מכבי תל אביב 2015/16: עונה מאכזבת מסתיימת ללא תואר

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י orimor2212, ‏16/7/15.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Turgi Guest

    אתה לא מבין מה אני מנסה להגיד.
    יש ביקורת ויש ביקורת.
    יש פה ארבעה חמישה ש״מבקרים״, אני מניח שאתה מתכוון אליהם, אותם אלה שהופכים עורם מדי יום. אני לא מבין למה אתה מתייחס אליהם, הם פה בעיקר בשביל להציק וה״ביקורת״ שלהם בדרך כלל מלווה בהערה שאמורה להעליב. היחס אליהם פוחת מדי יום ואני חושב שאורימור הוא היחיד שעוד עונה להם.
    הם לא פה בשביל לפתוח דיון או להעלות משהו חשוב, רובם לא הציגו את עצמם בנושא המיועד בדיוק מאותה סיבה.

    לשמחתנו אין צנזורה באינטרנט ומותר לרשום פה כמעט הכל. לא חייבים להתייחס לכל דבר.
     
  2. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    דווקא משום שמכבי פתחה פער עצום משאר הליגה, מציגה ניהול טוב יותר וזה לא משנה אם כתוצאה מקבלת החלטות חכמות או ים של כסף, והפנים שלה לאירופה - אפשר וצריך להעביר ביקורת. בעוד יש עמדות מסוימות שהמלחמה על ההרכב כמעט בלתי-נתפסת - הקישור ומעלה - בעמדת השוער יש נקודת תורפה. בליגה אולי מגיעים מול מכבי ל-3-4 מצבים של גול ברוב המשחקים. בליגת האלופות או בליגה האירופית זה לא יהיה ככה, כבר נגד באזל זה לא יהיה ככה. חואן פאבלו רשם 61 משחקי ליגה בשנתיים, זה ממש לא הרבה עבור שוער. מצבו הפיזי לא משהו ובאופן כללי אני לא מחזיק ממנו יותר מדי.

    לליגה - החיזוק של מכבי מצוין, בסופו של דבר מעבר לפריצה שעזב מכבי לא תרגיש שרייכרט, ראדי, איביינדר ואפילו ייני כבר לא כאן. הסגל עמוק מאוד. לגבי אירופה - לא הביאו אף שחקן שובר שיוויון, זה שוב תלוי כמעט ואך ורק בערן זהבי מול באזל. אני חוזר על המנטרה הזו שוב ושוב - מכבי הייתה יכולה לתכנן את החיזוק כבר מלפני קרוב לחצי שנה, זו הייתה רק שאלה של זמן מתי היא תזכה באליפות.

    כל הדיון הזה סביב רייכרט ושלומי אזולאי די מעייף ואנשים כאן כותבים עם הראש בקיר. אזולאי נכלל פעם אחת בסגל הנבחרת, זה הכל. רייכרט אולי יספיק גם לעשות סיבוב בנבחרת עד גיל 25. כשכותבים 'שחקן נבחרת' חושבים על שחקן שרשם כבר 10 הופעות או אפילו קיבל דקות בכמה משחקי ידידות, זה לא המצב. מעריך את השחקן, לא מתעלם משום דבר.
     
  3. סגול בדם Member

    הצטרף ב:
    ‏23/1/13
    הודעות:
    1,577
    לייקים שהתקבלו:
    359
    רצו לעשות את זה , ברמלה סירבו והחתימו שוער בכיר .
    אם כבר מדברים על זה , ריח לא טוב עולה מכל העסק הזה
     
  4. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    מה שרייכרט יעשה עד גיל 25 לא רלוונטי כשאתה מנהל מו"מ על שחקן.
    כשקרוייף יושב למו"מ עם טביב, אחד הדברים שקובעים את העלות של אזולאי זאת העובדה שהשחקן הוא חלק מסגל נבחרת ישראל. זאת הסיבה שהפרט הזה כל-כך חשוב כשמדברים על מחירים של שחקנים.
    שחקן נבחרת בגיל 25 צריך ואמור להיות יקר יותר משחקן שהוא לא. בכסף שהפועל שילמה על רייכרט, מכבי קנתה שני שחקני נבחרת.


    אפשר להעביר ביקורת.
    צריך? כל אחד והאופי שלו.
    האם זה אובייקטיבי,עקבי והגיוני? ברוב המקרים לא.
     
    Clock End Stand אוהב/ת את זה.
  5. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    כדורגל זה לא מתמטיקה ולא צריך להשוות כל מקרה למשנהו. אלי טביב היה לחוץ למכור את שחקני המפתח שלו משום מה, בעוד למכבי לא הייתה בעיה להתבצר בעמדה שלה, אני מאמין שהיא ויתרה על הבוררות רק כי הבינה שהפועל מעמידה הצעה כספית רצינית שהיא תרוויח ממנה, אחרת זה לא היה קורה. למכבי לא היה אינטרס למכור וברור שהעובדה שהפועל עומדת בצד השני - הקפיצה את המחיר כמו גם כל הסיפור סביב הנושא. שוב, לקרוא לשלומי אזולאי שחקן נבחר אחרי שהיה כולה פעם אחת בסגל וגם זה לחצי שעה - זה מצחיק. הטייטל הזה של 'שחקן נבחרת' לא באמת מעניין מישהו. אמרתם שהזימונים של גוטמן הזויים, לא? גם אייל משומר לצורך העניין שחקן נבחרת.
    אגב, העיסקה היא קצת יותר ממיליון יורו, מדברים על 7 מליון שקלים, ככה רק לשם הבהרת הנושא. ולא אמרתי שהמחיר ששולם על רייכרט לא מופקע..

    לגבי הציטוט שלך, לא יודע אם אתה מכוון אליי או לא. כשצריך לתת מילה טובה למכבי - אני עושה את זה. מתי שאני חושב שלא - אז לא. אם מכבי ת"א הגדולה לא יכולה להביא שוער באמת טוב כשליגת האלופות על הפרק אז מה נגיד על שאר הקבוצות בליגת העל? עושה רושם שבהתנהלות מול הזרים השנה קצת ויתרו לעצמם במכבי, הלכו על המוכר ולא באמת התאמצו. נורא מהר האריכו את החוזה של קרלוס גארסיה למשל, כנ"ל לגבי מיטרוביץ' וחואן פאבלו. כמובן שאם מכבי הייתה משחקת רק בליגה אז הייתי מדבר אחרת.
     
    קשר שמאלי אוהב/ת את זה.
  6. ChelseaPensioner משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/4/04
    הודעות:
    8,591
    לייקים שהתקבלו:
    5,963
    פוטנציאל של שחקן הוא לא משתנה משמעותי כשאתה מנהל מו"מ על רכישתו? :sm_dontknow:
     
  7. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    אחד המשתמשים כאן השווה בין הרכישות, אני רק דייקתי בנקודה.
    תרצה או לא תרצה, כאשר מנהלים מו"מ העובדה שמדובר בשחקן שהיה חלק מסגל הנבחרת האחרון(ועוד תוכנן להיות בהרכב הפותח לפי יניב טוכמן) היא משמעותית במו"מ על המחיר. שחקן נבחרת זה סטטוס מסויים, זה ציון דרך בקריירה. ובמצ כזה המחיר קופץ בהשוואה לשחקן שהוא לא שחקן נבחרת. לכן, כאשר משווים בין רייכרט לדסה ואזולאי, ראוי לציין את זה.

    7 מיליון שקל זה יחד עם הבונוסים, 4.8 זה התשלום העכשווי.


    זה לא מכוון אלייך, זה מכוון לכולם באופן כללי.
    מותר להעביר ביקורת לכל אחד, אבל זה לא צריך להיות חזות הכול, וגם כשעושים את זה אז שיהיה עקבי והגיוני.
    עד עכשיו זה הכי רחוק מעקבי והגיוני.
     
  8. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    ברור, אבל אף אחד לא נביא.
    במו״מ, דברים שאפשר שיש להם בסיס כמו זימון לנבחרת, מחיר רכישה קודם, כמות משחקים, כמות שערים, יכולת, הם יותר משמעותיים מפוטנציאל.
    פוטנציאל יש לכל אחד.
     
  9. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    המחיר גבוה(מאוד!) אבל אם נתעלם מכך לרגע- זה בדיוק הרענון והחלפת המשמרות שמכבי ת"א חייבת לבצע תוך כדי תנועה.
    כמה עוד אפשר יהיה לסחוב עם אלברמן? יואב זיו? אפילו שפונגין כבר לא ילד... חלק גדול כאן בסגל אוטוטו מעבר לשיא...
    אם הקבוצה הזו לא תחדש את עצמה היא תדעך.
    אני חושב שהיא היתה צריכה לשדרג עצמה בעמדת הזרים, אבל כנראה שזה באמת סדר גודל אחר לגמרי של מחירים והם חושבים שהישראלים הבכירים בפחות כסף יתנו יותר תפוקה. האם הם צודקים? ימים יגידו.
    לדעתי בלי ריקן ושתי הרכישות מבית"ר- השקיעה היתה כמעט בלתי נמנעת והאליפות הרביעית היתה הופכת בעיני למשימה קשה עד בלתי אפשרית(כמובן תלוי גם ביריבות).
     
  10. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,299
    לייקים שהתקבלו:
    7,253
    זה לא מחיר גבוה לדעתי.

    אני עוד מעט אפרט לאוהדי מכבי שלא יצא להם לראות את הצמד מה הם שווים, אבל זו העברה תדמיתית גדולה לא פחות מאשר מקצועית. כשאתה קונה את שני השחקנים הכי טובים של יריבה שלך לצמרת, של קבוצה שסיימה במקום הרביעי בעונה האחרונה, זו הצהרת כוונות גדולה. כשאוהד מכבי רואה איך דסה ואזולאי דחפו למעבר (לפי התקשורת), זה משפר עוד יותר את תדמית המועדון שגם ככה נמצאת בגבהים לא נורמליים.

    מבחינה מקצועית, אין לי ספק בכלל שהאבידה המקצועית הגדולה ביותר היא שלומי אזולאי. שלומי שחקן פנטסטי, באמת אבל, שאם לא היה נבלם בקריירה מסיבות שבאמת לא מובנות לי, היה ממזמן יוצא לאירופה והופך ללגיונר בכיר ולשחקן קבע בנבחרת ישראל. הוא שחקן פיזי מאוד, טכני מאוד, אבל הכי חשוב מכך - הוא לא ישראלי באופי שלו. שלומי מקצוען, שלומי מבין את המשחק טוב. הוא נמצא בכל מקום על המגרש, מבקש את הכדור ולפעמים נותן כדורים גדולים לשחקני ההתקפה, שיוצרים התקפות מתפרצות מאוד מסוכנות.
    חולשות? הבעיה היחידה היא ששלומי לפעמים קופץ מעל הפופיק, ונוטה לחשוב שהוא איזה פירלו, ויש לו משחקים שבהם הוא יכול לתת תוך 10-15 כמה כדורים חסרי כתובת, אבל לטובתו יאמר שהוא לומד לקח מהרגעים האלו ומרגיע את המשחק.
    דבר לשים לב הוא הוא ההשתחררות תחת לחץ של אזולאי, שברמה גבוהה מאוד ביחס לכדורגל כאן.

    דסה מנגד שם יותר ״מפוצץ״, אבל בו יש יותר חסרונות לדעתי. הוא מגן טוב מאוד, שיודע לתמוך נהדר בהתקפה והוא פייטר בהגנה, אבל מנגד הוא די טיפש לפעמים ויכול לעשות עבירות מאוד מטומטמות. הוא לא שקול במשחק שלו, ויוקאנוביץ׳ בודאות יתמודד עם סיטואציות שדסה יבזבז לו חילוף רק בגלל שהוא יסתכן בהרחקה.
    האחד על אחד שלו פנטסטי, המהירות גם. ההרמות ברמה סבירה יחסית, וראיית המשחק טובה מאוד ביחס למגן.
     
    סמואל אטו אוהב/ת את זה.
  11. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    מה זה "העברה תדמיתית לא פחות מאשר מקצועית". כאילו שיש מישהו שבאמת חושב שאם מכבי תל אביב רוצה שחקן בליגה הזו היא לא הופכת אוטומטית למועמדת הבכירה לקלוט אותו רק מעצם זה שהיא רוצה אותו.

    זה לא עניין של תדמית, זה עניין של כסף.
    כשיש מי שמוכן לשלם 1.8 מליון יורו עבור שני אלה, הוא ישיג אותם.
    כולם יודעים שמכבי הכי עשירה בפער עצום משאר הליגה, את ה"תדמית" הזו היא השיגה הרבה לפני העסקה הזאת.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏12/8/15
    oranfu אוהב/ת את זה.
  12. Drama Guest

    שון גולדברג הוא המגן שמאלי מחליף (במקום זיו), יש להם גם את דין אקפי שמושאל למ.הרצליה.
    אלברמן יחזיק עוד הרבה שנים, יש שחקנים שאתה יודע עוד מהנוער מי יחזיק ומי לא. עומר דמארי וגל אלברמן הם שחקנים שישחקו עד מתי שבא להם, כמו שבחון וזנברג. אלברמן היה ויהיה קשר מהרמות הגבוהות ביותר שאם לא פוליטיקה בנבחרת הוא היה שחקן קבוע כל הקריירה שלו (מה לעשות שאלברמן לא 'הפועל')
    במקום אלברמן יש כיום בקבוצה את אזולאי וריקן. על הספסל את דור פרץ. רוסלן ברסקי מושאל. לוגסי מושאל. מה עוד ?

    מגן ימני גם ככה אין יותר מידי בשוק, והביאו את דסה שהוא המגן הימני הישראלי הבכיר כיום. נניח אם דור אלו ימשיך במגמה הנוכחית שלו, מכבי ת"א ירכשו אותו והוא יתחרה עם דסה על המקום. או איזה מגן ימני צעיר ומוכשר אחר שיעלה בליגה.
     
  13. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    לא מסכים איתך.
    זנדברג הוא מסוג השחקנים שכן דעך עם הגיל והוא כבר שנים לא מתאים לרמות הגבוהות. שבחון סוג שחקן שכן יכול לשמור על רמתו גם בגיל מאוחר יותר כי התכונות החזקות שלו(חוכמת משחק וטכניקה) לא נעלמות עם הגיל. זו דעתי לפחות וזו הסיבה שאני חושב שגם ערן לוי(הפציעה מטילה את זה בספק כי לא קל לחזור מפציעה כזו בגיל 30) שחקן שיוכל לשמור על רמה עד גיל מאוחר כי גם במקרה שלו התכונות הטובות לא יעלמו. עומר דמארי ממש לא יוכל לשמור על הרמה הנוכחית שלו כשיתבגר ויאבד מהמהירות שלו(אמנם לא התכונה החזקה היחידה שלו אבל תכונה חשובה).
    אנחנו בדף על מכבי ת"א ולכן אגיד לך שלדעתי אבי נימני ואיציק זוהר גם היום יכולים לשחק בליגה שלנו בעמידה ולהיות לא רעים כי מה שיש להם ברגליים לא נעלם עם הגיל.
    אלברמן בעיני רחוק מלהיות אלברמן שהיה בבית"ר ירושלים. בעיני הוא בירידה אבל הליגה שלנו כל כך חלשה ופס היצור של שחקנים מסוגו כל כך דליל שאין לו תחליף.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏12/8/15
    Nigel de Jong אוהב/ת את זה.
  14. Drama Guest

    תראה אף אחד לא נשאר צעיר וביכולת שלו לנצח אבל עובדה שגם בגיל 36 הוא פותח בלאומית שזה יפה (זנדברג). יוסי שבחון מצליח לשחק עד היום רק כי היה שחקן מוכשר ונשאר מוכשר ולא בגלל עבודה קשה בניגוד לאחרים. בגלל זה הוא בגיל השיא הגיע ללאומית.

    אלברמן ודמארי שני מקצועניים מהמדרגה הראשונה. הם עובדים קשה וישחקו עד הגיל אשר הם יחפצו, האם זה יהיה במכבי ת"א ? בגיל 36 אני פחות חושב. אבל עדיין, אל תשכח, אלברמן ושבחון בני אותו גיל. איפה האחד ואיפה השני ?

    לא סתם ציינתי את אלברמן ודמארי, שני שחקנים שאני מכיר מגיל נוער וראיתי אותם עוד שהיו ילדים/נערים. יש שחקנים שאפשר לראות בשניות שהם מקצועניים - האימונים, העבודה הקשה, הוויתור על בילויים/יציאות, האורח חיים ספורטיבי - לא שותים אלכוהול וגם לא שותים קולה רגילה. אני יכול להגיד לך שאני מידי שבוע רואה את רוב שחקני ליגת העל, ולא במגרשים.
     
  15. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    כמו שמדברים על ערן זהבי היום צריך לדבר גם על גל אלברמן. אחד הקשרים הטובים שהליגה הזאת ידעה שלא מקבל קרדיט עקב היותו בן-אדם חסר יומרות ושחקן הגנתי.
    כבר עשר שנים שהבן-אדם הזה מספק יכולת גבוהה באופן רצוף. איפה אפשר למצוא יציבות כזאת?
     
    שי ו-Drama אוהבים את זה.
מצב נושא:
הנושא נעול.