מכבי נתניה 2015/6- בין כל הערפל דראפיץ' מונה למאמן

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Maccabi Diamond, ‏17/7/15.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,209
    לייקים שהתקבלו:
    7,080
    UP
    שני משחקים, ארבעה שערים, ועכשיו נתניה כבר לא ההגנה הטובה בליגה (קריית שמונה, באר שבע ובית"ר ספגו פחות), כשהיא חולקת את מקומות 4-5-6 עם מכבי ת"א, ומכבי חיפה.
    הזכרת את מכבי חיפה, ובכן אחרי שספגה שלושה שערים בשני משחקים האחרונים גם היא, כמו נתניה, עם 11 ספיגות ב10 משחקים, ולא פחות חשוב, רק 5 ספיגות מההגנה הגרועה בליגה (בני יהודה).
     
  2. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,427
    לייקים שהתקבלו:
    2,454
    ראיתי שמדברים פה בעמודים הקודמים על השחקנים הצעירים שהיו לפני במחלקת הנוער כמו חן ראובן ומתן בלסטרה, מה אתם אומרים על אביב עזריה שמ-2009 נמצא בסגל הבוגר, לא שיחק מעולם אצלנו בליגה, מושאל כבר 5 שנים רצוף בערך ומשחק העונה הליגה ג׳ והוא נחשב כוכב אצלנו בנוער, השאלה שלי איך הוא לעזאזל עוד שייך לנו ? לכמה זמן החתימו אותו ??? לא הגיע הזמן להיפטר מהמושאלים שלנו ?

    תגובה לאלכס פרגוסון שהגיב מעליי, אין ספק שההגנה שלנו על הנייר חלשה אבל כמו שאמרתי עד עכשיו היא מפתיעה ונהדרת, כולל משחקי גביע הטוטו במיוחד, וזה כשיש לנו שוער לא יציב שקיבלו כבר 4-5 שערי ליגה בגלל, כשירין חסן בלם הרכב (!) ואמיר טגה משחק לא מעט משחקים כמגן.
    11 שערי ספיגה ב-10 משחקי ליגה ו-11 שערי ספיגה ב-14 משחקים בכל המסגרות, קונה את זה עכשיו לעוד 14 משחקים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏9/11/15
  3. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    ההתקפה מחמיצה כי ההגנה לא טובה. זו תאוריה נפלאה שהמצאת. גם בהקשר של נתניה וגם בהקשר של מכבי חיפה.
    אולי נעבור עכשיו לעולם האמיתי?
     
  4. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,209
    לייקים שהתקבלו:
    7,080
    בעולם המציאות כשההגנה חסרת ביטחון אז לכל הקבוצה אין ביטחון כולל ההתקפה.
    לא תשכנע אותי שהחלק האחורי של חיפה (דגני, טוואטחה, קינן, משומר, סטויקוביץ', חבשי, סאן מנחם, וליינטה) עולה על החלק ההתקפי שלהם מבחינת איכות (עטר, פלט, עזרא, אובראניק, תורג'מן, שכטר, הירש וגוזלן).
    ברור שלנתניה חסרים שחקנים בחלק ההתקפי, אבל אני טוען שגם ההגנה שלכם לא מספיק טובה (טגה או הרוש בעמדת המגן השמאלי? חסן בלם פותח? מישצ`נקו, ורד ולוי לא רעים אבל גם לא מפילים אותי מהרגליים), ושכמות הספיגות היחסית מועטה שלכם הייתה בגלל שלא פגשתם אותנו ואת מכבי (שני משחקים שבהם ספגתם 4 שערים) ובגלל שלא מעט מהזמן אתם עולים עם שלושה קשרים אחורים מה שמגביל אותכם מבחינה התקפית כשגם מבחינת סגנון המשחק תחת דורה לא הייתם קבוצה שתוקפת יתר על המידה.
     
  5. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    מכבי נתניה מודל 2010/2011 עשתה עונה בינונית + כשבסגל היו:
    אופיר עמרם, גיא גומברג, גיא סאלם, גל גניש, דלה ימפולסקי, חן ראובן, חסיב אבו רוקון, טל מעבי, מאור עשור, מתן בלסטרה, עדי נימני, עומר פרץ(לא הבן של ויקי)- הרוב בילו את מירב הקריירה שלהם בליגות הנמוכות או שחקני סגל רחב בליגת העל.
    מחלקת הנוער כבר שנים לא מייצרת כוכבי על אבל היה סגל בסיס של שחקני בית שגם אם הם בינוניים מינוס- היוו שלד בסיס שחיזקו אותו.
    הרשימה שנתתי כאן הגיע לליגות הנמוכות(מלבד ימפוסקי ועדי נימני). יש רשימה אחרת של שחקנים שנמצאים בליגת העל. היום החשיבה שמכבי נתניה ושל חלק מהאוהדים עקומה מיסודה- מי שלא תותח על שיעוף. שזה אחלה. באמת אחלה. אבל אם אין לך כסף ומי שאתה מביא מבחוץ גם הוא לא בדיוק "תותח על"- אז מה בדיוק עשית בזה?
    אני כל הזמן אומר- יש מצוי ויש רצוי. שחקני הבית, בינוניים ככל שיהיה- הם המצוי. שחקני רכש אמורים להיות הרצוי. כאשר הם באותה רמה למה ללכת לשלם ביוקר ולקבל את אותה בינוניות?
     
  6. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    מי אמר שההגנה חסרת ביטחון? אני לא רואה הגנה חסרת ביטחון. אני גם לא רואה קבוצה מבוהלת שמתכווצת כדי לשמור על איזה חלק הגנתי רעוע. ספגנו 2 ממכם וממכבי ת"א וגם ספגנו 2 מהפועל חיפה. ואולי כמו עכו נחטוף 4 ממכבי חיפה. זו לא הבעיה. הבעיה היא בדיוק להפך. כשאין מי שישים את הכדור ברשת וההגנה יודעת מראש שאסור לה לספוג- זה דבר שגורם לחוסר בטחון.
    ההגנה לא מספיק טובה למה? לקחת אליפות? ברק לוי לא שוער מספיק טוב למה? גם תרשה לי לחדש לך- רק במשחק נגדכם, ובאופן הגיוני, דורה חזר לשחק עם שלושה קשרים אחוריים. וזה גם לא בדיוק שלושה קשרים אחוריים כי בפועל רק לולה שיחק כקשר הגנתי. צרפתי גם שיחק עם שלושתם נגד מכבי ת"א אבל בתפקוד הרבה יותר נכון ושלושתם היו רמה מעל מה שהציגו אצל דורה ושלטו במרכז השדה.
    כששחקן מגיע מול שוער ולא שם את הכדור ברשת- איך זה יכול להיות קשור להגנה?
    נתניה במקום האחרון כי היא לא כובשת!!!!!!!!
    אגב, 2 מתוך ה- 6 שערים העלובים היו בגארבג' טיים- נגד מכבי ת"א והפועל חיפה.
    2 במשחק אחד נגד בני יהודה(אגב, דווקא במשחק נגד בני יהודה ההגנה שלנו נתנה את ההופעה הכי חלשה שלה וכבשנו 2).
    משחקים מול 10 שחקנים שההגנה שלנו היתה כמעט מובטלת וההתקפה לא מסוגלת לכבוש.
    בקיצור, התאוריה הזו שההתקפה לא כובשת כי ההגנה חסרת ביטחון חסרת קשר למציאות.
     
    Maccabi Diamond ו-henry1 אוהבים את זה.
  7. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    לפי מה שאני יודע, וזה על סמך אנשי קשר בקפריסין, בארי נרכש על ידי אפולון לימסול ומושאל עד לסיום העונה הזו במכבי נתניה, בלי אחוזים ובלי שום דבר כזה. לנתניה יש אופציה לרכישה (לא יודע את הסכום).
    יש לכם פרטים אחרים לגבי זה?


    ממקור ראשון, וגם משיחות עם לא מעט גורמים בכדורגל בארץ, בכירים יותר ופחות, הסקאוטינג בארץ הוא מאוד פרימיטיבי. הוא בערך לא קיים. אין כמעט נסיעות לחו"ל לראות את השחקנים, אלא מסתפקים בסרטוני סוכנים ביוטיוב (ובסרטונים ביוטיוב גם מושיקו מישאלוף נראה כמו הגירסה הישראלית של לוסיו הברזילאי).
    כמות השחיתות (לכאורה) שיש סביב הנושא הזה היא עצומה, ולא חסרים מאמנים שגוזרים על זה קופונים (לכאורה, גם עטר).

    כל עניין כרטיסי השחקן בארץ הוא הזוי. שחקן לא יכול לפדות את כרטיס השחקן שלו מקבוצת האם שלו (ברגע שהוא עבר את הגיל להסגר קטין) מבלי שהגיעו להסכמה. כלומר, קבוצות יכולות להחזיק בכרטיסי השחקן של שחקנים כל עוד הן רוצות.
    לפי הידוע לי, כל עוד הקבוצה לא מציעה לשחקן חוזה, הוא יכול לעזוב בהשאלה (לשנה אחת) גם בלי רצון של הקבוצה שמחזיקה בכרטיס השחקן שלו, וללא תמורה.

    עם זאת, אני חושב שחלק מהתפקידים של מחלקת נוער זה לייצר שחקנים שתוכל להשתמש בהם גם כקלפי מיקוח - "אני אתן לכם את אביב עזריה, ואתם תתנו לנו את X". לוגסי למשל כנראה כבר לא יצליח להשתלב בקישור של מכבי תל-אביב, אבל הוא משמש כאחלה קלף מיקוח, או כ"עצם" שאתה יכול לזרוק לקבוצה אחרת כדי לשפר את מעמדך אל מול הקבוצה הזו.
    זה ששחקנים מוכשרים ממחלקות הנוער לא מצליחים לעשות את המעבר לבוגרים זה הרבה פעמים בגלל הקבוצות שלא יודעות לשלב אותם, אבל לדעתי בחלק גדול מהמקרים זה גם בגלל אופי של שחקנים שלא מצליחים לעשות את המעבר כמו שצריך, בטח כאלה שנחשבו ל"כוכבים" בגיל נוער ופתאום מוצאים את עצמם כשחקני פוסטר.
     
  8. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,427
    לייקים שהתקבלו:
    2,454
    1. עמדת הקישור האחורי - יש לנו כל כך הרבה קשרים אחורים בסגל אבל אין לנו שום קשר אמצע טבעי בסגל, ראול ואביב אברהם הם כאלה אבל הראשון לא נספר בכלל אצלנו כבר אצל 4 מאמנים והשני שחקן נוער מוכשר שלא נספר, הלוואי ועטר יפיק מהם משהו כי הוא היחיד בארץ שיכול לעשות אצלו (היתרון היחיד אצלו), בינואר חייבים 2 שחקנים מהסוג הזה, אני מדבר על שחקן כמו מיטרוביץ׳ לדוגמא ולא דור פרץ, קשר 50/50 שינהל את המשחק.
    פירס שחקן טוב מבחינה הגנתית אבל נגר, הייתי מוותר עליו כי הוא תפס מקום של זר, סמילאניץ׳ פרווה, ממש לא טוב מהבחינה הזאת וכקשר אחורי תופס מקום של זר.
    הייתי מוותר על שתיהם ומביא 2 קשרי אמצע, לוגסי קשר אחורי פותח וטגה המחליף, רק אני חושב ככה ?

    2. אנחנו הקבוצה הכי חלשה בליגה, למזלנו יש לנו את עכו, כפר סבא, הפועל חיפה אבל כמו שאמרתי אני לא זוכר מתי חיכתי לינואר כמו עכשיו, ניקוי אוורות דחוף, עמדת המגנים והקישור המרכזי שלנו חלשה ונקודת התורפה לפני שמדברים על בלם וחלוץ, אני שם את עניין המושאלים ושחקנים כמו ירין חסן, טל איילה בצד ומוכן להסתדר איתם עם סיום העונה, יש לנו כל כל הרבה בעיות.
     
  9. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    כמה דגשים לאחר המשחק נגד מכבי חיפה:

    א. לא סתם אני תמיד רושם שוב ושוב את הנתון המטריד שאומר שבכל פעם שמכבי נתניה התמודדה על הירידה היא בסופו של דבר גם ירדה. המשחק מול מכבי חיפה הדגים מצוין את הבעיה הגדולה של הקבוצה: חוסר המועדות למצבה. מישהו כאן מדמיין את הפועל עכו מגיעה לדקה ה-85 במצב של 0:0 וסופגת שער בדקות הסיום? כנראה שלא, כי הפועל עכו, בניגוד למכבי נתניה, הייתה עושה כל דבר שרק ניתן להעלות על הדעת כדי לרדת מכר הדשא לפחות עם נקודה - לדחוף, לשרוט, להעיף כדורים ליציע, להתגלגל על הדשא או בקיצור, כל דבר שהוא "כשר אבל מסריח" - מכבי נתניה, לעומתה, נחמדה מדי. אז פה מחמאות מאוהדים של מכבי ת"א ושם מחמאות מאוהדים של מכבי חיפה, אבל בשורה התחתונה, לאחר 12 מחזורי ליגה, מכבי נתניה רחוקה 5 נקודות מהמדורגת לפניה, שגם היא מתחת לקו האדום.

    ב. הופעה טובה של צמד השחקנים הצעירים, יאיר זיו ועבד ג'ברין. זה לא מבטיח שום דבר לקראת המשך העונה, אבל זה מראה שבכדורגל הישראלי זה לא בהכרח משנה עד כמה השחקן מוכשר, אלא משנה האופן שבו משלבים אותו בקבוצה הבוגרת. מגיעות לראובן עטר מילים טובות על האומץ להעלות שני שחקנים צעירים להופעת בכורה אל מול 25,000 צופים ומגיעות מילים טובות גם לשחקנים הצעירים שנענו לאתגר והראו שלכל הפחות צריך לקחת אותם בחשבון.

    ג. אני מעריך את עומר ורד וחושב שהוא מגן סולידי וטוב (בהמשך הסעיף אני רוצה לחדד נקודה לגביו) ולא הייתי מחליף אותו באף מגן ימיני מאחת הקבוצות שנאבקות איתנו בתחתית, אבל במשחקים האחרונים הוא מגלה חולשה לפחות פעם במשחק. הוא יכול להיות בסדר גמור במשך רוב המשחק ואז ברגע אחד לאבד את הריכוז ולעשות את הטעות הגורלית שתייצר מצב הבקעה ודאי לקבוצה היריבה. כולי תקווה שהוא יחזור להיות השחקן המרוכז והנחוש שהיה בפתיחת העונה ובמשחקי גביע הטוטו.
    עכשיו הפיתוח של הסוגריים: עומר ורד בשום מצב לא יהיה כמו אלי דסה או עמרי קנדה כשהיה בשיאו בהפועל ת"א, כי הוא לא מגן שמסוגל לייצר באמצעות כדרור או מסירות מתוחכמות. הוא כן יכול להיות מגן 'סולידי וטוב' כשהוא משחק בקבוצה עם תבנית משחק מאורגנת. לא רוצה להתייחס לסעיף הזה כאל ביקורת, אלא כאל קריאת השכמה לאחד השחקנים הבודדים שאני מעריך מבחינה מקצועית בסגל שלנו.
     
  10. Turgi Guest

    הזיו ששיחק, אח של יואב זיו? דומה לו נורא!
     
  11. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,850
    לייקים שהתקבלו:
    14,642
    מין:
    זכר
    לנתניה מסתבר אין רק בעיות בחוד,יש לה גם בעיה חמורה בקישור. או שעטר יתפס על עצמו ויתחיל לצופף כדי לחפות על החור שלכם באמצע המגרש או שיביאו שחקנים. כמות איבודי הכדור המסוכנים שלכם באמצע המגרש היתה אסטרונומית, אחד מאיבודי הכדור האלה גם נגמר בשער. זה לא קישור של ליגת העל מצטער, כן נתן מקום לצעירים לא נתן מקום לצעירים מה זה משנה בעצם.
    הפעולה הטובה היחידה שלכם היתה חמזה בארי עובר 3 שחקנים (וכמובן מחרבש את זה בבעיטה חלשה מרחוק) לא נראה לי שעל זה עטר עובד באימונים....
     
  12. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    כן
     
  13. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    לדעתי עומר ורד לא היה צריך להגיע מלכתחילה. שחקן רכש שלא מצא עצמו בקבוצות תחתית.
    אני חייב להגיד שאם הוא היה נמנע מהטעות המיותרת שהובילה לשער לדעתי היה לו משחק טוב מאוד בעיקר מבחינה הגנתית(אגב, מלבד טגה לדעתי לכל הרביעיה האחורית היה משחק טוב).
    כפי שאמרתי בדיון המחזור- לדעתי עטר עשה טעות אחת. שלא שיחזר את המהלך של דורה מול בני יהודה והכניס את אבידור במקום הסנטר שהוסיף לנו שם המון ולמעשה חילוף שהביא את הנצחון. לדעתי גם במקרה הזה חילוף כזה היה יכול להכריע משחק שקול שהיה ברור שיוכרע בשער לכאן או לכאן.
     
  14. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    וזו העמדה ששלומי דורה הביא אליה הכי הרבה שחקנים- למעשה עודף- טגה, לולה, לוגסי- בנוסף לפירס, לעומר פרץ שנפצע וזה התפקיד היחיד שהוא יכל למלא בצורה שמתאימה לליגת העל, ואביב אברהם הצעיר כאשר לוגסי ואברהם עם אוריינטציה מעט יותר התקפית.
    אני ממשיך לטעון ששימוש נכון בפירס ולולה היה יוצר מרכז שדה מצויין- בטח מבחינה הגנתית. שניהם שחקנים טובים מאוד מהבחינה הזו(לדעתי פירס טוב רק מהבחינה הזו- לראות אותו עומד ליד כל כדור נייח זה חלק מהעוול שעושים לו שנותנים לו עוד ועוד משימות שהוא פשוט לא מסוגל לבצע ברמה מתאימה). הבעיה היא שימוש לא נכון בפירס ושלולה זורק זין ברמות שאני חושב שמעולם לא ראיתי משחקן סרבי... לפחות לא שאני זוכר... לדעתי הזר הראשון שיחתך למרות שבעיני הוא הזר הכי איכותי שלנו- אבל בלי רצון והשקעה- אין לנו מה לעשות איתו... את הכסף שהוא מרוויח צריך להשקיע במקומות אחרים במגרש- כפי שהיה צריך מלכתחילה.
     
  15. abcd Member

    הצטרף ב:
    ‏8/1/12
    הודעות:
    2,668
    לייקים שהתקבלו:
    2,192
    איך אפשר בכלל להתחיל לסכם משחק כזה וסיבוב כזה?
    ידענו שאנחנו הולכים לעונה קשה אבל בחלומות הכי שחורים שלי לא האמנתי שזה ייראה ככה.
    סיבוב שלם בלי ניצחון בית (מאריות הליגה שאירחנו: הפועל חיפה, כפ"ס ועכו).
    סיבוב שלם בלי להוביל 1-0.
    מספר נקודות חד ספרתי.
    פער שני משחקים מהקבוצה במקום הלפני אחרון.

    בתחילת העונה חשבתי שזה פשוט עניין של חוסר מזל והיינו שווים יותר ממה שהוצאנו. לא נכנסתי ללחץ כי ידעתי שבליגה עם תחתית כמו שיש כאן אין באמת סיבה שנרד. אחר כך שהעניינים תחת דורה רק החמירו חשבתי שאולי כל מה שצריך זה איזה מאמן חדש שיחזיר את הביטחון.
    היום כנראה קיבלתי את הכאפה. אין שום סרט שהקבוצה העלובה הזאת תישאר בליגה!
    משבוע לשבוע זה רק נראה גרוע יותר, 15 ינוארים לא יספיקו כדי לתקן את הקבוצה הזאת. הקבוצה תחת עטר נראית הרבה יותר גרוע ממה שהיתה תחת דורה אבל אולי זה מה שמגיע לקהל שלנו שממשיך לדרוש אותו חזרה כל פעם מחדש.
    אוסף שחקנים מביך שאני באמת יושב עם עצמי ולא מצליח להחליט מאיזה שחקן אני מחזיק פחות. ורד? מרגוליס? אולי סמיליאניץ' או רומאריו?
    זה לא שהשאר טובים פשוט מהם אני לא מצפה לכלום. אפילו חמזה נדבק מהאחרים והיה היום פשוט חושך.
    המשחק הכי חשוב של העונה, 8000 צופים ביציע ומה שאנחנו מקבלים זה כלום אחד גדול.
    אל תהיו טובים, אל תבקיעו, לפחות תראו שאתם רוצים! לשניה אחת זה לא היה נראה שהמשחק הזה חשוב למישהו.
    לא מגיע להם אותנו ולא מגיע לנו אותם.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.