סוגיית הזרים בליגה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Ice Cream, ‏30/6/11.

  1. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    אז כן.
    בלי ביטול המס, לא הייתי מגדיל את כמות הזרים כאן.

    מעדיף לראות את יובל אבידור מאשר את מומודו סיסאי.
     
  2. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    הגענו להסכמה מלאה!
    למרות שאני חייב להגיד שהמשפט המסכם מפוקפק...
    לדעתי לשניהם אין מקום:)
    זר כמו סליחי או ישראלי כמו אלון תורג'מן... באמת שלא משנה... העיקר מישהו שידע לשים את הכדור ברשת... משהו שקורה לשניים שהזכרת אחת לשלושה חודשים...:(
     
  3. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    דווקא סליחי היה כוכב כדורגל. underrated אמיתי פה.
    בקבוצה עם כלים התקפיים היה החלוץ הטוב בארץ לדעתי.

    אבל מבין את מה שאתה אומר.
     
  4. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    אני אסתכן ואומר שגם אני וגם אורימור היינו מעדיפים השקעה כוללת במחלקות הנוער בארץ על פני הגדלת מספר זרים, אבל שנינו גם מבינים שאין קשר בין האחד לשני ומעדיפים להתייחס רק לעניין הזרים בנפרד.

    פיתוח הנוער בארץ זה פרוייקט ענק שיצטרך לעבור דרך הממשלה וההתאחדות ויקח רק לתכנן ולהעביר אותה לא מעט שנים(עשרות).
    הגדתל מספר הזרים מ-5 ל-8-10 זו החלטה פשוטה שצריכה לעבור את המנהלת.
     
    orimor2212 אוהב/ת את זה.
  5. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    כפי ש @Sir Alex Ferguson, ו- @Drama, ונראה לי שגם @alexshw, וגם אנוכי ניסינו פעם אחר פעם להסביר הוא שיש קשר הדוק בין הדברים- בהפניית תקציבים, בכך שגם היום עם מגבלה זרים בגרוש משחקים על חשבון שחקנים צעירים שלנו שלא פחות טובים ובהרבה מקרים אפילו יותר טובים וזה יתגבר אם המכסה תגדל וכדי שזה לא יקרה יש לנקוט תחילה בכל מיני צעדים מקדימים. אתם מסרבים להבין את זה וממשיכים לטעון פעם אחר פעם שאין קשר בין הדברים כאילו שאם תגידו את זה שוב ושוב זה יהפוך לנכון.
     
  6. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אני מעדיף לראות שחקן נבחרת אולימפית צעיר ולא את סיסאיי.
    אני מעדיף לראות את ירין חסן ועידו לוי ולא את מישצ'נקו וסירגי.
    אני מעדיף לראות את אביב אברהם ולפתח אותו במקום שעכשיו יחליפו בינואר זר כושל אחד בזר כושל אחר.
    הזרים האלה בינוניים, חלשים, מחלישים, לא תורמים כלום, באים להשתקם כאן, מונעים משחקנים צעירים לקבל הזדמנויות, אין בחינה מדוקדקת של ההבאה שלהם- מה שכן יש כאשר מביאים מספר מצומצם יותר של זרים, ההסתמכות על סוכנים ובעלי אינטרסים היא על עיוור- אתם מסתכלים על הזרים שאתם רואים במכבי ת"א והפועל ב"ש ולא מבינים שרוב הזרים כאן לא נותנים שום ערך מוסף ובהרבה מקרים הם אפילו מחלישים את הקבוצות ונושרים לספסל(לא כדי להיות X פקטור...) או מוחלפים בהרבה מקרים ביותר גרועים מהם!

    אומר לכם כאן אוהד של הפועל ב"ש שחור על גבי לבן שהעובדה שהקבוצה שלו מביאה זרים טובים יותר זה בגלל שינוי תפיסה שהלואי והיה קורה בכל הקבוצות- שכדי שזר באמת יוסיף איכות הוא צריך להיבחר בקפידה ושכאשר זרים נבחרים בקפידה בהרבה מקרים הם גם עולים יותר כסף(אני חושב שהזר הכי זול של ב"ש הוא הובאן שעולה הרבה יותר מישראלי ממוצע) ושבשל כך הקבוצה שלו אפילו לא ניצלה את המכסה הקיימת.
    כפי שאמרתי לא פעם- אני לא יודע אם קאיודה היה מגיע לכאן אם נתניה היתה בליגת העל בה אפשר להביא חמישה זרים כי מאוד יתכן שיוסי מזרחי היה מעדיף להביא שניים במחיר אחד תוך הסתמכות על התפיסה המעוותת שלכם(ושל רוב המאמנים בגרוש כאן) שכמה שיותר זה יותר טוב וכמה שיותר יש סיכוי יותר טוב למצוא איזה גרגיר... ברגע שהוא ידע שיש לו מקום רק לעוד זר אחד הוא ידע שהוא חייב לפגוע בינגו והביא את קאיודה. האמינו לי שהוא ידע על קאיודה הרבה יותר מאשר שלומי דורה ידע על סיסאיי או מישצ'נקו... ולא בגלל שזה יוסי מזרחי שהוא חאפר לא קטן. רק בגלל שכשמביאים מעט- יש סיכוי גדול יותר שהוא יהיה איכותי. עוד חוק טבע בסיסי שאתם מסרבים להכיר בו... בלי בכלל לדבר על זה שכשיש לך 100 אלף דולר להביא זר אחד השוק פתוח בפניך הרבה יותר מאשר כשיש לך 50 אלף דולר להביא שניים... כשיהיו לנו מאמנים ובעלים שמבינים את זה, וכאשר לא יהיה עידוד מבחינת מיסוי להבאת זרים- אפשר יהיה לדבר על הגדלת מכסת הזרים. במצב אידיאלי ואופטימלי- רוב הקבוצות בארץ היו מכירות בכך שהן לא יכולות להביא יותר מ- 2,3 זרים ומביאות הרבה פחות זבל שלא תורם לכדורגל שלנו דבר ואפילו מזיק ואז מכסת הזרים היתה פחות קריטית.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏27/11/15
  7. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אגב, למי שמחפש סיבות למה כן צריך לפתוח את השערים ולא להגביל הבאת זרים- קבלו אחת...

    "עטר תכנן לתת הזדמנות לשחקן הצעיר פאדי נג'אר מקבוצת הנוער בעמדת המגן השמאלי, אבל המגן בן ה-17 וחצי העלה אתמול דרישות חדשות שגרמו לכעס רב במועדון כלפיו. נאג'ר, שקיבל רק לפני כמה חודשים רכב ודלקן, דרש באמצעות נציגיו 5,000 שקלים בחודש, דבר לו נתניה סירבה. "במקום שיגיד תודה שנותנים לו הזדמנות להראות את מה שהוא יודע בקבוצה הבוגרת, הוא מתעסק בדברים אחרים וחבל", אמרו במועדון."
     
  8. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,211
    לייקים שהתקבלו:
    7,085
    זה גם מה שקרה אצלנו עם אחד בשם עוז פרץ, שבגיל 15 היה שחקן מוביל במחלקת הנוער והשתייך לסגל נבחרת ישראל לגילו, ואז הוא פנה למועדון ודרש הטבות כספיות כאלה ואחרות בשביל להישאר במועדון ולא לעזוב למכבי פתח תקווה שהציעה לו את אותם תנאים כדי שיעבור אליה.
    גיא לוי (שהיה אז המאמן של הקבוצה הבוגרת וגם האחראי על מחלקת הנוער) ראה את הדרישה כחוצפנית ואמר לפרץ שהמועדון לא מסכים לדרישות שלו.
    היום עוז פרץ הוא שחקן בקבוצה הבוגרת של מכבי פתח תקווה ובמחזור הקודם הוא גם פתח בהרכב וכבש שער ניצחון נגד קריית שמונה.
    יצא לי לדבר לפני כמה זמן עם יוני ספרונוב, מי שהיה אז מאמן מחלקת הנוער של הפועל באר שבע ויד ימנו של גיא לוי, והוא אמר לי שלמרות שבזמנו הוא וגיא לוי היו באותו דעה וחשבו שלשחקן נוער אסור להרוויח כסף, בדיעבד זאת הייתה טעות כי הזמנים השתנו ולפעמים שווה להסכים לדרישות של שחקנים מוכשרים בשביל לא לפספס אותם בעתיד כמו שקרה להפועל באר שבע עם עוז פרץ.

    דרך אגב, הבנתי שגם מאוויס צ'יבוטה, שאומנם שיחק במחלקת הנוער של מכבי אבל הוא שחקן זר, דרש ממכבי משכורת או השאלה לקבוצה שתשלם לו כסף בקיץ...
     
    נערך לאחרונה ב: ‏27/11/15
  9. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אמנם זה פחות קשור לדיון אבל אני חייב לענות לך על זה. לילד מותר לטעות(אגב, אני די בטוח שזה לא הילד אלא שוב איזה יועץ\סוכן- בדיוק סוג האנשים האלה שמחרבים לנו את הכדורגל) ואם הוא מבין את זה וחוזר בו- נסלח. במידה וזה לא המצב מכבי נתניה עוד היום צריכה להראות לילד הזה את הדלת ויפה שעה אחת קודם. עם יד על הלב- על שחקנים מהסוג הזה אני גם לעולם לא אצטער גם אם הוא יהיה כוכב במכבי פ"ת או אפילו במכבי ת"א בעוד 5 שנים. זו חזירות! זה אופי חרא שלדעתי גם יגרום לו לא להגיע לשום מקום. הילד קיבל רכב עם דלקן. בגילו פיראס מוגרבי היה מגיע ברכבת משפרעם. אחת הסיבות המרכזיות להצלחה של פיראס הוא האופי שלו, הנחישות שלו והחריצות שלו. הוא גם כשרוני אבל עם כשרון בלבד אנחנו יודעים שלא מגיעים לכלום.
    מעבר לזה יש לנו בעיה קשה של חוסר שיוויון בכדורגל שלנו. הרי אם הוא היה יהודי על גיל 21-22 הוא לא יכול להרוויח שקל מעל לשכר מינימום. לא יתכן ששחקנים מהמגזר נהנים מהפטור שלהם מצה"ל ומקבלים תנאים טובים בהרבה מיהודים בני גילם שמשרתים בצבא.
    ב"ש לא טעתה עם עוז פרץ כי אני מניח שעוז פרץ היה האחרון שהעז לבוא בדרישות לפני שהוא שיחק אפילו דקה אחת בקבוצה בוגרת. להכנע לדרישות כאלה זה תקדים מאוד מסוכן למועדון כדורגל! הפועל ב"ש עשתה צעד חשוב כמועדון ונראה לי שהיא מסתדרת לא רע בלי עוז "דייגו קוסטה" פרץ שיושב על הספסל במכבי פ"ת.
     
  10. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אגב, זה אפילו בלי להזכיר את המצב הכלכלי והמקצועי שהמועדון שאתה חלק ממנו נמצא ובמקום להתנפל על הצ׳אנס שאתה מקבל לשחק בליגת העל אתה עסוק בשיפור התנאים שלך... בושה וחרפה!


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  11. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,211
    לייקים שהתקבלו:
    7,085
    חשוב לציין שהסיפור עם פרץ קרה לפני 6 שנים, בעונת החזרה לליגת העל כשעדין היו סימני שאלות לגבי האם אלונה יכולה להצעיד אותנו קדימה למרות הכסף הגדול שלה.
    מאז היו עוד שני שחקנים מובילים שעזבו כמוהו (שניהם לנערים של מכבי תל אביב בעונה שבה נשארנו בליגה במחזור האחרון עם אלישע), אבל שניהם חזרו (אחד לפני שנה ואחד השנה) למחלקת הנוער של המועדון.
    מתאר לעצמי שאם היה יכול גם פרץ היה בוחר במבט לאחור להישאר אצלנו לאור העובדה שהפכנו לקבוצה שמתמודדת קבוע על האליפות ושהשחקנים הצעירים שלה (כמו דן ביטון מקבוצת הנוער) מקבלים דקות בקבוצה הבוגרת.
    יותר קל לעזוב קבוצה שההווה שלה אפור ושהעתיד המקצועי שלה לא ברור, בטח כשיש לך הצעות אחרות ביד.

    מסכים איתך בנוגע לבעיה שהחוק הנוכחי יוצר, כששחקנים יהודים יכולים לקבל רק משכורת חייל בעוד שחקנים שהם לא יהודים יכולים לקבל חוזה בלי הגבלה לאור העובדה שהם לא מחויבים לשרת בצה"ל.
    לפי מה שאני יודע יש קבוצות שמתגברות על זה (לרועי קהת למשל הפרישו כספים בצד במשך התקופה שהושאל לבאר שבע כשהיה חייל והוא קיבל את הכספים כשהשתחרר מצה"ל) אבל זה עדין בעיה שפוגעת בהרבה מאוד שחקנים צעירים (בזמנו הוחתמו מספר שחקני בית צעירים שלנו על חוזים ארוכי טווח, יוסף אבו לאבן שלא צריך לעשות צבא היה היחידי שהחוזה שלו כלל שכר אמיתי).

    אבל שוב, לא מדובר רק בשחקני צעירים מישראל, גם בעניין צ'יבוטה נתקלנו בשחקן שדורש לקבל כסף ממכבי או להיות מושאל למועדון שישלם לו.
     
  12. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,161
    לייקים שהתקבלו:
    26,248
    מין:
    זכר
    נערך לאחרונה ב: ‏27/11/15
  13. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
  14. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    אין קשר, וגם לא הראיתם שום קשר.
     
  15. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    הבנת הנקרא זה משהו שאני לא יכול לעזור בו.


    Sent from my iPhone using Tapatalk