מחזור 6 בליגת העל:: מכבי ת"א שוב ראשונה; בית"ר מנצחת בדוחא לאחר 9 שנים

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Raulito, ‏1/10/15.

  1. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    אחרי המשחק אתמול נגד עכו, חייבים להוריד את הליגה ל-10 קבוצות ולהגדיל את תקציב המינימום ל-15 מיליון שקל. מי שלא יכול, שלא יהיה בליגה הבכירה, ודי הגיע הזמן להפסיק עם העיריות - עירייה רוצה לתת כסף? שתיתן למחלקות הנוער. אי אפשר להעמיד בעלים ראוי לקבוצה? שלא תשחק בליגת העל. מבחינתי שיירד גם ל-8 קבוצות ויעשו 5 סיבובים אם זה מה שצריך להרים פה את הרמה!

    הרמה של עכו פשוט מעליבה, והיא מייצגת את 70-80% מהליגה הזאת, אין מקום ל-14 קבוצות, עם כל הרומנטיקה והרצון שהכדורגל יגיע לכולם, פשוט אין. הרמה פשוט נוראית, ב-16 היא היתה עוד יותר נוראית. אם רוצים ליגה גדולה, צריכים להגדיל את כמות הזרים ל-7 או 8, אני יגיד יותר מזה, אפילו ב-10 קבוצות, ברמת הכדורגלן הישראלי, לדעתי צריכים להיות 7-8 זרים בקבוצה.

    ראינו בשבוע שעבר את הפער העצום שיש לנו מהקבוצה עם הישראלים הכי טובים + זרים בינוניים במקרה הטוב לדינאמו קייב הנהדרת, פערים בלתי ניתנים לגישור וגם אם מכבי תביא עוד 4 זרים כל אחד ב-3 מיליון אירו, דינאמו קייב עדיין תהיה פייבוריטית ברורה.

    העובדה שקבוצות כמו עכו, רעננה נראות כמו שהן נראות וממשיכות להיות בליגה זה ביזיון. הראשונה מנוהלת על ידי העירייה + אין מחנה אימונים, אין הכנה, השניה בלי אוהדים, בלי איצטדיון, אלמלא אשר אלון אין קבוצה, בדיוק כמו קריית שמונה, רק ההבדל שבק"ש בונים עכשיו מתחם אימונים, יש להם יותר אוהדים בהשוואה לרעננה, בצורה משמעותית אפילו אפשר לומר, והם תקועים בקיבינימאט לצערם, והם משחקים כדורגל, ברעננה פשוט לא, ואני באמת לא מבין מה הוא מחפש שם. וזה לא רק הן, כל הניהול של בית"ר ירושלים תחת טביב והשליטה של לה פמיליה, העובדה שבנתניה עשו קרקס בעונה שעברה והשאירו אותם ערומים ועכשיו הם מנוהלים על ידי העירייה.

    אם אני לוקח לדוגמא את הפועל כפ"ס, יש להם הכל, בעלים שנותן די והותר כי וואלה, הרמה קקה, יש להם קהל, יש להם מחלקת נוער שגדלה כל שנה ומכילה כבר למעלה מ-1,000 ילדים. אילו רק היה להם איצטדיון ראוי, המינימום של קהל כל משחק שם היה 5,000 וזה היה מכניס להם הרבה מאוד כסף. איפה היא ואיפה הפועל עכו, רעננה (שכנה של כפ"ס כן?).

    גם סכנין מתנהלת כמו ביזיון, מקוששים מכלום, שלא לדבר על בני יהודה...

    אם אני מסתכל על הליגה שלנו, ועזבו קבוצות שנראות רע מבחינה מקצועית:
    מכבי ת"א, הפועל ת"א, מכבי חיפה, קריית שמונה, הפועל ב"ש, הפועל כפ"ס, מכבי פ"ת. עצוב 7 קבוצות ראויות.
    יש כמובן מקום למכבי נתניה, בית"ר ירושלים והפועל חיפה - אבל הן צריכות לעבור טיהור ולהגיע לידיים נכונות כל אחת. כנ"ל בני יהודה.
     
    orimor2212 אוהב/ת את זה.
  2. Drama Guest

    הלוואי

    אם כבר הזכרת את זה, אז משהו לכל מי שזילזל בעדן (וזה היה לא יפה) בשרשור של מכבי - תתחילו להאמין בצעירים שלנו. כל שנתון יוצאים כמה טובים. תסמנו, תגיעו למגרש ותעקבו. אם תאהבו תבואו אחרי כמה שבועות לראות איך הוא התקדם. הכרטיסים היום בהחלט לא יקרים, ולראות משחק של בני יהודה - ק"ש גם אם אתה לא אוהב אף קבוצה מהם זה לא כזה נורא. אפשר להתרשם ממס' שחקנים בשתי הקבוצות, מכר הדשא ולראות בעיניים שלך. ככה תדע להחליט אם השחקן יכול להביא קונוסים במכבי או רק לסחוב את המים ;)
    ואם אתם רוצים לרשום אותי על עוד שם - איעד חבשי. זה שהבלם הזה מיובש במכבי חיפה זה אסון ענק. חצי עונה ראשונה אשתקד לא שיחק וחצי העונה הזו כנראה שגם לא. פוגעים לו בצמיחה ובהתפתחות בזמן שדנינו ואבו עביד משאירים לו אבק נכון להיום מהרבה בחינות.

    בנוגע לחמזה בארי, לצערי לא מדובר בשחקן בסד"ג של קאיודה. אני לא חושב שהוא יצליח להתרומם מעל הליגה הבלגית/אוסטרית. הוא כן יכניס כסף לנתניה, לטעמי במקס' 450 אלף אירו. למשל אני לא רואה את איזי קונה אותו.

    קהינדה זה סיפור מעניין. כשהוא על המגרש אתה רואה את היכולות האדירות שלו, אבל הבעיה בפתיחה הגרועה של קהינדה הוא פליקס נעים. הוא לא יודע איך לשחק איתו. קהינדה מקבל את הכדור רחוק מאוד מהשער, ומה שעבד בלאומית לא יעבוד כאן. רואים את התרומה של קהינדה בסיכון שער היריבה, אך קבוצה כמו כפ"ס צריכה מספרים.
     
  3. Hapoel_Tel_Aviv Member

    הצטרף ב:
    ‏14/4/10
    הודעות:
    2,477
    לייקים שהתקבלו:
    550
    חוץ ממכבי ואולי ב"ש - ליגת העל הפכה להיות ליגה לאומית של לפני 8-9 שנים. עשו הרחבה קיצונית מידי מ12 ל16, בדרך חיסלו את הלאומית ואת הארצית. ליגה א' התחזקה.
    אין מקום בישראל ל30 קבוצות מקצעוניות - לא בתשתיות, לא בכמות אוהדים, לא בכסף וגם לא בכמות השחקנים הישראלים. עצוב או לא זה המצב וכדי לשפר את זה צריכים השקעה של עשור או יותר בנוער, באצטדיונים ובתרבות הכדורגל פה והקצאה רצינית של משאבים.
    לקבוע תקציב של 15 מיליון? רק השנה הורידו את תקציב המינימום.


    הליגה צריכה בעונה הבאה להצטמצם לפי דעתי, במנהלת חייבת לקבל החלטה כזאת:
    1. ליגת העל - צמצום מיידי (להחליט מעכשיו כבר שבעונה הבאה מתחילים לצמצם, כלומר ירדו הרבה קבוצות בסיום העונה הבאה) ל10 קבוצות.
    2. ליגה לאומית - צמצום הדרגתי ל12 קבוצות.
    3. ליגה ארצית - ליגה חצי מקצעונית - 12 קבוצות.
    ליגה א' - 14 קבוצות

    - המודל הזה חייב לרוץ 3-4 עונות לפחות ואז אפשר לשקול הגדלת ליגת העל ל12 קבוצות והגדלת כמות הזרים בליגה בהתאם למה שקורה.
    -כמו כן המנהלת צריכה לקבוע מינימום תקציב, מינימום כמות אוהדים ויותר חשוב - מינימום תנאים באצטדיון, לא יכול להיות שאין בכל אצטדיון בארץ לוח תוצאות, אין קורא ברקודים שמאפשר להדפיס כרטיסים בבית, אין שירותים ראויים, דרכי גישה בעייתיות ועוד כל מיני דברים.
     
  4. Turgi Guest

    שכחת איפה אתה חי.
     
  5. קשר שמאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/13
    הודעות:
    20,007
    לייקים שהתקבלו:
    6,946
    מין:
    זכר
    מי ישמע עכו מתחת לקו האדום בלי אף נקודה.

    לעכו יש 9 נקודות, נקודה אחת פחות מבאר שבע

    הרמה שלהם לא עלובה ולא בטיח. קבוצה ראויה ולגיטימית לליגת העל.
     
  6. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,832
    לייקים שהתקבלו:
    14,639
    מין:
    זכר
    @עומר
    היה לי כבר ויכוח ארוך על זה בזמנו בפורום כדורגל בתפוז(ואני אניח ניחוש פרוע שהיה על זה ויכוח גם בפורום הזה לפני שהגעתי)
    אני בכל מקרה בעד 14 קבוצות, זה נקודת האיזון בן ליגה גדולה מדי של 16 לבין ליגה צרה שלא נותנת כמעט הזדמנויות לקבוצות שהן לא מכבי תל אביב או מכבי חיפה או הפועל באר שבע. בליגה של 10 קבוצות אתה תגרום להמון המון אוהדים להסתכל על ליגת העל בתור חלום רחוק. מה גם שאתה תמנע ממועדונים להתפתח לקבוצות ליגת העל לגיטימיות(כמו ק"ש או עכו,או אשדוד שירדה אחרי מיליון שנה בליגה העל)
    מילא אם הפועל עכו היתה איזה קבוצה מביכה סטייל הפועל טייבה שכל הליגה עשתה לה אונס קבוצתי. אבל עכו למרות שתהיה כנראה בפליאוף התחתון זאת קבוצה שכל הליגה תזיע נגדה. באר שבע הפסידה לה, ומכבי מחצית שלמה היתה מולה אובדת עצות. מחזור הבא עכו מארחת את רעננה. תאמין לי שהרעננים לא יבואו שאננים. מחזור אחרי זה אנחנו נארח אותם ובטח ובטח שלא נבוא שאננים.
     
  7. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,208
    לייקים שהתקבלו:
    7,080
    1. הסגל הנוכחי הוא די ויותר לקבוצה בגודל ובתקציב של קריית שמונה. לא טענתי אחרת. כן טענתי שהם חלשים יותר משנה שעברה, גם בעמדת המאמן וגם מבחינה מקצועית.

    2. אין ספק שיש הרבה קבוצות מיותרות בליגה, כאלה בלי זכות קיום בליגת העל, כאלה שאם ירדו ליגה אף אחד לא יזכור שהם שיחקו בה בכלל (מישהו זוכר את רמת השרון?), אבל דווקא עכו פתחה את העונה טוב כשהיא גם לוקחת נקודות מבאר שבע.
    ברור שלאורך זמן קבוצות כמו עכו ורעננה מיותרות לליגה, בעוד קבוצות כמו הפועל ירושלים והפועל פתח תקווה (עם ניהול נכון כמובן) היו מוסיפות לליגה הרבה יותר צבע וקהל, אבל לפי מה שראיתי בתקציר, עכו דווקא עמדה מול מכבי יפה במחצית הראשונה ורק במחצית השנייה כשהיו חייבים לצאת קדימה הגיעה ההתפרקות. ככה שקצת מוגזם על סמך המשחק הזה לטעון שלעכו אין מקום בליגת העל (בטח כשבמחזור הקודם הם ניצחו את באר שבע).

    3. להפועל באר שבע יש עוד דרך ארוכה על מנת לזכות באליפות.
    סוארס, שהיה שחקן ההגנה הכי טוב בישראל בשנה שעברה עד לסוף העונה, חייב לחזור לעצמו כדי שנוציא משהו מהעונה הזאת. זה לא שהוא מפסיד במאבקים פיזיים, או שמנצחים אותו בכדורי גובה, או שעוברים אותו בקלות, אלא שהוא הגיע לעונה הזאת לא מפוקס. הטעויות שלו הם טעויות של חוסר ריכוז ולא טעויות של פרמטרים מקצועיים כאלה ואחרים, כי מבחינת חבילה מקצועית אין עוד בלם בארץ עם קריאת המשחק של סוארס, ועם הפיזיות שלו, ומשחק הגובה שלו, והוא גם נוח עם הכדור, ומתאקל מעולה, ומשלים נהדר תבלם שלידו, באמת שהוא החבילה השלמה מבחינת פרמטרים מקצועיים שמחפשים אצל בלם, אבל הוא מבחינה מנטלית לא הגיע לעונה עדין.
    וברור שאנחנו צריכים את בוזגלו של השנתיים הקודמות עם הדאבל דאבל במספרים כדי לזכות באליפות.
    וברור שאנחנו צריכים שלפחות אחד מסהר את ברדה את טוני יעמיד השנה מספרים דו ספרתים של כיבושים בהתקפה כדי לזכות באליפות.
    אבל את כל השאר יש לנו, כולל אמצע איכותי, ומגינים איכותיים, וצעירים לצד מבוגרים, ופיזיות, ומהירות, וקוסם אחד בשם מליקסון שיכול להיות שובר השיווין שלנו השנה.
    למרות ההפסד לעכו והתיקו מול חיפה, השנה אני הרבה יותר אופטימי בקשר לסיכוים שלנו לזכות באליפות מאשר בשנתיים הקודמות.
     
  8. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,832
    לייקים שהתקבלו:
    14,639
    מין:
    זכר
    אם קריית שמונה נחלשה נראה בסוף השנה כשנספור את הנקודות. כרגע נראה שדברים שם לאט לאט מתחילים להתחבר,שזה טבעי אחרי ששחקנים מרכזיים עוזבים. אני גם לא חושב שק"ש תסיים מקום שני כמו עונה שעברה, אבל לא כי היא נחלשה אלא כי באר שבע התחזקה.
     
  9. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,208
    לייקים שהתקבלו:
    7,080
    ראיתי את קריית שמונה לא מעט, כולל נגדנו, ואני חושב שמקצועית היא חלשה יותר בלי קשר להתחזקות שלנו.
    למרות שכמו שאמרת אולי נדבר אחרת בסוף העונה.
    אני טוען שבשנתיים האחרונות אחרי זהבי ובוזגלו מנגה הוא השחקן הכי איכותי בליגה ולדעתי גם הברומטר האמיתי של קריית שמונה. עונה טובה של מנגה וקריית שמונה יכולה להגיע רחוק...
     
  10. $zinedine zidane$ Member

    הצטרף ב:
    ‏12/12/05
    הודעות:
    305
    לייקים שהתקבלו:
    44
    אין ספק שיש לרוני לוי עוד הרבה עבודה. חיפה לא נראית כמו קבוצה מאומנת והוא עדיין מעלה הרכבים לא מספיק טובים, כאילו הוא בכלל לא מכיר את הקבוצה. נחכה לראות אחרי הפגרה באיזה כיוון חיפה ממשיכה.
     
  11. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,120
    לייקים שהתקבלו:
    26,243
    מין:
    זכר
    לא נראה לי שבכיוון שונה מאשר עד עכשיו
     
  12. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,374
    לייקים שהתקבלו:
    4,690
    המשחק אתמול על רגל אחת - לפי איה שורק 27-2 למכבי באיומים, 100% במאבקי גובה למכבי (!!) ו-636 מסירות ב-92% דיוק.

    אין כאן מקום ל-14. פשוט אין.
     
  13. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,832
    לייקים שהתקבלו:
    14,639
    מין:
    זכר
    לקבוע שעכו לא מתאימה לליגה כי היא הרבה פחות טובה ממכבי זה מגוחך
     
  14. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,374
    לייקים שהתקבלו:
    4,690
    הרבה פחות טובה זה דבר אחד.
    לא לזכות בשום כדור גובה, מול כל קבוצה, ובטח שישראלית, גדולה וטובה ככל שתהיה ביחס לליגה, זה כבר משהו אחר. זה לא קורה בשום מקום.
     
  15. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,832
    לייקים שהתקבלו:
    14,639
    מין:
    זכר
    אח שלי,הקבוצה עם 50 אחוז הצלחה מ-6 משחקים,וזה עוד אחרי שהיא שיחקה נגד מכבי וב"ש. אם עכו לא מספיק טובה לליגה, אז חיפה לא מספיק טובה לליגה הלאומית. חלאס.