בחירות 2015: פעם רביעית גלידה?

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏2/12/14.

?

למי תצביע/במי תתמוך בבחירות הקרובות?

  1. הליכוד

    10 הצבעות
    15.9%
  2. יש עתיד

    3 הצבעות
    4.8%
  3. המחנה הציוני

    14 הצבעות
    22.2%
  4. הבית היהודי

    9 הצבעות
    14.3%
  5. ישראל ביתנו

    1 הצבעות
    1.6%
  6. ש"ס

    1 הצבעות
    1.6%
  7. יהדות התורה

    0 הצבעות
    0.0%
  8. כולנו-מפלגתו של משה כחלון

    5 הצבעות
    7.9%
  9. מרצ

    12 הצבעות
    19.0%
  10. אחר

    8 הצבעות
    12.7%
  1. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    החרדים וליברמן גם לא חברים טובים, לא קרוב אפילו.

    אופטימי אתה :)

    בשביל שהחרדים ולפיד יסכימו לשבת אחד עם השני, לפני בכלל שמדברים על מרץ או ליברמן, בוז'י יצטרך "לשלם" הרבה מאוד, מה שישאיר לו מעט תפקידים להציע לשאר החברים בקואליציה הדמיונית הזו... בכלל, בגלל שאין לו הרבה אופציות למשחק, בניגוד לביבי לו יש מספיק אופציות שונות וסבירות לממשלה, בוז'י לא יגיע בעמדה נוחה למו"מ לבניית הממשלה במידה והוא זה שייבחר לעשות זאת ויהיה קל יותר "לסחוט" אותו. דז'ה וו מישהו?
     
    Dennis Bergkamp אוהב/ת את זה.
  2. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,271
    לייקים שהתקבלו:
    4,847
    מין:
    זכר
    לדעתי דווקא כחלון שמנבאים לו משהו כמו 7-8 מנדטים, יגיע לאזור ה 12
     
  3. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,339
    לייקים שהתקבלו:
    6,807
    אני לא מבין. אז נגיד שהערבים ימליצו על בוז'י ולכן הוא יהיה זה שיקבל את המשימה להרכיב קואליציה. איך בדיוק הוא יעשה את זה בלעדיהם?

    זה נורא משעשע לראות את השמאל מחפש לבנות לעצמו גשרים כדי לתפוס את השלטון. הם נכנסו בליברמן בכל הזדמנות, נכנסו בחרדים ובמתנחלים בכל הזדמנות ועכשיו הם בונים על אותם האנשים שימליצו עליהם ויחברו אליהם לקואליציה.

    ובכלל, אפילו אם הבלתי ייאמן ייקרה ובוז'י יצליח להרכיב קואליציה. איך זה יהיה שונה מהממשלה הבלתי אפשרית האחרונה? איזה מהלך מדיני הם יצליחו להעביר עם קואליציה שכוללת את ליברמן והחרדים? אתה רוצה עוד בחירות בעוד שנתיים?
     
  4. הרצליה עד המוות מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏3/6/05
    הודעות:
    17,257
    לייקים שהתקבלו:
    5,437
    אגב, היום בגל"צ מפרסמים שיש 16 אחוז מתלבטים (שרובם יצביעו בוודאות לטענת הסקר). משהו באיזור ה-18 מנדטים. יכול להיות מאוד מעניין אם הכי גם ההתלבטויות הן בתוך הגושים - נראה שאפילו אני וחברה שלי מדגם מייצג (אני מתלבט מחנ"צ/לפיד והיא ליכוד/בית יהודי). יש התלבטויות שיוכרעו רק מאחורי הפרגוד - באמת שאני צופה לא מעט דברים שישתנו למרות הסקרים הדי מונוטוניים (למעט הצניחה של הבית היהודי, כל השלושה חודשים האלה הסקרים נראים פלוס מינוס אותו דבר).
     
  5. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    אם אתה לא מבין אז אל תבין, אבל זה לא הפעם הראשונה ולא האחרונה שמפלגות ממליצות ולא נכנסות לקואליציה. זה לא מחייב אף אחד.

    העבודה כבר ישבו עם החרדים לא פעם ואני לא מבין מה השאלה. מה גם שבוז'י והרשימה המחודשת של מפלגת העבודה הם לא בדיוק אותו שמאל שאתה מכיר. להפך, בשנתיים האחרונות באופוזיציה הם אפילו התקרבו עוד יותר למפלגות החרדיות, הם מאוד אהבו את שיתוף הפעולה עם יחימוביץ' בעיקר. אם הם משאירים את מרצ בחוץ, אני לא רואה איפה המיכשול שלהם לישיבה במיחד בממשלת מרכז שמאל.

    מי בכלל מדבר על מהלך מדיני? כשהוא יתאפשר אז עוד ידברו עליו, אבל כרגע כולם יודעים שזה לא בדיוק הזמן לזה והבחירות הן על המצב הכלכלי נטו. במידה וכן, אז ליברמן הוא לא בנט והוא מוכן לפיתרון 2 המדינות וגם החרדים, אז אם יצטרכו לכתוב את המשפטים הללו כדי להקים קואלוציה, אז הקואליציה תקום כי זה לא מיכשול מבחינת אף אחד. להתעסק בזה באמת? לא מאמין שיתעסקו, לא חושב שאבו מאזן גם רוצה לסיים את הסיכסוך כרגע, הוא מעדיף לנצח דמוגרפית ומבקש ממך להצביע בנט :)
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/3/15
  6. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,307
    לייקים שהתקבלו:
    447
    עוד מכה קשה (לאחר סיפור הסכם העודפים) לכת המשיחית של "רק לא ביבי" - כחלון מודיע שלא יסכים לשבת בממשלה שתישען מחוץ על הרשימה הערבית המשותפת - כחלון עונה לשאלותיכם: "לא אשב בממשלה שמבוססת על הערבים; עדיין תומך בנאום בר-אילן" - בחירות 2015 - הארץ

    ליברמן ומרצ לא ישבו אחד עם השני. החרדים ולפיד לא ישבו אחד עם השני (מי שחושב שכן, לא מכיר את המפלגות החרדיות וניזון מה"תקשורת" שמציירת אותם כמי שיהיו מוכנים למכור את הדת תמורת כסף). כשליש מהרשימה הערבית המשותפת בכלל לא תמליץ על הרצוג, ובנוסף דרעי אמר שימליץ על נתניהו וליברמן שלא ישב בממשלת שמאל.

    אז יכול להיות שחלק מהם או אפילו כולם משקרים - אבל למה שפשוט לא ילכו עם נתניהו במקרה שכזה? הרבה יותר נוח לחרדים לשבת איתו מאשר עם המחנה ה"ציוני" שיעשה לו קטעים כמו "נשות הכותל", או כמובן עם לפיד שהתעמר בהם בקואליציה האחרונה ולא יפסיק לעשות זאת. הרבה יותר נוח לליברמן ללכת עם נתניהו מאשר עם מפלגה "ציונית" שמצביעה בכנסת נגד ביטול קצבאות למחבלים או מתחנפת סדרתית לציבור הערבי. אפילו למשה כחלון יהיה קל יותר ליצור תחרות ולקדם הורדת מחירים בממשלה של כלכלה מבוססת צמיחה ולא בממשלה שמאמינה בכלכלה מבוססת קנאה.

    החרדים ישבו עם העבודה כשהברירה האחרת היתה אופוזיציה... כרגע יש להם שתי אופציות, ונתניהו מבטיח להם לבטל את הסנקציות הפליליות בחוק הגיוס.
    החרדים בכנסת ידעו לשתף פעולה באופוזיציה עם העבודה אבל זה לא אומר כלום בפוליטיקה, זה לא אומר שהם חברים ויש להם נאמנות אליהם. הם יעדיפו ללכת לממשלה שלא תדרוך על הדת, גם אם היה להם מאד נחמד בקואליציה לצד יחימוביץ' (ח"כ מיהדות התורה גם דיבר ערבית בכנסת וח"כ מטיבי ביידיש כמחווה, זה אומר שהם חברים נאמנים שישבו יחדיו?).
    אם משאירים את מרצ בחוץ, אז זה עוד מנדטים שאתה צריך להשלים מאיפשהו... נו באמת. החרדים יעדיפו לשבת עם מרצ מאשר עם לפיד.

    השטות היומית של קאנטונה. הבחירות הם לא רק על המצב הכלכלי נטו.

    בנט זה לא מי שרוצה לתת לו את האפשרות להביא מליוני פליטים לכאן. זה המחנה ה"ציוני" (מחנה "ציוני" כמו שצפון קוריאה היא ה"רפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה") וגם השותפים הטבעיים שלהם ממרצ שרוצים לבטל את משטרת ההגירה ואת הפרופיילינג בשדה התעופה.
     
  7. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    החרדים ימליצו על נתניהו. אבל אם בוז'י ישיג רוב חוסם, הוא יציע להם להיכנס לממשלה ואני מאמין שיצטרפו. הם ישבו בעבר גם עם מרצ וגם עם אבא של יאיר לפיד שהיה הרבה יותר אנטי-חרדי ובוטה מבנו.
     
  8. gilad16 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/12/08
    הודעות:
    2,631
    לייקים שהתקבלו:
    973
    מתי המפלגות החרדיות ישבו עם לפיד?

    בכנסת החמש עשרה החרדים היו בממשלה ולפיד באופוזיציה
    מרץ ישבה עם החרדים אבל יהדות התורה פרשה בגלל פגיעה בסטטוס קוו
    ומרץ פרשה אחרי סכסוך עם ש"ס

    בכנסת השש עשרה ש"ס ויהדות התורה היו באופוזיציה
     
  9. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    בממשלת שרון השנייה, אמנם בהתחלה לפיד הצליח לכפות ממשלה בלי חרדים אבל כעבור שנה יהדות התורה הצטרפה והייתה תקופה של ישיבה משותפת. ההתקפלות הזאת למעשה היה מה שחיסל את שינוי.
     
  10. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    בממשלת שרון השנייה, אמנם בהתחלה לפיד הצליח לכפות ממשלה בלי חרדים אבל כעבור שנה יהדות התורה הצטרפה והייתה תקופה של ישיבה משותפת. ההתקפלות הזאת למעשה היה מה שחיסל את שינוי.
     
  11. הרצליה עד המוות מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏3/6/05
    הודעות:
    17,257
    לייקים שהתקבלו:
    5,437
    אגב, אני קצת מקווה שאף אחד לא יצליח להרכיב ממשלה ונלך לבחירות חוזרות - וכדי לקבל תוצאה נורמלית יצטרכו לעשות איחוד בתוך הגושים. אז אולי סוף סוף נקבל 2 מפלגות גדולות + נגיד עוד איזה 2 מפלגות סקטוריליות (נגיד כל החרדים ביחד) ולא המאתיים ואחד מפלגות שיש היום שחציהן שונות אחת מהשנייה בפסיק וחצי ותו לא.
     
  12. gilad16 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/12/08
    הודעות:
    2,631
    לייקים שהתקבלו:
    973
    יהדות התורה הצטרפה לממשלה במרץ 2005
    שינוי עזבה את הממשלה בסוף 2004 והוחלפה על ידי העבודה
     
  13. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,892
    לייקים שהתקבלו:
    2,546
    אין שום ביסוס לקביעה השקרית הזאת, אבל אני כבר לא מתפלא עליך.
     
    Eric Cantona אוהב/ת את זה.
  14. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    ההיסטוריה פחות חשובה, תמיד יכול לקרות משהו בפעם הראשונה מה גם שהקונטקסט של כל הרכבת ממשלה שונה מהאחר ושום מנהיג לא רוצה להקים ממשלה כמו הנ"ל לדוגמא. הקונטקסט הנוכחי הוא שלבוז'י אין כמעט אופציות ולכן לכל מו"מ מול שותפה קואליציונית פוטנציאלית, בעיקר אלו שהן לא מרץ ואולי לפיד, הוא מגיע עם "יד חלשה" ונוח לסחיטה. להוציא את מרץ ואולי לפיד, לכל המפלגות יש סיכוי להיכנס עם ביבי לממשלה במידה ובוז'י לא מצליח ולכן הן יהיו פחות נוחות לוויתורים מולו, בידיעה גם הוא לא יכול לוותר כמעט על אף אחת מהן.

    זה, בנוסף לכך שהוא גם צריך לשכנע יריבים מרים לחבור יחדיו, יותר מציוות אחד כזה וזה "יעלה" לו בהרבה, הופך את הסיכוי לממשלה בהנהגת בוז'י ללא סביר בכלל במצב הנוכחי גם אם הוא זה שינסה להקים ממשלה ראשון. גם אלו שבונים על שיפור בסקרים, ויש עוד הרבה מתלבטים, צריכים לבנות על שיפור לא קטן לטובתו...
     
  15. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,307
    לייקים שהתקבלו:
    447
    מה שמצחיק זה שבוז'י גם נשאל מספר פעמים ב"תקשורת", איך הוא מתכוון להקים ממשלה במצב שכזה - והוא ענה שיש לו כישרון בלתי רגיל ליצור חיבורים "בלתי אפשריים" בפוליטיקה.
    על מה הבן אדם מדבר? בינתיים החיבור ה"בלתי אפשרי" היחיד זה עם מחליפת המפלגות הסדרתית, שלבד לא עוברת את אחוז החסימה אבל הצליחה להוציא ממנו רוטציה. כשיצטרך לשכנע את כחלון, ליברמן או החרדים, הם לא יסתפקו בהרבה פחות בהתחשב במה שלבני קיבלה.