עובדה מעניינת - מספר המתגייסים החרדים ירד משמעותית מאז חוק העלק שוויון בנטל.
    מקור:
    חדו"ש: חוק הגיוס פגע קשות בגיוס החרדים - כיפה שחורה - חדשות - ערוץ 7
    צחוק הגיוס? ירידה בגיוס החרדים - וואלה! יהדות
    http://www.mako.co.il/news-israel/education-q1_2015/Article-dee732cbe5e9b41004.htm

    שזה בדיוק מה שעשה יאיר לפיד, כשהעלה מיסים ונכנע לועדים מיד לאחר הבחירות.

    קאריק - תודה על התיקון, פעם ראשונה שאני רואה סקר שנותן להם כמות כזו. חבל, אבל עדיין לא רואה סיכוי רציני לממשלה של בוז'י.

    אהה, שחרור מחבלים "למען השלום" (לא עבד, הא? מי היה מאמין). אז זה בסדר.
    קרא שוב את החלק מההודעה שלי שציטטת. אולמרט שיחרר מחבלים, כולל רוצחים מתועבים כמו סמיר קונטאר, תמורת שתי גופות של חיילים ו"מידע" על רון ארד. מה ההבדל בין זה לבין עסקת שליט?
     
  12. Love Is Red Member

    הצטרף ב:
    ‏20/8/06
    הודעות:
    5,804
    לייקים שהתקבלו:
    718
    אני דווקא חושב שמי שימליץ על הרצוג יהיו החרדים (כן, כן החרדים) כלומר אם הרצוג יצליח לשכנע את החרדים הוא יוכל לפתוח ממשלת מרכז שמאל וכן משה כחלון יהיה לשון מוזניים בא, וככל הנראה הסמן הימני היחידי, הבעיה לגביי הממשלה הזאת שאני לא רואה את יהדות התורה (מילא ש"ס ודרעי שהם חרדים "מתונים" אבל יהדות התורה איכשהו לא נראה לי ישבו עם לפיד גם עם יבטיחו להם הרים וגבהות) יושבים עם לפיד....
    בכל מקרה הולך להיות מעניין, כי דיי ברור שאו שתהיה ממשלת מרכז שמאל או ממשלת ימין קיצוני שהסמן המרכזי היחידי בא הוא כחלון.
    ממשלת אחדות אגב תתפרק יותר מהר מהממשלה האחרונה...
     
    Eric Cantona אוהב/ת את זה.
  13. Love Is Red Member

    הצטרף ב:
    ‏20/8/06
    הודעות:
    5,804
    לייקים שהתקבלו:
    718
    ההבדל בין זה לבין גלעד שליט זה המספרים 1200 אסירים.
    חוץ מזה אם אין הבדל זה אומר שביבי הוא לא מר ביטחון כפי שאתה בטח חושב, אז למה למנות אותו שוב לראש הממשלה אם הוא לא יותר טוב מאולמרט השמאלני והפושע?
     
    alexshw אוהב/ת את זה.
  14. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,091
    לייקים שהתקבלו:
    26,237
    מין:
    זכר
    ברגקאמפ, העניין לא בגיוס לצה"ל אפילו. צה"ל לא יודע מה לעשות עם הרבה מגויסים גם ללא החרדים. העניין הוא קידומ בשילובם בחברה ולא פחות חשוב מזה שינוי במערכת החינוך כדי שכולם ילמדו את המקצועות הנחוצים.
    אני חושב שיש איזשהם תזוזות חיוביות, אבל שוב מפלגתו הייתה פחות משנתיים.
    ותקציב הביטחון גדל בעקבות המבצע, אבל בפחות ממה שתוכנן לדעתי. לפיד בפירוש מתנגד לריפוד מוגזם של מערכת הביטחון.

    בכל מקרה שוב אין פה איזשהי מפלגה שתייצג את האינטרס ואת הדעות שלי באופן מלא. כל אחד שיעשה את החישובים שלו.
    רק טענה אחת יש לי, כל מי שמתלונן על יוקר המחיה והמצב הבטחוני אז שלא ישים מח"ל בקלפי.
    אגב אם זה באמת יקרה, הליכוד ילך לאופוזיציה בטוח.
     
  15. קרלס פויול5 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/3/10
    הודעות:
    1,159
    לייקים שהתקבלו:
    9
    מין:
    זכר
    אלכס, כל שר אוצר התנגד לריפוד מוגזם של מערכת הביטחון.
    גם ביבי תקף את מערכת הביטחון בעניין הזה שהיה שר אוצר, אבל תמך בבוגי במאבק שלו עם לפיד בעניין כי זה השתלם לו פוליטית.
    אני לא מאמין שללפיד אכפת מכמה כסף מקבלת מערכת ביטחון, זה פשוט האינטרסים של התפקיד שהוא קיבל, אם הוא היה שר הביטחון הוא היה תוקף את שר האוצר התורן שהיה מנסה לקצץ לו.
    ככה זה, שחקן.
     
    Dennis Bergkamp אוהב/ת את זה.