העולם עוצר נשימה:: ביום שבת זה קורה - הקלאסיקו הגדול - ריאל נגד בארסה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Raulito, ‏18/11/15.

  1. Bon Argumentum Ad Hóminem

    הצטרף ב:
    ‏3/11/13
    הודעות:
    552
    לייקים שהתקבלו:
    575
    כן, דיברתי על התופעה כולה, על העונה שעברה, על העונה, לא רק על המשחק הנוכחי.
    מתי פעם אחרונה הייתה קבוצה ברמה הזו שלא החשבנו את המאמן שלה להיות אחד הטובים במקצוע? המקרה שלו נדיר.
     
  2. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,294
    לייקים שהתקבלו:
    7,251
    כי מבחינה טקטית הוא באמת לא ברמה של מוריניו, פפ וכו', אבל כמו שציינתי קודם, יש דברים אחרים שהוא מצטיין בהם. הוא יודע איך להחדיר רעב בשחקנים שלו, הוא יודע איך להוציא מהם את הטוב ביותר. ברגע שאתה מוציא משחקנים כל כך חכמים טקטית וכל כך טובים מבחינת המשחק עצמו את המיטב, אתה לא צריך להתאמץ הרבה כדי לעבוד על טקטיקה. הספיק לאנריקה כמה חודשים כדי להכניס את המכונה לכושר והתוצאות בהתאם.

    ולמרות מה שכתבתי מקודם על הרמה הטקטית שלו, אי אפשר שלא לזקוף לזכות אנריקה את ההורדה של מסי אחורה בעונה שעברה, מהלך שעשה לבארסה את העונה לדעתי וגם למסי עצמו, שנתן עונה מדהימה.
     
  3. Roma מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏16/6/09
    הודעות:
    11,224
    לייקים שהתקבלו:
    4,494
    מסכים איתך. ללא ספק המאבק בינו לבין חמאס וחבל שאי אפשר לשלב בין השניים האלו.

    דרך אגב הירידות על רונאלדו מצחיקות, הוא לא הבעיה של ריאל יש בעיות יותר חמרות ממנו כרגע.
     
    EsheD אוהב/ת את זה.
  4. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    נושא אנריקה הוא נושא מעניין וראוי לדיון.

    אי אפשר לא לתת לו קרדיט על ההצלחה של ברצלונה - זה יהיה אבסורד לא לעשות זאת. אבל אני באמת חושב שמדובר כאן בחבורת שחקנים מ ייחודית שמשלבת בין כישרון ל״אופי קבוצתי״ ברמה הגבוהה ביותר. תסתכלו למשל על השלישייה ההתקפית של ברצלונה: זה נראה מובן מאליו שהם יהיו כ״כ טוב יחדיו. מצד שני, אף אחד לא היה מופתע אם האגו היה משתלט על הקשר ביניהם והם היו דורכים אחד על השני. במקום זאת הם מפרגנים בלי סוף אחד לשני (אם כי, אגב, אתמול באופן יחסי דווקא גם סוארז וגם ניימאר היו דיי אגואיסטים באופן מפתיע אחד כלפי השני).

    אגב, אני עדיין זוכר לו את הכישלון המהדהד ברומא וגם התקופה בסלטה ויגו לא הייה מרשימה יתר על המידה.

    ***

    עוד משהו לגבי ריאל: אתם חוזרים שוב להרכב של ריאל ולחיסרון של קאסמירו* (רחוק מלהיות שחקן שעושה את ההבדל). נכון, יש חשיבות לקשר אחורי בעיקר במשחקים מהסוג הזה, אבל אנחנו מדברים כאן על ההרכב הכי טוב על הנייר שגם אנצ׳לוטי היה משחק איתו פחות או יותר. היו כאן בעיות הרבה יותר גדולות מהפן הטקטי. אני חושב שמעולם לא ראיתי את ריאל מתבזה ברמה כזו בקלאסיקו, וכן, אני מודע לתבוסות שהם חטפו בשנים האחרונות.

    * - אני מזכיר שוב שהוא שיחק מול פ.ס.ז׳ בברנבאו וריאל נראיתה רע מאוד גם שם.
     
  5. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,746
    לייקים שהתקבלו:
    14,628
    מין:
    זכר
    צריך כשרון כדי לדעת לנהל קובץ כזה של אגו. בקטע הזה אנריקה מאד מזכיר לי את אנצ'לוטי (*אאאמ אאאמ*)
     
  6. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,294
    לייקים שהתקבלו:
    7,251
    אגו? למי מברצלונה יש אגו נפוח ולא שמתי לב? אני רק רואה שלישייה נהדרת מקדימה שנהנית לשחק ביחד ושכל אחד מחבריה מבין שהשניים האחרים רק תורמים לו ליכולת ולא מזיקים לו. אם אנריקה גרם להבנה הזו, אז שאפו. אבל אני חושב שפשוט מדובר בשחקנים ברמה יוצאת דופן גם ברמת החשיבה שלהם כלפי המשחק.
     
  7. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    קשה לדעת מה קורה שם. אצל אנצ׳לוטי בכל מקום אני זוכר שבאופן בולט שחקנים מאוד אהבו אותו וזו תכונה סופר חשובה במועדונים גדולים. אני באמת מאמין שלא היה שחקן שלא אהב לשחק תחתיו. מה שקרה בקיץ האחרון בריאל שכל השחקנים פה אחד יצאו לטובתו זה ממש לא מובן מאליו. לעומת זאת, עם אנריקה אני דווקא לא רואה את זה. אני חושב שיש הרבה יותר כבוד (?) ודיסטנס בינו לבין השחקנים, להבדיל גם מפפ למשל. אי אפשר לשכוח גם את הכאוס היחסי שהיה איתו בחצי העונה הראשון שלו בקבוצה. ואז הגיע הרגע שלמסי כנראה נמאס והשאר היסטוריה.

    הבעיה בדיונים כאלה שהם מאוד קונספירטיבים. אנחנו בסה״כ נותנים פה הנחות לדברים שקורים בפנים ולא באמת יצאו החוצה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏22/11/15
  8. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,746
    לייקים שהתקבלו:
    14,628
    מין:
    זכר
    לנאיימר וסוארס יש אגו, וברור שאם אנריקה היה מייבש אחד מהם על הספסל הוא לא היה עובר על זה בשתיקה. אנריקה פשוט גורם להם להפנים שהם מתחת למסי בהיררכיה,ועובדים בשבילו, ועדיין לגרום להם לחשוב שהם שחקנים חשובים בקבוצה ולא לפגוע להם באגו. על זה בדיוק אני מדבר כשאני אומר לנהל שחקנים עם אגו.
    קשה לי למשל לראות את ואן חאל או פרגי מצליחים בקבוצה הזאת. קודם כל,כי קשה להם לקבל שיש שחקנים בקבוצה שהם מעליהם,כולל על אחד כמו מסי שהוא הוא הקבוצה.
     
  9. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,294
    לייקים שהתקבלו:
    7,251
    על סמך מה אתה טוען שלסוארז וניימאר יש אגו? אני באמת שואל. על המגרש אני לא זוכר שום בעיה של מישהו מהם, למעט התקפי הרעב של סוארז.
     
  10. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,746
    לייקים שהתקבלו:
    14,628
    מין:
    זכר
    אתה לא רואה בעיות איתם כי אנריקה דואג שלא יהיו בעיות איתם. הוא גרם להם להבין שזה לגיטימי שהם יהיו מספר 2 למסי(למעשה הם הגיעו למועדון בידיעה שהם יהיה מתחתיו בהיררכיה). אבל קח את סוארס בליברפול או באייאקס, שם זה היה ברור שהקבוצה עובדת בשבילו והוא הכוכב הבלתי מעורער שלה.
    כמו שאמרתי,שער בנפשך שאנריקה,מסיבה כזאת או אחרת, מחליט לפגוע לסוארס בדקות, או דורש ממנו פתאום לעשות יותר הגנה מהתקפה. נראה לך שהיתה כזאת אידיליה כמו עכשיו? אני ממש לא חושב. אנחנו זוכרים הרי מה היה כשמוריניו אימן בריאל והתכסח שם עם כל העולם ואשתו (כאילו שבצ'לסי זה לא קורה....)
     
  11. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,746
    לייקים שהתקבלו:
    14,628
    מין:
    זכר
    @אלעד תהיה בטוח שאנריקה למד את הלקח עם מסי ולא יעשה את זה יותר. הוא לא מתאבד שיעי.
     
  12. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,294
    לייקים שהתקבלו:
    7,251
    אז מה אם הקבוצה עבדה בשבילו, זה מעיד על אגו? לא, זה מעיד על הבנה טקטית של המאמן והקבוצה עצמה שיש כוכב על בקבוצה ושעליו צריך לבנות את הקבוצה. אני באמת לא מבין מאיפה הסקת שלניימאר וסוארז יש אגו, אם זה רק בגלל הסיבה שמנית למעלה אז לדעתי היא לא מעידה על כלום.
     
  13. JR-Riquelme Member

    הצטרף ב:
    ‏27/8/07
    הודעות:
    6,146
    לייקים שהתקבלו:
    285
    אני מסוגל לראות את המשחק אתמול חמש פעמים רצוף בשידור חוזר רק בגלל אינייסטה.
    אחת ההצגות הגדולות שראיתי משחקן.

    וכן זה היה ברור עוד שסוארז נחת בברצלונה שזה לא חוקי לכדורגל. שלישייה חזקה מדי.
     
    David De Gea, שי, DRORIKO ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  14. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,553
    לייקים שהתקבלו:
    3,510
    מין:
    זכר
    משהו על ברצלונה, גם לה מגיע:
    אני מתאר לעצמי את התחושה שלכם אתמול(האוהדים), במכללה למנהל היום עוד ריחמו עליי אבל אם ריאל מדריד הייתה מנצחת בתוצאה כזו - הייתי בא עם החולצה, עם הצעיף, עושה את החבר'ה לידי כבר 'מטומטמים', עוד ערב למזכרת. אני בתור אוהד ריאל מדריד כבר 15 שנה, כזה שראה בטלוויזיה משחקים עוצרים נשימה עם ריאל הגלאקטית(מנצ'סטר יונייטד), אליפות של אופי כמו קאפלו, את הפאסיו, השפלות בקלאסיקו, אליפות של 100 נקודות ו-121 שערי זכות וגם את הדסימה, כשהייתי שם - אני מרגיש שראיתי הכל בכדורגל. מה חסר לי? היום בו ריאל מדריד תשחט את ברצלונה כמו החמישייה עם זאמורנו. אני מקווה שאני אספיק להיות עד לזה בכלל.

    אי-אפשר לברוח מזה: ריאל מדריד יש הרבה מה ללמוד מברצלונה שמתנהלת בשפיות. אני לא חושב שהפערים בין הקבוצות כאלה גדולים, בעצם הם לא גדולים, ואני לא מדבר על המשחק אתמול שרק בנס נגמר כמו שנגמר, אלא בכלל. אבל ציינתי שבארסה לאורך השנים תמיד ידעה להתכונן לקלאסיקו, אני זוכר את ריאל של דל-בוסקה יורדת דם ולא מנצחת בקאמפ-נואו למשל. בארסה הוכיחה שהיא באמת קבוצה, תבנית, היא ניצחה כלל בלי מסי.

    אולי זה נשמע קצת פאתטי מצידי אבל באמת שאני מעריך את לואיס אנריקה. כשחקן הוא מירר לנו את החיים ועשה לנו את המוות והוא הוכיח אתמול שוב שהוא מאמן טוב, לא גוארדיולה אולי, עדיין לא ואולי גם לא יהיה - אבל יש לו ביצים. עלה בלי מסי, גם אם השחקן עצמו היה שותף מרכזי בהחלטה. כמו שהוא לא היסס לזרוק את לואיס סוארז לקלאסיקו הראשון אשתקד בברנבאו למרות שהיה נטול כושר משחק. אף-אחד לא יכתיב לו מה לעשות. הוא גם חוגג בגולים כאילו הוא עדיין עם מדי הקבוצה ולא עם החליפה.

    נקודה אחרונה מבחינתי - אנדרס אינייסטה. השער האחרון שלו בליגה עד אתמול היה...נגד ריאל מדריד בברנבאו בקלאסיקו ב-2013/14, חודש מרץ. ממש האיש למשימות מיוחדות, כמו גמר המונדיאל, כמו השער האל-מותי נגד צ'לסי. אנדרס רחוק משיאו, הוא פחות זריז, הוא לפעמים מזכיר את זידאן מתנשף בעונתו האחרונה. אבל איזה כיף מצידכם לראות גאון כדורגל כשכל התקפה מתנהלת כמו שצריך. כל מסירה לכתובת, אסור לשחק נגד הגאון הזה וההתקפה המסחררת של ברצלונה על נבדל כי זה בלתי-אפשרי. לדעתי תנו לאנדרס עוד 20 בעיטות כמו אתמול והוא הורג ציפור או לא מגיע לשער, אבל כשזה מתלבש אז...זה התלבש, בדיוק בזמן. הברנבאו מחא כפיים אתמול לאנדרס, הגיע לו. נו טוב, לפחות הקהל של ריאל מדריד היה בסדר אתמול.
     
    cheddar אוהב/ת את זה.
  15. Alta Tensione Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    2,220
    לייקים שהתקבלו:
    918
    הקטע הוא ש"איש השיווק" פרז מיתג את ריאל באמצעות החלטות הרכש שלו כמועדון הרווחי ביותר בעולם בזכות ההייפ שהרכש שלו יצר (כן, חולצות וכו'). זה דבר שאסור לשכוח כי בלי זה ריאל לא הייתה נותנת גרם של פייט לאחת הקבוצות הגדולות בהיסטוריה של המשחק.