בחירות 2015: פעם רביעית גלידה?

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏2/12/14.

?

למי תצביע/במי תתמוך בבחירות הקרובות?

  1. הליכוד

    10 הצבעות
    15.9%
  2. יש עתיד

    3 הצבעות
    4.8%
  3. המחנה הציוני

    14 הצבעות
    22.2%
  4. הבית היהודי

    9 הצבעות
    14.3%
  5. ישראל ביתנו

    1 הצבעות
    1.6%
  6. ש"ס

    1 הצבעות
    1.6%
  7. יהדות התורה

    0 הצבעות
    0.0%
  8. כולנו-מפלגתו של משה כחלון

    5 הצבעות
    7.9%
  9. מרצ

    12 הצבעות
    19.0%
  10. אחר

    8 הצבעות
    12.7%
  1. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,095
    לייקים שהתקבלו:
    26,238
    מין:
    זכר
    מי שבמלחמת קיום זה אסד, לא האירנים, עדיין זה לא קשור לשאיפות שלהם להתחמש בנשק גרעיני.
    מי שבכלל צורכת את הנפט האירני היא סין.
     
  2. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    הסיבה שחיילים אירנים נלחמים בסוריה היא בגלל שהם הבאים בתור וזהו איום עליהם. כמו כן יפה אמרת כי סין מעורבת כאן יותר ממה שכולם בכלל מתארים לעצמם. סין היא זאת אגב שדורשת את השיחות הללו כדי שהמלחמה הזאת תפסיק. אלו עיקר השיחות שמתנהלות שם בין ארה"ב לאירן. סין עושה גם כמה תרגילים כאן לאמרקאים שלא משאיר לאמרקאים ברירה אלא גם לשחק את המשחק. הסעודים התחילו למכור גם את הנפט שלהם לסינים והם עכשיו מתחילים להיות הכוח האמיתי במזרח התיכון. המשך המלחמה האמרקאית מול אירן וסוריה פירושה המשך המלחמה בסין ורוסיה. עוד לא ברור אם האמרקאים נסוגים בהדרגה מהמלחמה הזאת או שבקרוב יתחילו להכנס בעצמם לסיים שם את העבודה.
     
  3. benos Member

    הצטרף ב:
    ‏17/7/08
    הודעות:
    2,222
    לייקים שהתקבלו:
    173
    דעאש איום על איראן? באיראן יש מעט מאוד סונים שחלקם בכלל כורדים, האיום היחיד של דאעש זה על סוריה, וכיבוש של סוריה אומר ניתוק של ציר ראשי בין איראן לחיזבאללה.
     
  4. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    דאעש נלחמת בשיעים וקודם צריך מבחינתם לחסל את הגרורות סוריה וחיזבאללה ואז הם ימשיכו לאירן. הבנתי שהם כבר על הגבול.
    אכן ניתוק הציר הוא הדבר החשוב בבידודה של אירן (אינטרס ישראלי מובהק), ויש לזה כמובן כמו בכל דבר, סיבות כלכליות. המלחמה אומנם גם בגלל שהסעודים (ומן הסתם גם אנחנו) לוחצים על האמרקאים להוריד מעליהם את האיום האירני במזרח התיכון והם גם משלמים כסף טוב על זה וכל אימון וחימוש המורדים מתבצע בשטח שלהם. אבל זה לא רק שיעים מול סונים כמו שזה מלחמה כלכלית שאמורה לחסום את פוטין גם במזרח התיכון. הם בקרוב ילכו אחרי אירן בכל הכוח, שיחות "השלום" הללו שמתנהלות עכשיו זה אמין בערך כמו השיחות שלום עם היטלר. המלחמה הזאת לא הולכת להפסק אחרי השיחות הללו.
     
  5. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,300
    לייקים שהתקבלו:
    437
    אלכס ו"צ'חצ'ח",

    בוא נניח ונתניהו מוחלף במנהיג אמיץ כמו בוז'י לדוגמא, שודאי יתקוף את מתקני הגרעין של איראן. נניח והתקיפה מתרחשת. מה השגנו בזה?
    האם אתם מבינים שזה לא יעצור את תוכנית הגרעין האיראנית, אלא רק יעכב אותה?
    האם אתם מבינים שמתקני הגרעין של איראן, בניגוד לכור הסורי או העיראקי, מפוזרים בחלקים שונים, נמצאים במרחק הרבה יותר גדול מישראל (מה שגורם לישראל להזדקק לשדה תעופה כתחנת ביניים) וחלקם גם תת קרקעיים מתוך החשש לתקיפה, כלומר זהו סיפור אחר לחלוטין מבחינה מבצעית?
    האם אתם מבינים שישראל היא מדינה שהדרך הכי טובה לשבור אותה היא דרך הכלכלה - ומתקפת טילים מאיראן, לבנון ועזה תעשה בדיוק את זה? מי ינחת בנתב"ג עם הטילים האלה? לישראל אין תשובה לאיום הזה.

    אין אף מנהיג ישראלי כיום שיורה על תקיפה באיראן. לא לפיד, לא בנט ובטח לא בוז'י. מגוחך לרדת על נתניהו שהוא לא תוקף, כשהוא מנסה למצות כל אופציה אחרת לפני, שזה הדבר ההגיוני לעשות אם אתה לא חי ב-Call of Duty.

    אתה ואני שנינו לא יודעים מה הוא עשה ומה הוא לא עשה. מה שכן אפשר לעשות, זה להסתכל על העובדות.
    איראן תחת סנקציות, מחירי הנפט קורסים וחלק ענק מהתקציב שלה הולך לממן לחימה סיזיפית בסוריה ועיראק. טילים גרעיניים אין להם כיום על פי כמעט כל ההערכות. בקיצור, הם במצב מזעזע ושום דבר עוד לא אבוד עדיין כפי שאתה מתאר. אני לא יודע מה חלקו של נתניהו בזה, אני יודע שבהחלט הסיפור לא גמור ומצב השלטון האיראני בעייתי מאד כיום.

    דאעש רואה באיראן חלק לגיטימי מהח'ליפות שלו, ובשיעים ככופרים שיש להשמידם. הוא בהחלט איום על איראן, אבל קודם כל על כל הגרורות שלה. ככל שאיראן תשלח יותר חיילים להילחם בו, כך היא תזמין יותר את הנקמה מצידו לחדירות מעבר לגבול העיראקי-איראני.
     
    Eric Cantona אוהב/ת את זה.
  6. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,095
    לייקים שהתקבלו:
    26,238
    מין:
    זכר
    אף אחד לא אמר שזו תקיפה קלה אבל גם בצה"ל מתכוננים לזה כבר שנים רבות. ומי אמר שאפשר לתקוף רק עם מטוסים.
    והטילים של חיזבאללה וחמאס ממילא יעופו פה בסבב הבא, גם ללא קשר לתקיפת אירן. אז זו הזדמנות טובה גם לטפל בהם.
    אין לי בעיה שהכלכלה תסבול גם 3 חודשים בפרט שהאיום יוסר.

    הבעיה פה שאנחנו נכנסים לסבבים שפוגעים בכלכלה שלנו אבל לא משנים דבר.
    שוב אחזור ואדגיש לצבא אירני עצמו אין מה למכור מול צה"ל, כל עוד אין לה נשק גרעיני, לא מבחינת כצמות טילים שמגיעים לפה וגם בגלל ריחוק גיאוגרפי.

    אני בטוח שיש לנו מספיק מודיעין בשביל לשתק את תוכנית הגרעין. לא צריך לאיים פה מה יהיה. כל הזמן יש תסריטי הפחדה של גורמים אינטרסנטיים.
    כל השלכות של תקיפה צבאית עדיפות על השלכות של פצצה אירנית. בסופו של דבר כל החלופות לא נעימות ובוחרים את מה שהכי פחות גרוע.
    מי שמדבר כל כך על הסכנות שבפצצה הגרעינית של אירן שיואיל בטובו גם להחליט על התקיפה ולא יבלבל יותר את המוח לצרכיו האישיים.
     
  7. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    מחזק את דניס (משיח מישהו?) ואוסיף שהורדת מחירי הנפט עלידי הסעודים נועדו כדי לפגוע ברוסיה שעוזרת לאירן וכמובן גם באירן עצמה. סעודיה לא רק ממנת יחד עם האמרקאים את כל המשוגעים הללו במזרח התיכון כדי שילחמו את המלחמה שלהם, אלא גם את הפיגועים ברוסיה של הצ'צ'נים. הנסיך הסעודי היה שם בעצמו לאיים על פוטין לפנ יהמשחקים האולימפיים לפני כשנה, שאם לא יפסיק לתמוך באסד ולהגן עליו, הם ירדפו ויעשו פיגועים גם אצלו בחצר. הסעודים הללו משוגעים לא קטנים, אסור לזלזל בהם. מזל שבמלחמה הזאת איכשהו אנחנו בצד שלהם ויש לנו אינטרסים משותפים מול אוייבים משותפים, כי אין להם אלוהים.
     
  8. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,300
    לייקים שהתקבלו:
    437
    אלכס, יכול להיות שיגיע היום שבו לא תהיה ברירה אלא לתקוף. אבל הדבר ההגיוני לעשות לפני כן הוא למצות כל אופציה לעשות זאת בדרכים שלא יגרמו לכאן למלחמה ולחבלה קשה בכלכלה הישראלית.

    "לצבא האיראני אין מה למכור מול צה"ל" - מה זה רלוונטי? לחמאס יש מה למכור מול צה"ל? כל מה שהם צריכים לעשות זה לשגר טילים ולהיות עקביים. אין לנו גבול איתם ולא תהיה מלחמה של טנקים ומטוסים, ואותם אתה לא יכול להרתיע כמו את חמאס בדרך צבאית.

    אתם כל הזמן מזכירים את בגין או ששת הימים אבל שוכחים שלא מדובר באותה המדינה. בששת הימים תחת איום השמדה כולם התגייסו למערכה, ב-91 אחרי כמה סקאדים המוני ישראלים נהרו לנתב"ג. ה"תקשורת" הבוגדנית שלנו בזמן מלחמה משחקת לידיים של האויב (בצוק איתן ערוצי הטלויזיה שידרו שוב ושוב הלוויות של חיילים, כמה מסכנים תושבי עזה ותמונות מיליטנטיות של לוחמי חמאס, איזה מן גוף "תקשורת" שיש לו טיפת אהבה למדינה שלו עושה דבר כזה?) ותטפל בעניין הלוחמה הפסיכולוגית, ה"משפטנים" יטפלו בצה"ל כך שלא יוכל להגן על היהודים וגם השמאל ה"ציוני" יעשה את שלו. ההשוואה לא רלוונטית, הדברים האלו לא היו פעם.

    ושוב אני שואל, צא רגע מ-Call of Duty - תקפנו באיראן, היה נזק כבד למתקני הגרעין. נכון שלא עצרנו את התוכנית הגרעינית? אתה לא יכול לעצור אותה ע"י תקיפה. מה שאתה דורש, מעבר להשלכות שלו, פשוט לא יעצור את התוכנית ואני מאמין שגם אתה מבין את זה. האסטרטגיה של בידוד האיראנים ופגיעה קשה בשלטון שם באמצעים עקיפים היא החכמה ביותר, וטוב שראש הממשלה הוא לא חמום מוח או סמרטוט כמו בוז'י, שהיה משלים עם איראן גרעינית כדי לא לעצבן את אובמה.
     
  9. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    בקטע הזה אני גם מסכים עם דניס. הלחץ של האמרקאים שנכנס למלחמה הזאת היה ענק וכל הכבוד לביבי ובוגי שלא נפלו לפח הזה שהאמרקאים והסעודים טומנים להם. שיעשו את העבודה הזאת בעצמם כי זה איום גדול עוד יותר עליהם. אסור לישראל להתערב ישירות בשום צורה שהיא.
     
  10. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,095
    לייקים שהתקבלו:
    26,238
    מין:
    זכר
    דניס ברקגאמפ, בקטע המבצעי של לפגוע בנו בהחלט לחמאס יש יותר כלים לפגוע בנו בגלל שהם גובלים בישראל.
    אתה מתעלם מהבעיה העיקרית שבהמתנה לאיזשהם סנקציות, זה בדיוק ההתעצמות מול אירן. כל מה שתיארת במורכבות של הפועלה נובע מכך שנתנו להם להתעצם ולפזר את מתקני הגרעין. אז למה לחכות עוד.
    אז בהודעות קודמות ציינת למה לא לתקוף אבל בסופו של יום את הבעצמך מודה ש"כמוצא אחרון" אז צריך.
    יש פה סתירה בדבריך.

    לגבי 91, לא הייתי עדיין בארץ, אבל מעולם לא שמעתי על "נהירה" לנתב"ג. מקסימום אנשים עזבו את גוש דן.
    והתקשורת בזמן פעולה צבאית בהחלט הופכת לרובה למגויסת. לפחות תומכת בממשלה הרבה יותר מעת שלום.

    תבינו שהטקטיקה שנוקטים כעת לא עובדת ולא תעבוד כי לא עומד נגדינו משטר רציונלי. אפילו בדרום אפריקה, שם לא היה משטר פנאטי דתי, אלא סך הכל משטר שנא שחורים, הבידוד והסקנציות עבדו רק אחרי 27 שנים.
     
  11. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    הם יותר רציונלים וחכמים ממה שאתה מדמיין לעצמך וגם את המלחמה בסוריה עושים בחכמה ועם המון תיכנון ושיקול דעת. אני יותר מפחד משליטה הדרגתית שלהם במזרח התיכון מאשר איזו התאבדות שלהם ושליחה של פצצה אטומית שתחסל בערך את כל העולם במלחמה אוטמית כוללת.

    הטקטיקה שנוקטים היא אגרסיבית ומלחמתית. כוחות הקואולציה, אמריקה, אירופה והעולם הסוני נלחמות פיזית באירן וגרורותיה ולא רק בסנקציות יותר. יש כבר מלחמה רסמי, מה אתה רוצה יותר מזה?
     
  12. צ'חצ'ח Member

    הצטרף ב:
    ‏28/1/15
    הודעות:
    12
    לייקים שהתקבלו:
    8
    מין:
    זכר
    תקיפה באיראן הייתה צריכה להיות לפני כמה שנים. עכשיו זה כבר מאוחר מדי, ככה שהדיון על תקיפה או הבלגה הוא די מיותר. איראן תהיה גרעינית בכל מקרה. הביקורת שלי על נתניהו היא בעבודה שהוא לרוב רק מזהיר במקום לפעול, מדבר ולא עושה. התדמית שלו של "מר ביטחון" נוצרה מדיבורים ולא ממעשים.
     
  13. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,300
    לייקים שהתקבלו:
    437
    אני לא רואה כאן סתירה. אתה דורש מנתניהו לתקוף באיראן, כשהוא עוד לא מיצה אופציות בטוחות בהרבה לישראל, כמו סנקציות נוספות. למען האמת, אני מאמין (וזו דעתי האישית בלבד כמובן) שגם עם הסנקציות הנוכחיות, מחירי הנפט והמצב במזרח התיכון - שלטון האייאתולות חי על זמן שאול. אני לא חושב שאפשר לשכנע את ההנהגה האיראנית לוותר על תוכנית הגרעין, אני מקווה שהצעדים פשוט יפילו את השלטון שם ויצרו הרתעה אמיתית אצל השלטון הבא מללכת על תוכנית שכזו שוב.

    ברור שאם זה המוצא האחרון, וזה או גרעין איראני עכשיו או תקיפה ולפחות דחיית הקץ - עדיף לתקוף.

    אני גם מאמין, למרות שאין לי את כל המידע ואני מסתמך רק על הערכות, שהאיראנים יכלו להגיע מזמן לפצצה גרעינית ובינתיים הם בוחרים שלא לעשות זאת, דווקא בגלל שהם לא ירצו לאבד את סין ורוסיה, שגרעין איראני מאיים גם עליהן. למען האמת, תקיפה ישראלית (שוב, אלא אם כן אנחנו יודעים שאין מוצא אחר ואיראן בוחרת לממש את תוכנית הגרעין) במצב כזה יתכן ותתן את ה"הצדקה" של איראן לייצור הנשק הגרעיני ואפילו את המוטיבציה הנוספת לעשות זאת.

    אם לדרום אפריקה היה אויב כמו הסלפים הסונים, לא היה לוקח להם 27 שנה להתפרק.

    "צ'חצ'ח" - כשתרצה להמשיך בדיון ענייני ולא בחזרה על סיסמאות תוך כדי התעלמות ממה שהגיבו לך, אשמח להמשיך.
     
  14. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,095
    לייקים שהתקבלו:
    26,238
    מין:
    זכר
    הסלפים לא מאיימים על שלטון האייתולות(אלא על שלטון של אסד) ולדעתי גם הסנקציות שבכלל הייתה הקלה בהם.
    יש את הדוגמא הכי טובה וזה צפון קוריאה. באמת מדינה הכי מבודדת בעולם ולמעשה ללא כלכלה רצינית ועדיין בנתה פצצה ובנתה טילים ארוכי טווח. ככה זה משטרים דיקטטורים ופנאטיים.
    שנים רבות מדברים על הניסיונות לפרק את משטר האייתולות מבפנים, וזה סתם חלומות. המשטר שם לא עומד לקרוס, אפילו אם אסד יפול.

    העניין פה לא בבניית פצצה עצמה של אירנים, אלא מצב של מדינת סף גרעינית. כלומר מצב בו אירן תבנה את הפצצות באופן מהיר ונסתר אם תחליט על כך.
     
  15. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    נחשו של מי הציטוט הבא:
    "מה שקרה בטיסת ישראייר הוא תוצאה של הפילוג והשסעים שביבי מוביל אותנו אליהם"
     
    Dennis Bergkamp אוהב/ת את זה.