הפועל תל-אביב 14/15: רעידת אד(ו)מה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Raulito, ‏21/10/14.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,105
    לייקים שהתקבלו:
    26,240
    מין:
    זכר
    אפשר לומר שהפועל עושה מאמצים כבירים להתחזק :)
     
    oranfu, Roma, Nave ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  2. EsheD משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/10/05
    הודעות:
    10,725
    לייקים שהתקבלו:
    2,405
    מין:
    זכר
    אהלן אבי מלר ;)
     
    oranfu ו-DRORIKO אוהבים את זה.
  3. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    יש קבוצות ויש ליגות שלמות שקיימות גם בלי אוהדים, או בלי יותר מדי מהם. וכן יש להן גם ספונסרים וגם משלמים כדי לשדר משחקים שלהם.
    כדורגל קיים בלי אוהדים, גם לשם המשחק.

    אבל זה לא קשור להפועל.
     
  4. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    פרט למכבי ת"א שבאמת עושה דברים מדהימים מבחינת מיתוג ומרצ'נדייז בשנתיים האחרונות, כל קבוצה בארץ לא מכניסה יותר מכמה מאות אלפים בשנה. לשם השוואה, מכבי ת"א הכניסה ממרצ'נדייז בשנה שעברה כ-5 מיליון שקל, שזה סכום עצום במונחים ישראלים, ועכשיו פרט לחנות 2 קומות בדיזינגוף, היא פתחה חנות נוספת בסינמה סיטי ויש לה את החנות בקריית שלום, מבטיח לך שאם תהיה גם הצלחה באירופה, הסכום הזה יקפוץ בעוד כמה מיליונים טובים, בקלות. מרצ'נדייז בישראל, עבור קבוצות הוא לא פקטור, כי אם היה כזה, זה היה מכניס במיוחד לקטנות הרבה מאוד כסף שהיה נכנס בעשרות אחוזים לתקציב.
    הקהל לא צריך להיות הבעלים, לא בישראל. אנחנו לא ברצלונה/גרמניה וכו', אין לנו תרבות ספורט, וכל אחד פה חי בסרט שהוא מינימום קרוייף ומקסימום קאפלו. כדרוגל זה לא אהדה, זה ביזנס. אף אחד מהאוהדים אין לו ידע מקצועי בכדורגל מתוך הכדורגל, יש לו את הידע של המתבונן שהוא טוב ויפה, אבל הוא לא מגרד את הציפורן של איך עובד עולם הכדורגל המקצועני כי אתה לא בתוך זה, ובטח ובטח כשאתה בישראל גם ולא במדינת ספורט סטייל הולנד או גרמניה או אנגליה כדוגמא. דבר שני כדורגל זה ביזנס, עסק לכל דבר, גם אם הוא לא כזה מרוויח, צריך לדעת איך לנהל אותו במינימום הפסדים, 90% מהאנשים שאוהדי כדורגל, הם שכירים שמרוויחים משכורת ממוצעת במשק, לא כאלה שיש להם חברות, האחוז האחד הזה, הם אנשי עסקים אמידים, כאלה שיודעים על איזה סדרי גודל מדובר מבחינת ניהול וכספים, ואף אחד מהם לא ירוץ לנהל מועדון, שהבעיה המרכזית היא שיעשו הכל כדי שלא תרוויח.
     
  5. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    הפועל היא הכי מצליחה בוודאות, בהכרח לא הכי מוכרת, אני בספק אם יש קבוצה ישראלית מוכרחת לאיש הממוצע באירופה, בטח הוא יגיד תל אביב או ירושלים כמכלול, לא מעבר.
    בכדורגל בדרך כלל כשתובעים, זה כי חייבים להם...הפועל חייבת מיליונים לשחקנים, בסופו של דבר, היא תצטרך לשלם כך או אחרת, עכשיו היא עוד מאפשרת לפארסה הזאת להתגלגל, בוא נחכה ונראה מה יקרה כשקאייזרסלאוטרן תפנה לפיפ"א, והיא תפנה. הפועל תבין כמו אשדוד שאת המשחקים אי אפשר להמשיך לשחק, ואז תראה גל של תשלומים.
    עסקת לב לבייב התפוצצה כי לבייב רצה שהקבוצה לא תשחק בשבת.
    ו-5 שנים עברו ובשנה הבאה הפועל עולה עם הרכב על טהרת שכירי החרב, לא הבנתי מה אתה מנסה להגיד בנוגע לעסקת לב לבייב. ולא היה לכם תקציב שפוי, התקציב של הפועל לא היה 30 מיליון שקל, היה הרבה ותר מזה. מה זה שפוי? בעיניי שפוי זה 20-25 מיליון
     
  6. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    כדי שתהייה תרבות כדורגל, צריך ליצור אותה, או לפחות לנסות ליצור אותה. ואם רואים שאין לא הולך והאוהדים לא מסוגלים לנהל קבוצה או להיות רלוונטיים בזה (גם מבחינת היכולות שעומר ציין, והזמן שדרוש לזה, וגם מבחינת כסף) - אז אין מה לבוא בטענות לבעלות הפרטית או למוסדות שלא מפקחים עליה. אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.

    בניגוד לכרטיסים, מנויים ומניות - מרצ'נדייז זה מוצר לכל דבר שיכול לשמש לא רק למשחקי כדורגל, אז זה קטגוריה שונה. אני יכול לספר שבנורדיה "מחלקת המרצ'נדייזינג" זה כמה אוהדים (תותחים!) שניהלו הכל בעצמם בהתנדבות מול ספקים, ולא הוצאנו ליין שלם של מוצרי נורדיה כמו קלמרים, שעונים ושאר פיצ'קעפס (שאני מאוד בעד זה כמובן), אלא רק חולצות וקפוצ'ונים וצעי ובערכה גסה עשינו מזה 20 אלף שקל (13 אלף שקל דווח בוודאות), שזה יוצא כמעט 5% מהתקציב שלנו.
     
  7. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    מרצ'נדייס, עם כל הכבוד, בכמות הקהל של נורדיה לא יכול להיות פקטור פרט לכמה קפוצ'ונים, מן הסתם מרצ'נדייז זה דבר שמתפתח עם השנים, עם הקהל, ואין סיבה להגדיל אותו אם אין צורך או איזושהי סיבה. אבל מרצ'נדייס זה דוגמא לניהול, דוגמא לניהול של מכבי, שחושבת מחוץ לקופסה, שמתחזקת אתר באנגלית, שיש לה נישה כמעט בכל רשת חברתית, שהיא מתחברת לקהל ולקהילה מעבר, שיש לה חנות אינטרנטית שוקקת, שיש לה 10,500 מנויים שנה שלישית ברציפות ואין אפשרות לצרף חדשים בגלל קוטנו של בלומפילד, האליפויות זה תוצר נלווה שהוא נדבך של המקצוענות והשינוי תפיסה, אבל בעיניי הגדלת מעגל האוהדים, הגדלת הכסף ממרצ'נדייז והחשיבה קדימה פרט להיבטים המקצועיים, זה מה שמקדם ויקדם את מכבי. אני לא רואה תרבות ניהול עם כל הדברים האלה, עם חשיבה קדימה, בשום מועדון בארץ. יכול להיות שבמכבי חיפה והפועל באר שבע יתחילו לזוז בכיוון ואני מקווה מאוד שכן, אבל כרגע, כל עוד הניהול הכללי מסביב הוא בחשיבה פרובנציאלית, כל שינוי שלא יעשו בליגה לא יגרום לכלום לזוז סנטימטר.
     
  8. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    המרצ'נדייז בנורדיה זה 5% מהתקציב, אותו סדר גדול כמו במכבי לפי מה שאתה אומר...

    וזה אומר שיכול להיות ניהול פרטי טוב כמו שיכול להיות ניהול קהילתי טוב, ולא צריך להגביל בעלות פרטית, או מעורבות של גורמים פרטיים ורחמנא ליצלן אנונימיים כמו שיש עכשיו בהפועל.
     
  9. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    עם האליפויות הרצופות מגיעים גם הרבה-הרבה אוהדים טמרפיסטים, בואו לא נהיה תמימים. להצלחה יש השלכות מן הסתם. כל זה לא סותר את העובדה שמכבי היא הקבוצה עם קהל האוהדים הגדול ביותר בארץ. בקיץ שעבר עבדתי בקייטנה ועל כל אוהד הפועל היו עשרה אוהדי מכבי ותאמין לי שהם לא בדיוק גדלו על אלי דריקס או אפילו ברוך דגו וגם לא יודעים מי זה אבי נמני שלך. אוי-ואבוי אם המנויים לא היו סולד-אאוט עם הסגל המפלצתי שיש במכבי ושושלת האליפויות.
    מסכים שלהפועל יש הרבה לאן להשתדרג מבחינת המרצ'נדייז אבל גם למכבי חיפה יש חנות אדירה בגראנד-קניון ואני זוכר לפני 11-12 שנה שראיתי שאפשר לרכוש חולצה עם שם ומספר של כל אחד מהשחקנים, פוסטרים וגלויות ועוד. כרגע הפועל בונה קבוצה חדשה מאפס ואתה מסכים איתי שאף-אחד לא יקנה חולצה עם הכיתוב 'אנטל' מאחורה, כן? כנ"ל לגבי גוטליב, אריאל הרוש או שגיב יחזקאל. חולצות שכן היו נמכרות בשנים האחרונות היו של דמארי, ורמוט ושכטר אני מניח.

    ברור שהפועל מתנהלת בצורה מחפירה עם כל החובות האלה לשחקנים אבל יש הרבה שגם 'מצטרפים לחבר'ה' ו'למה לא לעשות כמה ג'ובות'. שחקנים יכולים לתבוע גם חצי מליון שקל ובסוף הם זכאים ל-10% מזה. אגב, מה טועמה רוצה לעזאזל, החוזה(הכבד) שלו הסתיים והוחלט לא להאריך אותו מן הסתם, לא חושב שזה באמת בא לו בהפתעה. להתלונן על הדרך בה נפרדו ממנו כסמל זה לגיטימי אבל לדעתי הפועל לא חייבת לו שקל.

    התקציב של הפועל היה פחות מחצי ממה שיש למכבי ת"א היום. השחקנים הכי מרכזיים אצלנו הרוויחו סכומים סבירים. שדרוג החוזים הגיע בעונה אחר-כך, עונת ליגת האלופות בה טביב לא היה צריך לשים שקל.
     
  10. Drama Guest

    דדי בן דיין הרוויח אצלכם 170 אלף דולר, זה לא סביר.
     
  11. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,105
    לייקים שהתקבלו:
    26,240
    מין:
    זכר
    על פי כל הסקרים שראיתי אי פעם למכבי חיפה יותר אוהדים ממכבי ת"א
     
  12. Hapoel_Tel_Aviv Member

    הצטרף ב:
    ‏14/4/10
    הודעות:
    2,477
    לייקים שהתקבלו:
    550
    @alexshw
    אני ראיתי 2 סקרים ובשתיהם לחיפה יש יותר ממכבי, גם בהרגשה הכללית זה נראה שלחיפה יש יותר (חי באזור המרכז)

    @עומר לפי הזכור לי התקציב היה בין 35-40 מיליון אחרי העלייה לבתים כשמוני הקצה כמה מיליונים לרכש

    @Raulito מי שפוצץ את העסקה היה רפי עגיב*
    התפוצצה עסקת המכירה של הפועל ת"א לאיש העסקים לב לבייב - גלובס
    עכשיו אני רואה את סכום העסקה שהוא רצה - 20 מיליון דולר ועוד בשער הדולר של 2006, וואו.
    *מסתבר שהבעיה של ריבוי בעלי מניות זה לא דבר חדש אצלנו.
     
  13. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    זה חצי ממה שמרוויח שחקן במכבי היום.
     
  14. Drama Guest

    א. שער הדולר גם היה בשלושים אג' יותר מתחילת העונה
    ב. תשווה את השכר של דדי לשכר של שפונגין
     
  15. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    200 אלף דולר, בערך אותו דבר. בכל מקרה זה היה מזמן וזה רלוונטי לדיון.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.