הישראליות באירופה 15/16 - עם הפנים לעונה הבאה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י alexshw, ‏26/5/15.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,854
    לייקים שהתקבלו:
    8,338
    נכון, ואת זה נשפוט עוד 15 שנים. כמו שחר. אתה לא יכול להשוות מועדונים שבאחד משקיעים מאות מיליונים כבר יותר מ-20 שנה, לבין מועדון שרק לפני שנתיים התחילו להשקיע שם יותר מ-25 מיליוון בשנה. אז נדבר בנקודת זמן שווה. אלונה נכשלה בשנים הראשונות, תחשיב אותם למה שאתה רוצה... הסיקה מסקנות ועכשיו יש שינוי. השינוי כמובן חייב להיות החל בתשתיות וילדים. ואת זה נשפוט שהבסיס יהיה שווה להשוואה.
     
  2. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,153
    לייקים שהתקבלו:
    26,248
    מין:
    זכר
    אז בשביל זה אתם צריכים לתקוע יתד חזק מאוד באירופה ולהצליח שם באופן קבוע וגם אולי לייצר נכסים איכותיים שאפשר למכור בהרבה כסף.
    בנקודת זמן זו הפוטנציאל של מכבי חיפה גבוה הרבה יותר וכלל לא מנוצל בגלל ההנהלה הקיימת.
    זה אפשר לראות במספרים באופן פשוט ביותר. עם הנהלה נורמלית מכבי חיפה תמריא.
     
  3. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,854
    לייקים שהתקבלו:
    8,338
    נכון,הכספים הרבים מושקעים שם כבר 2 עשורים מלאים, זה מה שהביא ליתד באירופה (יתד בעבר.. כרגע אין אירופה כבר שנתיים או שלוש). באר שבע כרגע בתחילת הדרך, בסך הכל שנתיים שהכספים בפרופורציות גבוהות, תוקעים יתד בהגעה לאירופה ובשאיפה להתחיל להביא ניצחונות, ואז כל מה שרשמת אמור להיות גם פה. אם עוד כמה שנים עדיין לא נעבור שלב באירופה ולא נייצר הכנסות עצמאיות- נדבר.

    ברור שכרגע הפוטנציאל של חיפה גבוה הרבה יותר, רק בגלל כסף שהושקע הרבה יותר מבאר שבע לאורך 20 שנה, זה הכל, זה לא קסם או משהו כזה.
     
  4. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,302
    לייקים שהתקבלו:
    7,253
    באר שבע לא נכשלה. להיות מודח בצורה כזו על ידי קבוצה טובה מליגה יותר איכותית מעיד שמתקדמים שם, בטח אחריי ההדחה המביכה בעונה שעברה. לאט לאט הניסיון יעשה את שלו. אין דבר כזה שמועדון בלי מסורת באירופה יצליח משום מקום, אלו רק הבלחות. מנגד, הפועל תל אביב יכולה להיעדר כמה שנים טובות מהמסגרת האירופאית וכשהיא תחזור אליה, הניסיון יעשה את שלו. זה משהו שהוא מעבר לסגל הקיים.

    בית״ר אתמול? התבוסה נטו על דראפיץ׳ בחילוף המטומטם במחצית. סבבה, תכניס את איציק, אבל למה במקום צעירי ולא פרדה? את שני המשחקים הפסדנו בצורה מחפירה כי אדון דראפיץ׳ חשב שפריירה יכול להחזיק קישור שלם ביחד עם פרדה, וזה לא ככה. עובדתית, בשתי המחציות שצעירי היה במרכז המגרש שיחקנו טוב נגד הבלגים ואף סיימנו בתיקו, וחבל שהמאמן שלנו אידיוט כדי לא לקלוט את זה.
    אגב, אני מודה כל יום לאלוהים שאין לאף אחת מהגדולות צורך בשחקן כמו אצילי. איזה נכס.
     
  5. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,153
    לייקים שהתקבלו:
    26,248
    מין:
    זכר
    זכויות שידור זה לא קשור למכבי חיפה, באיצטדיון החדש היא לא שמה שקל.
     
  6. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,854
    לייקים שהתקבלו:
    8,338
    לא הבנתי
     
  7. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    19,211
    לייקים שהתקבלו:
    4,938
    במאקרו אולי באר שבע "נכשלה". במיקרו בוודאי שלא. לשחק 70 דקות בחוץ בעשרה שחקנים זה קשה מאוד, וגם כך היא שיחקה טוב מאוד בתחילת המחצית השנייה והצליחה לאיים לקראת הסיום. אין פה הצלחה, אבל גם אין פה זוועה. פשוט דברים שקורים בשלבי נוק אאוט.
     
    שי אוהב/ת את זה.
  8. Hapoel_Tel_Aviv Member

    הצטרף ב:
    ‏14/4/10
    הודעות:
    2,477
    לייקים שהתקבלו:
    550
    המשחק הראשון בין סלובן ליבריץ' לקריית שמונה יתקיים ב30.7 בשעה 20:00 שעון ישראל.
     
    Nave אוהב/ת את זה.
  9. Nave ורק מי שאוהב אותך באמת מבין היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏2/8/09
    הודעות:
    11,089
    לייקים שהתקבלו:
    1,838
    גם במאקרו לא.

    לצערי הזדמן לי רק עכשיו לעקוב אחרי כל התגובות, גם כאן וגם בפורום האוהדים שלנו. לא אוכל לעקוב אחריי הכל (פה יש 13 עמודים לקרוא, אז אולי בהמשך אעבור על חלק) אבל הספיק לי קמצוץ ממה שראיתי בפורום האוהדים ואת הכותרת המעצבנת של פרימו בספורט 5.

    קבוצה ישראלית שלא עוברת קבוצה לא מדורגת בשלב כלשהוא זה בפירוש לא נקרא להכשל. אלא אם כן - לא יודע, שקבוצה ישראלית משחקת בבית שלה מול 10 שחקנים של היריבה וכל מה שהם צריכים זה גול ושוכבים על שער 80 דקות ולא מצליחים..אז..אולי..
     
  10. Hapoel_Tel_Aviv Member

    הצטרף ב:
    ‏14/4/10
    הודעות:
    2,477
    לייקים שהתקבלו:
    550
    כשלון לא, סוג של אכזבה לאור איך שהמשחק התפתח, וזה שפשוט נשארתם במקום ושוב הודחתם בסיבוב השני.
     
  11. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,854
    לייקים שהתקבלו:
    8,338
    אין מה לדבר בכלל. אכזבה קשה מאוד לאור הקיץ שעברנו ובטח לאחר שראינו איך המשחקים התפתחו. אכזבה קשה מאוד, אחת הכואבות שחוויתי בתור אוהד כדורגל.
     
  12. Nave ורק מי שאוהב אותך באמת מבין היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏2/8/09
    הודעות:
    11,089
    לייקים שהתקבלו:
    1,838
    בסדר, אכזבה אני מקבל. מפה ועד כישלון ההבדל הוא עצום.

    כישלון היה לא לעבור את ואדוז לדוגמא.

    אני דווקא לא הרגשתי את האכזבה כאחת הכואבות. לפני שנתיים זה היה כמעט, השנה זה היה כמעט על קבוצה טובה יותר על הנייר ובשנה הבאה זה יצליח עם עוד קצת מזל בהגרלות. לאט לאט זה יקרה.
     
  13. הרצליה עד המוות מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏3/6/05
    הודעות:
    17,258
    לייקים שהתקבלו:
    5,444
    אני תמיד מודד הצלחה או כישלון בקריטריונים של האם הקבוצה שמעבר היא ברמתך הכלכלית, מקצועית, היסטורית וכו'. ברגע שהיא מעבר או מתחת אפשר לדבר על הצלחה או על כישלון.

    קבוצה שמנצחת את עכו ומפסידה למכבי ת"א (נגיד ב"ש) עושה את פחות או יותר מה שמצופה ממנה. אי אפשר להגיד שהיא נכשלה כי היא התמודדה מול קבוצה שגדולה עליה בכל הקריטריונים והיא לא נכשלה כי עברה את הקבוצות שהיא מעליה בקריטריונים (עכו ומכבי הן מייצגות לליגה שלמה שבה יש קבוצות שגדולות ממך וקטנות ממך - לא הכוונה באמת למשחק ספציפי כזה או אחר).

    נגיד מכבי חיפה היא כישלון חרוץ, היא בעונות האחרונות מסיימת תמיד בכמה מקומות מתחת לרמתה ביחס לליגה. ק"ש היא הצלחה אדירה בכל שנה כמעט בשנים האחרונות.

    ואז אני מגיע למכבי וב"ש. לדעתי פשוט הן לא נכנסות לאף אחת מההגדרות האלה. מכבי לא נופלת בליגה שבה היא בפער עצום מכל השאר בכל הנושאים (בניגוד לשנים שלפני שהיו כישלון טוטאלי) אבל היא לא מצליחה להתעלות ולעבור קבוצות ברמתה + כרגע. את הליגה היא לוקחת, לבאזל היא מפסידה. העונה המוזרה שהיא הגיעה ל32 באירופאית עם ניצחון על שולחן הדיונים מול פאוק והוויתור ההזוי ההוא של מאמן בורדו על המפעל - שאולי יגידו שהיא הצלחה ואולי לא, והעונה שעברה שבה היא לא עברה את מאריבור ואסטרל פרוז'קשן או איך שלא קוראים להם בזמן המלחמה - די מקזזות אחת את השנייה.

    נגיד המשחק מול פלזן (קבוצה ברמתה של מכבי ואף טיפה יותר) זה ממש ממש מבחן נחמד לכל מי שראה ב-3 שנים האחרונות את מכבי מתמודד ת ב90 אחוז ממשחקי העונה מול קבוצות נחותות ממנה משמעותית. כמו שאת בארסה אני אבחן מול באיירן מינכן וריאל מדריד ולא מול אלצ'ה. לא השוואה אחד לאחד אבל הבנתם את הכוונה.

    ת'ון מבחינתי בניגוד לפלזן היא לא קבוצה עם תנאים (צריך לבדוק את התקציב שלהם, אני לא יודע) שלדעתי עולים כל כך על ב"ש ומבחינתי זה 50-50. אני לא יכול לומר שזה כישלון, אני לא יכול לקרוא למעבר הצלחה אדירה. אני חושב שכרגע מכבי וב"ש לא נופלות לאף קטגוריה של הצלחה או כישלון וזה הורג אנשים שחייבים ל"קטלג". לא הכל שחור ולבן. לא כולם ווינרים או לוזרים ולא כולם או מצליחים או נכשלים. יש אמצע לדברים ולדעתי אנחנו שם בעניין הזה.

    * כן, אני מתעלם מהעובדה שהצלחה או כישלון הן בהתאם לאיזושהי הצבת מטרות, כי זאת בריחה קלה מדי. אני יכול להיות מכבי ת"א ולהגיד שליגת האלופות זאת לא מטרה וככה לעולם לא אכשל או לעומת זאת להגיד כהפועל ב"ש שהמטרה שלי היא פלייאוף עליון ואז אני תמיד מצליח. אני יכול להיות מכבי הרצליה ולהגיד שהמטרה שלי היא לנשל את מכבי ת"א מהתואר, ואני די בטוח אכשל. אני מקצין כמובן אבל מעדיף לקבוע בעצמי מה הצלחה ומה כישלון מאשר שבן אדם בעל אינטרס מסויים (כל מאמן\בעל קבוצה שמציב מטרות יש לו אינטרס להנמיך או להגביה אותן...)
     
    DRORIKO אוהב/ת את זה.
  14. yedidel Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/09
    הודעות:
    7,546
    לייקים שהתקבלו:
    3,896
    ניתוח יפה, חוץ מזה שפלזן היא לא ברמה של מכבי אלא לפחות רמה מעל.
     
  15. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,908
    לייקים שהתקבלו:
    14,649
    מין:
    זכר
    מסכים איתך לגמרי. זה די ברור שהמבחן האמיתי של ב"ש זה בליגה ושאירופה זה בונוס. ב"ש לא חייבת בהכרח לקחת אליפות,אבל בניגוד לשנתיים האחרונות כן לתת לה פייט רציני ולא פייט בכאילו. אם לא תעשה זאת אז מבחינתי כל הפרוייקט שם הוא כישלון.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.