צ׳לסי 2014/15

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י golding, ‏21/10/14.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    גם אם אין סופרסטאר פנוי בשוק כרגע, השאלה היא לאן מכוונים. פירמינו לדוגמא זה שחקן שיכול להתפוצץ ולהפוך לסופרסטאר. כנ"ל לגבי סטרלינג (למרות שאני אישית לא מעריך אותו כל כך, בטח לא במחירים המדוברים), סאנצ'ז וניימאר בזמנם. ללכת על טוראן זה קצת להתבסס בבינוניות.

    אין לי בעיה אם מוריניו מכוון ל'אתלטיקו משופרת', אבל אני חושב שהשנים האחרונות הוכיחו ששליטה אירופאית אמיתית לא מגיעה ככה.
     
  2. JohnTerry26 Member

    הצטרף ב:
    ‏10/3/11
    הודעות:
    4,881
    לייקים שהתקבלו:
    763
    פירמינו דוגמא מוזרה לדעתי, אני לא רואה איך פירמינו שחקן יותר טוב מאוסקר או וויליאן, באמת שלא. יש לו את היתרונות שלו ולהם את שלהם, אבל הוא לא נראה כמו superstar in the making יותר מאוסקר. זאת לפחות לא הדעה הרווחת עליו בברזיל או באירופה, וגם לא שלי, אולי שלך.
    סטרלינג הוא בהחלט אופציה, כמוך אני לא מעריך אותו עד כדי מחיר של לפחות מועמד לכדור הזהב (70 מיליון יורו) וכנראה גם צ'לסי לא, ולכן לא עושה צעד קונקרטי לגביו.

    הלוואי שהיינו הולכים על סאנצ'ז בקיץ שעבר, אבל אז מוריניו היה די שלם עם הקישור ההתקפי והעדיף להתחזק בססק וקוסטה. אם סאנצ'ז היה פנוי כרגע אין לי ספק שהיינו הולכים עליו. ניימאר? צ'לסי לדעתי הקבוצה הראשונה שניסתה לקנות אותו, ב2010 או 2011 לדעתי, בסופו של דבר הוא עבר לברצלונה בסכומים הזויים שאף אחד לא יודע אותם עדיין, צ'לסי לא יכולה לעשות עסקה כזאת.

    בסגנון של 'מישהו שיהפוך לסופרסטאר', הייתי שמח אם היינו הולכים על נביל פקיר למשל, פוטנציאל בשמיים, אם כי גם במקרה הזה זה לא שחקן שהיה הופך אותנו עכשיו למה שאתה אומר. הוא גם רוצה להישאר בליון ולראיה אף קבוצה אחרת לא הולכת עליו כרגע.

    אני חושב שאתה מזלזל בטוראן קשות. הוא לבטח שחקן יותר איכותי ומוכח (לפחות כרגע) מפירמינו וכנראה מסטרלינג.

    באופן כללי, אין לי ספק שהמועדון מכוון לאן שאתה אומר, לא יודע איך אפשר להגיד אחרת אם אתה מסתכל על מה שאנחנו עושים בשנים האחרונות. מ2011 הבאנו את הזאר, אוסקר, וויליאן , שורלה, קואדרדו, דה בריינה ומאטה. אין בעיה בכוונות וברצון. בקיץ הנוכחי, כשאנחנו יחסית לעונות קודמות מסודרים מבחינת סגל, אין בשוק את הכוכב הזה שאולי יקפיץ אותנו עוד שלב מבחינה התקפית.

    ואני לא בטוח לגבי המשפט האחרון, בשנים האחרונות היו כמה קבוצות שהתבססו על כדורגל שהוא לא התקפה-התקפה שהגיעו לגמרים, אתלטיקו ויובנטוס. העניין הוא שאף אחת מהן לא מספיק עשירה או איכותית כדי לבנות דומינניטיות, אתלטיקו זו קבוצה שמאבדת שחקנים כל עונה כמעט ואין לה את האמצעים הכלכליים הגדולים, ויובנטוס במצב די דומה. זאת אומרת לא היתה קבוצה מאוד איכותית, עשירה ויציבה, שלא שיחקה כדורגל מאוד התקפי. אני חושב שצ'לסי יכולה לתפוס משבצת כזאת עם מוריניו אבל הזמן יגיד את שלו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/6/15
  3. Sturridge Member

    הצטרף ב:
    ‏11/7/11
    הודעות:
    8,196
    לייקים שהתקבלו:
    7,528
    מין:
    זכר
    מבחינה כלכלית נטו.
    אין ספק שהמכירה עצמה לארסנל היא טפשית.

    ועדיין, צ'ך בגיל 33 הוא לא איזשהו נשק שובר שיויון, ארסנל תצטרך יותר מזה כדי לאיים איכשהו על האליפות גם אחרי מחזור 15.
    צ'ך ישרת את ארסנל במקרה הטוב 3-4 שנים, אולי יסחוב יותר כשחקן פעיל אבל גרף היכולת רק בירידה מעונה לעונה, ואז מה? ונגר למעשה מודה בכישלון על שכר הלימוד הגבוה ששילם כל השנים האחרונות על שצ'זני, ובעתיד הקרוב כבר יצטרך לחפש שוער חדש מאפס.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/6/15
  4. All_Hale_Conradinho Member

    הצטרף ב:
    ‏24/12/14
    הודעות:
    801
    לייקים שהתקבלו:
    184
    מין:
    זכר
    איזה גרף יכולת בירידה לעזאזל. צ'ך הוא עדיין שוער ברמה הגבוהה ביותר, עדיין בין ה-5 הכי טובים בעולם ונדחק מצ'לסי רק כי אחד מה-3 או 4 שיותר טובים ממנו משחק איתו באותה קבוצה. יש איזה טענה שאני לא מבין על כך שב-13/14 הוא לא היה משהו, ואני לא מסכים איתה. העונה בכל מקרה הוא היה מצויין, ונכון, אולי במספר קטן יחסית של הופעות, אבל אם נתייחס לארסנל אז אוספינה שיחק כמות משחקים פחות או יותר זהה לצ'ך והוא היה די רע ברובם. צ'ך לא ייתן 3-4 שנים טובות במקרה הטוב, אלא במקרה הבינוני. במקרה הטוב הוא נותן 5-6 כמו ואן דר סאר.
    ולגבי שצ'זני - אני חושב שדי ברור שחלק מהתוכנית של וונגר היא שצ'ך ירביץ קצת תורה לפולני הזה. אין כמו שוער שהיה הטוב בעולם בעבר וכעת הוא בין הטובים בעולם כדי שיהיה המנטור האישי שלך. שצ'זני רק בן 25, שזה תינוק לשוער.
    אני כן מסכים איתך שצ'ך זה לא מספיק כדי להתמודד על האליפות, אבל זה פאקינג צעד ענק בכיוון הנכון, וצעד בכיוון הנכון זה משהו שוונגר לא עשה שנים.
     
  5. JohnTerry26 Member

    הצטרף ב:
    ‏10/3/11
    הודעות:
    4,881
    לייקים שהתקבלו:
    763
    אוספינה היה די רע ברוב המשחקים בעונה שעברה? מה?
     
  6. All_Hale_Conradinho Member

    הצטרף ב:
    ‏24/12/14
    הודעות:
    801
    לייקים שהתקבלו:
    184
    מין:
    זכר
    התחיל סולידי אבל התדרדר. הרבה מאוד מהגולים שבכל זאת חטפנו בחצי שנה האחרונה (טוטנהאם, מונאקו, סוואנזי, יונייטד) היו בגלל טעויות שלו, חלקן טעויות נטו, מגוכחות למדי יש לומר, וחלקן פשוט נבעו מהעובדה שהוא נמוך וחלש מדי להיות שוער פרמייר ליג.
     
  7. Gianzola משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏16/2/04
    הודעות:
    8,839
    לייקים שהתקבלו:
    1,737
    צך אגדה אבל הוא לא מספיק לאליפות. הוא מחליף את אוספינה לא את וונגר.
     
  8. All_Hale_Conradinho Member

    הצטרף ב:
    ‏24/12/14
    הודעות:
    801
    לייקים שהתקבלו:
    184
    מין:
    זכר
    יש שלב מסויים שבו חומר השחקנים עשוי להיות כ"כ טוב עד שמאמן זה כבר לא פאקטור. גם בלי מוריניו, קבוצת צ'לסי שכוללת את קורטואה, איבנוביץ', טרי, קייהיל, אזפיליקווטה, מאטיץ', ססק, וויליאן, אוסקר, הזאר וקוסטה הייתה זוכה באליפות בשלב מסויים. הבעיה של וונגר היא שהוא פשוט לא מביא בד"כ את השחקנים הטובים האלה כי הוא אידיוט ברמה ניהול המועדון יותר ממה שהוא אידיוט ברמת ניהול מהשחק. הפעם האחרונה שארסנל זכתה באליפות גם הייתה הפעם האחרונה שבה הסגל שלה, מבחינת חומר השחקנים, היה שווה אליפות. אם יגיעו שחקנים ששווים אליפות, הם יהיו שווים אליפות גם אם על הקווים עומד מאמן גרוע כמו וונגר. הוא לא איזה כוח מיסטי שמשרה לוזריות על הקבוצה בדרך קסם, הוא סתם קמצן ועקשן.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/6/15
    Gunner_ForeveR אוהב/ת את זה.
  9. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    דווקא מכל ההודעה המשפט האחרון נתון לויכוח.

    צ'ך בגיל 33 בהחלט (אני מקווה) יכול לתת 4-5 עונות טובות מאוד כאשר האחרונה היא עונת טרנזישן. כל קבוצה נורמלית שמכבדת את עצמה לוקחת את העמדה הזו בצורה הראויה לה, בארסנל של ולדימיר איליץ' ונגר זו בדיחה במשך שנים.
    צ'ירים את החלק האחורי של ארסנל ברמה בצורה ניכרת, כנראה לא לרמות שאליהן צ'לסי התרגלה אבל בהחלט לרמה שבארסנל שכחו מהי.

    שאלה לגבי מוריניו, האם מוריניו מתעסק בהחלשת יריבותיו, מה יחסו לדעתכם למעבר, האם הוא באמת מפחד שארסנל תתחזק כל כך ותאיים עליו כל כך שהוא ינסה לחבל בזה?
    איך שאני רואה את זה לא כזה מעניין אותו, הוא בטוח ביכולתיו ובסגל שלו בייחוד מול הטרחן הצרפתי המקומט.
     
  10. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    13,254
    לייקים שהתקבלו:
    7,088
    מה זה מתעסק בהחלשת יריבותיו? זה כנראה לא בראש הTO DO LIST שלו, אבל לא קיים מאמן גדול - ובוודאי לא אחד שמחובר למועדון שהוא מאמן בו - שישמח למכור שחקן שהוא מעריך ליריבה ישירה או אפילו רק פוטנציאלית שלו (טוב, בעצם חוץ מונגר). אחד המקרים הזכורים לי הוא של גבריאל היינצה שכבר היה בדרך החוצה מיונייטד, אנחנו רצינו לרכוש אותו ועל אף שפרגוסון רצה להיפטר ממנו (אם זכרוני אינו מטעה אותי) - הוא לא הסכים למכור לליברפול. בסוף הוא נמכר לריאל וחטף 4 באנפילד, אבל זאת לא הפואנטה כמובן; אלא שאם יש אופציה לא למכור ליריבה, בוודאי שעדיף שלא. במקרה של מוריניו וצ'ך שמכירים כבר עשור, על אחת כמה וכמה.

    על פי דיווחים באנגליה ההחלטה פה היא של אברמוביץ' בלבד, שהחליט שהוא רוצה לתת לצ'ך לבחור את המועדון הבא שלו אחרי התרומה הנהדרת שלו לצ'לסי. כאוהד ליברפול או נייטרלי כנראה שזה צעד שמעורר הערכה, אבל אם הייתי אוהד צ'לסי הייתי כועס ומאוכזב, אין מקום לסנטימנטים במצב כזה לדעתי.
     
  11. ChelseaPensioner משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/4/04
    הודעות:
    8,578
    לייקים שהתקבלו:
    5,955
    שמעתי דברים על 'שבירת המדיניות' לגבי מכירת שחקנים ליריבה ישירה. אני לא יודע מה מיוחד במדיניות כזו (יש מועדון צמרת שלא נוהג כך?) ומה בכלל התוקף שלה כשגם את מאטה שיחררנו ליונייטד, אבל אני מניח שבסופו של דבר לשחקן עם כל כך הרבה זכויות במועדון ותרומה אדירה שנפרשה על למעלה מעשור של הצלחות נותנים יד חופשית בהחלטה על הקבוצה הבאה שלו.
     
  12. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    ארסנל גם עם צ'ך לא באמת יריבה ישירה של צ'לסי. מעבר למספר חד ספרתי של מחזורים שבהם הן היו עאלק יריבות אין באמת יריבות בין שתי הקבוצות הנוכחיות.
    בגלל זה זה נראה לי כמו לשחק בקקה להתחיל למנוע מצ'ך לשחק ברמה גבוהה אלא להתפשר על איזו קבוצה שלא לרמה שלו בגלל שארסנל ״מאיימת״ על צ'לסי. סתם לתקוע אותו. הרי זה לא יזיז באמת במאבק בצמרת.
     
    Gianzola אוהב/ת את זה.
  13. All_Hale_Conradinho Member

    הצטרף ב:
    ‏24/12/14
    הודעות:
    801
    לייקים שהתקבלו:
    184
    מין:
    זכר
    אתה יודע שיריבות זה לא רק עניין של מאבק על מקומות. זה גם עניין של מסורת ותרבות. גם אין באמת שום יריבות רלוונטית מבחינת מיקומים בין ארסנל וטוטנהאם, או בין יונייטד לסיטי עד לפני 7 שנים, וזאת עדיין יריבות במלוא מובן המילה. יש הרבה אוהדי צ'לסי שרואים את ארסנל כיריבה לכל דבר ושמחים בתבוסתה כנקמה על השנים שבהם ארסנל שלטה בלונדון וצ'לסי לא (לא מדבר על מישהו בפורום הזה, אבל אני מכיר אוהד צ'לסי אחד למשל שאמר לי בפירוש שככה הוא מרגיש).
     
  14. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    חשבתי שזה היה ברור שהקונטקסט היה יריבות למיקומים ולא יריבות מסורתיות. השאלה סבבה סביב מוריניו (ואחר כך אברמוביץ') ביחסו ליריבותיו ולא סביב מה שהאוהד הממוצע מרגיש.
     
  15. Gianzola משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏16/2/04
    הודעות:
    8,839
    לייקים שהתקבלו:
    1,737
    אני חושב שזה דיי ברור שזאת מחווה לפטר צ'ך. לי אין שום בעיה עם זה. פעם אחרונה שהרגשתי משהו לארסנל, בעד או נגד, הייתה ב2004 אני חושב. זאת הייתה גם הפעם הראשונה.
     
    מזגן אוהב/ת את זה.
מצב נושא:
הנושא נעול.