אני לא חושב שכדאי שיצבעו שם. הבטון עדיין יהיה חשוף, וזה יראה פחות טוב. עדיף לדעתי לצפות או לכסות את הבטון. אפשר להוסיף עיטורים בסגנון שיש בחלקו החיצוני של האצטדיון. איכשהו יש לי הרגשה שהבטו הזה ישאר עוד הרבה זמן...
מנהלי הפרויקט אומרים שהסיבה שהקירות ישארו ככה היא בגלל שמדובר בברוטליזם. לפי ויקיפידה: ברוטליזם הוא סגנון באדריכלות המאופיין בבנייה בבטון חשוף. הסגנון היה אופנתי בעיקר בין שנות ה-50 ועד אמצע שנות ה-80. שמו לקוח מהביטוי הצרפתי שנקט לה קורבוזיה - béton brut - בטון גולמי. באר שבע לפי המקורות שאני קראתי נחשבת בירת הברוטליזם של ישראל - ברוטליזם בארכיטקטורה ישראלית באר שבע מציגה: 50 גוונים של בטון - סביבה - הארץ טיול בבאר שבע הברוטליסטית - טיולים - הארץ
בינואר 2014 פרסמו כי אצטדיון הרצליה ישופץ בכ7 מיליון שקל (ליתר דיוק 6.3 מיליון) ויתווספו לו כ200 מקומות (בסה"כ הגדלתו לאצטדיון של 8300 מקומות והפיכתו לאצטדיון המרכזי של אזור דרום השרון שמותאם לתקנים של ליגת העל, וכזה שיארח משחקים גם של רמת השרון למשל אם תשוב לליגת העל. לקראת 2015 (בנובמבר 2014) הוחלט בעירייה כי לתקציב השיפוץ יוסיפו עוד 7 מיליון שקל (ובסה"כ כ13.3 מיליון) אם כי חלק מהתקציב הובטח להקמת מגרש אימונים סינתטי עם טריבונה קטנה לאימונים ומשחקי הנוער, הסדרת מערכות ניקוז הדשא במגרשים וגידור המגרשים) וכן השלמת הגג ביציע המערבי, הקמת חדרי הלבשה חדשים (חדרי ההלבשה הקיימים עברו שיפוץ קל בשווי 80,000 שקל ב2012 אך הפעם ייבנו חדרי הלבשה חדישים), החלפת הכיסאות, הסדרת פתחי חירום ושיפוץ חזיתות האצטדיון. במוסף ספורט של ידיעות אחרונות מאתמול (אוגוסט 2015) כבר פורסם כי תקציב השיפוץ לאצטדיון הרצליה שוב מוגדל ומגיע ל17 מיליון ש"ח. עכשיו השאלה מתי תוכניות השיפוץ שהחלו להתגבש כברב2013 יתממשו. (ומתי ערים עם אצטדיונים מיושנים דומים כמו אשדוד ווינטר ברמת גן גם יתנדבו לשפץ את המגרשים העירוניים, בלי לדבר כבר על הבטחות שווא לאצטדיונים חדשים). השלמת הגג ביציע המערבי (יציע הבית המרכזי של אוהדי הרצליה), שדרוג הדשא והחלפת הכיסאות, חלק ממטרות השיפוץ: http://www.a-levy.co.il/prdPics/big_59_other_prj_logo.Xxx ואגב בלי קשר ישיר נציין שמגרש החנייה של האצטדיון בהרצליה המכיל עד 500 מכוניות ובמרחק הליכה גם מתחנת רכבת הרצליה הוא אחד מהמגרשים המיועדים לפרויקט חנה (את האוטו) וסע (בשאטלים) שנועד להפחית את גודש התנועה בגוש דן בזמן עבודות הרכבת הקלה. השאלה היא האם לא ייווצר בשנים הבאות מצבים שמגרש חנייה עמוס בנוסעים שבכלל נסעו לתל אביב ימנע מאוהדים מקומיים שבאים לאצטדיון להגיע למשחקים ברכב פרטי. ובאצטדיון בבאקה אל גרבייה (הפועל עירוני באקה אל גרבייה העפילה לליגה א' ואיחוד בני באקה העפילה לליגה ב') השקיעו סכום צנוע של 200,000 שקל שהספיק לשדרוג הדשא וחשוב מזה להרחבת האצטדיון מ1200 מקומות ל1450 מקומות. מתכוננת לליגה א׳: שיפוץ נרחב נערך באצטדיון בבאקה יחסית לאצטדיון של ליגות נמוכות ועוד בעיירה ערבית פריפריאלית מדובר בבונבוניירה (הכינוי אגב שניתן בעבר לאצטדיון הרצליה). בתמונה רואים את הדשא המשופר והיציע הישן (שגם בו הוחלפו הכיסאות לא מזמן). http://doublepass.sport5.co.il/userfiles/doublepass_%D7%AA%D7%95%D7%A6%D7%90%D7%94%D7%A1%D7%95%D7%A4%D7%99%D7%AA.Xxx ומסתבר שמי שהשלה את עצמו שהאצטדיון הלאומי ברמת גן "יצא מהמשחק" ולא מארח יותר כלום כבר למעלה משנה, הספיק קניה ווסט אחד כדי להחזיר את האצטדיון לעניינים וההופעה שלו בסוף ספטמבר תתקיים באצטדיון ולא בפארק הירקון. מזכיר שלא מזמן מול הגילוי שבמוקדמות מונדיאל 2018 תארח ישראל את נבחרות איטליה וספרד היו כבר מי שהציעו לשקם את האצטדיון (בעיקר הדשא) כדי לארח את המשחקים מולן בתקווה להגדלת מספר הצופים וההכנסות מהמשחקים האטרקטיביים אפילו שהתנאים באצטדיון גרועים מסמי עופר וטדי.
אני עד עכשיו לא מבין את הסיבה שבנו את טרנר עם 16 אלף מקומות. הרי וסרמיל היה עם 13 אלף מקומות. המטרה היא לבנות מתקן שיוכל לשמש גם להופעות (אפילו של זמרים מחו"|ל), עם כל הכבוד לקונכייה, וגם כמובן להגדיל את בסיס האוהדים של הפועל ב"ש. אז נכון, עכשיו יש באזז והאיצטדיון עם 11,500 מנויים. יש עוד 1,500 לאוהדי חוץ, מה שמשאיר 3,000 כרטיסים למכור כל שבת. עדיין, אני חושב, שיכלו לבנות את האיצטדיון עם 20,000-25,000 מקומות, שיוכל להתאים גם לפוטנציאל שמנסים לבנות את באר שבע סטייל מכבי חיפה של הדרום שמושכת אליה את כל הקהל בדרום. מה יקרה עכשיו? אחרי כמה שנים יחליטו להרוס את הגג באחד מהיציעים המרכזיים ויבנו קומה שניה סטייל מה שעשו באולד טראפורד?
לא שזה קשור אבל למה בדיחה? עשו את הניסוי קיץ אחד בבאר שבע, זה לא עבד, אז מה אתה רוצה? שימשיכו לבזבז כספים? כיום יש קו אוטובוס של מטרפולין שיוצא ממרכזית באר שבע כל שעה או שעה וחצי החל מ00:00, עובר בנתב"ג ומסיים בתל אביב סבידור. העלות שלו מוזלת יותר והוא כלל לא מלא.
עומר, אתה ממשיך לחשוב שכספי ציבור זה שטרות של מונופול. אמר בפירוש דנילוביץ' שהפרוייקט הזה יומרני, בוודאי פרוייקט של אצטדיון גדול יותר. לעיר כמו ב"ש זה מספיק. אני לא זוכר את וסרמיל מלא 40 שנה, עם כל הכבוד. תמיד היו קרחות פה ושם. 16 אלף זה בסדר גמור. עיר שבה חלק מהאוכלוסיה מתקשה בתשלומי הארנונה, לא יכולה לרשת את עצמה בפרוייקטים ציבוריים מנקרי עיניים. אתה גם שוכח שבאר שבע אינה מטרופולין כמו חיפה, אבל מתעקש להשוות אותה לחיפה. חשיבה טיפוסית של תל אביבי
לא חושב שמדובר בשטרות מונופול ולא נעליים, אל תכניס לי מילים לפה. עם כל הכבוד לתכנונים הגראנדיוזים, בישראל לא המציאו את המילה איצטדיון, ולא חסרות מדינות בעולם שהם עשו איצטדיונים יותר גדולים משלנו בפחות כסף. אנחנו חושבים שאנחנו האורים והתומים בכל דבר בעולם, וכמו בכל דבר, אנחנו מדינת בלוף. באר שבע תהיה מטרופולין, בין אם אני או אתה לא מקבלים את זה, זה יקרה. זה יתחיל לקרות כשפארק ההיי טק יושלם במלואו, זה יתחיל לקרות כשעיר הבה"דים תעבור סופית, זה ימשיך לקרות ככל שתמשיך שם תנופת הבנייה, ואני יגיד לך יותר מזה, ככל שהמצב יאפשר, עסקים יעברו מהמרכז לדרום, עם כל הכבוד, האי אבטלה פה לא תישאר לעולמים, הצמיחה המדומה לא תישאר לעולמים, ואם חברת מחשבים תקבל את אותם תנאים שהיא מקבלת בהרצליה, רק בבאר שבע, אבל בהנחה של 30%, בסופו של דבר, זה הכל עניין של עלות מול תועלת. את החברה בארה"ב לא מעניין אם החברה בישראל יושבת בהרצליה או בכרמיאל, אלא שעושים בשבילה את העבודה. ולא, באר שבע לא תהפוך להיות מטרופולין ב-2040, זה יקרה עוד פחות מעשר שנים, ואני אומר לך יותר מזה, יותר ויותר אנשים יגלו את באר שבע מבחינה עסקית, וזה ישתלם להם. בכלל אתה מדבר איתי על כספי ציבור, חביבי, אתה יותר מבוגר ממני, ויכול ללמד אותי על כמות הכסף שעיריות מבזבזות, סתם, שלא לדבר על מעילות כאלה ואחרות. הצבא עושה את זה, הממשלה עושה את זה, העיריות עושות את זה, על ימין ועל שמאל. כסף זה הדבר היחידי שלא חסר במדינת ישראל, רק שבמדינת ישראל, לרבות בממשלה ובעיריות, תיעדוף והייעוד כל כך עקום