דיון החדשות וההעברות 2015/16

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Nigel de Jong, ‏1/6/15.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    קודם כל אני שמח שאתה עוקב אחרי גם שם. אני מקווה שאתה נהנה:)
    אתה מוזמן לצטט אותי כמה שאתה רוצה רק בבקשה תדייק- עידן444 אמר שם שאין לו שקל לשים על מכבי נתניה מעבר לקניית מנוי(למרות שיש לי קשרים להשיג כרטיס לתא כבוד- זו התרומה שלי כאוהד).
    הדברים נאמרו לאוהד יקר ואמיד שתורם לא מעט נטו מאהבה לקבוצה ולא מחפש גמול על כך(לפחות לא שאני יודע) ומעדיף ששמו לא יוזכר(לא תמיד הולך לו והשם שלו צץ מפעם לפעם) שחושב שבימים קשים על הקהל הרחב להירתם לתרום. כל שטענתי הוא שלגייס אלפי אוהדים שיתנו 1,000 ש״ח מעבר לקניית מנוי פשוט לא ריאלי- ואני לדוגמה, רואה עצמי כמעמד ביניים, לא מסוגל לעשות את זה בתקופה הזו(היו תקופות שכן וגם עשיתי זאת)- אולי אם יום אחד יהיו לך תאומים בני שנתיים תבין קצת יותר על מה אני מדבר... ברגע שיש בור כה גדול בגלל ניהול מחפיר- בעיני הפיתרון היה חייב לבוא מגוף גדול וחזק כמו עיריה ומבעלי הון שהקבוצה יקרה להם. אני באמת חושב שזכותו של כל אחד לעשות בכספו מה שהוא רוצה ואף אחד לא חייב לי כלום אבל בעיני יותר ריאלי שבעל הון יתרום מיליון ש״ח מאשר שהקהל הרחב שברובו מעמד ביניים במקרה הטוב יגיע לתרומה של מיליון ש״ח- ועובדתית זה מה שקרה- העיריה וחבורת אנשי עסקים שהקבוצה יקרה להם ביחד עם שני האמריקאים האדיבים- הם שהצילו את הקבוצה. אגב חלק מאנשי העסקים האלה כולל הגדול מכולם חייבים לא מעט למכבי נתניה כי משם הם התחילו והרבה בזכות הפרסום והחשיפה שקיבלו הגיעו לאן שהגיעו ואלה דברים שאי אפשר למדוד.

    ונראה לי שהגיע הזמן לצאת מהתמימות- רוב אנשי העסקים, אני סמוך ובטוח שגם אשר אלון- מרוויחים לא מעט ואף יותר מאשר הם מוציאים בשל מעורבותם בכדורגל. שמעתי פעם איש פרסום מספר שכדי לקבל פרסום מסיבי ושווה ערך למה שאיזי מקבל לחברת איתורן דרך עירוני ק״ש- הוא היה צריך לשלם בשנה הרבה יותר מ 10 מיליון ש״ח שהוא משקיע שם בקבוצה. ממה ששמעתי אשר אלון מעורב בלפחות פרויקט נדלני אחד באזור רעננה- אני לא חושד ולא מאשים אף אחד בדברים לא כשרים אבל מנסיוני- להיות קרוב לצלחת תמיד עוזר ואני בטוח שזה שווה לאשר אלון הרבה יותר מהכסף שהוא השקיע בקבוצה.
    ראוי להיות הוגן ולציין שגם יעקב שחר שלאחרונה הגנתי עליו אל מול רצון האוהדים לגרש אותו- גם הוא כנראה הרוויח הון מהפרסום והמעורבות במכבי חיפה- הבעיה היא שהדברים האלה לא מדידים ולא נספרים אלא רק ה 300 מיליון ש״ח שהוא השקיע.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏2/9/15
  2. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אני מבין את נקודת המבט שלך אבל עם כל הסימפתיה ולמרות הניהול השונה מבחינתי אתם בדיוק על אותה סקאלה שנמצאות רמה״ש(למרות שהניהול אצלכם פרטי ושם לא), ובית״ר תל אביב(ז״ל)- קבוצות שלא מעניינות כמעט אף אחד ואין להן מקום בליגת העל. הקבוצות הללו לא מעניינות אפילו את תושבי המקום שהן מייצגות אותו.
    וזה לא אומר להוציא לכם צו הרחקה מהליגה או להגיד לאשר אלון שיפסיק להפריע למועדונים מעניינים יותר כמו בני יהודה או הפועל פ״ת. אומר את דעתי הלגיטימית- נוכחות של קבוצות כמו הפועל רעננה לא עושות טוב לליגה בעיני. לא מוסיפות דבר. זה המשחק הכי פחות מעניין שבו מעבירים ערוץ בתוכנית הסיקור, זה משעמם, זה אפור, זו אווירה של משחק אימון.

    אם הלוגיקה שלך פועלת כך שבגלל שלכם יש בעלים פרטי שמתנהל מאוזן ולמכבי נתניה היה בעלים פרטי שבא לשנתיים וזעזע את המועדון אומר שמקומכם לגיטימי משלנו- לדעתי אתה מנותק מהמציאות. ולא משנה כמה יפי נפש עכשיו יצוצו ויחזקו אותך- ברור לי שהרוב חושבים כמוני וגם כתבו את זה כאן לא פעם.
    אם רעננה בונה מסורת- את זה עוד נראה. בעיני עונה אחת לא טובה וירידת ליגה ומגדל הקלפים הזה מתרסק... ואם לא- כפי שאמרתי, אולי אשנה את דעתי כפי ששיניתי לגבי מכבי פ״ת.

    נ.ב-
    נתניה לא שילמה משכורות לעובדים שלה בזמן שזה חמור- אבל להגיד שהיא לא שילמה בכלל זו הטעיה.
     
  3. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    וגם באשדוד אגב יש הצדקה לקבוצת כדורגל בליגת העל- זה שקרו שם כל מיני דברים שגרמו לעסק להיכשל זה כבר סיפור אחר.
     
  4. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    נכנסתי לשם פעם אחת כשחיפשתי מידע אודות עופר רזמוביץ', רק בשביל לגלות שגם שם יודעים לומר רק שהוא "איש עסקים"...

    בשום מקום לא אמרתי שכל הבעלים הם פילנתרופים שעושים את זה כדי להיפטר מכסף. הבעיה היא לא שאנשים מרוויחים, אלא שלא משקיעים מספיק. אשר אלון כן משקיע וכן יוצר משהו טוב, אז באמירות שלמועדון שלו אין זכות להימצא בליגת העל יש קצת-קצת כפיות טובה. אותו כנ"ל המעט אוהדים של רעננה. מסורת וקהל צריכים להתחיל ממשהו, וליגת על וקבוצה אטרקטיבית ומחלקת נוער זה דברים שתורמים ליצירה של זה - ואלון ורויטמן משקיעים בדיוק בזה.
    אתה יכול להגיד שקבוצה בלי אוהדים זה משעמם ואפור (אני אישית נהנה מהכדורגל של רעננה ומהשחקנים הצעירים שלה, דברים שיכולים להתקיים גם בלי אוהדים ובלי יציע תוסס וצבעוני), אבל להגיד שהן קבוצות מיותרות שלא צריכות להיות בליגת העל - תרשה לי להיעלב בשם אותם האוהדים והבעלים של אותן קבוצות שלא עשו שום דבר לא בסדר...
     
  5. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    לי כואב יותר על אוהדי הפועל אשדוד, הפועל ירושלים, הפועל פ״ת, והפועל ר״ג מאשר על אבי סנדור והחברים שחולקים איתו מונית עם 7 מקומות בדרך לנתניה.
     
  6. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אגב, איזו מסורת יש באשקלון? למה שם יש קהל? אין כאן עניין של מסורת. יש כאן נושא של עניין לציבור.
     
  7. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    אשמתו של אבי סנדור שאת הקבוצה שלו מנהל אשר אלון ואצל האורדונים התחלפו 3 מנהלים ב-5 שנים?
    אשמתו של אשר אלון שהוא מצליח ויהודה דולינר לא?

    ולא שתאשים אותו שהוא מתקיים רק אודות לכספי ציבור, זה הכסף שלו והמרץ שלו שמצליחים לחפות על היעדר המסורת והאוהדים של הקבוצה שלו.
     
  8. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אני לא מאשים אף אחד בשום דבר. רק אומר את דעתי. רעננה פרויקט נחמד וחשוב אבל מקומה של הקבוצה הבוגרת שלהם בעיני הוא גג בליגה לאומית.
     
  9. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,853
    לייקים שהתקבלו:
    8,338
    הבעיה היא לא רעננה, אלא חוסר תרבות הספורט שיש פה. אשמת רעננה ש 70 אחוז מיושבי בלומפילד הם בכלל אוהדי הצלחות שגדלו ברעננה/הרצליה/פתח תקווה ובחרו לאהוד את מכבי תל אביב כי באותה התקופה הצהובים הצליחו. כנל היום שכל ילד באשקלון/רעננה/עפולה מקבל התלהבות מזהבי ויגדל להיות אוהד של מכבי תל אביב.
     
  10. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    אבל מעט האוהדים שלהם רוצים ליגת על, זה גם מה שיעזור להם להפוך ממעט להרבה, והבעלים רוצה ויכול גם.
    צריך להבין שלפעמים קהל חם ופנאטי לא מושך אוהדים, אלא להיפך מרחיק...

    @לירן
    תרבות ספורט זה יותר מלאהוד את הקבוצה מהעיר שאתה גר בה. לפי ההיגיון שלך אם אני לא אוהד מרמורק/שעריים אני סתם אוהד הצלחות, ובעצם מרמורק ושעריים הן קבוצות מדרום העיר של העדה התימנית ואני אשכנזי מצפון העיר, אז נשארתי עם הדשא של מכון ויצמן...
     
  11. Landon Donovan Member

    הצטרף ב:
    ‏9/10/06
    הודעות:
    1,410
    לייקים שהתקבלו:
    61
    איזה קשקוש, כאילו שזה לא ככה בכל העולם, לקבוצות המצליחות תמיד יש יותר אוהדים. ועדיין, הרוב המוחץ של אוהדי מכבי מחוץ לתל אביב עצמה הם מהאזור המטרופוליטני שמקיף אותה. בעפולה יהיו לך בעיקר אוהדי מכבי חיפה. ככה זה, אנשים בדר"כ בוחרים את הקבוצה המצליחה באזור שלהם. שמתי לב, אגב, שלהפועל באר שבע יש הרבה יותר אוהדים מלמכבי באר שבע. אולי נקרא גם לכם "אוהדי הצלחות"?
     
  12. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,853
    לייקים שהתקבלו:
    8,338
    השוואה שמתאימה לגן. אם אני צריך להסביר לך מה ההבדל בין אוהד שנולד ומתחנך בבאר שבע, ואוהד את הפועל באר שבע ולא את מכבי באר שבע, לבין אוהד שנולד ומתחנך ברעננה של היום ובוחר לאהוד את מכבי תל אביב. . אז מצבך לא טוב.

    בעולם זה הרבה הרבה פחות זועק ובולט מאשר בארץ. לרעננה, הרצליה, אשדוד וכדומה אין אוהדים, למרות שמדובר בערים שבאופן קבוע משחקות ב 2 הליגות הבכירות, כי ילדים גדלים ומתחנכים על הצלחות.

    וברור שלגדולות יש יותר אוהדים, רק פה בארץ לקטנות אין כמעט בכלל אוהדים. וזו הבעיה.
     
    עידן444 אוהב/ת את זה.
  13. Landon Donovan Member

    הצטרף ב:
    ‏9/10/06
    הודעות:
    1,410
    לייקים שהתקבלו:
    61
    שים לב שלא באמת ענית לי לשאלה. מדוע רוב תושבי באר שבע בוחרים דווקא בהפועל באר שבע? האם זה בגלל הערכים של המועדון או פשוט בגלל שהוא המועדון המצליח בעיר?
    אגב, מה לגבי תושב דימונה שאוהד את באר שבע? או תושב להבים?

    אני לצורך העניין נולדתי ברמת גן וגדלתי בגבעתיים. לפי ההיגיון שלך אני אוהד הצלחות כי הייתי צריך להיות אוהד של הפועל רמת גן.
    מה לגבי אוהד ברצלונה שגר בפרבר של העיר?

    וברור שבעולם זה פחות זועק. ברוב המדינות שאתה משווה אותנו אליהן יש פי כמה וכמה תושבים. אתה מוזמן לבדוק את מצב האוהדים של הקבוצות הקטנות בפורטוגל למשל, ולחוות את דעתך על התרבות שם.
     
  14. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,853
    לייקים שהתקבלו:
    8,338

    בשאלה שאתה שואל אותי אתה למעשה עונה לעצמך ומתחמק בצורה לא מוצלחת מהנקודה שלי.

    אני נותן כדוגמא קבוצות כמו הרצליה (הייתה שנים רבות בליגה הבכירה), אשדוד (כנ"ל), רעננה (שנים רבות בליגה השנייה לפחות), ואתה מנסה להגיב, בצורה לא מידתית בכלל, עם ערים כמו דימונה (בלי קבוצה בליגות הבכירות), להבים (אין שם קבוצה בכלל) או מכבי באר שבע (שמשחקת בליגות 3-4 על בסיס קבוע), בשנים שבית"ר באר שבע הייתה בליגה השנייה כן היו לה בערך מאות אוהדים ביציע, עד ההתרסקות.
    בבאר שבע אין מקום ל-2 קבוצות, לכן כולם אוהדי הפועל, לא הייתה פה שום קבוצה שלאורך שנים ארוכות שמרה על מסורת להיות בליגות הבכירות, אם הייתה כזו, אין לי ספק שזה היה נוגס בכמות האוהדים של הפועל), אבל זה לא רלוונטי.

    בקיצור, ההשוואה שלך לא מוצלחת בעליל.

    רמת גן, גבעתיים וכדומה זה אני מוכן לקבל בגלל המיקום הגיאוגרפי. לכן נתתי לדוגמא בהודעות שלי, ערים כמו הרצליה (עיר עצמאית וגדולה, עם קבוצה שתמיד הייתה בליגות הבכירות), אשדוד- עיר עצמאית, גדולה ומנותקת וזרקתי עפולה..
     
  15. Landon Donovan Member

    הצטרף ב:
    ‏9/10/06
    הודעות:
    1,410
    לייקים שהתקבלו:
    61
    נו, אבל זה העניין, המיקום הגיאוגרפי הוא מה שקובע כאן, לא העיר עצמה. רעננה והרצליה, עם כל הכבוד למעמדן העצמאי והמכובד כערים בפני עצמן, הן פרברים של תל אביב, כמו גם בת ים וראשון לציון. לקבוצות באשדוד, אגב, היו לא מעט אוהדים עד שפירקו אותן (וקראו לזה איחוד בטעות).
     
מצב נושא:
הנושא נעול.