דיון הליגיונרים 14/15

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י שי, ‏21/10/14.

  1. Nave ורק מי שאוהב אותך באמת מבין היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏2/8/09
    הודעות:
    11,089
    לייקים שהתקבלו:
    1,838
    אמש הסתיימה הליגה השוויצרית. באזל הוכתרה לאלופה ותנסה להשלים דאבל כשתמודד מול סיון בגמר הגביע השוויצרי ביום ראשון הבא (טוב שלא עשו את זה בתחילת עונה הבאה וזהו). הנה סקירונת קצרה על הליגיונרים ב'ליגה הכי ישראלית באירופה' :

    את המקום השלישי תפסה בדיי-דרמטיות פ.צ ציריך. ערב המחזור הייתה במקום הרביעי, והייתה צריכה לנצח את גרהאסופרס ולקוות להפסד של ת'ון. ציריך עשתה את העבודה עם 3-4 על התכולים, ואילו ת'ון ספגה הפסד 3-2 לאאורו, שכבר ירדה ליגה לפני המחזור. ההבדל בין שני המיקומים האלה הוא שבועיים - ציריך תתחיל את העונה בסיבוב המוק' השלישי של ליגה אירופה ואילו ת'ון בשני. אבי ריקן שיחק אתמול 21 דקות במדי ציריך. אפשר לסכם בחיוב את עונתו השנייה של ריקן בשוויץ. למרות פציעה בתחילת העונה, ריקן רשם 26 הופעות, רובן בהרכב, בכל המפעלים וכבש 5 שערים.

    למקום הרביעי הגיעה כאמור פ.צ ת'ון, שבתוכה מחביאה את הסיפור הכי מבאס העונה מבחינת שחקן ישראלי. לוטם ז'ינו חתם שם בתחילת העונה ולמרות שז'ינו לא בלט בליגה הישראלית, השוויצרים התלהבו מאוד וצפו לו גדולות. הוא שיחק 2 משחקי אימון, בלט והבקיע, אך פציעה קשה טרום העונה השביתה אותו מפעילות עד מרץ. אז שיחק בהדרגה עם קבוצת המילואים של המועדון, עד שחזר לסגל הבוגרת ב3 המשחקים האחרונים של העונה אך לא קיבל בהם אף דקה אחת. יהיה מאוד מעניין לראות האם ראשי המועדון ימשיכו עם החידה הישראלית בעונה הבאה.

    סט. גלאן סיימה את העונה במקום השישי. העונה של ניסו קפילוטו הייתה הפכפכה. הוא סבל מפציעה קלה בתחילת העונה, השתפשף קצת במילואים ולא היה האופציה הראשונה של מאמנו. כשכן שיחק - השלים לא מעט משחקים (11 פעמים שיחק 90 דקות מתוך 13 פעמים ששיחק בכללי) אך עדיין לא קיבע את מקומו בהרכב. לניסו חוזה לעוד 2 עונות בקבוצה והוא בהחלט המועמד הפוטנציאלי הבא להיות ה"דין מורי" של הליגיונרים.

    את 2 העונות הקודמות סיימה גרהאסופרס כסגנית. העונה הזו היא הדרדרה וסיימה במקום השמיני (מתוך עשרה מקומות) אך מונאס דאבור עדיין עשה בה חייל וסיים במקום החמישי בטבלת מלך השערים השוויצרי עם 13 שערי ליגה אלייהם צריך להוסיף עוד 5 במסגרת הגביע. אחרי עונה וחצי מוצלחות ומפתיעות בשוויץ, עושה רושם (כך על פי דיווחי התקשורת) שבעונה הבאה נראה את דאבור בליגה בכירה הרבה יותר - הבונדסליגה.

    בסה"כ, 4 נציגים שיחקו במדינה הפסטורלית העונה, 2 מהם הצליחו, אחד סבל מחוסר מזל והאחרון בוודאי ציפה ליותר. האם הליגה השוויצרית תשמור את מעמדה כליגת הליגיונרים הבכירה בעונה הבאה? לדעתי האישית (ואם דודו דהאן ימשיך לקרקר בסלובניה), לא.
     
    Die Werkself אוהב/ת את זה.
  2. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,103
    לייקים שהתקבלו:
    26,240
    מין:
    זכר
    בישול של נאתכו לוורנבלום בדקה 88 משווה את התוצאה ברוסטוב ל - 1:1 ומביא לצסק"א את הכרטיס למוקדמות האלופות.
    הקבוצה זכתה בסגנות.
     
    Nave אוהב/ת את זה.
  3. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    היום תומר חמד התארח באולפן יציע העיתונות ולא הסתיר את זה שהוא מרגיש שהוא לא מקבל מספיק קרדיט בישראל על הקריירה שהוא עושה בספרד.

    אני מסכים איתו האמת.
    חמד הוא הישראלי היחיד שמשחק באחת מ-5 הליגות הבכירות. כבר 4 עונות רצוף (מתוכן 3 בליגה הראשונה), בדר"כ עולה בהרכב, כל עונה נותן גולים, זה דבר הוא ממש ממש ממש לא מובן מאליו. רביבו שנחשב אחד מגדולי השחקנים של ישראל לא הבקיע כמוהו בליגה הספרדית ועדיין באמת יש תחושה שלגיונרים שמשחקים בליגות פחות חזקות משמעותית מהליגה הספרדית זוכים ליותר קרדיט.

    אני חושב שהתקשורת הישראלית נוטה להאדיר את מי שכובש ומבשל ופחות שמה דגש על איפה זה קורה ובאיזה רמות הוא עושה את זה.
    אני לא בא להוריד מרפאלוב או נאתכו, אבל עושה רושם שבאמת מה שקובע פה אם לגיונר הוא "נחשב" או לא זה פשוט כמה שערים ובישולים יש לו.

    זו גם הסיבה לאין-התייחסות של התקשורת פה לטל בן חיים ורמי גרשון, שהם לגיונרים בולטים לא פחות מרפאלוב ונאתכו, פשוט הם לא שמים גולים או מבשלים.
     
  4. EsheD משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/10/05
    הודעות:
    10,725
    לייקים שהתקבלו:
    2,405
    מין:
    זכר
    להבדיל מנאתכו "השגריר הבכיר" חמד גם משחק בליגה בכירה יותר,וגם מביא קבלות בנבחרת. הוא צודק ב100%.
    אבל ככה זה שאין לך כתבי חצר..טלפון אחד לאברהם,ותוך שבועיים מציגים אותו כמסי הישראלי.
     
  5. Nave ורק מי שאוהב אותך באמת מבין היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏2/8/09
    הודעות:
    11,089
    לייקים שהתקבלו:
    1,838
    ראיתי עכשיו את הראיון ואני לא מבין מה הוא רוצה.

    לגיטימי יותר שיתנו במה לרפאלוב וגרשון שמתמודדים בצמרת עם קבוצותיהם, למרות שהם לא בליגה הספרדית שהיא אחת מהטובות בעולם. עדיין, הם בליגה הבלגית, שצוברת תאוצה אדירה. שלא תגידו הם בליגה האזרית ומנפחים אותם מעבר לרמה, הליגה הבלגית קשה מאוד וכבודה במקומה מונח! וכן, למען האמת, אותי יותר מעניין לשמוע על גרשון שמתמודד על אליפות בלגיה מאשר חמד שמתמודד על ירידה בליגה הספרדית.

    הוא טען שהוא לא מקבל קרדיט ואז אוחנה שאל אותו "במה זה מתבטא? כי אנחנו (הצביע על עצמו, עמיחי ונדב יעקבי שישבו לצידו) משדרים אותך על בסיס כמעט-שבועי" והוא צודק. מה הוא עוד רוצה? שיסקרו משחקים שלו בעיתונות מעבר ל2 שורות? למה, לרפאלוב בבלגיה מסקרים את המשחקים? מארגנים צפיות משותפות? ברוז' היא הקבוצה הלאומית?
     
    oFiRzZz, gilad16 ו-קשר שמאלי אוהבים את זה.
  6. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    הליגה הבלגית היא ליגת פיתוח עבור הליגה הספרדית/אנגלית/רוסית/גרמנית.
    כבודם של רפאלוב וגרשון מונח במקומם אבל הליגה הספרדית קצת יותר ״הדבר האמיתי״ מהבלגית.
     
  7. Nave ורק מי שאוהב אותך באמת מבין היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏2/8/09
    הודעות:
    11,089
    לייקים שהתקבלו:
    1,838
    אבל הבחור מתמודד שם על ירידה. מה לעשות שהכותרת "ישראלי זכה בליגה הבלגית" פחות סקסית מהכותרת "ישראלי ירד ליגה(שוב) בספרד"?

    ובכלל, איזה כבר הבדל גדול יש בינו לבין הסיקורים של גרשון ורפאלוב? במהלך העונה הסדירה, הם קיבלו כתבה פה כתבה שם תחת הכותרת "ליגיונרים". אני באופן אישי, כאחד שבדר"כ כותב כאן סיקורי ליגיונרים, הבאתי את הגולים שלו בדיוק כמו שהבאתי את הגולים של רפאלוב. נכון שפה ושם הוספתי יותר מילים על הליגה הבלגית, כי אני יודע שאתכם הקוראים מעניין יותר מאבק האליפות בבלגיה. וראוי לציין שלקראת סוף העונה הוסיפו באתרים גם יותר מיליםם על אלמריה ועל מאבק הירידה שלה, למרות שחל פיחות במעמדו של תומר חמד עקב הגעת המאמן החדש.

    זה לא שהתקשורת מנפיקה כאן דוחות משחק על רפאלוב וגרשון, או משדרת תכניות טוק-שואו בלגיים רק כי מדובר שם על גרשון ורפאלוב.
    משדרים את המשחקים שלהם? גם שלו.
    משדרים תכנית סיכום ליגה בלגית? גם ספרדית.
    הם מוזכרים באתרים הישראליים? גם הוא.
    לא זכור לי שכל שבועיים יש ראיון צבע עם רמי גרשון או ליאור רפאלוב.
     
  8. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    אני חושב שהוא יותר מתכוון לכך משדרים את הליגה הבלגית על בסיס קבוע, עושים מכל מהלך של רפאלוב ״וואו״, וכשמגיע זמן הנבחרת יש קמפיין גדול לתת לרפאלוב מקום בהרכב בניגוד לחמד שאם ישב על
    הספסל אף אחד לא יפצה פה ואף אחד בערוץ הספורט לא עושה עבורו פרסומות כדי למשוך קהל צופים.
    יש משהו במה שהוא אומר.
     
  9. Nave ורק מי שאוהב אותך באמת מבין היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏2/8/09
    הודעות:
    11,089
    לייקים שהתקבלו:
    1,838
    גם אותו משדרים על בסיס קבוע. אז נכון, יכול להיות שלערוץ הספורט התפקשש פה ושם משחק של אלמריה, אבל זה מנסיבות ידועות. מה לעשות שהוא נמצא בליגה שהקבוצה שלו לא מעניינת את ישראל, ומנגד נמצאות בה 2 קבוצות מהפופולארית בארץ ?
    לעומת זאת, בצ'רלטון ממתגים את הליגה הבלגית כסוג-של תכנית דגל. זה לא בגללו ובגלל רפאלוב, אם זה היה הפוך, לא היו הופכים את אלמריה לקבוצה של המדינה בגלל ליאור רפאלוב.

    עושים מכל מהלך של רפאלוב "וואו"? לא יודע, לא הרגשתי את זה, אבל כן - לגיטמי יותר שיתלהבו יותר ממהלך שנותן לקבוצה גביע או משער ניצחון על המקום הראשון בטבלה מאשר שער שמעלה קבוצה מעל לקו האדום. למרות שעוד פעם, אני באופן אישי לא הרגשתי ככה. כשחמד כבש הייתה כותרת באתרים, כשרפאלוב כבש הייתה כותרת באתרים. לא עשו מרפאוב 'וואו', אולי מלבד שער הניצחון בגמר הגביע, שזה לגיטימי בהחלט.
     
  10. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    יש מצב שאתה צודק שזה עניינים שיותר תלויים בזכיינים של הליגות, אבל בנושא המרכזי אי אפשר להתעלם מכך שלרפאלוב יש קמפיין מתמשך להרכבתו ב-11 של הנבחרת על סמך ההופעות שלו בליגה הבלגית, ולחמד שמשחק בליגה טובה יותר אין. ופה לדעתי הנקודה שכואבת לו.
     
    ייא אוהב/ת את זה.
  11. Nave ורק מי שאוהב אותך באמת מבין היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏2/8/09
    הודעות:
    11,089
    לייקים שהתקבלו:
    1,838
    בסופו של דבר מסתכלים על פי מספרים ומיקומים. כפי שאמרתי, יותר סקסי לעשות כתבת צבע עם רמי גרשון אלוף הליגה הבלגית מאשר עם תומר חמד, שירד לליגה השנייה בספרד, ובכל זאת ערוץ הספורט הזמינו אותו לראיון ודיברו עימו כי הוא ליגיוניר בכיר. עם כל הצער שבדבר, לחמד אין את אותם מספרים של רפאלוב. אז נכון שהם משחקים בליגות שונות מבחינת הרמה, אבל עדיין רפאלוב מצליח מאוד והוא כוכב בליגה הבלגית, שהיא ליגה נהדרת!

    הנה, למשל סלליך, כוכב בליגה הסלבונית, אבל אין קמפיין להרכבתו בהרכב של הנברחת. למה? כי זו הליגה הסלובנית. כנ"ל לעידן וייצמן. 90 דקות באנקר בכל העונה (חוץ מהחודשים האחרונים שזה עקב בעיות כלכליות של המועדון) לפעמים כקשר לפעמים כבלם, אבל אין קמפיין. כי זו הליגה האזרית.

    לאנשים יש פרופורציות.
     
    gilad16 אוהב/ת את זה.
  12. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    אתה רק מעצים את הנקודה.
    חמד משחק בליגה טובה יותר, ההייפ צריך להיות גדול יותר סביבו.
     
  13. gilad16 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/12/08
    הודעות:
    2,631
    לייקים שהתקבלו:
    973
    השיקול היחידי צריך להיות הליגה?

    לאנשים יש פרופורציות וחמד מקבל הרבה חשיפה בארץ.

    אם הוא צריך או לא צריך לשחק בהרכב בנבחרת זה לא קשור להייפ
    זה לא קשור לליגה בה הוא משחק, זה קשור להאם הוא יותר טוב מהשחקנים האחרים בעמדה.
    גוטמן החליט שהוא פחות טוב לפעמים.
    שתמיר כהן שיחק בפרמיירליג הוא היה צריך לקבל מקום בהרכב של הנבחרת? לא!
     
  14. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,103
    לייקים שהתקבלו:
    26,240
    מין:
    זכר
    http://sport1.maariv.co.il/is/772x434/kehat0206.Xxx/is

    קהת יהיה הישראלי הרביעי בתולדות אוסטריה וינה אחרי השוער אורי בנימין ז"ל, שי הולצמן ועומר דמארי
     
    Nave אוהב/ת את זה.
  15. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    עשה טוב לדעתי.