סוגיית הזרים בליגה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Ice Cream, ‏30/6/11.

  1. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,381
    לייקים שהתקבלו:
    4,691
    כדי להגיע לרמה מספקת של פיתוח מקומי אתה צריך עשור לפחות של עבודה סדורה וטובה, מה שכתבת לא ממש רציני.
    אני ממשיך להתעקש שאין קשר, בטח לא שלילי, בין ריבוי זרים (לפחות כאשר ההגבלה עדיין מחייבת ישראלים בסגל למשחק), לבין הפיתוח של השחקן המקומי. אפשר לעשות את זה במקביל ואפילו להיעזר בשחקנים זרים שמגיעים לפה.
     
  2. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,164
    לייקים שהתקבלו:
    26,249
    מין:
    זכר
    זה לא נכון
     
  3. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,381
    לייקים שהתקבלו:
    4,691
    אתה מוזמן לבדוק.
     
  4. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    תסתכל על הזרים שמביאים לכאן... על איזו אטרקטיביות אתה מדבר? איזו אטרקטיביות תשיג עם זרים ברמה שמביאים לכאן? גם המוצלחים הגיעו לכאן ביותר מזל משכל... על מה אתה מדבר?
     
  5. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,216
    לייקים שהתקבלו:
    7,086
    1. זרים יכולים לעלות מהספסל כמובן. גם טוני נואקמה התחיל את העונה כשחקן ספסל. אבל להחתים שחקן בידיעה שהוא בא להיות שחקן ספסל או שחקן משלים בסגל, איפה היתרון בזה? מבחינתך אם ישראלי וזר הם באותה רמה, אז עדיף זר או לחלופין אין שום יתרון לשחקן הישראלי?

    2. אני לא מסכים איתך. אני פשוט חושב, לפחות בכל הקשור להפועל באר שבע באר שבע, כי את הסקאוט שלהם אני מכיר, שהחיפוש הוא אחרי זרים שיעשו את ההבדל. זרים כמו חובאן, אוגו, נואקמה וסוארס, זרים שיהיו הכי טובים או בין הכי טובים בארץ בעמדה שלהם. וברגע שבקבוצה לא מצאו זר כזה, ובדיוק להפך מצאו ישראלי כזה (בן שהר) אז הם נשארו עם ארבעה זרים בלבד.
    מחזיר אותך להודעה הקודמת שלי. להקציב 40 אלף דולר לזר (כמו נניח הפועל רעננה) אומר לחפש מציאות ולהבין שרוב הסיכויים שתמצא זר שהוא שווה ערך לישראלי או אפילו פחות טוב ממנו אבל בגלל המס הוא זול יותר מישראלי של 40 אלף דולר וגם זול יותר מישראלי של 50 אלף דולר. בהרבה מקרים, אותו זר זול תופס גם מקום של ישראלי צעיר. 5 זרים בהרכב של קבוצה בליגת העל, בהנחה שלידם רצוי שישחקו שחקנים ישראלים עם ניסיון שמכירים את הליגה ויעזרו להם להתאקלם, כמה מקום זה משאיר בסוף לשחקני נוער או שחקנים ישראלים צעירים?

    3. שוויץ ואוסטריה מצליחות הרבה מאוד בגלל מחלקת הנוער האיכותית שלהם. בגלל שמדובר במדינות האיחוד האירופאי אז הם כוללות גם לא מעט שחקנים צעירים שהם לא בהכרח שוויצרים או אוסטרים (לבזל נניח יש היום באקדמיה שחקנים מקולומביה, פורטוגל, סרביה, קרואטיה ואלבניה) וכמובן הם גם מקצועיות ברמה אחרת לגמרי מישראל.
    עכשיו תבדוק כמה שחקנים צעירים ובכמה כסף מוכרת באזל מידי קיץ ותבין למה היא כל כך מצליחה.
    כשלמכבי תל אביב או הפועל באר שבע יהיה את המחלקת נוער שיש לבאזל, אז לקבוצה הראשונה יעלו שחקנים שיעלו את הרמה והקבוצה גם תעשה הרבה מאוד כסף (שיאפשר להביא זרים איכותיים) מהמכירה של אותם שחקנים.

    ואחרי שהתייחסתי לכל הנקודות שלך, נקודה קטנה משלי, קח את כל הזרים שמשחקים היום בישראל, כולם כולל כולם, כמה מהם איכותיים, כמה מהם טובים יותר מהישראלי הממוצע, כמה מהם מעלים את הרמה כאן? בסופו של דבר, השאיפה היא להעלות את הרמה של הכדורגל כאן, של הכדורגלן הישראלי לפי קרויף, אבל איך אפשר לעשות את זה כשמתוך נניח 60 זרים בישראל אולי 15, במקרה הטוב ביותר 20 הם זרים איכותיים (כשרובם הם זרים יקרים שמשחקים בקבוצות הגדולות)?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/11/15
    alexshw אוהב/ת את זה.
  6. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,303
    לייקים שהתקבלו:
    7,254
    זה לא ממש רציני, אבל זו הדרך היחידה. חוץ מזה שבחצי מהזמן שרשמת כאן כבר יתחילו לראות תוצאות של עבודה קשה וטובה. אין מה לעשות, בדברים כאלה אין קיצורי דרך והדרך ארוכה מאוד.
     
  7. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,381
    לייקים שהתקבלו:
    4,691
    1. לא רואה בעיה בלהביא שחקן זר כשחקן משלים אם אין ישראלי שיעשה את זה באותו כסף, או שיהיה למשל שחקן פחות מנוסה וכד'.
    אני לא אעדיף זר אם נקודת המוצא שלו ושל הישראלי תהיה זהה, אבל זה בד"כ ממש לא המצב.

    2. למה לתייג את "חוד החנית" לפי הלאום? למה לא פשוט לחפש שחקנים שיהיו "חוד החנית" מתוך מאגר מסוים של שחקנים שיכולים להיות זרים ויכולים להיות ישראלים, וזהו?
    ברגע שאתה מתייג את הזרים כשחקנים שאמורים להיות הכוכבים, זה גם יוצר המון לחץ סביב השחקנים הזרים. קשה מאוד להצליח בתנאים כאלה.

    3. בעניין השחקנים הלא-מקומיים שבאקדמיות שם אתה רק תורם לטענה שלי, אבל מעבר לכך - באזל עברה דרך ארוכה עד שהגיעה לרמה שבה היא נמצאת היום. באזל הייתה לפני קצת יותר מעשור במצב לא הרבה יותר טוב ממכבי תל אביב של היום (כן הייתה להם אקדמיה טובה ממה שיש במכבי כמובן, אבל זה לא קשור לזרים) והתקדמה כי עבדה מעולה. בישראל קבוצות לא יכולות להתקדם ככה, הרבה בשל מגבלת זרים מוגזמת.
    באזל היא גם לא הדוגמה לכל קבוצות הליגה, היא פחות או יותר מקבילה למכבי אצלנו, היא הדובדבן שלא מייצג לחלוטין את כל הליגה שם.
     
  8. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,381
    לייקים שהתקבלו:
    4,691
    ברור שצריך לשדרג את האופן שבו מפתחים כאן שחקנים, אבל זה ממש לא קשור למגבלת הזרים בליגה ואתה מתעקש לקשר בין הדברים.
    זה לא קשור לדקות משחק בבוגרים, אלא לצורת עבודה. אם יעבדו נכון אז יתפתחו שחקנים טובים מספיק כדי להרוויח את מקומם בקבוצה הבוגרת ושום זר לא ימנע מהם את זה. אין שום היגיון בלתת לשחקן לא מספיק טוב לשחק כי הוא מקומי, וזה גם לא ישפר אותו.
     
  9. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    יש מאות שחקנים לא-אוסטרים שמשחקים באוסטריה
    בבונדסליגה האוסטרית יש לכל הקבוצות למעט 1-2 לפחות 4 זרים אם לא חמישה (לא עשיתי ממוצע, אבל אם זה נורא מעסיק מישהו אני יכול לחשב).
    יש קבוצות גם עם כ-10 זרים.


    ושוב, כמו שכבר אמרתי, אם דואגים לכדורגלן הישראלי, אז מעבר לשינוי מהותי של כל שיטות העבודה במחלקת הנוער, יש הרבה דברים שאפשר לעשות כדי לדאוג לשחקן הישראלי.
    בראש ובראשונה (וזה גם בעיניי עניין חברתי) - לבטל את הטבות המס. אם לקבוצה לא משתלם יותר להביא שחקנים זרים, והיא לא יודעת למצוא כאלה, אז כמו שכבר אמרתי מוקדם יותר היום - היא תעדיף להשקיע בקיים ובמוכר.

    יש כל כך הרבה מודלים מוצלחים שתורמים למעבר של השחקנים מגילאי נוער לבוגרים - בין אם זה הליגה עד גיל 21 (שהחליפה את ליגת המילואים) באנגליה, מודל קבוצות הבת/B-Teams שעובד בלא מעט מדינות (פורטוגל, אוקראינה, הולנד, גרמניה, וכמובן ספרד).



    @עידן444 אין לי ספק שגם בסכומים שנתניה משלמת על סיסאי ועל מישצ'נקו, אפשר היה להביא שחקנים זרים יותר טובים. יש קבוצות בעולם שחיות על איתור והשבחת שחקנים ומכירה שלהם. באותה קלות שאתה אומר את זה על סיסאי ועל מישצ'נקו, יכול להיות שהיית אומר את זה על בארי ועל קאיודה. אני חושב שקבוצה כמו נתניה, בהיעדר בעלים, ועם בסיס קהל רחב למדי, יכולה למצב את עצמה כקבוצת חממה. מבין שאלה לא השאיפות האפוטימליות של האוהדים, אבל במצב הנוכחי? זו אופציה טובה יותר להבשיל שחקנים (של הקבוצה, לא של קבוצה אחרת), ולמכור אותם ולהתקיים באמצעות זה. זה בטח עדיף על החלטות של העירייה (כי במספיק מקומות זה לא נגמר טוב), או על בעלים קפריזיים.
     
  10. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,216
    לייקים שהתקבלו:
    7,086
    נו באמת, שחקן צעיר לא יכול להתפתח בלי דקות משמעותיות. אימונים ועבודה קשה יכולים לתת את הבסיס, אבל בלי דקות משחק השחקן בחיים לא יתפתח כמו שהוא יכול.
    אם נוסא לא היה נפצע, דור פרץ היה מקבל את אותם דקות שקיבל? היה מקדם את עצמו כמו שעשה? וכאן אנחנו מדברים על חוד החנית מבחינת כישרון, עומר אצילי היה מקבל דקות ומתפתח כמו שהתפתח אם היה משחק במכבי נניח ולא בבית״ר בשנים האחרונות?

    כבר במצב הקיים היום, שזרים יכולים למעשה להיות כמעט חצי מההרכב של קבוצה בישראל, אנחנו רואים שברוב הליגה משתמשים בזרים כאמצעי זול להשלים עמדות בהרכב ולא כדי לקדם את הקבוצה. אם יעלו את מספר הזרים אנחנו פשוט נמשיך לראות את אותו הדבר רק במספרים גדולים יותר ואפילו עם זרים חלשים יותר כי אם רעננה מביאה היום זרים ב40 אלף דולר להרכב, בעולם בלי הגבלה של זרים היא תביא גם זרים ב10 אלף דולר בשביל הספסל.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  11. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    לא חסרים זרים גדלוים שהגיעו לארץ בסכומים מגוחכים והפכו לשחקנים איכותיים ומובילים.

    הצלחות כמו שהיו בעבר הרחוק יותר (אובארוב, פץ), הרחוק (רוסו ופראליה) והקרוב (אמברוז וקאיודה) עדיין אפשריות. זה רק אומר שהליגה צריכה להפסיק להסתמך על הסוכנים שמנסים לדחוף לך כמה שיותר ובכמה שיותר.
    שוב אני אגיד - סכומי הכסף, ולא פחות חשוב, מוסר תשלומי השכר (עד כמה שזה יישמע מגוחך במקרה של חלק מהקבוצות, אם כי יש לציין שלזרים תמיד משתדלים לשלם בזמן, כי אותם אפשר למרוח פחות) ביחס לרוב מדינות אירופה, גם בקבוצות הקטנות (בפרופורציות לשחקנים הרלוונטיים להן ולמעמדן), יכולים לאפשר להביא שחקנים.
    השאלה היא כמה אנשים רוצים לגזור קופון בדרך.


    מי שזה באמת מעניין אותו - ממליץ על הספר The Nowhere Men ספר דוקומנטרי שמדבר על מחלקות הסקאוטינג בבריטניה. אני עוד לא סיימתי את הספר, אבל ביום שנעשה עשירית, או אפילו מאית, ממה שמתואר בספר? יגיעו לכאן שחקנים טובים יותר.

    עד אז, נמשיך להסתמך בעיקר על מזל. כשאנשי המקצוע בארץ גוזרים קופונים על זרים שהם מביאים בעסקאות מפוקפקות עם סוכנים, ואפילו לא יודעים (טכנופובים רציניים) לפתוח מחשב ולהסתכל על קליפ הלהיטים של השחקן שהסוכן הכין לו (ואת דעתי על הקליפים האלה כבר הזכרתי היום, אבל לפחות זה משהו) או לעשות חיפוש בסיסי בגוגל, אז לא צריך להתפלא על רמת הזרים שמגיעים לכאן. לכאורה.

    לפעמים התמזל מזלך והזר שהסוכן הציע לך יצא טוב. בדרך כלל? המאמנים בארץ מהווים טרף קל עבור הסוכנים, כי הם כמעט ולא עושים מינימום של מאמץ כדי לבדוק אם השחקן באמת טוב להם (ולפעמים זה גם יותר משתלם לא לעשות את הבדיקות האלה. לכאורה).
     
  12. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,216
    לייקים שהתקבלו:
    7,086
    צריך לציין שהטבת המס היא כפולה. כלומר גם המועדון משלם פחות וגם השחקן עצמו לא משלם למדינה מס מהמשכורת שהוא מקבל.

    חוק שמבטל את הגבלת הזרים וגם את הטבות המס בחיים לא יעבור, כי בניגוד למה שאנשים כאן חושבים, עבור רוב הקבוצות הזרים היום הם פשוט אמצעי זול למלא עמדות בקבוצה. אם יבוטלו ההטבות וזר יעלה כמו ישראלי קבוצות ילכו על הישראלי המוכר ולא על הזר שגם יהיה סוג של הימור וגם יעלה אותו הדבר ואולי אפילו יותר מהישראלי.
     
  13. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,303
    לייקים שהתקבלו:
    7,254
    מצחיק שאתה לי שאני מתעקש לגבי משהו כשאתה עצמך עיקש בדרכך ושום דבר לא מפריע בדרך.

    אני לא דיברתי על דקות בוגרים, אני אפילו לא מכוון לשם, ואתה צודק שלא צריך לשתף שחקן בכוח רק כי הוא מקומי. אבל במקום ללכת לקיצורי דרך ולהעלות את הרמה כאן ע"י זרים, אולי כדאי לעבור את הדרך הארוכה ולשפר את הרמה הכללית? לדעתי לא צריך לקחת עשור אלא יותר עבודה של 4-5 שנים תתחיל להניב פירות. אני יכול לתת כדוגמה את פניג'ל, שהיה אמנם זמן קצר במועדון, אך מחלקת הנוער שלו הצמיחה שחקנים טובים כמו ריקן, קובי מויאל, אריאל הרוש, איינבינדר וכו'. הייתי שמח אם כאלו שחקנים היו עולים מכל מחלקה ובאופן קבוע כל שנה, וזה אפשרי.
     
  14. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    א'- את מכבי נתניה לא מנהלת העיריה אבל זה בכל מקרה לא קשור לעניין. רק רציתי לשים דברים על דיוקם.
    אם כבר מדברים על קבוצת חממה- כזו מכבי נתניה כבר די הרבה שנים(להוציא תקופת יאמר, ושגב ומאור שגם עשו רושם ככאלה שלא מכוונים ללהיות חממה- לפחות כך הצהירו וכך פעלו עד שהכל התפוצץ לכולנו בפנים) והבעיה היותר בוערת בנתניה בעיני לא קשורה בזרים אלא בשחקני הרכש הישראלים אבל מאוד נוח לי לתת מנתניה דוגמאות גם בנושא הזרים שרחוקים מלשדרג את הקבוצה ולהביא יותר כאלה(ולהביא יותר זה יותר כאלה ולא יותר נוואקמות וקאיודות- ומי שלא מבין את זה שיעבור לדוקים...)- לא יקדם את הכדורגל הישראלי במילימטר. להפך.
    קבוצות יפקירו עוד יותר את מחלקות הנוער שלהם שמוזנחות גם ככה, הדור הצעיר לא יעבוד קשה יותר כשהוא רואה שאף אחד גם ככה לא משתלב(אי השילוב לא קשור רק בזרים כמובן- הוא קשור בכל הכדורגל שלנו שסובל מקונספציה שגויה של הישרדות ובדיונים קודמים @Drama תיאר את זה מצויין) אלא פשוט יתייאש וילך לאיבוד.

    אני אומר בדיוק להפך! לא להפחית את כמות הזרים כי 5 זה מספר סביר. אבל אני אומר לאלץ את את המועדונים להשקיע בנוער שלהם. כשרשות מקומית מסייעת למועדון כדורגל(וזה קורה כמעט בכל הרשויות- אני חושב שמלבד 3 הערים הגדולות זה קורה בכל הרשויות) שתדרוש שזה ילך לטיפוח נוער! כשהטוטו נותן סיוע שיתנה את העברת הכסף בכך שחלק מהסכום מושקע בנוער.
    רק דרך מחלקות הנוער נצמיח דורות טובים יותר של שחקנים. כמו שאלכס אומר- להשקיע בדברים שיגרמו לשחקן הישראלי להיות טוב יותר.
    אני טוען שאם ירין חסן וצלישר, שני שחקנים שנחשבו פרוספקטים חמים בנבחרות הצעירות, היו משחקים ליד מעט זרים אבל המעט הזה היה איכותי הם היו היום, בגיל 21- במקום אחר לגמרי. לא בטוח שאלון חלפון ואסי דומב כישרוניים יותר מעידו לוי וירין חסן אבל להם היתה פיגורה מגיל צעיר כמו פיטר קרגיל ללמוד ממנה. ואתה חושב שאריק בנאדו לא הרוויח כשהוא שיחק ליד פיגורה כמו רומן פץ? ושלח ליד פולוקארוב? ורוני לוי ליד קנדאורוב? אתה חושב שבנאדו היתה אותו שחקן אם הוא היה משחק עם יותר זרים בינוניים סביבו? אתה חושב שחיים רביבו לא התקדם כשהוא שיחק ליד שחקנים כמו קודריצקי ואנדריי באל? מצטער שאני חוזר הרבה אחורה אבל אלה זרים שבאמת שידרגו וגרמו לשחקנים הישראלים האלה להיות טובים יותר. עובדתית, הנבחרת של שלמה נהנתה מדור טוב גם בזכות האיכות של הזרים שהיו כאן ואין סרט שבמתכונת הנוכחית של המוקדמות היא לא עולה. ברגע שהזרים ברמה נמוכה, הבאה של כמות יכולה אך ורק להזיק!
    כשאתם מדברים על סכומים מופרכים בכדורגל הישראלי אתם מדברים על הקרם דה לה קרם. השחקן הישראלי הממוצע לא מרוויח את הסכומים שאתם מנסים לתאר כאן. רובם חייבים לדאוג לעצמם ליום שאחרי הפרישה(וכידוע היא מגיעה מאוד מוקדם אצל כדורגלן) אחרת הם יגיעו מהר מאוד לפת לחם.
    ערן זהבי שמקבל סכומים שהורמו לא מעט גבות לגביהם- הצדיק כל שקל שהוא מקבל!
    מכבי חיפה הוא המקום העיקרי שיש בו הפקרות(שחקנים בינוניים יושבים שם על סכומים מופרעים בלי שום הצדקה ובלי שום קשר למגבלת הזרים שמכבי חיפה שנה אחרי שנה מגרדת בכוח...) ויש לי תחושה שגם שם הופקו המסקנות. העיסוק הזה בשכר השחקנים "המופקע" כסיבה להגדלת מכסת הזרים הוא על גבול המגוחך.
     
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.
  15. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אני מנסה להעביר את המודגש כאן כבר שבועות ללא הצלחה. האמת שהתייאשתי. אולי אתה תצליח...